VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Wolfie

Mitsubishitön mies
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Sijainti
Vantaa
Kävi tossa mielessä semmonen vekkuli idea kun Galanttien kuvia katselin. Onko kukaan selvittänyt onko kuinka iso homma sovittaa VR-4 etupuskuri ns alempaan malliin? Käykö alkuperäiset kiinnikkeet kuinka hyvin kohdilleen?
Eli homman nimi olis ainakin ajatteluasteella sovittaa -99 Galant 2.0TD GLS facelift malliin vastaavan ikäsen VR-4:n etupuskuri, nimenomaan se missä on tuplasumarit kulmissa. Näyttäis kivalta :)
Eli tommoseen:
1073386684770.jpeg

Laitettais tommonen puskuri:
mitsubishi-galant-2940612_b_14c66a5b9111c4fd.jpg


Noin äkkiseltään luulis osuvan ainakin aika lähelle paikoilleen. Mutta onkos tuommonen VR-4 leveämpi kuin "normaali" malli? Onko VR-4 lokarinkaaret levitetty tehtaalla? Tietääkö kukaan onko kiinnikkeet samanlaiset VR-4 vs normaali?
Lasikuituhommat ei ole ongelma, niitä on tehty iät ja ajat. Voisin veikata, että tuommosta VR-4 puskinta joutuisi muokkaamaan ainakin jonkunverran että istuu, eikä se ole ongelma.
Se onkin sitten eri asia mistä löytyy sopivan hintainen aihio mistä lähteä vääntämään ;D Mutta se on sen ajan murhe, nyt lähinnä suunnitteluasteella kyselen viisaammilta apuja.

Kaikenlaiset ideat, ajatukset, neuvot ja kommentit on tervetulleita :)
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Puskuri ei ole "VR-4-puskuri", vaan tuota on ollut ihan EDM-Galanteissakin ainakin Avance-versiossa. Kiinnikkeet ovat samat ja istuvat ristiin suoraan. Niin, ja sumarit eivät ole tuplat, vaan noissa tais olla lisäpitkät tmsv toiset polttimot. Levikkeet kaarissa ovat muovihärpäkkeet, joita hyvällä tuurilla löytyy vaikka briteistä orkkiksina. Lasikuitukopio voi olla siinä mielessä vaikea, että kaaret tekee siisteiksi sellanen kumilista, joka tiivistää kaaren ja pellin raon tiiviiksi. Tiivisteet on melko pakkohankinta jotta raosta saa siistin, näin olen ymmärtänyt.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Noni, heti oppi uutta.
Eli tommosia levikkeitäkin sitten löytyy ihan kaupasta, hyvä tietää.
Ja puskurista ja muista ei olla tekemässä lasikuitukopiota vaan ihan ostaa ns originellit osat ja tarvittaessa muokata lasikuidulla. Mutta jos kerta kiinnikkeetkin sopivat kerralla niin tuohan menee sitten jo luokkaan bolt-on.
Mites nuo kaarien levikkeet sitten, ovatko ihan pelkästään kiinni mallia kumilista + koriliima vai minkälainen kiinnitys niissä sitten on? Ja menevät sitten ihan suoraan muokkaamatta peltiä orkkiskaareen kiinni?
Ja että vielä oikein lisävalo tuo toinen "sumari", no sehän on sitten vielä parempi. Ja tuommosia kun kerran on ihan originaalimalleissakin tehtaalta lähtiessään niin ei varmaankaan pitäisi olla katsastuksessakaan mitään sanomista jos ne tuommosta edes huomaa. Nuo saa kyllä sitten nuo lisävalot itsekin kytkettyä miten lystää, syttyykö pitkien kanssa vai erillisestä kytkimestä vai miten. Sähköhommat ei ole vierata.
Tarvitsee ehkä alkaa katselemaan mihin hintaan löytyy puskinta ja kaaria internetin ihmeellisestä maailmasta :)
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Itselläni ainakin ne reunimmaiset valot on ns. kääntövalot jotka syttyy kun laittaa vilkun päälle, tai siis sen puoleinen syttyy minne vilkutetaan.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

_AH_ sanoi
Itselläni ainakin ne reunimmaiset valot on ns. kääntövalot jotka syttyy kun laittaa vilkun päälle, tai siis sen puoleinen syttyy minne vilkutetaan.

Ei tuommonenkaan paha olisi toteuttaa jälkiasennuksena. Jonkinlaisen automatiikan vaatisi kylläkin, mutta sekin onnistuu päästöhidasteisilla releillä joita ohjaa saman puolen vilkun virrat. Ja onhan niitä valmiitakin settejä tuommosen jälkiasentamiseen ymmärtääkseni ihan jopa normaalin sumuvalon kanssa samaan valoon vaan rinnalle ohjaus. Mitsun asentama automatiikka tuskin kuitenkaan on siellä valokuupassa puskurissa.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Siis avance sport mallissa oli tosiaan jo tuo keula. Itsehän toin Berliinistä tämän 6v sitten suomeen:

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/iso-G/Dscn1899.jpg

Ja toi oli siis 2.4 GDI koneella sekä etuvaloissa alakulmissa oli orkkis(harvinaiset) projektio lisäpitkät ja sumuvalot. :peukku
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Harri K sanoi
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/iso-G/Dscn1899.jpg

No mutta toihan näyttää kivalta. Täytyy hiukan tutkia vaihtoehtoja tässä. Mistä löytää mitäkin. Voi olla että noita avance/vr-4 mallin puskimia on aika hankala löytää varsinkaan inhimilliseen hintaan. Ja toisaalta ainutta puskinta ei viittis irroittaa ja lähteä siitä muokkaamaan... Aika näyttää mitä tässä keksii, mutta nuo toiset valot sumareiden viereen ja tuo avance-mallin keskiaukko puskimessa on omaan silmään siistimpi kuin tuo "karvalakkimallin" etupuskin. ;D
Tosin ei sekään pois suljettu vaihtoehto ole kikkailla itse lisävalot sumareiden kaveriksi... Tilaa ainakin näyttäis olevan. Varsinkaan tuohon tyyliin kuin tuossan Harrin vekottimessa on, tuommonen vähän erillisen näkönen yhtenäinen palikka joka valloittaisi koko tuon karvalakkipuskurin aukot kulmista... Visiot on aina visioita, se on eri asia mitä siitä syntyy jos ja kun jotain alkaa tekemään ::)
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Avance puskurin hinta on vissii lähellä 1000e.... ::)
ja projektiovaloja ei taida mistään saada...
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Juu toi on aika kallis tosiaan ja se maskikin perjaatteessa kuuluisi siihen ( Sport/Avance maski tulee siihen puskurin päälle hieman). Meille tuo korisarja oli lähinnä kriteeri autonvalinnassa viimetalvena. ;D Missään en ole nähnyt käytettynä myynnissä ja jos on jossain niin heti varmaan lähtee tutunkaupalla, että aika toivoton setti josset halua sitä +1000e (oletan että hinnat nousseet veholla) maksaa. Onhan se tietty hieno, ei käy kiistäminen ;D ;D ;D Vastaavasti sedan mallin sport/avance takapuskuria tais olla ihan ebayssa järkevään hintaan myynnissä.

EDIT: ja jos noita kaaria jostain löytyy niin saa kertoa, ne kun ovat vakiovarusteena VAIN facelift TYPE-S Galant ja Legnum Vr-4 malleissa.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

_AH_ sanoi
Itselläni ainakin ne reunimmaiset valot on ns. kääntövalot jotka syttyy kun laittaa vilkun päälle, tai siis sen puoleinen syttyy minne vilkutetaan.

Sama juttu täällä. ;)
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Näin mä vähän ounastelinkin et taitaa olla hiukan lystikkään hintasia nuo avancen puskimet ;D Mut eihän se oo harrastus eikä mikään jos ei kaikki rahat mene, eikö totta?
Voipi olla että tulee vaan metsästettyä jostain tommonen karvalakkimallin puskin projektiksi ja lähteä siitä muokkaamaan mitä mieleen tulee. Innostaa vaan tuo muotoilu tuossa avance-mallissa... Jotenkin tommoset tuplavalot puskurin alareunassa miellyttää silmää ja on tuo keskiaukkokin vähän nätimpi. Tosin taitaa olla että näillä palkoilla joutunee tyytymään vaan muokkaamaan itse. Metsästää jonkinlaiset sopivat ns kakkossumarit orkkiksien kaveriksi ja tekee niistä kääntymisvalot, tai jos laki sallii asentaa lisäpitkät tommoselle korkeudelle niin ainakin moottoripyörämaailmasta löytyy ihan H3 polttimolla olevia projektorivaloja jotka on nättejä ja sopivan kokosia, semmoset sais tuonne piilotettua lisäpitkiksi/sumuvaloiksi... Eikä olisi edes hirveän mahdoton saada tehtyä. Kuituhommia vaan, se on helppoa ja halpaa :) Samalla saattais innostua vääntelemään tuommoset kaaretkin mahdollisesti. Tai ainakin yrittämään ja menettämään hermot :p
Tallilla on jo kyllä odottelemassa Porsche 911:n etupuskurin lisälipasta otettu kuitukopio, ihan vain ja ainoastaan tuohon autoon soviteltavaksi tai muuten hyväksikäytettäväksi ::)
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Briteissä purkavat noita VR4:sia urakalla, puskimia ym löytyy www.clubvr4.com osoitteesta.
Kuinka paljon sitten tuollainen puskin maksaa kuljetettuna Suomeen, sitä en tiedä mutta onhan se vaihtoehto.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

SORRY :-[ OT:


Maaliskuussa tulee -99 VR4 V-type (aut.) Leksa, tänne Lohjalle.
Väri on helm. valkoinen ja sisusta, se "harmaa-punamusta raidallinen"

Metrejä kertynyt 77000

Kunnoltaan erittäin siisti.
(ainoat miinukset ovat; 2-din soittimen reikä kojelaudassa- ja etuspoikka oik.puolella hinkattu johonkin kiinni, muutamat naarmut)

Voin myydä myös Leksan osina, jos löytyy tarpeeksi osien tarvitsijoita. Kuitenkin mielellään kokonaisena :)

Laita s.postia uldiz(at)suomi24.fi, privaa tai TXT 050-67762
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Jos ketään kiinostaa. -VR-4:sen "orkkis" tuplavalot (sumu/oja-valot) on sitten ei E-hyväksytty että niitä kannataa otta pois kun katsastaa... Pikkujuttu, kaks pultteja vaan! :peukku
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

SpoonCivic sanoi
Jos ketään kiinostaa. -VR-4:sen "orkkis" tuplavalot (sumu/oja-valot) on sitten ei E-hyväksytty että niitä kannataa otta pois kun katsastaa... Pikkujuttu, kaks pultteja vaan! :peukku

tai laittaa jeesusteipit päälle siks aikaa ;) vielä helpompaa ;D
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

SpoonCivic sanoi
Jos ketään kiinostaa. -VR-4:sen "orkkis" tuplavalot (sumu/oja-valot) on sitten ei E-hyväksytty että niitä kannataa otta pois kun katsastaa... Pikkujuttu, kaks pultteja vaan! :peukku

Ei orkkisvaloja tarvi poistaa tai peittää vaikka olisivat ei-hyväksytyt. Riittää että nappaa polttimon tai johdon tmsv pois.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

Edellisestä vehkeestä oli peitetty sumarit jesarilla :) En jaksanut koskaan tutkia miksi, mutta näppituntumalla yhden lasi oli rikki. Eipä se mitään, ei niille virtaakaan näyttänyt menevän. Koko auto yhtä sähkövikaa, italialainen kun oli ;D
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

miikka sanoi
Ei orkkisvaloja tarvi poistaa tai peittää vaikka olisivat ei-hyväksytyt. Riittää että nappaa polttimon tai johdon tmsv pois.

Viimeksi katsastuksessa en ees peittäny valoja mitenkään, eikä katsuri edes valoja katsonutkaan.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

miikka sanoi
Ei orkkisvaloja tarvi poistaa tai peittää vaikka olisivat ei-hyväksytyt. Riittää että nappaa polttimon tai johdon tmsv pois.

Itselläni polttimo tai johto itsessään ei riittänyt rekisteröintikatsastuksessa valojen poistamiseksi. Nämä molemmat + sulake riitti. Vuosikatsastuksessa katsoin helpommaksi käyttää 2 minuuttia valojen teippaamiseen ettei tarvitse alkaa arpomaan millä mielellä katsastaja sattuu tänään olemaan.

Mutta hyvä tietää että teidän asemalla kelpaa noin, ainakin sinulle siis ;D
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

ast sanoi
Itselläni polttimo tai johto itsessään ei riittänyt rekisteröintikatsastuksessa valojen poistamiseksi. Nämä molemmat + sulake riitti. Vuosikatsastuksessa katsoin helpommaksi käyttää 2 minuuttia valojen teippaamiseen ettei tarvitse alkaa arpomaan millä mielellä katsastaja sattuu tänään olemaan.

Mutta hyvä tietää että teidän asemalla kelpaa noin, ainakin sinulle siis ;D

Kyllä minäkin oon nähny muutamia näitä joissa on valot teipattu. Varmaan tää on taas näitä että järkevä inssi ei käy tosta napisemaan kun ei ole mitenkään pakollinen tuo etusumari, vois kuvitella että noi kääntövalot aiheuttas sanomisia kanssa.
 
Vs: VR-4 etupuskuria normi Galanttiin?

menee ehkä väärälle alueelle.

Tietääkö kukaan saako ton orkkis takapuskurin päällä olevaa alumiinilistaa ostettua erikseen. Sehän on integroituna aika vahvalla liimalla/kaksipuoliteipillä tohon puskimeen kiinni. Joutuuko ostaan koko takapuskurin vai saako tommosen listan pelkästään ostettua vehon kautta tai ulkomailta. Nettiosotteita tai varaosanumeroa jos joku tietää.
 
Takaisin
Ylös Bottom