Windows XP opastusta??

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Minulla on seuraavanlainen ongelma:
Kaksi käyttäjää, minä ja muija.
Mulla toimii Flash ja java, mutta muijalla ei. Olen yrittänyt asentaa ne uudelleen monta kertaa, mutta muijalla ne ei toimi. molemmilla on ns. järjestelmänvalvojan oikeudet..

Olen jo tehnyt melkeen kaikki mitä mieleen tulee..
Sain muijalla ne toimimaan, kun otin itseltäni JVoikeudet pois. poistin flash ja javan ja asensin uudestaan muijan käyttäjänä.. No sitten ne perkuleen ohjelmat ei toiminut mulla.. Eli jompi kumpi saa ohjelmat toimimaan, mutta ei molemmat..

MITEN NE OHJELMAT PITÄIS ASENTAA JOTTA TOIMISIVAT MOLEMMILLA KÄYTTÄJILLÄ??

nm. hiiri jälleen seinässä ja olut lattialla
 
Hmm. Onko molemmat käyttäjätilit luotu "tuoreeseen" windowsin asennukseen/windowsia asentaessa ? XP:n asennuksen aikanahan tuo kysyy jotta haluatko luoda useamman käyttäjäprofiilin.

Meillä ainakin toimii pöytäkoneessa ja läppärissä kun käyttäjäprofiilit luotiin jo windowsin asennuksessa ja kaikki ohjelmat toimii ihan hyvin joka profiilissa, asensipa missä profiilissa tahansa :)

Joissakin ohjelmissa (esim. uusimmassa winampissa) annetaan asennuksen aikana vaihtoehtoja, kuten esim. "Same profile for all users" tai "Install own profile for every user" = Sama profiili kaikille käyttäjille <tai> asenna joka käyttäjälle oma profiili, jne... tajusit varmaan mitä tarkoitin ::)

Tosin ainakaan flash- asennusohjelmissa ei tainnut tuollaisia vaihtoehtoja olla. Vaikea mennä sanomaan, kun ei näistä pilkeitsi puulaaki tuatteista aina ota selvää? ;D

Ei näitten vehkeitten kans kannata hermojaan repiä. Käyttäkää sit vaikka yhtä yhteistä käyttäjäprofiilia... ???
 
Muijan profiili luotu myöhemmin..
Flash ei kysy mitään käyttäjistä..

Vaikuttaisiko se, että mihin sen ohjelman asentaa??
siis program files tai system32.. ku toi flash menee automaattisesti tomme system32 kansioon ja muut program filesiin....

Vittu ku nyppii :seina
 
http://keskustelu.afterdawn.com/

Yleistä keskustelua tietokoneista

vois löytyä apuja...
 
Noh pojaat, ei tämä vielä mtn...

Odottakaas kun pil keitsi saa uusimman tekeleen markkinoille.

Windows "Vista", vie 8 gigaa kovoa ja gigan välimuistia :nykii

3D työpöytä ja kaikki muut hienot tekeleet valmiiksi käyttikseen ympättynä... :seina

Ei tuu ainakaan minun koneelle ihan heti eksymään :mad:

Vesku: mtn uutta? kokeiles; käynnistä-valikosta suorita, ja kirjota "msconfig" ilman lainausmerkkejä. Avautuu boksi josta pääsee sääteleen lähes kaikkia windowsin toimintoja. Kannattaa kurkistaa "palvelut" ja "käynnistys" - välilehtiin, josko on semmoisia toimintoja päällä/pois päältä jotka vaikuttais tuohon että toisessa profiilissa toimii tietyt ohjelmat ja toisessa ei ::)

Tosin jos vähänkään on hifistin näpeissä epävarmuutta tämän asian suhteen niin kehotan olemaan koskematta tuohon msconfig toimintoon ::)
 
Vesku sanoi
Minulla on seuraavanlainen ongelma:
Kaksi käyttäjää, minä ja muija.
Mulla toimii Flash ja java, mutta muijalla ei. Olen yrittänyt asentaa ne uudelleen monta kertaa, mutta muijalla ne ei toimi. molemmilla on ns. järjestelmänvalvojan oikeudet..

Olen jo tehnyt melkeen kaikki mitä mieleen tulee..
Sain muijalla ne toimimaan, kun otin itseltäni JVoikeudet pois. poistin flash ja javan ja asensin uudestaan muijan käyttäjänä.. No sitten ne perkuleen ohjelmat ei toiminut mulla.. Eli jompi kumpi saa ohjelmat toimimaan, mutta ei molemmat..

MITEN NE OHJELMAT PITÄIS ASENTAA JOTTA TOIMISIVAT MOLEMMILLA KÄYTTÄJILLÄ??

nm. hiiri jälleen seinässä ja olut lattialla


Siis onko sulla kaksi eri profiilia?eli kirjaudutta eri nimillä? Mulla oli sama Ongelma tyttökaverin kans just noilla flashilla ja javalla mutta asensin ne erikseen kumpaankiin profiliin ja on toiminut :peukku
 
Meillä on kahdessa koneessa molemmissa kaksi profiiilia.
Ja ihan ok on pelittänyt... Tai sitten emäntä ei ole osannut kertoa tälläisestä toimimattomuudesta
 
Takaisin
Ylös Bottom