VR4 Galant hyytyy

Junnu

Galanti -89 2.0 GLSi & Galant -89 VR4
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Pientä häikkää.

Moottori lähtee hyvin käyntiin ja pyörii tyhjäkäynnillä ihan nätisti. Mut sit kun lähtee ajamaan ja vetoalueen pitäis alkaa, niin kone hyytyy ja veto loppuu. Hetken aikaa kone käy vajaalla pytyllä ja tuntuu kuin bensa loppuis.

Vaihdoin koneeseen Walbron 255 pumpun, tein bensalinjan uusiksi ja vaihdoin suodattimet.

Ideoita mistä lähteä seuraavaksi vikaa ettimään? Voiko suuttimissa olla häikkää?
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Entäs bensapaineen säädin? Ja myös sähköpuolelta voi löytyä tuollainen(kin) vika.
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Bensanpaineensäädin on vaihdettu säädettävään ja paineet on tarkistettu. Alkaa pian ideat olla vähissä mistä vikaa ettiä... :-\
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Pieni veikkaus että ecu lähtenyt kypsymään.. oli meinaan yhes lanceris sama oire ja vika löytyi ecusta...

Tai sitten legendaarinen "pakoputki tukossa" juttu
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Itsehän ottasin ainakin suuttimet irti ja niitä käyttäsin jossain huollossa tutkituttamassa (Esim. dieselhuollossa). Halpa homma ja kohtuu nopee hommakin vielä ja selviää ainaki se suutinpuoli. Tuntuu vaan niin tutulta vialta :D
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

No auto on ollut kohta kolme viikkoa Autohuolto Räisäsellä korjattavana, eivätkä ole vieläkään pystyneet kertomaan mikä on vikana :seina
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Tulpat ja johdot vaihdoin kk sitten uusiin. tr unit?
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Junnu sanoi
Tulpat ja johdot vaihdoin kk sitten uusiin. tr unit?

Eikö uusissa voi olla vikaa? Sillon kun se ei käy kaikilla niin yksi kerrallaan tulpanjohto irti ja kattoo mitä tapahtuu. Sitten jos toistaa saman ja samassa pytyssä vika niin se vois olla johdoissa vaikka tai siihen liittyvään.
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Kannattaa kyllä ensin tuo bensapuoli käydä läpi. Itellä oli aika pitkälti sama vika ja tein sen virheen että kävin sähköpuolen eka läpi. Vaihdoin/testasin lähes kaiken sähköpuolelta ja viaksi osoittautuikin rikkinäinen suutin.
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Konehan pyörii tyhjäkäynnillä normaalisti, vika ilmenee vasta kun veto pitäis alkaa ja siinä vaiheessa tuntuu että soppa loppuu ja kone käy sen jälkeen jonkin aikaa vain muutamalla pytyllä, ravistaa ja meinaa sammua. Vähän aikaa kun bensaa pumppailee niin käynti tasaantuu taas normaaliksi. :-\

Tulppia on kokeiltu kolmea erilaista sarjaa, ja kaikki uusia, joten vika tuskin on niissä. Tulpanjohdot on vaihdettu uusiin. Bensapumppu, linja ja suodattimet vaihdettu.

Ainoa mahdollinen vian aiheuttaja mikä tähän mennessä on löytynyt, on ilmamassamittarin liittimen pinnin oikosulku. Korjattu, mutta vika ei edelleenkään ole korjaantunut.

Suuttimet on ainoa mitä ei ole vielä tarkistettu (tai siis ainoa mikä on tullu vielä mieleen tarkastaa), mutta ne on seuraavana listalla. Antureiden mittailusta ei ole mitään hyötyä kun mistään ei löydy oikeita ohjearvoja. :'(

Onko muuten havaintoja minkä kokoiset suuttimet ko. koneessa kuuluis alunperin olla? nykyiset on 470cc
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

ettei nyt olis vaan männänrenkaiden välit poikki..katos tulppien väri, näet mikä pytty putoo pelistä pois..kokeiles ottaa hukkaportin kello hukkaportista irti,tekeekö saman?toki kansipahvikin voi oireilla tolleen..
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Suuttimet pesty & testattu ja kunnossa olivat. Seuraavaks puristusmittaukset ja ecun huolto.
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Itella oli täysin samat oireet. Ilmeni suodattimen vaihdon / linjasto remontin jälkeen.
Syyksi paljastui, juuri vaihtamani bensansuodatin. Oli lyhyessä ajassa kerännyt itseensä mujua täyteen.
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Vika löytyi.

Syyksi ilmeni hajonnut virtajohto ja viallinen liitin. Samalla selvis että suuttimet tarttee vaihtaa isompii ja ecu huollattaa/fuelcutit poistaa.

Kellään ecun huollosta/modauksesta kokemuksia/taitoo?
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Junnu sanoi
Vika löytyi.

Syyksi ilmeni hajonnut virtajohto ja viallinen liitin. Samalla selvis että suuttimet tarttee vaihtaa isompii ja ecu huollattaa/fuelcutit poistaa.

Kellään ecun huollosta/modauksesta kokemuksia/taitoo?

vieläköhän esku tekee noita ecuhommia, sitä ainaki ite suosittelen.
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Wade sanoi
vieläköhän esku tekee noita ecuhommia, sitä ainaki ite suosittelen.

Kyllähän se tossa vähän aikaa sitte ilmotteli ittsetään, edelleen tekee noita. Käyntiosote vaan on muuttunut isompiin tiloihin :peukku
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Junnu sanoi
Vika löytyi.

Syyksi ilmeni hajonnut virtajohto ja viallinen liitin. Samalla selvis että suuttimet tarttee vaihtaa isompii ja ecu huollattaa/fuelcutit poistaa.

Kellään ecun huollosta/modauksesta kokemuksia/taitoo?

Offtopicia tulee, mutta eipä tuo fuelcutin poistaminen kovin kaksinen homma ole jos sinne ecuun vaan saa eeprommin laitettua.
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

No eipä tuolla enää niin kiirettä oo, männät ku suli TAAS. Jo toiset männät vuoden sisällä, ei oo mitsua kovin kestäväks luotu. :seina Ihan hyviä vehkeitä sillon ku ehjänä ovat, mut ne ehjät hetket on melko vähissä jos auto on 6kk vuodesta korjaamolla. ::)
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Aikaisemmin sanoit että pitäis suuttimia laitella isommaksi. Oletko varma että on mitsun vika mäntien sulaminen? :p
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Männäthän tuppaa "sulaa" jos soosit menee liian laihalle.. näin rule of thumbbina.. :peukku
 
Vs: VR4 Galant hyytyy

Soppaa kyllä riittää, ihan liikaakin. Polttoainelinjat on tehty, polttoainepumppu ja paineensäädin on vaihdettu. Ongelma suuttimien kanssa on se että liian isoilla paineilla ne rupeaa värähtelemään. 0.7 ahtopaineilla ja 4 baarin bensanpaineilla seokset tuskin pääsee liian laihalle menemään.
 
Takaisin
Ylös Bottom