Evolution III GSR -lancer evo-r

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Pikkasen tuli tänään tehtyä hifi-asennuksia.
Kenwoodin KAC-8404 heitin takakonttiin. Tuo on siis 4 kanavainen ja paukuttaa nyt etu- ja takapäätä. Huomenna vielä haetaan kaverin kanssa säätöjä kohdalleen niin eiköhän sitten ala rokki kuulumaan. :D

kac8404.jpg
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Katsastus lähestyy.

Tarkoitus oli laittaa Evo leima kuntoon mut toisin kävi. Toinen etuiskari tyhjää täynnä. :seina Tiesin että molemmat ovat pikkasen kosteat mut et toinen aivan morjes!!! :seina :seina :seina
Kaiken kruunas vielä että toinen raidetangonsisäpäänkumi on riekaleina.

Nyt mietitään pari päivää et saisko jostain halvat tarvike iskarit vai tilaisko D2:sen. ???

Tuli kuitenkin vakio downpipe katteineen laitettua kiinni. Hitsasin myös lambdalle paikan ennen kattia jotta sain ton laajakaistan kiinni. Toi saakin nyt olla tuolla kiinni koska tuntuu toimivan paremmin kuin iso ränni.

Olis muuten myynnissä lamdan kiinnitykseen sopivia muttereita M18x1.5. Ei saanut ostettua wurthilta yhtä kappaletta niin ostin koko laatikon 50kpl. ;D
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Lähtee kohta Camskille tilaus alatukivarsista ja rt-sisäpäänkumeista. Vielä mietin että tilaanko samalla uudet vakio iskarit eteen vai hommaanko jonkun alusta?

BC-Racing on tällähetkellä vahva ehdokas mutta mietityttää sen talvikäyttö. ??? Vakio alusta olis kyllä parempi talvelle mut oon suunnitellut kuitenkin että viimeistään ensi keväänä hommaisin alusta.

Harmittaa kun tuli nyt tästä katsastus kunnostuksesta näin kallis remontti. Piti saada se Power FC:kin asennettua ja säädettyä ennen talve mut sekin taitaa nyt jäädä kesään. :'(

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20649.0
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Sudo pelasti ja myi mulle vanhan alustansa. :palvo :peukku Näillä pääsee katsastukseen ja ainakin talven yli. :D

KYB:n iskarit ja RS-R:n jouset. En tiedä yhtään kuinka paljon noi madaltaa ja ei Sudokaan muistanut, mut ei kuulema tarpeeksi. ;) Mulle on hyvä jos auto pysyy sen verran korkeena että joka paikassa ei tarvii varoa puskureita.
main.php


main.php


main.php
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tulipa täräytettyä iskarit alle. Loppu kummasti Silja line-tyylinen hyllyminen. ;D

Auto tippu aika reilusti. Ei tullut mitattua ennen jousien vaihtoa niin aika paha sanoa et kuinka paljon... Joskus vannoin että en vaihda pelkkiä madallusjousia mut nyt näin kävi olosuhteiden pakosta ja täytyy sanoa että aika paljon paremman näköinen tuli. 8) Toisin roiskeläpät viistävät melkein maata nyt ja varmaan ovatkin maassa kun talvipyörät vaihtuu alle...

Asennuksen jälkeen säädettiin vain auraus mikä oli aika reilusti harituksen puolella madalluksen jälkeen. Nelipyöräsuuntaus täytyy tehdä heti kun saan alatukivarret vaihdettua.

Kuvista voi jokainen itse päätellä et kuinka paljon tippu. :D

Ennen
main.php


Nyt
main.php


main.php



http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20649.0
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Öljyt ja suodatin vaihtu tänään. Samoin talvirenkaat laitoin alle.
Sentin verran tippu lisää kun ovat pikkasen pienemmät kuin kesärinkulat. Nyt etupuskurin lippa heiluu 11cm korkeudessa maasta. :) Jouduin ottamaan eturoiskeläpistä siivun pois kun olivat maassa kiinni. ;D

Jotkut ovat varmaan lukeneet tuolta foorumin puolelta että hieman oli ton Walbron kanssa vääntämistä. Mut nyt se on kiinni! :D :driver

Tuli Evo VIII/IX sarja ja sillä sopi suoraan.

Vakio vasemmalla ja Walbro oikealla. Asennusosat niiden päällä. Vakio pumpusta kun otti vain tuon ison muovi holkin ja siirsi sen Walbroon. Sen päälle o-rengas ja painelähdön kärkeen toi valkoinen muovi holkki.
main.php


Ja Walbro kiinni tankkilaitteessa ilman mitään modailuja.

main.php
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Posti toi tänään paketin englannista. 8)

Molemmat alatukivarret.
Termostaatin.
Raidetangon molemmat sisäpäänkumit.
Ja Forgelta tuli motorsporttia. ;)

main.php


Forge meni jo kiinnikkin ja hyvin tuntuu toimivan. Ei mitään käyntihäiriöitä eikä muutakaan ihmeellisyyksiä.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Alatukivarret uusin tänään. Alapallojen suojakumit oli rikki ja vasemman varren takapusla oli rikki. Tosin tarkempi tutkimuksen jälkeen pusla oli vaan vääntynyt vinoon kun oli ajettu kiinni joskus. Näytti kuitenkin äkkiseltään siltä että pusla on pettänyt. :p
Pikkasen arvokastahan on vaihtaa koko tukivarsi pelkän suojakumin takia mut eipähän tarvii pelätä et tulee mitään yllätyksiä myöhemmin. :) Eikä noita alapalloja muutenkaan myydä erikseen.

Vasen pusla
main.php


Oikea pusla.
main.php


Uudet varret kiinni.
main.php


Raidetangon vasen sisäpäänkumi oli poikki ja oikea oli murteella joten ne vaihtu uusin samalla. Oikea puoli on hieman ahtaassa paikassa mut vasemman sai helpommin kun pakoputken sai sivuun.

main.php


main.php


Oikealla puolella tosiaan on laatikko melko pahasti tiellä mut kyllä sen sieltä välistä sai muljuteltua paikalleen.
main.php


Kaiken tämän jälkeen tuli tietysti tehtyä vielä nelipyöräsuuntaus. Olihan alusta vaihtunut ja paljon muutakin osaa. Takapäästä sai oikealta puolelta pikkasen säätää camberia ja aurausta pienemmällä. Edestä aurauksessa oli pikkasen säätämistä muuten olikin hyvin kohdallaan arvot. :D

Kovemmassa vauhdissa (80-120km/h) on alkanut lämmöt laskemaan niin uusi termostaatti oli vaihtolistalla myös. Imuputki pois MAFin jälkeen ja olikin hyvin tilaa. :D
main.php


On näköjään myös syylärin korkki mennyt rikki. Korkin sisäosa mrtunut ja jousi oli pamahtanut suoraksi syylärin sisään. Onneksi sai ronkittua rojut pois. Täytyy ensi viikolla keksiä jostain uusi...


Edit...
Pistetään vielä kuva nykyisestä kulkuasennosta.
main.php
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Apexin power fc on laitettu kiinni ja maanantaina pitää lähteä Lappeenrantaan Maatsin penkkiin säätämään se kunnolla. :)
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Lappeenrannasta kotiuduttu.
Lapuissa 300ps(220.6kW) ja 428.3Nm. 1.0 barin paineilla. 8)

Ihan mukavasti omasta mielestä. Ainakin on hyvin paljon parempi ajaa. Vääntö olisi saanut enemmänkin mutta vakio kytkimen rajat tuli vastaan. :seina
Nyt ainakin pitää kuitenkin vielä, saa nähdä antautuuko kesän tullen. :-\
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Lähti dumppi pois mitsusta. Ja bybassi takas. Olihan se kiva suhistella mutta ehkä kuitenkin on kivempaa kun vehkeet toimii. ;) Normi ajossa kyllä toimi ihan hyvin mutta radalla ilmeni varovasti sanottuna pientä nykimistä. ::)

Ja sit piti vähän siivoilla autoa sisältä niin olipas kuskin matto jäätynyt kunnolla kiinni lattiaan. Lattiamatto oli ihan kivikova. Vähän aikaa sitä lämmittelin että sain sen noistettua kynnylistan reunasta ylös ja aivan läpi jäässä. :seina Hetken ihmettelin että mistä on vesi päässyt sitään kun oli vaan polkimien alta jäässä.
No kangasmatot kun ollut koko talven niin ovat tietenkin aina välillä märkiä/jäässä. Kumi niissä on alapuolella mut on kulunut puhki kytkimen alta. Siis se kumi alapuolelta, päälipuolelta kangas on ehjä. ??? Talven lumet sulaneet ja jäätynet nyt mun mitsun lattialle. :seina

Yöks jäi nyt sisäpuhallin kuivamaan mattoa ja huomenna uudet kumimatot lattialle.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Kevät tuli, lumi suli, veden alta tuli...

main.php


main.php


Kesärattaat alla ja pesty kokkare. Kunhan kelit paranee niin saa vielä vahan pintaan.
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tänään lähti mm. etupuskuri irti. Välijäähdytin ja ahtoputki on tarkoitus maalata matta mustaksi. Tai ahtoputken jo maalasinkin koska olikin metallinen. Alumiinisen coolerin saa huomenna ammatti maalari maalata niin ei pitäis heti ekana kesänä lähteä maalit.... ::)

Työkaveri heitti sellasen jutun että cooleriin pitäisi maalata jokin kuva... Mitsun logo tai vastaava? Aluks ei oikeen sytyttänyt mut nyt kun oon ajatellut niin ehkä siihen vois jotain keksiä. Ralliartin merkki?
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

MakeM heitti että pitäisi maalata kissan kuva cooleriin niin sen takia siitä tuli koko musta. ;D Kamera jäi kotiin niin ei ole laitaa projekti kuvia mut tässä on lopputulos.

Lisävalot lähti samalla. Laitetaan taas syksyllä taka. Orkkis sumareiden takia sivummaisissa verkoissa on reijät.

main.php


main.php



Vertailun vuoksi vielä kuva ennen maalausta. Omasta mielestä tuli ainakin siistimpi.

main.php
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Öljyn vaihto päivä oli tänään. Totesin samalla että vasen etujarru jumittaa. :(

Otin jarrun auki ja kokeilin että liukutapit, palat ja männät liikkuu hienosti, pieni kivi oli satulan ja palan välissä. Luulin sen jumittavan siel. Jarru nippuun ja polkimesta pumppasin jarrut lähelle ja taas jumittaa. ??? Sitten otin männät ulommas ja tarkempaan tarkasteluun niin alemmassa männässä on pikkusen ruostepaskaa. Suojakumitkin oli ehjät mut täytyy hommata varoiksi kumisarja niin putsaan männän/männät täs joku päivä. Pajerossa taisi olla samat jarrut?
 
Vs: Evolution III GSR -lancer evo-r

Tämän tarinan voi laittaa lukkoon kun auto on uudella omistajalla itä-suomessa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom