Vuotava simpukka

M

Miza

Guest
Ohjaustehostimen simpukka vuotaa korkeimmalla olevasta mutterista. Eli missäköhän on vika? Korjausohjeet ovat myös erittäin tervetulleita :). Liitteenä kuva vuotavasta simpukasta.
 
Vs: Vuotava simpukka

Mikä olisi seuraava niksi kun tuo kuparirikka ei auttanut vuodon loppumiseen?? voiko tuon säätöruuvin ruuvata kokonaan pois ja siihen laittaa jotain
tiivisteainetta vai tippuuko sieltä jotain jos sen ruuvaa kokonaan pois? säätö ruuvi oli jokseenki väljän tuntuinen kun sitä heilutti...auto vm.92 3.0 pajero.
 
Vs: Vuotava simpukka

son se ratin klapin säätö muntteri.koita putsata pinnat ja panna jotai kummia ym töhönää välihin.
 
Vs: Vuotava simpukka

Kannattaa ehkä etsiä aiheella "simpukan välyksen säätö" tms. Jotenkin minusta näyttää ettet ole ymmärtänyt osan toimintaa. Siinähän on keskellä ruuvi joka lukitaan paikalleen sillä mutterilla kun säätö on saatu oikeaksi. Voi myös puhdistaa huolella sen lukitusmutterin ja simpukan välin ja käyttää "mietoa" ruuvilukitetta siihen väliin kun säätö on suoritettu. Annetaan kovettua, puhdistetaan ja maalataan mustaksi ;). Hommaanhan tarvitaan kaksi avainta: ruuvitaltta ja lenkkiavain. Avataan lukitusta lenkillä ja säädetään ruuvitaltalla, pidetään paikalla ja lukitaan lenkillä.
 
Vs: Vuotava simpukka

joo....olen kyllä ymmärtänyt toiminnan mutta tarkoitin että voiko tuon säätöruuvin käyttäa pois ja laittaa vaikka putkimiehen teippiä ja sitten ruuvata takaisin?
vai irtoaako sieltä jotain kun sen ruuvaa kokonaan pois vai lähteekö se edes kokonaan pois?
kyse on siis vain että saisi sen vuodon loppumaan,toiminta ja säätö on kyllä hanskassa..
 
Vs: Vuotava simpukka

Onnistuisko niin, että pyörität sen lukitusmutterin kokonaan pois pitäen säätöruuvin paikoillaan. Sitten putsaat sen säätöruuvin kierteet jarrucleanerilla ja myös sen mutterin kierteet. Sitten tiivistesiliconia siihen ruuviin ja hehkutettu kuparirikka sinne mutterin alle. Senjälkeen pyörität sen mutterin paikoilleen pitäen huolta ettei sen ruuvin säätö vieläkään muutu ja se mutteri tiukalle niin että se varmasti lukitsee sen ruuvin. Sopivan kuivumisajan jälkeen pitäisi olla tiivis.
 
Vs: Vuotava simpukka

Niin tai eikös se kannata samalla säätää. On kuitenkin varmaan toiminut jo satojatuhansia kilometrejä ja taipumus on pitkässä juoksussa vähän väljyyttäkin tulla.
Sen ohjauksen saa taas täsmälliseksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom