Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
ast sanoiOpticoat vedettiin noihin uusiin mustiin vanteisiin ja saunotettiin vähän pinnan kovettumisen parantamiseksi. Todella hienosti hylkii vettä nyt. Väri ei ollut kovin matta eikä se optilla oikein mihinkään muuttunut.
Aika näyttää mahdolliset hyödyt, tuskin se ainakaan huonompi on kuin joku vaha.
lancer evo-r sanoiPuolitoista kuukautta sitten vahattu Collineten Super Sapphirella ja nyt kaksi viikkoa pesemättä.
Tuntuu kyllä paremmin pitävän pintansa toi Collinette kuin Autoglym mitä on ennen tullut käytettyy.
:iwsNot recommended for dark clear-coat paints
Ei. Eikä myöskään sellaista säämiskää.Teemu T. sanoiOnko sellaista kuivauslastaa olemassa, mitä voisi käyttää ilman naarmujen pelkoa? Olis kätevä kuivailla ainakin suurimmat lastalla ja vaikka sitten perään säämiskällä.
Teemu T. sanoiTänks. Mistä saan tollasen liinan? Saako jostain motonetistä? Ja onko tarkempaa "mallimerkintää"?
Koneessa oon pessy Sonaxin liinoja. Eka pesu irrottaa aika paljon väriä niistä.[elle] sanoinyt kun mikrokuituliinasta puhutaan... onko kokemusta mikrokuituliinan erikois-pesuaineesta? Kannattaako käyttää? Vai miten pesette niitä?
Urran sanoiEn käytä - mutta olen harkinnut hankkia. Normi pesuaine käy (siis zeoliititon) mutta MF pesuaineilla ilmeisesti kuidut saa puhtaammiksi. Rehellisesti sanottuna en ole jaksanut nähdä sitä vaivaa että olisin metsästänyt mistä noita saa ;D
Käsittääkseni erikoispesuaine vie paremmin "tukkeet" mikrokuiduista pois jolloin mikrokuitu toimii paremmin.
Urran sanoiJos viittasit noihin Sonuksen Wundereihin ja CG kamoihin niin en ole niistä ns. saanut sitä vaikutelmaa että ne olisi oikeesti ns. speciaali aineita vaan perus markkinointi tuotteita - mutta mene ja tiedä ;D
Mä oletin että puhutaan noista special (kuten siivous teollisuuskäyttöön tarkoitetuista) mikrokuitu-erikoispesuaineista kuten Micro-Restore mistä pitäisi selvittää saatavuus ja hinta ;D
nahkuri sanoionko näiden vanneaineiden (esim. bilberry wheel cleaner) ongelmana siis se, etteivät ne sisällä happoa?
Urran sanoiHetken vaikutus on sit max 60sec, ei missään tapauksessa minuutteja
Itse puolivuotta sitten ympärimaalauttaneena harrasteajoneuvon ammattilaisella, niin täytyy sanoa, että parempi maalipinta kuin yhdessäkään näkemässäni uudessa autossa, jossa normi tehdas maalaus. Maalipinta paksumpi ja appelsiinipinta loisti poissaolollaan. Ihan sama onko uusi Mersu vai japanilainen, niin appelsiinipintaa löytyy tehdasmaalauksessa.nahkuri sanoieli nämä opticoatit ym. vastaavat pinnoitteet voisi siis tavallaan ajatella ikäänkuin ohuena lakkakerroksena, joka suojaa auton omaa maalipintaa, mutta jota saa halutessaan / pitää vahata normaalisti?
noissa mersuissa tuntuisi viime vuosina olleen jo tehtaalta melko hyvin käyttöä kestävä lakkakerros päällä (tehdas taitaa puhua nanolakasta), esim. japseihin verrattuna. tiedä sitten, onko se saatu jo pilalle tuosta uusimmasta hankinnasta.. ei kai noissa autojen maalipinnoissa varmaan kuitenkaan suuria eroja ole eri merkkien välillä, esim. jatkokäsittelyn kannalta?!
MitsuMi sanoiItse puolivuotta sitten ympärimaalauttaneena harrasteajoneuvon ammattilaisella, niin täytyy sanoa, että parempi maalipinta kuin yhdessäkään näkemässäni uudessa autossa, jossa normi tehdas maalaus. Maalipinta paksumpi ja appelsiinipinta loisti poissaolollaan. Ihan sama onko uusi Mersu vai japanilainen, niin appelsiinipintaa löytyy tehdasmaalauksessa.
Väittäisin melkein, että enemmän noiden kiveniskujen syntyyn vaikuttaa korinmuotoilu kuin maalien ero. Eli mitä enemmän otsapintaa näkyy suoraan edestäpäin, niin sitä enemmän ja nopeampaa tulee kiveniskuja. EA Galantti on oikein hyvä esimerkkin suuresta otsapinnasta. Vaikka missä maalaisi Galantin konepellin, niin parin vuoden päästä se on ruvella.nahkuri sanoijuu, en tarkoittanutkaan maalauksen laatua noin yleensä (esim. mersujen maalipinnat ovat hyvinkin appelsiinia tehtaalta), vaan maalin/lakkapinnan kovuutta. esim. konepellit tuntuu kaikissa japseissa, mitä itellä on ollut, olleen täynnä kiveniskemiä hyvinkin pienillä kilometreillä verrattuna vaikkapa mersuihin. pakkohan tuossa on joku ero olla tehtaiden käyttämissä materiaaleissa.
omat uudet/uudehkot japsit ovat olleet muuten hyvin maalattuja, mutta jotenkin jäänyt vähän sellainen fiilis, kuin ne olisi maalattu vesiväreillä.