Vs: Mitä eroa on Asfaltti ja Lumi-asetusten välillä

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Kysytäänpäs täällä ku ei viitsi omaa topiccia avata. Mitä eroa huomaatte tälläisillä lumisilla keleillä Asfaltti ja Lumi-asetusten välillä? Minusta helpompi ajaa lumellakin asfalttiasetuksella... ??? Autona siis Evo 9.
 
puerco sanoi
Mulla ollut aina 50/50 tarmac

Niin, sillä napillahan ei ole mitään tekemistä etu / takapään vetosuhteen kanssa.

http://hkoski.pp.fi/evo/MLR_ACD.pdf

Peke: itse en ainakaan normaaliajossa huomannut yhtään mitään eroa. Kovaa menet jos jotain huomaat :)
 
Jotenkin tuntus, et puskis enemmän, ei mene yhtä nätisti(lue luisussa) mutkia...Eikös tuo just jaa eri tavalla sitä voimaa. ???
Onko Snow-asetuksella tarkoitus, et pääsis nopeampaa liukkaalla? Näin itse olen sen ymmärtänyt...
 
Kyllä sen liukkaalla huomaa. Tarmacilla ilmeisesti lukot on ärhäkkäämmällä päällä ja luisut alkaa nopeasti. Snowlla taas tuntuu että vehje haluaa väkisinkin suoristaa auton ja puskee yleisesti enemmän. Itte tykkään näin talvella ajaa tuolla Gravelillä, koska sillä auto lähtee kaasusta kyllä nättiin sladiin, mutta ilman sitä karkailun tunnetta mikä Tarmacilla tulee.
 
kyl snowllakii menee luistos. reippaammi kaasua vaa. ja luisto o jouheempaa mitä tiukemmil asetuksil.
 
Biim sanoi
Kyllä sen liukkaalla huomaa. Tarmacilla ilmeisesti lukot on ärhäkkäämmällä päällä ja luisut alkaa nopeasti. Snowlla taas tuntuu että vehje haluaa väkisinkin suoristaa auton ja puskee yleisesti enemmän. Itte tykkään näin talvella ajaa tuolla Gravelillä, koska sillä auto lähtee kaasusta kyllä nättiin sladiin, mutta ilman sitä karkailun tunnetta mikä Tarmacilla tulee.

Jos haluaa pitkää sladia niin silloin snow, tarmacilla tosiaan sladi alkaa jyrkästi mutta oikenee nopeasti. Itsehän lumikelillä ajelen tarmacilla ellei ole iso kiire. :driver
 
minusta tolla snow asetuksella,pystyy paremmin menemään jarrulla ennen mutkaa. siinä saa luisua hallitusti jo ennen kurvia ja sit loppu kaasulla :)
 
No mun voimansiirto on vähän viiveisempi muutenkin, joten tuntemukset saattaa olla hieman erilaiset. Lisäksi ei ole sitä kytkinpoljinta millä rauhoittaa menoa jos meinaa överiksi mennä. Vaan vieläpä tässä vasta opetellaan tuntemaan tuon metkuja. :)
 
Active Centre Differential...

Nimihän sen jo sanoo. Lue ihmeessä Nokon edelliselle sivulle laittama linkki, missä tämä kerrotaan juurta jaksain.
 
No hei , Peke on Vantaalta ja eihän siellä oo ees lunta..... ;D

;)


Omat kokenukset (kuten Biim on jo todennut 3 kertaa aiemmin ) :

Tarmac :

Lähtee sladiin herkemmmin. Ei paljoakaan pitoa liukkaalla.

Snow:

Voi ajaa kurvit nopeammin , pidon pysyessä paremmin kontrollissa. Ei lähde sladiin ihan niin helposti , eli voimaa siirtyy enemmän tiehen ja maalissa olet nopeammin. Kuten jo aiemmin mainittiin vaatii enemmän vauhtia ja DO OR DIE meinikiä !! :driver

Gravel :

Kahden edellisen välimaastosta. Sopii karvakintaille.... ;D
 
-JP- sanoi
Tarmac :

Lähtee sladiin herkemmmin. Ei paljoakaan pitoa liukkaalla.

Snow:

Voi ajaa kurvit nopeammin , pidon pysyessä paremmin kontrollissa. Ei lähde sladiin ihan niin helposti , eli voimaa siirtyy enemmän tiehen ja maalissa olet nopeammin. Kuten jo aiemmin mainittiin vaatii enemmän vauhtia ja DO OR DIE meinikiä !! :driver

Juuri näin, vastaavat kokemukset täälläkin. Mukavampi tuolla Tarmacilla on leikkiä. ;D -JP-, on muuten Vantaallakin ollu nyt lähiaikoina lunta, on ollut oikeat talvikelit ja sekös vasta hauskaa on ollutkin. Tankilla saa käydä vaan tiheeseen. :) ::)
 
nokonzok sanoi
Niin, sillä napillahan ei ole mitään tekemistä etu / takapään vetosuhteen kanssa.

http://hkoski.pp.fi/evo/MLR_ACD.pdf

Peke: itse en ainakaan normaaliajossa huomannut yhtään mitään eroa. Kovaa menet jos jotain huomaat :)

Voi kiitos, tämä kyllä selvensi asiaa. :) Tarviipa alkaa oikeen testailemaan noita eri asetuksia.
 
Peke sanoi
Juuri näin, vastaavat kokemukset täälläkin. Mukavampi tuolla Tarmacilla on leikkiä. ;D -JP-, on muuten Vantaallakin ollu nyt lähiaikoina lunta, on ollut oikeat talvikelit ja sekös vasta hauskaa on ollutkin. Tankilla saa käydä vaan tiheeseen. :) ::)

Mulla ainakin tarjoilee ahteria sivulle oli suora tai mutka...Mutta luisu oikenee kun painaa ronttosta syvemään. Auto käyttäytyy kuin takaveto pienemmällä kaasulla oli asetus mikä tahansa: Takapää sutii hulluna kun ahtopaineet tulee, mutta kun antaa olla kaasun jalalla niin oikenee.. Onko näin?
 
Takaisin
Ylös Bottom