Tulee mieleen että PHEV on kuin Speden pelit ,...painele / väännä/ käännä/ kieputa / huijaa.- Ohjekirjoja autoon löytyy https://www.mitsubishi-motors.fi/hinnastot-ja-esitteet , mutta valitettavasti radion/kosketusnäytön ohjekirjaa ei taida olla. Itse olen pärjännyt tuolla, kun puhelimesta voi hakemalla hakea tekstiä ja oikea kohta löytyy aika nopeasti.
- Mielestäni kulutuslukemien nollautumista sai muutettua radion valikoista, kannattaa penkoa niitä valikoita.
- En ole löytänyt tarkkoja kilowattituntilukemia, mutta suuntaa antavat euromäärät näkee, kun asettaa charging cost -"ohjelmaan" sähkön hinnan ja muistaakseni kun katsoo sen jonkun "short terms" (vai mikähän oli) kuvaajan. Tämä riippuu paljolti omasta sähkösopparista yms, itsellä taitaa olla arviona 0,12 €/kWh (energia+siirto).
- Itse olen ladannut kohta puoli vuotta pistorasiasta, hyvin toimii. Kannattaa se pistorasia tarkastaa, että liitospinnat ovat puhtaat ja rasia näyttää hyvältä. Lataile autoa pari tuntia ja kokeile, kuumeneeko pistorasia. Jos merkittävästi kuumenee, kannattanee pistorasia vaihtaa.
Vinkkinä uusille omistajille, jos ette jo keksineet. Jos auton haluaa käynnistää akkukäytöllä ja lähteä ajamaan ilman polttomoottorin käynnistystä. --> Laita virrat päälle ilman jarrupolkimen käyttöä, paina EV-painikkeesta auto EV-tilaan ja sitten käynnistä auto painamalla jarrua ja virtanappia. Itsellä tämän keksiminen kesti jonkin aikaa, alkoi etenkin kesäaikaan ärsyttämään "turha" polttomoottorin käyttö. Toki konetta on hyvä välillä käytellä, mutta itsellä se nyt vähän väliä tulee ajettua lämpöiseksi muutenkin...
Jokaisella omistajalla tuntuu olevan eri softa autossaan.
Ostin KIA Sorento -- huoletonta menoa.
Outtis menossa paaliin..on se sen verran tullut hintoihin.