Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Joikale sanoi
Tottahan negatiivistakin palautetta aina tulee mutta onhan sitä jo myytykin muutama vuosi joten alustojakin on muuan liikenteessä... Mieli tekis laitella suoraan tilaukseen tuo BC:n br-sarja...

molempiahan on myyty jo jokunen vuosi..
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Keskiviikkona iltapäivästä tilattu, matkahuollosta haettu tänään pe... Ei monellakaan tuninkipuljulla tule Legnumiin osaa noin nopeesti ja hyllystä!

Iso kiitos Mamasanin Mikko ja Ale!

Viikon päästä jos asentelis alle... :peukku :driver

Edit: Juu ja hyvät on 10/6 jousilla ei kovat mut huomattavasti jämäkämmät ja saahan noita kireemmälle jos siltä tuntuu, meikäläisen mummoajoon ainaki passelit.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Omaan Legnumiin laitoin juurikin Mamasanilta tilatun BC Racingin tolpat. Sopi kuin nenä päähän, reilu puoli tuntia ja alusta oli autossa alla. Omaan silmään juurikin hyvään korkeuteen suoraan paketista joten ei tarvinnut sen kummemmin alkaa edes ruuvailemaan.

Ajokokemuksia on nyt jo muutama tuhat kilsaa ja kyllähän ne hyvät on tuohon rahaan. Säätö oikeasti vaikuttaa, rankimmillaan keulasta tulee ehkä vähän pompottava mutta ei sitä kukaan viitsi sillä setupilla kauan ajaakaan.

Joten sanoisin, että kaikki tolppia miettivät ei muuta kuin tilausta menemään.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Onko kokemuksia miten legnumin vakio iskareissa toimii esimerkiksi noi camskill:ltä saatavat teinin madallusjouset? Jääko perä ja etupää paljon eri korkeudelle ja tuleeko ihan kauhee ajettava? varmasti riippuu myös iskareiden kunnosta/kilometreistä... Aikaisempaa kokemusta on d2 täyssäädettävästä alustasta hondassa ja se on ihan hyvä, tosin fyffee menee hyvin sellaseen. Mites legnumissa toimii toi camber kulman säätö, onko ylätukivarressa vai onko ollenkaan? En ole vielä hirveesti kerinny tutkimaan kun ollu auto vasta vajaan kuukauden ollu.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Jos iskarit on vielä toimintakunnossa, niin kyllä niillä Teinin jousilla meno maistuu hyvältä ja stance on hyvä. Etu- ja takapään korkeusero ei ole iso. Omassani on ollut keväästä Teinin jouset alla, mutta iskarit ei ole enää ihan parhaassa terässä ja siksi hommasin nyt kerralla BC:n tolpat tilalle, kun kuitenkin coilit on oltava alla ilma-alustan rakentamista silmällä pitäen. Jos kaipailet Teinin jousia, niin minulta jää nuo alla olevat ylimääräiseksi. Pistä privaa, jos haluat hieroa noista kauppaa.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Camberiahan näissä ei säädellä, paitsi DIY hommina. Ozvr4.com ja clubvr4.com löytyy ohjeita.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Joikale sanoi
Camberiahan näissä ei säädellä, paitsi DIY hommina. Ozvr4.com ja clubvr4.com löytyy ohjeita.
Jos laittaa noi Tein:in jouset (mulla ollu 2v ajossa jo ja hyvin toimivat) niin tarvitsee säätää takaa camberit seuraavasti:
- 5.4mm paksuudelta M10 pulttii sopivia prikkoja ylimmäisen tukivarren (4 pulttia / puoli) ja korin väliin (tukivarren kiinnityspistettä siis tuodaan korista ulospäin joten camber korjaantuu)
- 8kpl M10x1.25x30 10.9 kovuuden pultteja (4kpl/puoli), 30mm pituus oltava koska vakiot pultit eivät riitä pituudeltaan kun prikkoja lisätään.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Harri K sanoi
Jos laittaa noi Tein:in jouset (mulla ollu 2v ajossa jo ja hyvin toimivat) niin tarvitsee säätää takaa camberit seuraavasti:
- 5.4mm paksuudelta M10 pulttii sopivia prikkoja ylimmäisen tukivarren (4 pulttia / puoli) ja korin väliin (tukivarren kiinnityspistettä siis tuodaan korista ulospäin joten camber korjaantuu)
- 8kpl M10x1.25x30 10.9 kovuuden pultteja (4kpl/puoli), 30mm pituus oltava koska vakiot pultit eivät riitä pituudeltaan kun prikkoja lisätään.
Aivan! Takaaha käykin noin, samaa on käytetty muissakin autoissa. :peukku Edestä säätö ei sitten onnistukkaan. Onko näihin myytävänä säädettäviä ylätukivarsia eteen, ns. camber kittejä? Osaatko sanoa paljonko sulla on camberkulmat edessä näitten jousien kanssa?
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

juhve sanoi
Aivan! Takaaha käykin noin, samaa on käytetty muissakin autoissa. :peukku Edestä säätö ei sitten onnistukkaan. Onko näihin myytävänä säädettäviä ylätukivarsia eteen, ns. camber kittejä? Osaatko sanoa paljonko sulla on camberkulmat edessä näitten jousien kanssa?
Etucamber jää vähän liiaks mut ei noi tassut 2 kesäs paljo ole kulunu sisäkantilta ;D

vasen -1°06'
oikea -0°54' (syytä en tiedä miks vähän erilaiset)

tavoite olisi: -0°20' ... 0°40'

Taaksekin kärsisi laitta enemmän kuin tuo 5.4mm mutta olen tyytyväinen auton käytökseen, joka muuttui täysin :peukku
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/suuntaus/suuntaus.jpg/full

Älkää ihmetelkö taka-aurauksen vääryyttä.Syy selvisi seuraavalla viikolla kun purin tukivarret ja epäkeskopultti oli nurinkurin (laipat toisiinsa nähden väärin kasattu). En löytänyt tuoreempaa lappua, mutta vaikuttaneeko tuo etucamberiiin :)
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Harri K sanoi
Etucamber jää vähän liiaks mut ei noi tassut 2 kesäs paljo ole kulunu sisäkantilta ;D

vasen -1°06'
oikea -0°54' (syytä en tiedä miks vähän erilaiset)

tavoite olisi: -0°20' ... 0°40'
Joo, ei nuo pahat ole, eli tuskin kannattaa muuta ku jouset alle ja suuntaus. Ja tietenkin takapää säädetään aluslevyillä mahollisimman lähelle haluttua. Enempi tuo mahdollinen renkaan sisäpinnan kuluminen taitaa johtua auruaskulmista. ::)
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

juhve sanoi
Joo, ei nuo pahat ole, eli tuskin kannattaa muuta ku jouset alle ja suuntaus. Ja tietenkin takapää säädetään aluslevyillä mahollisimman lähelle haluttua. Enempi tuo mahdollinen renkaan sisäpinnan kuluminen taitaa johtua auruaskulmista. ::)

takapää tosiaan PITÄÄ säätää aluslevyillä, koska muuten tuo on iha "koira" ajaa..perä tekee keinahteluita yms, jotka oli vapari galantissakin tuttuja myös monelle. (allekirjoittaneellekin). Auto muuttui todellakin hyväksi ajaa eikä keinahtele kaivonkansista yms yli ajettaessa.

Auraus mulla pitäs olla ok nyt lapunkin mukaan. Kuluminen on kyllä todella pientä jos renkailla on kuitenkin ajettu jotain yli 10tkm varmaanjo.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

-1 aste edessä on ihan normaali Camber monessa autossa joten ei varmasti syö renkaita mitenkään merkittävästi. Jos laitat paljon vähemmän ajettavuus mutkissa heikkenee.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

ast sanoi
-1 aste edessä on ihan normaali Camber monessa autossa joten ei varmasti syö renkaita mitenkään merkittävästi. Jos laitat paljon vähemmän ajettavuus mutkissa heikkenee.

jep ja ihan lähellähän noi toisiaan onkin. (minuuttien heitto tuski kovin paljo haittaa?)
Mut aurauksellehan toi etupää jätettiin niin eikös pitäs kulua ulkoreuna niinkin mieluummin... Voihan olla ettei ne tosin ole iha kondiksessakaa enää kulmat kun ton mittauksen jälkee on kulunu aikaa ;D :driver
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

ast sanoi
-1 aste edessä on ihan normaali Camber monessa autossa joten ei varmasti syö renkaita mitenkään merkittävästi. Jos laitat paljon vähemmän ajettavuus mutkissa heikkenee.
Joo, pitää yrittää pyrkiä johonki -0.5 - -1.0 astetta cambereiks. Auraus on varmaa hyvä nollassa, vaikka kun hondaa käytin kulmien säädössä jätti säätäjä ainakin etupäätä karvanverran plussalle...

EDIT. Tai takaa voi olla enempiki miinuksella varmaan, ku kattoo Harri K:n mittauslapun ohjearvoja.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Käviskös tämmöset taka camber säätöö?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/97-03-Galant-EA1A-VR4-Legnum-Control-Rear-Tension-Rods-/200432871321?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eaabae799
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

Keksiskös joku kertoa löytyykö näihin jotain halvempaa coilover sarjaa kun toi bc racing v1?
Tai mahdollisesti pelkkää jousisarjaa jolla sais kuitenki tiputettu 50-60mm?
Mielellään linkki tuotteeseen.
 
Vs: Galant / Legnum Alusta vaihtoehdot

camskilliltä teinin jouset ja jos iskarit on loppu ostaa orkkikset tilalle, en tiiä tuleeko paljo halvemmaks
 
Takaisin
Ylös Bottom