Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Hemppis: oliko turbiini lämmin ennen "repimisen" aloittamista eli lukittuuko lukko selvästi?
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Harri K sanoi
Hemppis: oliko turbiini lämmin ennen "repimisen" aloittamista eli lukittuuko lukko selvästi?

Eli siis kyseinen pätkä, autolla oli ajettu ennen tota joku 80-100km sekalaista ajoa, eli lämmöt ennen repimistä oli jo 80*c luokkaa. Ja turbiinilukkohan lukittautuu mulla noin 48-50*c.
Hemppis sanoi
Ittellä huippulämpötila vaihteistossa ollu 117*c, takana 10km sorapätkä. Lämmöt nousee kyl aika rajusti ja todella nopeasti kun lähtee antaa kuormaa vaihteistolle isommalla jalalla.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Mikäs tuo vaihteistoöljyn lämpötilaraja on, jolloin alkaa varoittaa valoa vilkuttamalla?
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Enema sanoi
Mikäs tuo vaihteistoöljyn lämpötilaraja on, jolloin alkaa varoittaa valoa vilkuttamalla?

En ole kyl havainnu mitään merkkivaloa vilkkumassa mittaristossa. Onkoha näis semmosta olemassakaan?
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Eli aikaisemmin kyselemäni N-valon vilkutus, oli keppi missä asennossa tahansa. Jäin ainakin siihen käsitykseen, että ilmoittaisi lämmenneistä vaihteistoöljyistä.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Tulipa tänään avattua omasta legnumista laatikko kun löytyi öljypropusta samanlaisia paloja kuin tuossa linkin topicissa ja vika paljastuikin sit samaksi. Helppo homma oli avata ja purkaa siihen asti että tuli tuo rikkinäinen rengas vastaan. Nyt vaan osat tilaukseen ja laatikko kasaan.

http://ozvr4.com/forums/showthread.php?8035-Strengthening-the-automatic-transmission-on-the-cheap/
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

PetuS sanoi
Tulipa tänään avattua omasta legnumista laatikko kun löytyi öljypropusta samanlaisia paloja kuin tuossa linkin topicissa ja vika paljastuikin sit samaksi. Helppo homma oli avata ja purkaa siihen asti että tuli tuo rikkinäinen rengas vastaan. Nyt vaan osat tilaukseen ja laatikko kasaan.

http://ozvr4.com/forums/showthread.php?8035-Strengthening-the-automatic-transmission-on-the-cheap/

Saatko vähän avattua tuota linkkiä meille muillekin? Ei pelkästään yhden threadin takia viitsisi rekisteröityä uudelle foorumille jonne ei enää koskaan palaa.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Biim sanoi
Saatko vähän avattua tuota linkkiä meille muillekin? Ei pelkästään yhden threadin takia viitsisi rekisteröityä uudelle foorumille jonne ei enää koskaan palaa.
Siinä on kaiken kaikkiaan neljätoista sivua juttua. Lyhyesti: Löysin omasta laatikon öljypropusta kaksi n. 4cm pitkää ja n.3mm leveätä metallipalaa, ja pelkäsin pahinta että joutuu metsästää toisen laatikon tai korjauttaa nykyisen kalliilla. Sattumalta osui tuo topic silmään ja siinä oli käsitelty tämän osan hajoamista mistä palat olivat peräisin. Tuo hajonnut osa on joku wave spring tms. tuolla vaihteiston "kytkin"pakkojen välissä mikä auttaa pehmentämään vaihtoja, uusi osa Mitsulta on täysin erilainen ja kestävämpi. Ilmeisesti näitä on enemmänkin vikaantunut. Suosittelen kyllä rekisteröitymään tonne, menee ehkä minuutti siinä hommassa..
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Harri K sanoi
Petu: ja sulla vika ilmeni miten?
No siis varsinaista vikaa en huomannut laatikon toiminnassa ennen kuin rupesin vaihtamaan turbiiniakselin stefaa ja huomasin noi palaset propussa öljyjä pois laskiessa. Kyseessä kuitenkin eka automaattiauto ja legullakaan en manuaalina aiemmin ollut ajanut niin ei tietoa kuinka hyvin vaihtojen pitäs pelata.

Nyt jälkikäteen ajateltuna hieman töksähtelevä vaihteen kytkeytyminen paikallaan saattoi johtua tosta eikä öljyistä. Ja joskus ajossakin ollut töksähteleviä vaihtoja kovemmissa kiihdytyksissä. Oletin että nuo ominaisuudet johtuivat öljyistä tai öljyjen määrästä. Laatikon öljyistä ei ollut tietoa mitkä sinne oli japanissa vaihdettu ja itse lisäsin Valvolinea sinä aikana kun se vuoti.

Huomenna tarkoitus tilata tarvittavat osat, sitten kun saa takas läjään niin voi kommentoida miten pelaa. Tuossa topicissa ainakin joillain kokemuksia että paremmin pelannut laatikko ton korjauksen jälkeen.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Tää tulee tehtyä omaankin laatikkoon varmuuden vuoksi (sit joskus kun saan ispiraation). Pystyy tekemään myös laatikkoa irroittamatta mikä on hyvä asia.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Olisko kellään tietoa mistä sais nopealla toimituksella tilattua seuraavat osat:


1 kpl 2741A007 SPRING,A/T L-R BRAKE WAVE
6 kpl MR486844 O-RING,A/T CASE
1 kpl MD756673 O-RING,A/T CASE

Mitsun tiskillä arpoivat 2-10viikkoa toimitusaikaa.. Noi o-renkaat saa hätätapauksessa hommattua muualtakin.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

PetuS sanoi
Olisko kellään tietoa mistä sais nopealla toimituksella tilattua seuraavat osat:


1 kpl 2741A007 SPRING,A/T L-R BRAKE WAVE
6 kpl MR486844 O-RING,A/T CASE
1 kpl MD756673 O-RING,A/T CASE

Mitsun tiskillä arpoivat 2-10viikkoa toimitusaikaa.. Noi o-renkaat saa hätätapauksessa hommattua muualtakin.

Jep..ainakin treella top-osa on hyvä o-rengas paikka.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

PetuS sanoi
Siinä on kaiken kaikkiaan neljätoista sivua juttua. Lyhyesti: Löysin omasta laatikon öljypropusta kaksi n. 4cm pitkää ja n.3mm leveätä metallipalaa, ja pelkäsin pahinta että joutuu metsästää toisen laatikon tai korjauttaa nykyisen kalliilla. Sattumalta osui tuo topic silmään ja siinä oli käsitelty tämän osan hajoamista mistä palat olivat peräisin. Tuo hajonnut osa on joku wave spring tms. tuolla vaihteiston "kytkin"pakkojen välissä mikä auttaa pehmentämään vaihtoja, uusi osa Mitsulta on täysin erilainen ja kestävämpi. Ilmeisesti näitä on enemmänkin vikaantunut. Suosittelen kyllä rekisteröitymään tonne, menee ehkä minuutti siinä hommassa..


Se on hyvä homma että nostit esille. Tuo magneettiproppu ei ole laisinkaan huono juttu vaihteistossa, eikä se että jopa vuosittain lutraisi kerran läpi niin näkisi samalla onko siellä jotain. Pitäisipä allekirjottaneeltakin tutkia. Jos tuon kerran pystyy tekemään laatikon ollessa paikallaan niin olisiko liikaa vaadittu jos tekisit jonkin näköisen kertomuksen hommasta? :)
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

mystinengalant sanoi
Se on hyvä homma että nostit esille. Tuo magneettiproppu ei ole laisinkaan huono juttu vaihteistossa, eikä se että jopa vuosittain lutraisi kerran läpi niin näkisi samalla onko siellä jotain. Pitäisipä allekirjottaneeltakin tutkia. Jos tuon kerran pystyy tekemään laatikon ollessa paikallaan niin olisiko liikaa vaadittu jos tekisit jonkin näköisen kertomuksen hommasta? :)
Tuota vikaa on vissiin monessakin legussa ollut maailmalla ja muissakin vehkeissä mitkä käyttää vastaavaa laatikkoa. Ei välttämättä aiheuta ongelmia jos ei imaise sisäisen suodattimen läpi palasia.

Vois kai siitä jotain raapustaa, itellä tosin laatikko pöydällä mut ei sinänsä eroa homma. Tuossa ozvr4 topicissa on kyl tosi hyvät kuvat ja selostukset. Simppelisti homma menee niin että laatikon apukuskin puoleinen sivukansi auki ja purkaa osia järjestyksessä pois (ja pitää ne myös järjestyksessä) kunnes tuo wave spring tulee vastaan. Sitten tutkii että onko kaikki palat tallella ja ei ole aiheuttanut vaurioita muihin osiin (lähinnä viereiset levyt). Sitten vaan uus parannettu wavespring paikalleen ja osat järjestyksessä takaisin (laatikon service manuaalissa oli joku poikkeus kasaukseen ettei aivan samassa järjestyksessä mene paikalleen kuin purkaessa). Uudet tiivisteet paikalleen ja liima kannen väliin.

Kannattaa oikeasti rekisteröityä ja lukaista toi topic läpi, en usko et ite ainakaan saisin aikaiseksi noin hyviä kuvia kuin mitä siellä on.

Tuolta löytyy manuaali laatikoihin http://www.mivec.co.nz/tech/F4A4x_AT_Manual.pdf

Ja tässä Magnan manuaali missä on vastaava 5-vaihteinen laatikko käsitelty mutta etuvetona http://pdftown.com/PDF-Mitsubishi-Magna-Verada-Workshop-Manual.html
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Jatketaan tähän topiciin, vaikkei laatikossa häikkää olekaan.

Onko ilmansuodatinkotelon alla oleva öljynsuodattimen näköinen hökötys mahdollisesti vaihteistoöljynsuodatin? Se siis näyttää ihan samanlaiselta, kun moottoriöljynsuodatin ja töröttää lähellä laatikkoöljyn tikkua pohja ylöspäin. Pohjassa on muistaakseni merkintä A/T only. Tuntuu vähän kummalliselta, että suodatin olisi laatikossa melkeinpä korkeimmalla kohdalla.

Kannattaako se vaihtaa laatikkoöljyn vaihdon yhteydessä ja mikähän suodatin se on nimeltään. Tietääkö kukaan varaosanumeroa?
Tai jos se on joku muu suodatin, niin kannattaako se silti vaihtaa?
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Tottahan se kannattaa vaihtaa samalla kun ölpät vaihtaa. Mulla taisi olla jopa sellainen joutilas suodatin kun omassa legussa on jokin välimallin loota jossa on vain sisäinen suodatin.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Joikale sanoi
Tottahan se kannattaa vaihtaa samalla kun ölpät vaihtaa. Mulla taisi olla jopa sellainen joutilas suodatin kun omassa legussa on jokin välimallin loota jossa on vain sisäinen suodatin.

lootasuodatin on tosiaan siinä päällä. Ja voin kertoo et helveti vaikee saada irti...jouduin itse termostaatin yms irroittaa siitä vierestä että sai tilaa.
Halpa se on hinnaltaan:
http://camskill.co.uk/products.php?plid=m22b0s1401p322
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Joikale sanoi
Tottahan se kannattaa vaihtaa samalla kun ölpät vaihtaa. Mulla taisi olla jopa sellainen joutilas suodatin kun omassa legussa on jokin välimallin loota jossa on vain sisäinen suodatin.
Olikohan 2000-> tuo sisäinen
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

J.Niemi sanoi
Olikohan 2000-> tuo sisäinen

Jep 0400 sarjassa on vain sisällä se sihti eli ei ole tuota kosto-operaatiota tuon ulkoisen suodattimen suhteen. En sitten tajua että mentiinkö siinä suodatustehon suhteen huonompaan suuntaan. Kokeilin ite kans kerran saada tommosta suodatinta irti ja eihän se ollu sieltä lähössä.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

mystinengalant sanoi
Jep 0400 sarjassa on vain sisällä se sihti eli ei ole tuota kosto-operaatiota tuon ulkoisen suodattimen suhteen. En sitten tajua että mentiinkö siinä suodatustehon suhteen huonompaan suuntaan. Kokeilin ite kans kerran saada tommosta suodatinta irti ja eihän se ollu sieltä lähössä.

Ja kettumainen oli irrottaa silloinkin kun kone oli kuormalavan päällä.
 
Vs: Galant -97 VR4 Automaattilaatikko häikkää

Jatketaas tähän, kun sivuaa hieman aihetta. Kyseessä on 2001 automaatti legnumi. Laatikko pelaa muuten tosi hyvin, mutta kolmosta ei huoli päälle muuten ku kaasua hieman löysäämällä kuulemma. Ei pidä ylimääräsiä ääniä. Öljyt vaihdettu pari kuukautta sitten ja jöljyt tarkistettu monta kertaa.Moottorivaurion takia seisonu parkissa. Vika on siis ilmaantunu parkissa luullakseni kun tämä kaveri on sitä mieltä, että aikasemmin toimi ihan ok. Osaisko kukaan heittää jotai arvioo, mistä lähettäs vikaa hakemaan? ??? ??? ??? Saman tekee vaikka vaihtas kepistä. Kysyi sen öljy merkin joka sinne laitettiin. oli joku COMMA. camskilliltä tilattu. kolmonen siis kytkeytyy päälle, mutta viive on sekunti-kaks. Muut välit toimii normaalisti.
 
Takaisin
Ylös Bottom