mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

kollaa

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2008
kun tou paino pitää saara 1800 kiloon nyt noin 1600,ihan ei tuu pienellä viilapenkillä ja laatikolla.
jos kuvia olis nii näkis mallin.

kovin tuntu tarkalta,mitää teennäistä ei saa olla,mitä sitte tarkottaaki.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset pätkä pajeroon?

Mulle sano katsuri, että tee "hieman" jämerämpi huoltolaatikko, mutta äkkiähän sitä painoa tulee myös karjapuskurista, helmapalkeista, pohjapanssareista yms. Suunnittelin myös Bitumilla äänieristämistä. Silläki tulee helposti painoa, mutta ei näy jos ja kun ne alkaa vetoamaan tuohon "teennäisyyteen"
Mulla on oma viel 4-paikkanen ja paino 2000kg, eli mulla on joko 500kg ylimäärästä romua kyydissä (hylsysarja ja pari kuormaliinaa.. en oikein usko), tai sitte se paino vaan kertyy helposti pienistä asioista. Esim Runko kun on ajan saatossa täyttyny hiekalla niin painaa varmasti. Ja pelkän rungon massauksellakin saa jo hyvin lisäpainoa. Mulla meni siihen projektirunkoon 11 vai 12 purkkia massaa, eikä vieläkään ole oiken mahottoman paksua kalvoa. Bitumia sanoi yks hifimies löytäneensä kuutioissa, joita ilmeisesti asfalttimiehet käyttää. Sitä ku kuumentelis ja sulattais ja levittelis pitkin autoa, niin ois ainaki äänieristys kunnossa. En sitte tiedä, et miten käytännössä toteutetaan ja onnistuuko niin helpolla ku kaveri antoi ymmärtää..

Kannattaa nyt selvittää, että mites se punnitaan.. Kuivapaino, vaiko saako tankki olla täynnä. Sitte kannattais selvittää, et paljonko on jo painoa. Esim. katsastuskonttoreillahan punnittevat auton joka katsastuksessa, eli konttorilta kyseleen ja muista tyhjentää autosta ylimääräiset romut pois, niin tiedät, et mistä lähdetään.

Sitten vaan vertailemaan kilohintoja ;D Pienikin säästö kilossa on jo paljon 500 kilossa.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset pätkä pajeroon?

En ole toteuttanut pätkään, mutta konsteja painon lisäämiseen kyllä on: JÄREÄT pohjapanssarit koko pohjan ali (voi perustella tarpeellisiksi huoltokäytössä), tukevat turvakaaret, isot painavat pyörät, järeät puskurit, helmaputket, vinssi, 40 litran pesurin säiliö, isot akut. Jopa lisäakut taakse, jos on vinssi ja/tai invertteri.... ihan perusteltavissaKIN olevia konsteja siis löytyy.

Sitten on niitä hieman moraalisesti arveluttavia: esim. huoltotilan lattia, kumimattoa vai paksua teräs turkkilevyä? Rungon sisään voi ujuttaa vaikka mitä, samoin puskureiden ja kaikkien putkimaisten rakenteiden (kaaret, helmat, karjapuskuri)...

Joskus oli vaan tästä spekulointia, että mikä nyt sitten lasketaan teennäiseksi: jossain konttorilla ei välttämättä hyväksytä mitään "ylimääräistä" 200 kg painonlisäystä, koska näkeehän ne rekkariotteen omapainosta mitä sen laitteen pitäisi painaa...

Eli kannattaa valita konttori tarkkaan ja kysellä etukäteen miten ne suhtautuvat painonlisäykseen ylipäätään.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset pätkä pajeroon?

Onnistuuko rekisteröinti tavalliseksi pakettiautoksi? Ei tarttis painoista murehtia.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset pätkä pajeroon?


Mun vm -92 Pallerossa oli tuo toteutettu sillai, että astinlaudat oli tehty jykevästä putkesta ja
takapenkkien tilalle oli koko takaosan alalle pultattu kiinni n. 8mm teräs levy.
Pohja on tasanen ja hyvä ja siihen on sitten pultattu kiinni muovinen työkalupakki
ja ruuvipuristimen virkaa tekevä härpäke jota sanon "uistinpuristimeksi". ;D
Renkaatki oli alunperin massiiviset 17" vanteilla, mut nuo on nyt myynnissä... :)
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset pätkä pajeroon?

Onnistuuko rekisteröinti tavalliseksi pakettiautoksi? Ei tarttis painoista murehtia.

Ei onnistune, jos kyse on avatarin kuvan gen 1 Pajerosta. Ja viestistä tai otsikosta ei käy ilmi malli tai vuosimalli.

....miksiköhän se vuosimalli ja malli muuten AINA pyydetään laittamaan viestiin....?
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

anteeksi mokani,otsikko korjattu.: ei saa pakettiautokisi järkevin konstein.auton omamassa 1610kg eli siihen 190kg lisää nii olis hyvä,turhaa painoo ei kannata laittaa.tuossa tuli jo liuta hyviä vinkkejä,pari panssaria uupuu,karjapuskuri orottaa fiksaamista että kai sen saa helepostikki nouseen sen verran.

täytyy poiketa ens viikolla eri konttorilla utelemas, ja ajaa trailerille tuo nii saa punnituksi sen samalla ni tietää mistä lähtee liikkeelle.takapenkin ny voi jo irrottaa.
mva sanoot että auto punnitaan katsastukses,misä vaihees ne sen tekee josai rullilla vai?
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

Viime keväänä ajelin tankki täynnä konttorille ja kysyin josko sais puntarilla käyttää ja kyselin katsastavalta inssiltä muut vaatimukset. Painoa lisäsin rautaläjällä taka jalkatilaan, n.100kg riitti mulla, kunnon kokoinen työkalulaatikko taakse ja siinäpä se, ei tarvinnu ruuvipenkkiä eikä muuta. Katsastuksessa puntarille ja vilkasu takakonttiin ja painon kiinnitykseen.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

vai ei tarvinnu enää ruuvipenkkiäkää ;D
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

Ei ruuvipenkki ole koskaan ollut mikään pakollinen varuste. Huoltoauton varusteet on määritelty hyvin epämääräisesti, eikä siellä määräyksissä ruuvipenkistä puhuta mitään. Ruuvipenkistä on vaan muodostunut hyvin yleinen varuste huoltoautoissa, sellainen on halpa, helppo löytää ja katsareiden yleisesti hyväksymä (mutta ei pakollinen). Ja voihan sillä oikeasti tehdäkin joskus jotain...
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

kaikkee sitä kuulee ku vanahaksi elää.. mullo ja monella muulla varmaan on se käsitys että pitää olla.
tytyy tätäki asiaa kysellä paikanpäällä.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

Mulla oli pätkäpajessa tehty konttiin lattia 10mm levystä. ;D Eli konttiin oli pultattu lattiaan 10mm paksu rautalevy. Sillä sai painoa melkoisesti.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

Eikös se jarru-rullilla punnita.. Ainakin näin olen antanut itseni ymmärtää ja kun auto ajetaan rullille, tulee jarruvoimaa näyttävien viisarien yläpuolelle lukemat, jotka kutakuinkin vastaa akselimassaa. Mittaisi siis kummankin renkaan erikseen ja ois yhteenlaskettuna akselimassa..
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

palion on tullu konttorilla käytyä,tänään viimeksi enkä huomannu kattoo tahi kysyä punnitaanko,mutta taas kysyyn tuosta asiasta mistä ny on ollu puhe,niin mikään teennäänen ei käy esim. mikää 20mm plootu laittias ei mee läpi,ja mainitti että he sitte kyselee ja kattelee mihinkä sitä painoo on laitettu,kuulemma kaikkia on nähty petonista lähtien :nykii. no huomenna meen taas yhyren eri konttorin ohi ja käyn sieltäki tivaamas asiaa.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

Sitä on vissiin vielä jossain vanhan kansan katsastusmiehiä voimissaan ;), meillä eivät kylän ainoalla asemalla tunnu nykyään tyhjästä niuhottavan oli kyseessä sitte auto tai prätkä, tai sitte olen vain katsastushenkilöystävällisen näköinen kaveri ;) ;D
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

uusi katsastus asema 3kk ollu toiminnas,mutta vetäjänä entisiä a-katsastusmiehiä.voi olla paree nottei kysele mitää muutaku menöö pokkana näyttähän.
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

Tota, tossa Offipalstalla oli juttua että dieselvero mahdollisesti siirretään suoraan dieselin hintaan, joka nousee 30 senttiä. Ennenku rakentelee mitään huoltoautoja niin kannattais vissiin ottaa selvää onko semmonen muutos tulossa, koska silloin huoltoautot menettää veronkierrollisen merkityksensä ja sen jälkeen niistä on käytännössä turhaan poistettu paikkoja ja turhaan myös 80 lätkä.......
 
Vs: mitenkä olette toteuttaneet huoltoauto vaatimukset -87 pätkä pajeroon?

vissii ens vuonna muuttuu joku homma mutta niistei ota pirukaa selevää :nykii,ei varmaa oo koko autoo sillo enää.
 
Takaisin
Ylös Bottom