Hurjalta kuulostaa. En valitettavasti osaa ollenkaan itse asiassa auttaa mutta tuo 12V akun tyhjeneminen kiinnostaa; kuinkahan pitkään oli jännitteettä että resetoituu? Luulisi että olis jotenkin varmennettu lyhytaikaista jännitteettömyyttä vastaan aika kriittinenkin toiminto?
BMU reset-ohjeissa ainakin haetaan joku sopivan matala jännite (noin 8V ?) akun johtoihin, ja samaan aikaan kytketään autoa käyntiin tai latausjohtoa kiinni että BMU herää. Oikealla jännitteellä BMU suostuu lähtemään käyntiin mutta sekoaa heti ja resetoi itsensä tehdasarvoihin. Jos jännite on liian matala niin mitään ei tapahdu, ja tarpeeksi korkealla jännitteellä se tietysti toimii normaalisti.
Eli varmaan on tosiaan tuuri käynyt ja akku ollut juuri sopivan hyytynyt autoa käynnistellessä. Varmaanhan se maailman ensimmäinenkin BMU reset on jotenkin näin käynyt, tuskin tuota muuten olisi kukaan keksinyt.
Luulisin että tuo korjaantuu itsestään. Siihen asti kannattanee ajella niin että esim Watchdogilla tarkkailee kennojännitteitä ja noin 3.6V kohdalla nappaa Save-napin päälle, niin akku ei enää pääse tyhjemmäksi.
Tämä on kyllä ihan malliesimerkki siitä kuinka tuo BMU reset toimii ja mihin sen toiminta perustuu.. Kuluneesta akusta otetaan uutta akkua vastaavat kilowattitunnit ulos, niin tyhjäksihän se menee.