Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
jtp_fi sanoiLämpötiloilla ja esilämmityksellä tuntuu olevan hurja vaikutus kulutuslukemiin. Tänä aamuna pakkasta -9, auto piuhan päässä tunti ennen töihin lähtöä. Töihin 21 km, ilmastointi asetettuna automaattiasentoon, sisälämpötilaksi asetettu 17.5 astetta (talvitakki päällä ja hiki tuli jo tuossa lämpötilassa). Polttomoottori kävi muutamia kertoja ensimmäisen 5 km matkalla, sen jälkeen pelkästään sähköllä. Keskikulutus 2.5 litraa. Eli kyllä tuossa autossa tuntuu potentiaalia olevan talvikäytössäkin, kunhan se vaan saadaan ulos.
Juu tuohan normaalia uudelle tekniikalle. Se nyt vaan on normaalia, että jos haluaa valmiin tuotteen, niin pitää odotella pari vuotta, kun se on tuotu markkinoille. Mitsun PHEV:ssä on se hyvä puoli, että tuote on kuitenkin käytettävissä pakkasesta riippumatta ja latauskin toimii vaikka polttoaineen kulutus ei olekkaan oletetun alhainen kovassa pakkasessa. Itekki sai GDI Galantista halutun laisen vasta, kun takuu oli rauennu. Eli sai sulettua sen turkasen EGR venttiilin, joka aiheutti turhan paljon huoltoa. Sen jälkeen auto on toiminut kuin unelma eukku Itse asiassa pikkuhiljaa odottelis, että tulee jotain katastrofaalisempaa, jotta saa itselle perusteltua autonvaihdon tarpeen ;Djtp_fi sanoiEi ne pakkaset helppoja ole muillekaan sähköautoille: http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/teslan+sahkoautolle+uusi+takaisku,+nyt+norjassa/201401610231
tiko sanoiIhme logiikka: aamulla tallista 4km ja 0,0l/100 ja takas puolentunnin jälkeen 3,6l/100. Pakkasta 10. Eroa eiliseen oli se et latauspiuha oli kiinni lähtiessä.
Isoisä sanoiTervehdys !
Uusi jäsen kyselee. Mistä olette hankkineet tai hankkimassa Webastoa tai Eeberiä.?? Mihin hintaan sen saa. Onko asia niin että sitä ei saa muilta
kuin Deltalta tai mitsubishiä myyvältä liikkeeltä ? Aika suolaiset nuo deltan monopolihinnat tuntuvat olevan.
Anaconda sanoiToi on kyllä aika erikoinen logiikka joo... ???
Tilasin noi viimasuojat ja niiden pitäis tulla loppuviikosta.
Toivottavasti kelit jatkuu samanlaisina, niin sais vähän referenssiä asiaan.
jtp_fi sanoiJoo, ei ole webastoa tullut hankittua, mutta olisi kyllä mielenkiintoista kuulla miten vaikuttaa jos joku sellaisen PHEViin asennuttaa. Samoin kuin viimasuojan.
Lisää käytännön kulutuslukemia: tänään töistä kotiin, -8 astetta pakkasta, lohkolämppäri päällä noin tunti ennen lähtöä. Keskikulutuslukemat 1.2 litraa/100 km.
Anaconda sanoiTuolla esilämmityksellä, miten se sitten onkaan hoidettu, tuntuu olevan suuri merkitys lyhyillä matkoilla.
Tänään lähdin töistä ilman lisälatausta ja lämmitystä. Moottori oli tosi pitkään päällä, mutta loput akutkin tuli kulutettua. Keskikulutus samalla matkalla kuin aamulla 5,6l/100km. :nykii
Ei taida näkyä missään. En tiedä jos joku varoitus jossain vaiheessa tulee.jamwww sanoiHyvää infoa! Talvella pitää siis nähdä vähän vaivaa ja olla huolellinen lämmitysten kanssa jos haluaa säästää bensaa, mutta ei näyttäisi mahdottomalta eukku
Näkyykö moottorin lämpötila jossain ajotietokoneen näytössä tms? Tai varmaan joku varoitusvalo sitten ainakin kertoo lämmöistä jos viimasuoja unohtuu nokalle liian pitkälle kevääseen...?
Kokeileppa jossain vaiheessa tallista, esilämmityksen kassa ilman pistoketta.tiko sanoiEilen autotallista (ei pistokkeessa) pikakeikka kauppaan, n 9l/100!!!! Auton täytyy olla kokoajan sähkössä kiinni, todellinen sähköauto!!!
: hmmm, jotenkin luulen ettei tuolla ole käytännön merkitystä. Tee tuota kuukauden päivät ja raportoi sitten oliko vaikutusta. ;D Jos susta ei kuulu, niin valkotakkiset sedät on varmaan noutaneet sut.tiko sanoiJoo, ja jos vielä muistaa kiertää auton kolme kertaa vastapäivään, saavutetaan pienempi polttoaineen kulutus...
Kyllä meillä ainakin Prius (ei PHEV, vaan vanhempi) toimii sähkömoodissa kovemmillakin pakkasilla. Ainakin -20 asti muistan varmasti että on toiminut. Toki vaatii sen, että moottori on lämmennyt. Sen taas ymmärrän ja hyväksyn moottorin eliniän kannalta. Toki tuo normaali hybridi on eri asia kuin töpselivehkeet, joita olisi ajatus ajaa enemmänkin pelkällä sähköllä...japex sanoiNiin jo iltapäivälehdissäkin aikoinaan harmiteltiin priuksessa sitä kun sähkökäyttö oli poissa pelistä jo muutamassa plus asteessa..
jtp_fi sanoiMun kokemus on se, että esilämmitettynä (siis lohkolämmittimen ja sisätilan lämmittimen avulla) auto pyörittää polttomoottoria ensimmäiset kolme-neljä kilometriä, kun ulkolämpötila on jossain parin plus-asteen ja viiden miinusasteen välillä. Tämän jälkeen pystyn ajamaan lopputyömatkan (yhteensä 21 km) pelkästään sähköllä. Kulutukset tuolla matkalla ovat jääneet alle 1 litraa/100 km.
pitkamad sanoiMissä asennutit PHEV.iin lohkolämppärin?
Oliko jotain huomioitavaa kun ko.autoon teettää asennuksen? (vs. tavallinen henkilöauto)
Ootko käyttänyt aina kun alle 0.llan vai myös plussakeleillä?
Oma lämmitin ei lämmitä suoraan moottoria mitenkään. Epäsuorasti kyllä koska lämmigyslaitteella on sama kierto moottorin jäähdytysnesteen kanssa.fon sanoiEsitteen mukaan PEHVassa on "ajastimella varustettu sähköinen lisälämmitin". Mitä etuja lohkolämmitin ja erillinen sisätilalämmitin tarjoavat auton omaan lämmittimeen verrattuna?
Hyvin normaali myyntitilanne. Myyjä ei tiedä mitä myy eikä sitä kiinnosta kunhan saa myytyä. Mua niin suututtaa. Kellään ei oo mistään mitään vastuuta, kunhan vaan porskutetaan eteenpäin :nykii.Jerry Ganister sanoiOli varsin oikeassa.
Hyvä Suomi....Pronssia tuli
Juu näin olen antanut itsenikin ymmärtää. Mutta sen moottorin kulumisen ja uskoisin että myös bensankulutuksen kannalta (kitka!) juuri nimenomaan ne öljyt pitäisi saada lämpimäksi. Noissa urheilullisimmissa vehkeissä, tai vähemmän urheilullisissa, missä öljynpainemittari on vakiona näkee aika selvästi miten paksua kamaa siellä pyörii kylmänä. Faktahan on että se lohkis monelle on se että alkaa tulla lämmintä kabiiniin -> syy miksi alunperinkin lämmitetään vettä eikä öljyä.Basbarduu sanoiLaitoin kans tuohon meiän sitikkaan ton säteilylämppärin. Eihän se oo todellakaan sama asia ku lohkolämppäri. Mut nykyautoihin ei monesti saa lohkolämppäriä. Kyllä mä oon silti sitämieltä että ei tuo turha kapine ole ja oon miettiny vastaavan laittamista evoon lohkolämppärin kaveriks kun sen öljyt lämpiää niin hitaasti. Mut ainoana lämmitystapana tuo ei oo kovin kummonen. Vertauksen vuoksi kysyn että lämmittäisitkö taloasi mielummin ulko- vai sisäpuolelta?
Ragnarök sanoiTervehdys PHEV:iin perehtyneille, tuo perehtyminen on itsellä vasta alkanut. Seuraavana steppinä on reippaan vuorokauden mittainen yön yli kestävä koeajo.
Tuossa aiemmin on pariin kertaan kysytty miten vaikuttaa lämpimästä tallista lähtö, ei osunut vastausta tuohon. Kaiketi pääsee hyvän siivun ilman bensakoneen käynnistymistä - no, testaan tuon itse (tosin ei ole talvea tiedossa lähipäiville).
Näyttää esittelyautoon laitetun jo "suosiolla" Webasto www.nettiauto.com/mitsubishi/outlander/6153092 - toisessa päässä on vain haalea parkkihalli, tuo Eber/Weba on varmaan investoitava suosiolla.
Tallin lämpötilalla on suuri vaikutus, mutta suuri vaikutus on myös sillä paljonko lämpöä kabiiniin pyydät. Tänä aamuna 20C tallista töhin. matkaa 26 km. Laitoin lämmöt 15 c kun oli lämmin aamu (+4c). Koko matka meni sähköllä. kulutus 0.0 l/100 ja 13 km jäi vielä reserviinkin.