Vs: Autot vahaan!
Lasipinnoitteista vielä että mun mielestä tälläisellä käsittelyllä saa jo 95% tapauksista radalle riittävän pinnan:
-Lasinpesu omalla valitsemallaan (ei household, vaan autokäyttöön tarkoitetulla) lasinpesuaineella -> pyyhintä perään
-Samalla kamalla lasi märäks ja hobbyllä n. 45° kulmassa pinta kauttaaltaan läpi -> pyyhintä
-Sama kuin yllä mutta claylla läpi -> pyyhintä
-Lasin pohjustus muurahaishappo pohjaisella tai muuten äärimmäisen tehokkaalla lasi cleanerilla (esim. GTechniq G4) puuvilla liinan kera
-Rasvanpoisto, jos em. tuote ei ole tarkoitettu pinnoitteen pohjusteeseen. Tähän hyväksi havaitut: IPA, Maaliliikkeiden Silicone tai Wax Remover jne..
-Valitsemansa lasipinnoite. Kesäpeliin voin ainakin aika varauksetta suositella GTechniq G5:sta ja ympärivuotiseen G1:stä. Edellä mainitulla pohjusteella mulla kestänyt G1 lasissa 1,5 vuotta ja edelleen >80km/h nopeuksien jälkeen pyyhkijät on kelillä kun kelillä turhat. Tosin uutena toimi jo ~50km/h nopeuksista.
Jos laskee hinnan noille olettaen että sulla ei ole mitään niin:
-Muutama mikrokuituliina esim. Tarjoustalon iiSi liinoja: n.4e. Ja vielä parempi jos revit vanhan lakanan liinoiksi koska puuvillaliinat toimii lasin kanssa paremmin.
-Lasinpesuneste n.10e (ihme jos jollain ei jotain lasinpesunestettä ole jo valmiina)
-Hobby n.2e
-Clay omasta valitsemastaan paikasta esim. Sonuksen clay n.10e
-Cleaner, esim. GTechniq G4 n.10e
-Lasipinnoite, esim. GTechniq G1 tai G5 n. 13e
Ja laitoin hinnat puntina koska noi saa todennäköisesti halvemmalla briteistä ovelle kun suomesta mistään mitenkään. Tulee kotiovelle (sis. clay) siis: 8+8,5+11+6=£27,5 = 39e
Hintaahan saa alaspäin jos omistaa tarpeita etukäteen tai tyytyy vähempään. Uskon että 5-sateestakin mahdollistaa jo aikamoisen helpotuksen radalle mutta laiska tosin ostaa G1:stä ja levittelee 2 vuoden välein, jos ei ole vaihtanut autoa jo ennen sitä
CleanYourCar.co.uk:stahan saa settinä ton G4+G1=£16,90
Mä en periaatteessa usko ettei mitä tahansa lasia saa hyväksi. Tiedän että Laurilla on ollut ongelmia saada pysymään ainakin normipinnotteet lasissa mut oliks se sama homma lasipinnotteilla? Näin referenssiksi mulla on 245tkm ajettu Lancerin OEM lasi pinnotettuna ja kesto G1:ellä reilusti yli valmistajan, noilla pohjilla. Tosin se ei oo nähny näitä "Japanin happosateita".