VOI V***U!!!

S

-sami-

Guest
Tulin tuossa kahdeksaan töihin ja parikymmentä minuuttia sitten joku vetäs pajerolla liikennevaloissa perään. Luojalle suuri kiitos siitä, että ei tullut mitään näkyviä vaurioita. Oli pakko kuitenkin ottaa äijän käyntikortti jos tuli jotain vaurioita.
 
Tais olla ruotsalainen kuski..Oon muutaman kerran miettiny et jos tekis peruutustutkan tapaisen vehjaksen hieman muunnellusti..Eli "etäisyystutka",jolloin liian lähellä takana ajava saisi "huomatuksen"esim. taakse asennetulla töötillä ja vaikka takaikkunaan kiinnitetyllä "lisävalolla"..Siitä vois olla jotain hyötyä,ei ainakaan koko aikaa joku roikkuis peräs..Mut sit taas kun joutuu valoihin risteyksiin jne,niin se pitäis saada pois päältä,eli jääpä suunnittelematta..
 
Tämä on mulla toiminut noille liian lähellä ajaville:
Olen pissapojasta yhden "silmän "siirtänyt lennättämään veden autoni yli taka ja kun takana tulija tulee tosi lähelle niin painan pissapoikaa ja vesi myös lentää takanatulijan lasiin ja heti on tullut vähän enemmän rakoa.
 
galant -93 alku sanoi
Tämä on mulla toiminut noille liian lähellä ajaville:
Olen pissapojasta yhden "silmän "siirtänyt lennättämään veden autoni yli taka ja kun takana tulija tulee tosi lähelle niin painan pissapoikaa ja vesi myös lentää takanatulijan lasiin ja heti on tullut vähän enemmän rakoa.

Toi on kätevää, mutta jos takana ajaja on 130kg hormonisonni ja ei hermoja luonnollisesti, sopii toivoa että se ajaa Micralla ;D
 
:mad: Tämä samainen lausahdus pääsi multakin sillon ku rattijuoppo kohtasi meiän gallun. Mutta meilläkin maalinaarmut ei oikein näkyny, ku oli p..kanen auto ja pimeetä. Huomattiin sitten kaikkee muutakin puskurimurtumia yms. seuraavana päivänä eli kannattaa tarkastella se auto sit kun verenpaine on laskenu ja kaikki kirosanat käytetty ;D

Nyt on muuten taas gallu kunnossa 2.korjauskierros takana ja stockan sedät tais pelästyä mua ::). Joutu maalaankin uusiks ku muovikorjaaja naarmutti uuden maalin... Soittivat stockalta melko kireällä mielellä että "nyt täs on sit naarmuja..." ja eikun uusiks...ja nyt on Kaunis :D
 
No jos tossa taka puskurissa roikkuu joku v****n juntti niin on hyvä välillä vilautella jarruvaloja ja ruveta ajelee vähän alinopeutta ja kattelee rupeeko peesaaja hermoilee.
 
Joskus vittuilessaan puskurissa ajanan kiusaksi räpännyt pakkilukkoa päälle pikitiellä. Kaippa se valo syttyy vaikka pakkia ei pesään laita vaan laittaa kepin oikeaan reunaan, sillä väliä on tullut ;D
 
noin 45tkm vuodessa työmatka-ajoa on kyllä näyttänyt lähes kaiken suomalaisista autoilijoista ts. teiden ritareista !
Itseäni ärsyttää suunnattomasti perässäroikkujat, joten jos on märkäkeli, niin ajan varmasti siinä urassa josta paska lentää. Yleensä roikkuja älyää jättää väliä tai ohittaa.
Pitkien käyttäminen liian lähellä takana tuntuu olevan perisynti. Pitäisiköhän asentaa yksi ylimääräinen profi210 takapuskurin alle vastavaloksi ;D
Myös jonossa ajaminen on eräille vaikeaa, tietysti se potuttaa jos joku ajaa selvästi alempaa nopeutta, mutta onko pakko tehdä se jono eli ajaa niin lähellä ettei väliin mahdu, jos itse ei uskalla lähteä ohittamaan, niin miksi pitää estää muitakin ohittamatta kun useamman auton kertaohittaminen on paljon vaikeampaa.
Uutena piirteenä on ilmestynyt pitkien päälle laittaminen juuri ennen kohtaamista, jospa joku osais kertoa motiivin moiseen häiriköintiin, mun valot on aivan asianmukaisesti suunnatut. Vai onko tämä joku yleisempi ongelma. Aina pimeässä vastaantulevan kohdatessani käännän kyllä katseen tienpientareelle päin, mutta se periaatteellinen ärsytys kyllä kaivertaa.
 
ja sit viel on niitä reikäpäitä, jotka heti ohituxen jälkee vetäsee takas omalle kaistalle. vaikka suoraa tietä riittäis silmänkantamattomiin, että vois ajaa hieman pidemmälle, etenkin tähän vuodenaikaan ettei takanaolijan tarvitsis ottaa miljoonaa kiloo sitä suola-/loskapaskaa päällensä.
mutta kun ei nii ei, heti vetästään takas siihe eteen sen verran lähelt, että hyvä ku ei viedä etukulmaa mukana pahimmis tapauxis.
 
eile viimeks illal isompi vanha paku ilmesty konttii kiinni 80 alueel ja ajelin melkei 100sta.. no siinä hetken kattelin sitä.. nappasin TUPLAsumuvalot (lailliset lancerissa) päälle ni siel takana sytty pitkät.. vetäsin erooo ja himmasin takas ni eikös tää tule takas.. no sit aloin hiljentää ni 60 km/h kohalla se men ohi viimein. ja eikös prkel jää eteen sit kupeksii..
Sillo palo hihat.. men iha tarpeeks "lähelt" mun ohitus ja pskat niskaa ja sit teinki 2 km väliä senverta nopeesti ettei tarvinnu sitä enää katella.
 
jaskajokunen sanoi
Uutena piirteenä on ilmestynyt pitkien päälle laittaminen juuri ennen kohtaamista

Tuohan opetetaan jo autokoulussa. Ei ne valot häiritse jos se auto viereisellä kaistalla ja pitkät päällä vähän ennen kohtaamista. Paljon aikasemmin/nopeammin alkaa näkemään kun sulla on jo kunnon valot päällä kun vastavalo on mennyt kuvakentästä. En tiedä sitten kuinka aikasin sun vastaantulijat vaihtaa pitkät päälle :)
 
sen verran aikaisin, jotta näkyy punaisia pisteitä pitkään. Tää oli siis niiden agressioita aiheuttavien väläyttelijöiden juttuun. Ei se varmaan ole kuin päästä kiinni jos ne valot räppää päälle hiukka myöhemmin, tuo kuvaamani vaikeus syntyy silloin kun valot vaihtuvat vastaantulijan toimesta pitkille noin 2-5m päässä kohtaamisesta. Enimmäkseen nuo "kusipäät" ovat xenon-juppeja ! En ole itse ryhtynyt moiseen vaikka rahkeita kait oliskin ( lisäpitkät 2x100w * ref 45 )
ps. jottei kävis epäilys mielessä niin vaihdan itse lyhyille jo ensimmäisen tuikahduksen nähtyäni eli en käy valosotaa !
Niinmuuten ! oottekos koskaan ajaneet moottoritietä jossa kaksi "kuraläppää" ajaa kilpaa vierekkäisillä kaistoilla, molemmilla rajoittimet toimii +/- 2km sisällä eli ohitus kestää about 2-3 km Ei voi kuin ihmetellä moisen järkevyyttä, ehkä ne "peruuttamalla oon ajanut enemmän kuin sä" kilometrit on jotain jälkiä jättäneet ammattimiesten aivolohkoihin ( ei oo isolohko )
 
jaskajokunen sanoi
sen verran aikaisin, jotta näkyy punaisia pisteitä pitkään. Tää oli siis niiden agressioita aiheuttavien väläyttelijöiden juttuun. Ei se varmaan ole kuin päästä kiinni jos ne valot räppää päälle hiukka myöhemmin, tuo kuvaamani vaikeus syntyy silloin kun valot vaihtuvat vastaantulijan toimesta pitkille noin 2-5m päässä kohtaamisesta. Enimmäkseen nuo "kusipäät" ovat xenon-juppeja ! En ole itse ryhtynyt moiseen vaikka rahkeita kait oliskin ( lisäpitkät 2x100w * ref 45 )
ps. jottei kävis epäilys mielessä niin vaihdan itse lyhyille jo ensimmäisen tuikahduksen nähtyäni eli en käy valosotaa !
Niinmuuten ! oottekos koskaan ajaneet moottoritietä jossa kaksi "kuraläppää" ajaa kilpaa vierekkäisillä kaistoilla, molemmilla rajoittimet toimii +/- 2km sisällä eli ohitus kestää about 2-3 km Ei voi kuin ihmetellä moisen järkevyyttä, ehkä ne "peruuttamalla oon ajanut enemmän kuin sä" kilometrit on jotain jälkiä jättäneet ammattimiesten aivolohkoihin ( ei oo isolohko )

no ite voin tunnustaa suoraan että tuossa JUURI ennen kohtaamista vaihdan valot.. eli varmaan alle 5m .. ja takuulla ei heijasta vastaantulijaa MIKÄLI valot on suunnattu oikein.
Tää on tää ikuisuus kysymys.. meillä töissäki meinas tula tappelu tässä.. lisäks sumuvaloje käytöstä, joita en siedä ite ollenkaa kuival ja selkeel kelil pimeessäkään,
Selitys "Näkee penkalle paremmin EI pidä paikkaansa sumareiden kaa"

mitäs mieltä porukka o motarilla pitkien käytöstä ?
nimittäin siellä SAA käyttää pitkiä valoja (Suomessa nää aina meinaa vilkutella valoja vastaantulevien kaistalla)
En kuitenkaa aja mutkissa motarillakaa pitkät päälllä mut suorilla ja sellases mutkas ajan jossa valot EI näytä päin vastaantulevaa autoo.
 
Takaisin
Ylös Bottom