Vs: Autot vahaan!
Glymin punainen ei ole vaha, eikä edes juurikaan anna suojaa maalipinnalle (eikä ole tarkoitettu siihen). Sen tarkoitus on sekä toimia cleanerina (poistaa hieman hapettumia ja pinttymiä) ja peittää naarmuja. Sen päälle kuuluu laittaa vaha/muu Last-Step Product.
Molemmat sekä astin että Basbarduun aineet saa ehdottoman peukun tähän tarkotukseen ainakin multa
eukku Ehkä vielä vähän kallistun tohon Sonaxin puoleen kun tykkään sen törkeen helposta levitettävyydestä (vois jopa luonnehtia et se on boutique vaha ;D )
Toi pineline esipesu tekee vaan sen että vahailu on melkein ajan hukkaa. On todettu että 5% laimennus bioliukkareissa kuten Pineline, Surfex HD ja AS40 heikentää LSPeiden kestoa jo aika rankasti, vs. dedikoidut esipesuaineet. Toistaiseksi markkinoiden tehokkain ja myöskin vahaturvallinen aine on Bilt-Hamber Auto-Foam. Ei voi kun suositella (4% laimennus painepulloon/foam lance). 20% bioliukkaria laimennus vie jo kerralla vahat päivineen. Ja yleensä kun noita porukka tuntuu mittaavan rannemitalla niin seokset on yleensä saletisti liian vahvoja :
Korrekin shampoossa nyt ei sinällään oo kaiketi mitään vikaa, valmistaja lupaa vahaturvalliseks (tiiän kun oon jutellu -> teen pesuainetestiä) vaikka sisältääkin mm. teollisuusbensiiniä (tosin valmiiksi laimennetussa pesuaineessa törkeen vähän).
Mun mielestä jompi kumpi esim. mainituista vahoista (niin ei tarvii tilata maailmalta), se valmiiks oleva pineline ja glymin punainen, ja vahaa ostaessa ostaa samalla esim. AutoGlymin Intensive Tar Removerin, Tyhjän suihkepullon ja minimissään 5 mikrokuituliinaa ja etenee näin:
-Pineline 1:4/20% seoksella sumuttaen pintaan -> annetaan vaikuttaa, mutta ei missään tapauksessa kuivaa
-Huuhtelu
-Jos todella likainen auto niin uudestaan pinelinet pintaan, ja perään kinnaspesu, ja pesuaineena joko autoshampoo tai loraus Pinelineä
-Huuhtelu
-Jos tekee kuivauksen normaalisti säämiskällä tai silikonilastalla niin heittää ne tässä kohtaa roskiin ja odottaa mielummin että auto kuivuu itekseen. Vaihtoehtoisesti kuivaa auton kuivaukseen tarkoitetulla mikrokuituliinalla.
-Kaataa AG ITR:n suihkepulloon ja sumuttaa sen ympäri auton (kannattaa lasitkin, et usko miten paljon niistä lähtee möhmää), varo ettei kuivu (auringossa tekevät HUOM!). Lopuksi ota yksi mikrokuituliina, sumuta se märäks ITR:stä ja pyyhi vielä auton läpi. Jos liina likaantuu kovasti niin käännä puhdas puoli (tommosessa perus 40x40cm liinassa kun on semmosia puolia 8 jos sen on taitellu sopivaks) ja jos tulee vastaan isompi piki möntti niin varmista että liina on märkänä ITR:stä ja mee siitä kevyesti (ÄLÄ HANKAA) yli niin monta kertaa että se lähtee pois. Oikein ongelmakohteissa kannattaa ottaa pala talouspaperia -> sumuttaa pikikohta märäks -> laittaa paperi päälle -> sumuttaa paperi märäks (liimautuu pintaan kiinni) -> antaa vaikuttaa vaik muutama minuutti ja sit pyyhkii taas.
-Huuhtele
(-Pese, Huuhtele ja kuivaa välissä vielä rankalla bioliukkariseoksella, suluissa koska laiskan ei oo pakko -> pidentää mahd. vahan kestoa)
-Levitä AG punanen/SRP. Mitä vähemmän levität pintaan sen parempi, kuitenkin siten että sitä menee kaikille maalatuille osille. Less is more.
-Pyyhi se puhtaalla/puhtailla mikrokuituliinoilla pois
-Levitä valittu (kova)vaha siten että levität aina panelin kerrallaan. Esim. levität kuskin oven -> levität kuskinpuolen takaoven -> pyyhit kuskin oven -> levität takalokarin -> pyyhit kuskinpuolen takaoven jne.
Kesto on todella hyvällä tasolla ja auton pitäisi näyttää hyvältä monta kuukautta, jossei sitä pestä esim. pineline esipesuilla.