- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Pajeron käyttäjän päiväkirja
29.05. 2004 ostettu -89 TD-IC, ajettu 300tkm, isommalla laatikolla, josta laakeri ja synkkaremppa kuitit 275tkm kohdalta.
6kk aikana ajettu 18tkm
ja tehty seuraavat toimenpiteet:
Vaihdettu uusi kansi, (vanha halki), uudet venttiilit, yläpään tiivisteet, kaikki jakopään osat, hihnat, vesipumppu.
Asennettu stereot, lisävalot, vaihdettu kolaroitu ovi parempaan, vaihdettu varkaitten rikkomia osia kojelautaan, maalattu karjapuskuri, hitsattu runkopalkkeja.
Katsastettu kaksi kertaa.
Vaihdettu eteen vakaajan kumit (paranneltu rakennetta samalla), vaihdettu etujousituksen pohjaanlyöntikumit. Korjattu autossa ollutta Eberspäher 5kw lämmitintä. Vaihdettu ohjaustehostimen pumppu.
Korjattu jumittunut takalasinpyyhin. Vaihdettu öljyt ja suodatin kaksi kertaa, öljynkulutus alle 5dl/10tkm. Polttoaineen kulutus keskimäärin 10l/100km.
Ostettu uudet renkaat. Rasvattu alustan nipat. Vaihdettu downpipe. Korjattu öljynpainemittarin johto, kiristetty putoamassa ollut laturi.
Vielä tehtävää (josta kerron tässä päiväkirjassa), normaali huoltojen lisäksi:
takasivulasin vaihto oikeanlaiseen
takajousien vaihto tai coilovereiden asennus, puslien vaihto lehtijousiin.
ohjaussimpukan öljyvuodon korjaaminen
lohkolämmittimen vuodon tukkiminen
puuttuvan voimanulosoton asentaminen
kolaroidun lokasuojan vaihtaminen ehjään
taka-akselin stefa ja laakerin vaihto
perä-öljyn vaihto
takaa 90km/h nopeudessa kuuluvan jyrinän paikallistaminen ja korjaaminen
pohjan massaaminen
naftasuodattimen vaihto
apusimpukan vaihto
etujarrulevyjen vaihto, palojen vaihto
vuotavan tankin vaihto,polttoainelinjojen uusiminen
öljynpainevalon asentaminen
kardaanin etupään pölysuojan kiinnittäminen
kuraläppien asentaminen taakse
vaihdekepin nivelholkin uusiminen
takarekkarivalojen uusiminen
Listan luettuaan lukija kysyy: "**tuttaako, kannattaako?"
Vastaan: ei **tuta, kannattaa. Pajeron ostettuani tiedän jo nyt, että seuraava autonikin tulee olemaan Pajero. Huonoin puoli autossa on dieselvero, mutta sehän ei suoranaisesti ole auton vika. Pajerossa on omat tyyppivikansa, mutta niiden kanssa pystyy elämään ja ne pystyy korjaamaan. Minun käyttötarkoitukseeni Pajero on todella hyvä laite (tarvitsen tilaa, vetokykyä, nelivedon), sillä on mukava ajaa ja perheen kauniimpi puoliskokin pitää Pajerosta.
eli seuraa päiväkirjaa L049:n taipaleesta.
Tarkemmin tähän mennessä tapahtuneista voit lukea näistä linkeistä:
Pajeron omistajan arkea
Kannen vaihto
Jakohihnan vaihto
Päiväkirjaan ei ohjeiden mukaan ole tarkoitus kerätä kommentteja, kysymyksiä tai muutakaan keskustelua, vaan hyvät aiheeseen liittyvät kysymykset voi laittaa tekniikkapalstalle sopivan aihealueen alle, sopivalla otsikolla varustettuna tai sitten projektikeskusteluihin, tarkemmin sanottuna tänne.
29.05. 2004 ostettu -89 TD-IC, ajettu 300tkm, isommalla laatikolla, josta laakeri ja synkkaremppa kuitit 275tkm kohdalta.
6kk aikana ajettu 18tkm
ja tehty seuraavat toimenpiteet:
Vaihdettu uusi kansi, (vanha halki), uudet venttiilit, yläpään tiivisteet, kaikki jakopään osat, hihnat, vesipumppu.
Asennettu stereot, lisävalot, vaihdettu kolaroitu ovi parempaan, vaihdettu varkaitten rikkomia osia kojelautaan, maalattu karjapuskuri, hitsattu runkopalkkeja.
Katsastettu kaksi kertaa.
Vaihdettu eteen vakaajan kumit (paranneltu rakennetta samalla), vaihdettu etujousituksen pohjaanlyöntikumit. Korjattu autossa ollutta Eberspäher 5kw lämmitintä. Vaihdettu ohjaustehostimen pumppu.
Korjattu jumittunut takalasinpyyhin. Vaihdettu öljyt ja suodatin kaksi kertaa, öljynkulutus alle 5dl/10tkm. Polttoaineen kulutus keskimäärin 10l/100km.
Ostettu uudet renkaat. Rasvattu alustan nipat. Vaihdettu downpipe. Korjattu öljynpainemittarin johto, kiristetty putoamassa ollut laturi.
Vielä tehtävää (josta kerron tässä päiväkirjassa), normaali huoltojen lisäksi:
takasivulasin vaihto oikeanlaiseen
ohjaussimpukan öljyvuodon korjaaminen
puuttuvan voimanulosoton asentaminen
kolaroidun lokasuojan vaihtaminen ehjään
taka-akselin stefa ja laakerin vaihto
perä-öljyn vaihto
takaa 90km/h nopeudessa kuuluvan jyrinän paikallistaminen ja korjaaminen
pohjan massaaminen
etujarrulevyjen vaihto, palojen vaihto
vuotavan tankin vaihto,
öljynpainevalon asentaminen
vaihdekepin nivelholkin uusiminen
Listan luettuaan lukija kysyy: "**tuttaako, kannattaako?"
Vastaan: ei **tuta, kannattaa. Pajeron ostettuani tiedän jo nyt, että seuraava autonikin tulee olemaan Pajero. Huonoin puoli autossa on dieselvero, mutta sehän ei suoranaisesti ole auton vika. Pajerossa on omat tyyppivikansa, mutta niiden kanssa pystyy elämään ja ne pystyy korjaamaan. Minun käyttötarkoitukseeni Pajero on todella hyvä laite (tarvitsen tilaa, vetokykyä, nelivedon), sillä on mukava ajaa ja perheen kauniimpi puoliskokin pitää Pajerosta.
eli seuraa päiväkirjaa L049:n taipaleesta.
Tarkemmin tähän mennessä tapahtuneista voit lukea näistä linkeistä:
Pajeron omistajan arkea
Kannen vaihto
Jakohihnan vaihto
Päiväkirjaan ei ohjeiden mukaan ole tarkoitus kerätä kommentteja, kysymyksiä tai muutakaan keskustelua, vaan hyvät aiheeseen liittyvät kysymykset voi laittaa tekniikkapalstalle sopivan aihealueen alle, sopivalla otsikolla varustettuna tai sitten projektikeskusteluihin, tarkemmin sanottuna tänne.