Tutkiskelin intternetin ihmemaata tuossa tarkemmin ja alkoi vahvistua sellainen kuva, että brembojen taipumus kierouttaa levyjä ei olekaan levyn vika vaan palojen. Jotkut on saaneet hillittömän värinän pois pelkästään uusilla paloilla. Ilmeisesti levyn pintaan jää huonommista paloista jäämiä, jotka saa aikaan vatkaamisen? Onkos kellään mittalaitetta, millä mitata kieroksi todetut levyt? Näkisi onko levyt todella kierossa vai ei...
Osa suosittelee carbotechin XP10 -paloja. Kuulemma siivoavat (ja kuluttavat samalla) levyjä tehokkaasti ja näin ennalta ehkäisevät kierotumisfiilistä.
Itsekin etsin ratkaisua tähän jarrutärinään, joka omassa autossa on aika hillitön. Samat jarruthan näissä on olleet jo vitosesta lähtien. Toisessa autossani menee jo toinen setti turbo grooveja eikä ne ole kieroutuneet, mutta satulat ei olekaan brembolaiset. Paloina olen käyttänyt kaikenlaista todella halvasta kurasta hipo-kamaan.