Help!
Missä vika...
Sunnuntaina huomasin ensimmäisen kerran että tyhjäkäynti putos risteyksessä jopa melkein alta 500rpm (normi on 750rpm vaihde vapaalla.. D-asennossa sitte normaalisti 600rpm) Tämä tapahtuu auton ollessa lämpöisenä.
Tänään huomasin saman ja ecu kyllä korjaa ja nostaa tyhjäkäyntiä, mutta sitte tyhjäkäynti saattaa taas laskea. Jos hiljaa nostan kierroksia ylöspäin paikallaan niin auto selvästi "rötää". Ihan kun ei kaikki pytyt olis koko ajan mukana.
Mistä etsiä vikaa?
-Tulpat? (menossa vaihtoon kunha toi camskillin paketti tulis)
- Puola?
- Lambda? (koska koneen lämmettyä vika selvästi ilmenee..ja kesällä katsastuksessa tyhjäkäynti meinas olla rikkaalla koko ajan sekä toi että yli 3000rpm kaikki "pelaa" viittais lampaataan...)
- tulpanjohdot? (lyökö kanteen läpi tyhjäkäynnillä..toisaalta vedossa tuntuis et pelaa normaalisti)
- nokka-akselin asentotunnistin (en halua ees miettii tätä viel, mut luin ozvr4 liikaa... : )
- kampiakselin asentotunnistin (en tätäkää halua miettiä ja toisaalta vedossa auto pelaa...)
...viimeseen kohtaa myös kammen hihnapyörän tärinänvaimentimen mahdollisen rikkoutumisen vetäisin..ja se ottais asentotunnistimeen kiinni...oisko mahdollista tyhjäkäynnillä?
Tutkitaan kunha saan auton pajalle..ja tulis noi camskillin tulpat ja se pyöränlaakeri joka ääntää...
Missä vika...
Sunnuntaina huomasin ensimmäisen kerran että tyhjäkäynti putos risteyksessä jopa melkein alta 500rpm (normi on 750rpm vaihde vapaalla.. D-asennossa sitte normaalisti 600rpm) Tämä tapahtuu auton ollessa lämpöisenä.
Tänään huomasin saman ja ecu kyllä korjaa ja nostaa tyhjäkäyntiä, mutta sitte tyhjäkäynti saattaa taas laskea. Jos hiljaa nostan kierroksia ylöspäin paikallaan niin auto selvästi "rötää". Ihan kun ei kaikki pytyt olis koko ajan mukana.
Mistä etsiä vikaa?
-Tulpat? (menossa vaihtoon kunha toi camskillin paketti tulis)
- Puola?
- Lambda? (koska koneen lämmettyä vika selvästi ilmenee..ja kesällä katsastuksessa tyhjäkäynti meinas olla rikkaalla koko ajan sekä toi että yli 3000rpm kaikki "pelaa" viittais lampaataan...)
- tulpanjohdot? (lyökö kanteen läpi tyhjäkäynnillä..toisaalta vedossa tuntuis et pelaa normaalisti)
- nokka-akselin asentotunnistin (en halua ees miettii tätä viel, mut luin ozvr4 liikaa... : )
- kampiakselin asentotunnistin (en tätäkää halua miettiä ja toisaalta vedossa auto pelaa...)
...viimeseen kohtaa myös kammen hihnapyörän tärinänvaimentimen mahdollisen rikkoutumisen vetäisin..ja se ottais asentotunnistimeen kiinni...oisko mahdollista tyhjäkäynnillä?
Tutkitaan kunha saan auton pajalle..ja tulis noi camskillin tulpat ja se pyöränlaakeri joka ääntää...