Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Mikko84

New Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2010
Eli ongelmani on se että haluaisin hommata joko mitsun legnumin, tai sitten evo lancerin. Nimenomaan käyttöautoksi ::)
Pelottaa vaan kestääkö nuo mitään, hintaluokka n. 10 tonnia... Miten kuuluisat ayc pumput on pelanneet?
Kaikkihan noista on yksilöitä, mutta kerran ostin erään turbo supran joka osoittautui hyväksi mutta oli loppujen lopuksi täysi pommi ja siitä jäänyt tämä pelko.
Kaiken välttäisin olemalla ostamatta mitään mutta kun kuume on kova!
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

No ainakin sen tiedän että evoa sekä galanttia saa ilman aycia jos se kuumottaa liikaa. :)
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Tervetuloa foorumille! :)

Itselläni ollut nyt evo 6 GSR puoltoista vuotta ja tyytyväinen olen. Kilometrejä tullut tuollaiset 30tkm.

Plussat:
- hyvä matka-ajossa (oma mielipide)
- luotettava tekniikka
- silmään sopiva muotoilu
- helppo huoltaa ja ylläpitää
- Varaosien hinta ulkomailta (Britit, USA ja Japani)
- Äftermaket osien saanti ja hinta
- Iso kontti ja kontin aukko
- Jatkuva neliveto
- ISOT jarrut
- Ilmastointi GSR mallissa

Miinukset:
- Kulutus 10-13l/100km matka-ajossa
- Bensatankin koko 50L
- Huoltovälit lyhyemmä (riippuen minkä verran rata-ajoa)
- Jokainen yksilö on 99% varmuudella jo rääkätty joten tarkkana valikoidessa
- Varaosien hinta Suomessa
- Balancer belt

Se mitä tulee AYC:hen niin omassani se toimii moitteetta. Edellinen omistaja Japanissa pitänyt hyvää huolta. Kunhan vaihtelee niitä nesteitä myös sinnekkin välillä. RS malli Evosta on aina mekaanisella lukolla eikä AYC:llä.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Kymppitonnilla saa VR-4 Galantin, Legnumin ja Evo 3:n tai 4:n.

Autot ovat varsin erilaisia, joten käyttötarkoitus kannattaisi miettiä ensin. Galant/Legnum on mukava, ehkä jopa hieman ylellinenkin (verrattuna perusautoihin) ylemmän keskiluokan sedan / farkku. Hyvä käyttöpeli jos polttoainekulut eivät pelota ja varsin mukava ajaa joskus reippaamminkin.

Evo on pykälää pienempi, paljon meluisampi ja karumpi. Evo on huomattavasti parempi ajaa oikeasti kovaa, esim. radalla ja suorituskyvyltään vielä Galanttia / Legnumiakin parempi. Hyvä harrastepeli tai miksei käyttöautokin, mutta ei mielestäni kovin hyvä valinta siihen - mukavampia ja parempia käyttöautoja löytyy samaan rahaan.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Legnum on ainakin ihan toimiva käyttis, nimenomaan automaattina. Autossa on tilaa ja pituutta viedä vaikka lautakuormaa, eurooppalaisiin veljiinsä verrattuna aika meluisa peli, mutta toisaalta omaa sitten muita avuja. Nyt coilovereilla pystyy vetämään mutkat niin lujaa, että kuskia alkaa ensin hirvittämään ennen kuin autosta löytyy rajat, mutta en mä tuollaisella silti radalle menisi tai alkaisi sen kummemmin siitä voimaa repimään. Sitä ei jotenkin ole tehty siihen vaan ennemminkin murahtaviin ohituksiin ja pitkiin matkoihin.

Kustannusten puolesta Legnum on niin ostohinnaltaan kuin ylläpitokuluiltaankin varmasti puolet Evosta. Legnumiin ei oikein mikään maksa mitään, toisin kuin noihin kireämpiin kinnereihin joihin Evo ehdottomasti kuuluu.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Tuossahan tulikin jo melko hyvin esille asioita. Itse olen samaa mieltä kuin edelliset, eli ns. normaaliin käyttöön Legnum / Galant on ilman muuta parempi vaihtoehto. Kovempaan menoon sitten Evo. Tuolla budjetilla olisin taipuvainen suosittelemaan VR-4 osastoa, koska ne ovat hankintahinnaltaan edullisempia ja tuolla rahalla saa jo oikeasti hyvän yksilön ihan kilpiin saakka.

Jos AYC-pelottaa niin Legnumia / Galanttia tosiaan saa myös ilman sitä. Muutenhan tällaiset "normaalit" autot ovat varsin luotettavia, varsinkin jos malttaa vakiona pysyä. Toki autoilla on ikää 10+ vuotta, joten aina vastaan tulee jotain pientä laitettavaa. Uskaltaisin väittää, että vähintäänkin sama laiton määrä on riskinä missä tahansa vastaavan hintaluokan laitteessa. Ja onhan sekin mahdollista, että mitään erityistä ei tarvitse tehdä.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Niin ja jos käyttö autoa hakee, niin itsekkin ottaisin noista sen VR4 Galantin tai Legnumin, koska voisin näin kumpaankaan sen kummemmin tutustuneena päätellä, että Galantit ja Legut ovat vähemmän rääkättyjä, koska nehän eivät ole kilpa-autoja vaan hieman pirteämmällä koneella varustettuja perheautoja. Tuskin kukaan on ostanu Legua tai Galanttia rata-auto käyttöön.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Toisaalta käyttöauton huolto ja huolenpito on monesti vähän niin ja näin. Halpoja autoja japanissa jo varsinkin tämän ikäisenä, ei varmasti ole paljoa kiinnostanut kovin suuria summia laittaa autoon joka ei japanissa ole paljoa romurautaa kalliimpaa.

Kyllähän noi yleensä on hyväkuntoisia olleet, mutta ihan vaan vastapointtina tuohon Evon kovaan käyttöön joka (toivottavasti) myös yleensä tarkoittaa hyvää huoltoa.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

cubeqtio sanoi
- Jokainen yksilö on 99% varmuudella jo rääkätty joten tarkkana valikoidessa

Hivenen saan kait olla eri mieltä tuosta prosentista ? Sanoisin ,että 65 %. Toki en tiedä mitä kirjoittaja tarkoittaa "Rääkkäyksellä" = ??

Jos Evoa haluat niin kannattaa vähän kuulostella missä mielentilassa myyjä olostelee tai mikä verran on kaverilla ikää. Toisille auto on pyhä asia , myös asian mukaisine huoltoineen , toisille se taas on pappabetalar kulkine jolla ei ole mitään väliä.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

-JP- sanoi
Toisille auto on pyhä asia , myös asian mukaisine huoltoineen , toisille se taas on pappabetalar kulkine jolla ei ole mitään väliä.
Juuri noin! Ja tuon takia käytetty auto on täysin arvan ostoa. Tuon takia kannattaa katsoa mahdollisemman vähän ajettua autoa, koska edellinen omistaja ei ole voinu laimiin lyödä kovin paljoa huoltoja. Mutta jos on enemmän ajettu auto ja siinä on täydellinen huoltokirja, niin silloin on jonkinmoinen tae sekä ajokilometreistä, että huolloista. Tai sitten jos tiedossa tuttu auto jonka käyttöhistoria on positiivisessa mielessä tiedossa (kuten minun Galantti, kun sitä on jo 3 tuttua ollu ostattelemassa ja houkutellu minua auton vaihtoon, jotta saisi GDI Galluni itselleen :D)
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

MitsuMi sanoi
Juuri noin! Ja tuon takia käytetty auto on täysin arvan ostoa. Tuon takia kannattaa katsoa mahdollisemman vähän ajettua autoa, koska edellinen omistaja ei ole voinu laimiin lyödä kovin paljoa huoltoja. Mutta jos on enemmän ajettu auto ja siinä on täydellinen huoltokirja, niin silloin on jonkinmoinen tae sekä ajokilometreistä, että huolloista. Tai sitten jos tiedossa tuttu auto jonka käyttöhistoria on positiivisessa mielessä tiedossa (kuten minun Galantti, kun sitä on jo 3 tuttua ollu ostattelemassa ja houkutellu minua auton vaihtoon, jotta saisi GDI Galluni itselleen :D)

komppaan ja oftopic:

Meikäläisellä kävi kyllä tuuri kun löysin ton ea:n, Pexi on pitäny siitä aikasemmin pirun hyvää huolta. On herra vastaillu näin jälkikäteenkin kaikenmoisiin 'tyhmiin' kysymyksiin autosta. No nyt vaan tarvii odotella koska se laittaa Outlanderin myntiin ;D
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

:eek:fftopic Kiitos, kiitos. Ja Jr- tarjouksia peliin. ;D

Ja hiukan ihan asiaakin. Otsikossa mainituissa autoissa on toki enemmän mahdollisia vikakohteita, kuin jossain ihan normikinnereissä, mutta ei näissä ole mitään syytä kiertää sen kauempaa kuin muitakaan käytettyjä autoja. Toki yksilöiden kunnoissa on eroja, mutta jos suomesta tällaista ostaa, niin ehkä olisi hyvä ottaa mukaan katsomaan joku joka tuntee nämä kyseiset mallit hiukan paremmin.

Ja komppaan muita siinä asiassa, että Gallu/Legu on varmasti käyttöautona parempi kuin evo. Toki tähänkin asiaan vaikuttaa olennaisesti omat mieltymykset auton ominaisuuksista.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Näin yleisesti pitää sitten muutamasta jutusta pelotella jos vr-4 hommaa. Tuossa yhdestä meni kulmavaihde ja käytännössä korvaavan osan saaminen on aika hankalaa/kallista, jossei ole varaosa-autoa. Ja eipä se evonkaan osa sopinut. Nyt sitte kaverilla on yks turha kulmavaihde nurkissa ja auto seisoo taas. Tuo 10ke budjetti mahdollistaa kyllä vr-4 saamisen kilpiin ja jotain pientä perushuoltoa. Käytännössä sitä isompaakin voi sitten tulla että kannattaa pitää paria touhutonnia tilillä. Galantit ovat harvinaisempia kuin Legnumit joten varmaan helpoimmalla tekee kun legnumiin tyytyy. Niitä on nyt nettiautossa hirvee kasa oikeastaan joten valinnanvaraakin on eikä joudu edes ostamaan ns ylihintaista. Esimerkiksi mamasanilla on nyt myynnissä muutama, toinen tais olla type-v josta puuttuu tämä ayc. Ja toinen oli eroottisilla recaro -etupenkeillä varustettu type-s (itse ottaisin kyllä jälkimmäisen). Tuo AYC on kuitenkin ihan kiva juttu ja oikein huollettuna pitäisi toimia.

Osien hinnasta rohkenen olla kyllä eri mieltä, kyllä ne maksaa kun mennään vähänkin spesiaalimpaan osaan. Perushuolto-osat ovat halpoja. Näin yleisesti voitaisiin sanoa, että remonttikohteet ovat todennäköisesti akselilla voimansiirto/pyöräntuenta. Laakereita ja tukivarsia (hela tai pallonivel) voi olla menossa. Vaihteistoremonttia kukaan klubilaisista ei ole tainnut joutua vielä automaattiin maksamaan, joten sellaisesta ei ole tietoa. AYC tosiaan on ihan oma lukunsa ja kulmavaihteessa on se ongelma että sitä on voitu ajaa liian vähillä öljyillä kun se täyttö on vähän hankalaa. Moottorit pitäisi kyllä olla varmaa kamaa mitä nyt nostajat saa tod näk vaihtaa jossain välissä, erityisesti jos ja kun japanissa on oltu laiskoja sen öljynvaihtamisen kanssa. Jakoremppakaan ei ole helpoimmasta päästä mutta esim klubilla on jo kavereita jotka tekee sen side silmillä vasemmalla kädellä.

Kulutus näissä on suurinpiirtein samaa luokkaa kun evossa, vakio vr4 on kyllä laiskempi kulkemaan mutta tällehän nyt voi jotain aina tehdä. Mielestäni erityisesti isommilla vaihteilla tuo on vakio ahtojenohjauksella "tehoisekseen" aika laiskan tuntuinen reagoimaan. Käytännön ajossa automaatti on toimiessaan oikein leppoisa. Manuaalikaan ei ole mitenkään paha ajaa.

JOS nyt ihan meikäläisen oma henk koht mielipide tähän laitetaan niin itte koittaisin hakea käyttikseksi nimenomaan vapari V6 avance galanttia, oli siellä se akvaario (farmari) perässä tai ei. Siinä saa ainakin vähemmän vikakohteita voimansiirrossa ja paremman polttoainetalouden. Plus sitten tietysti cruisen jos ajaa maantietä. Plus ei tule sitä virittelyhommaa, ei tuota vr4 kuitenkaan jaksa vakiona kattella.

Evon sopimisesta käyttöautoksi en lähde kommentoimaan kun en asiasta mitään hirveesti tiedä, hyvällä tuurilla voi saada ihan hyvänkin käyttöauton mutta tuolla 10ke budjetilla tulee todennäköisesti vielä crankwalk eteen :) .
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Mitä tuohon voimansiirtoon tulee, mielestäni Mystinengalant pelottelee hieman liikaa. Kaikki on toki mahdollista ja totta on, että esim. juuri kulmavaihteen löytäminen voi olla työn ja tuskan takana. Mistään voimansiirto-ongelmien epidemiasta ei mielestäni voida kuitenkaan puhua, vaan kysymys on lähinnä yksittäistapauksesta / tapauksista. Manuaaleissa kytkin on heikko kohta, mutta automaatit ovat omien kokemusteni mukaan hyvin käyttövarmoja. Laskeskelin tuossa päivänä eräänä, että lähemmäs 40 Legnumia / Galanttia on omien käsien läpi mennyt. Yhdessä automaatissa ilmeni reippaanlainen öljyvuoto laatikossa, lisäksi on ollut jokunen kytkin vikainen manuaali. Muuten ei ongelmia voimansiirron kanssa ole ollut ja niillä ensimmäisillä on kuitenkn ajeltu Suomessaki jo 2,5 vuotta.

Kaikissa 10+ vuotiassa autoissa voi olla vikoja, joskus isompia, joskus pienempiä. Vastaavasti hyvin moni pelittää ilman pienintäkään murhetta. Käytetty on aina käytetty, uusia saa uusien kaupoista.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Itse ainakin suht tyytyväinen tuohon emännän legnumiin, jossa ilmeni tuo automaattilaatikon öljy vuoto. Vikojan noihinkin tulee samalla tapaa kuin mihin tahansa muuhun autoon. Jos olet tottunut tekemään itse remonttia tarvike osilla, niin voit unohtaa osittain hankinnan. Erikoisemmat autot kaipaa vitusti huomiota huoltojen suhteen. Omassa kotterossa joutuu tiputtamaan moottorin pois vesipumppu vaihtoa varten jos siitä lähetään.

Mutta tuo mamman kauppakassin virkaa toimittava Legnum jossa on akvaario perässä ??? . Auton käytös aivan mahtava. Juurikin sellainen jota itse kaipasin siviili peliin. Tilaa paljon, matkustajilla sekä tavaroilla. Vakaa ajaa. Mukava kaupunkien ruuhkissa automaatin ansiosta. Ja kerkee pikkasen ahtaampiin rakosiinkin, vaikka ei tollanen tykki ole.

Mutta jos Evo ja Legnum on vaihtoehdot niin oma mielipiteeni on että Evo pelkästään harraste käyttöön (et sä sillä vakiona aja kuitenkaan) ja Legnumi siviili vessaksi.

Selväähän on, että kyllä ne japanilaiset tietää koska kannattaa auto myydä. HARVOIN sieltä priimaa saa. Eihän saatana tehtaan linjaltakaan priimaa aina tule.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Kyllä tarvii kompata taasen Mystistä, että kannattaa olla hieman kassassa touhurahaa/osaamista, jos vr4:n hankkii.

Hyvällä todennäköisyydellä tulee heti vetarinmaljat,ohjaustehostin, srs:n kellojousi, raidetangonpäät, etunivelet,vaihdelaatinkon stefan vuoto, pyöränlaakerit, kardaanin värinät yms korjaukseen mikä noissa on tyyppivikoina.Olihan niitä muitakin, mutta nyt ei äkkiseltään muistu mieleen. Pistää sekin ketuttaan jos vaikka vain joku noista menee. Ei ne turhaan ulkomailla pidä keskustelupalstoilla aihetta "mikä sinulla on tänään rikki vr4:sta?"

Itse ostaisin kyllä perushuolletun ja crankwalkista korjatun/mitatun evo nelosen.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

tepi sanoi
Itse ostaisin kyllä perushuolletun ja crankwalkista korjatun/mitatun evo nelosen.

;D Mahtava auto crankwalkkia lukuun ottamatta tuohon rahaan, katsotaan nyt miten crankwalkin kanssa päädytään eli jääkö kaduttamaan vai ei.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Ei sitä jakolaatikkoa kannata pelätä. Muuten hyvä auto, tietysti edellä olevat kommentit kannattaa huomioda. Eli ei se ihan Nissan Sunny ole, jolla ajetaan vuos, leimataan ja vaihdetaan öljyt ja ajetaan taas vuosi. Mutta tuskin semmosta odotitkaan.

Puhun siis omasta kokemuksesta legnumin omistajana. Jakolaatikko paukahti, suosittelen ajamaan ja jos voimansiirto ääntää YHTÄÄN niin jätä suosiolla. Tai jos jonkuajan päästä haluaa korjata niin mikäs siinä.. Ja jos se menee niin korjaus sinällää ei ole paha, oikean osan löytäminen on paha ;)

Mutta käyttöautoksi soveltuu sekä evo, että vr4, riippuen millasta autoa hakee. Jos esim automaatti kiinnostaa niin evothan tippuu heti pois pelistä. Vr4:sen tomaatti on oikeasti erittäin mukava ajaa. :peukku
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

tepi sanoi
Hyvällä todennäköisyydellä tulee heti vetarinmaljat,ohjaustehostin, srs:n kellojousi, raidetangonpäät, etunivelet,vaihdelaatinkon stefan vuoto, pyöränlaakerit, kardaanin värinät yms korjaukseen mikä noissa on tyyppivikoina.Olihan niitä muitakin, mutta nyt ei äkkiseltään muistu mieleen. Pistää sekin ketuttaan jos vaikka vain joku noista menee. Ei ne turhaan ulkomailla pidä keskustelupalstoilla aihetta "mikä sinulla on tänään rikki vr4:sta?"

- maljat : check/vaihdettu ja tärinät katos
- tehostin : no problemos
- srs kellojousi: no problemos
- raidetangonpäät: check/vaihdettu (halpoja)
- etunivelet/tukivarret : check /vaihdettu osa (osa recallina vaihdettu ja tarratki näkyy vieläkin tukivarsissa ;D )
- vaihdelaatikon vuoto: ei vuoda /avattu jo ulkomailla luultavasti
- pyöränlaakerit : check/osa vaihdettu
- kardaani: pyörii no problemos
- AYC : toimii kuin junan vessa (kannattaa ne litkut oikeesti vaihdattaa 1-2v välein, kuten mun autossa oli tehty huoltokirjan mukaan auton mulle tullessa)
- jakopää tehty itse uusiksi (ei vaikee jos tietää mitä tekee..tosin mulla muutamat tehtynä alla jo mitsuista niin ehkä siks en osaa sanoa sitä vaikeeksi)
- hydr.venttiilivälyksen tasaajat vaihdettu (eka kertaa tein ja ei vaikee)
- tulpat vaihdettu
- iskarit ja madallusjouset vaihettu
- maalipintaa maalattu

ja autohan on siis -96 vr4 automaatti Galantti...
vaihdetut osat on 2-3v mun omistuksen aikana itse vaihtamiani. Ei vaikeita mut osa työläitä. Samoja osia se etuveto PAINAVA galanttiki tarvii ...painava auto ja alustan osat on kovemmalla.

Pitäsköhä toi siis myydä kun kaikki on ilmeisesti käyty läpi ;D

ps. Automaattina todella kiva ajaa :peukku Vähän paukkua kun lisäs ja 3" putkisto soittaa V6-soundia, joka on täysin toistamaata kun neloskoneisen evon papatus, niin tää tykkää ainakin ;D
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Harri K sanoi
3" putkisto soittaa V6-soundia, joka on täysin toistamaata kun neloskoneisen evon papatus, niin tää tykkää ainakin ;D

Sää oot kuunnellu vaa noita nuhasia ;D
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Melkein jo laitoin catbackin omaan Leguun, mutta onneksi bongasin yhden pörinäputkella varustetun automaatin. Kauhean kuuloinen sillä tavalla. Vakio on parempi vaikka ääni onkin voimaa.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

app sanoi
Melkein jo laitoin catbackin omaan Leguun, mutta onneksi bongasin yhden pörinäputkella varustetun automaatin. Kauhean kuuloinen sillä tavalla. Vakio on parempi vaikka ääni onkin voimaa.

Omassa legussa jonka omistin oli Fujitsubon 3" catback ja oli erittäin miellyttävän kuuloinen.
Mielestäni ei pitänyt kauheasti ääntä vakioon verrattuna, tietenkin pienillä kierroksilla oli pientä mörinää :)
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Fujitsubot ovat tyypillisesti erittäin hiljaisia putkistoja, erityisesti Legalis-R.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Itsellä ollut pari vuotta Evo kolmonen käyttiksenä opiskelijabudjetilla. Eipä tuota ole kamalasti muuhun tarvinnut rahaa laittaakkaan vaikka remonttia ei ihmeemmin ole ollut. Orastavaa vikaa alkaa tietysti tuonikäisessä autossa olemaan, mutta eipä olis kyllä saanu mitään lähellekkään yhtä hienoa saati hyväkuntoista suomesta samaan rahaan.

Kunhan ei ihan viimeisillä rahoillaan osta niin loisto-ostoksia varmaan molemmat. Mielestäni legu on kuitenkin sikäli hieman väliinputoaja, että melu on melko kovanpuoleinen toisin kuin saksalaisissa kilpailijoissa, mutta kokoa ja massaa on kuitenkin yhtälailla. Ajettavuudesta en osaa kommentoida. Myskinengalant voi kertoa että kuinka laadukkaan oloinen siitä tuli kunhan saa äänenvaimennukset loppuun?
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

MakeM sanoi
että melu on melko kovanpuoleinen toisin kuin saksalaisissa kilpailijoissa, mutta kokoa ja massaa on kuitenkin yhtälailla.

Pitää paikkansa, mutta toisaalta tehoa ja vääntöä on kaksinkertainen määrä. Ja kilometrejä todennäköisesti alle puolet. Jos siis oletetaan hintaluokka suunnilleen vastaavaksi.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Noihin S-audeihin lähinnä vertasin, eipä nuo Saksassa mitenkään kamalasti maksa nekään. Vähän kalliimpia kyllä kun vastaavan ikäiset legut/galantit. Käsittämätöntä kyllä että B6 S4 maksaa ~12keur ja Suomessa verottaja sanoo että tämähän on 29keur arvoinen auto.. :seina
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Jeps, tuontikustannukset vähän erilaiset ja vähän vanhempi auto. Halpa kyllä anyways. Vertasin legua mielessäni b5-korin ässään kyllä. Siinäkin tosin omat ongelmansa varsinkin alustapuolella.
B6-hinnoittelun pointti oli siinä että on tämä kyllä jännä maa.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

MakeM sanoi
Jeps, tuontikustannukset vähän erilaiset ja vähän vanhempi auto. Halpa kyllä anyways. Vertasin legua mielessäni b5-korin ässään kyllä. Siinäkin tosin omat ongelmansa varsinkin alustapuolella.
B6-hinnoittelun pointti oli siinä että on tämä kyllä jännä maa.

Veikkaanpa että audin kanssa voi tulla vielä kalliimmaks nuo ongelmat kuin mitsun kanssa? Kuullut aika kovista remonttikustannuksista siitä suunnasta. Ja tosiaan ei nyt ollut tarkoitus peloitella, onhan tämä ihan ok ostos ominaisuuksiinsa ja erityisesti ulkonäköönsä nähden. Pitää vaan muistaa pitää se pelivara tilillä jos kys. auto on käyttiksenä, ikävä odotella "seuraavaa palkkaa" auton seistessä. Ihan väärä auto ostaa mikään tämmönen jos rahankäyttö on luokkaa "hmmm 10e tilillä ja rahaa tulee 2 viikon päästä" :D Itselläkin menee varmaan kohta tonttu taas osiin....

Teppo tuossa puhuikin ihan asiaa noitten korjauskohteiden suhteen, autot ovat noin 100tkm ajettuja ja noi korjaukset tulee eteen jossain välissä tai on tehty jo tai riippuu kuun asennosta. Ei mitään ylitsepääsemätöntä etenkin kun täältä saa hyviä neuvoja ja jopa apua. Mielestäni kyseisten autojen omistajien kannattaa seurata keskustelua täällä ja clubvr4:llä. Ja meillä on se etu että ei ole topicit ihan täys turhia viestejä niinkuin tolla toisella foorumilla.

Melupuolihan se paha on ja koko auto pitää varmasti saada käytyä läpi että iloa tulee. Tällä hetkellä pitää putki karmeeta älämölöä niin ei oikeen voi kommentoida, mulla on vielä ovet isolta osin ja matkustamon lattia eristämäti. Ei tuosta taida bemaria kyllä ihan saada mutta toisaalta on kiva omistaa auto jota voi suht helposti itte nikkaroida. Ajo-ominaisuuksista pitää kommentoida sen verran että meikäläisen mielestä tuo ei sitä B5 korista häpeä yhtään. Ja mitä tohon painohommaan tulee niin galant onkin sitten vain noin 1500kg ollen about nykyevon painoinen.

En minä kyllä osaa tällä hetkellä keksiä parempaa vaihtoehtoa tosta hintaluokasta.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Saahan niitä Leguja alle 50 tuhatta ajettunakin sieltä japseista, tosin oli se jonkun verran kalliimpikin sitten ::)

Mut ei mulla ole ollut mitään ongelmia... Saas nähä kuin Karalan käsittelyn jälkeen käy ;D
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Ite ostin evon ja silloin oli samanlaisia ajatuksia oston alla että uskaltaako hommata ja onko siinä mitään järkeä.Uskalsin ostaa ja järkeähän asiassa ei ollut pätkän vertaa mutta kun mä vain halusin ja hetkeäkään en ole vielä katunut.Remonttiakaan ei ole pitänyt tehdä mitään kummenpaa paitsi pakollinen jakopää ja siinä samassa vesipumppu mutta niin ne pitää tehdä monessa muussakin merkissä.Voihan se suomiautokin räjähtää pasnaksi ihan samalla tavalla kuin nää japsi tuonnitkin.Ja jos ei kestä näissä vehkeissä melua niin on niitä sähköbiilejäkin olemassa. ;)
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

Minä sanosin suoraan että jos yhtään jännittää auton osto/ei ole varaa huoltaa mahdollisessa ongelmatilanteessa, niin ostaa jonkun rässityn bemmin tai audin ja hajoilee sit siihen :peukku

(Ja joka ikisessä vähänkin erikoisemma autossa (ie. autot joihin ei saa osia k-kaupan hyllyltä) on omat erikoispaikkansa jotka maksaa liikaa / pitää ostaa varaosa-auto selvitäkseen siitä)
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

J. Puhakka sanoi
Minä sanosin suoraan että jos yhtään jännittää auton osto/ei ole varaa huoltaa mahdollisessa ongelmatilanteessa, niin ostaa jonkun rässityn bemmin tai audin ja hajoilee sit siihen :peukku

(Ja joka ikisessä vähänkin erikoisemma autossa (ie. autot joihin ei saa osia k-kaupan hyllyltä) on omat erikoispaikkansa jotka maksaa liikaa / pitää ostaa varaosa-auto selvitäkseen siitä)

Juurikin näin :peukku
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

J. Puhakka sanoi
Minä sanosin suoraan että jos yhtään jännittää auton osto/ei ole varaa huoltaa mahdollisessa ongelmatilanteessa, niin ostaa jonkun rässityn bemmin tai audin ja hajoilee sit siihen :peukku

(Ja joka ikisessä vähänkin erikoisemma autossa (ie. autot joihin ei saa osia k-kaupan hyllyltä) on omat erikoispaikkansa jotka maksaa liikaa / pitää ostaa varaosa-auto selvitäkseen siitä)

Eli toisin sanoen jos isommat huollot kuumottaa niin kannattaa unohtaa koko VR4/Evo-asia ja hommata 400tkm kelattu E3x vaparigallu, niin selviää pelkillä öljynvaihdoilla. ;D
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

DaJackal sanoi
Eli toisin sanoen jos isommat huollot kuumottaa niin kannattaa unohtaa koko VR4/Evo-asia ja hommata 400tkm kelattu E3x vaparigallu, niin selviää pelkillä öljynvaihdoilla. ;D

Esimerkiksi :peukku,
Itseltä tosin on vielä näkemättä se ihme että pääsis 400tkm asti ja eteenpäin pelkästään öljynvaihdoilla.
 
Vs: Legnum/evo kuumetta, uskaltaako ostaa?

J. Puhakka sanoi
Minä sanosin suoraan että jos yhtään jännittää auton osto/ei ole varaa huoltaa mahdollisessa ongelmatilanteessa, niin ostaa jonkun rässityn bemmin tai audin ja hajoilee sit siihen :peukku

(Ja joka ikisessä vähänkin erikoisemma autossa (ie. autot joihin ei saa osia k-kaupan hyllyltä) on omat erikoispaikkansa jotka maksaa liikaa / pitää ostaa varaosa-auto selvitäkseen siitä)

Tähän ei paljoa ole lisättävää. :peukku nimimerkillä: Evo seisoo pihalla koska lohkon kyljessä reikä :seina ;D Joo myönnetään että tuo hieman johtui muista asioista kun perus kulumisesta :D
 
Takaisin
Ylös Bottom