- Liittynyt
- 11 Toukokuu 2003
- Sijainti
- Taipalsaari
Noniin, nyt kerkeää tämänkin aloittaa..
Taustakertomuksena kerrottakoon että, 6g VR-4 on ollut aina haave, ensimmäisestä galantista lähtien, vapareita kerkesikin olla tuota ennen kolme, suunta tosin ollut parempaan päin kokoajan. (fwd 8v, fwd 16v, 4wd 16v ja nyt 4wd turbo 16v)
Auto itsessään oli aikamoinen tuurilöytö, tuo Monte Carlo ei ole mikään ihan yleisin 6g VR-4.. Erikoista normi E39A VR-4:seen on se että tuossa on lukkoperä, ja kaikki nuo "uudemmanmalliset" tehopartsit myös. Eli noista löytyy aina se isompi IC, isompi trubo ja isommat suuttimet.
Käytännössä auto on siis samanlainen kuin RS, mutta luksusvarusteilla, jossain oli jotain mainintaakin että "Special luxury edition", Monte Carloja on valmistettu 2000kpl.
Auto oli Grade 4 ja 145tkm ajettu.
Aikani sheettiä kun olin tuijotellut, noin 2min , niin soitin Nokolle ja sanoin että toi on pakko saada. Tehtiin sikatarjous ja voitto kotiin, käsittääkseni tarjous oli jotain sellasta millä olisi voinut voittaa jo evo4 tai evo5 huutokaupan. Pientä riskiä siis sen suhteen. Auto kuitenkin jäi maksamaan alle puolet siitä.
Tässä välissä 3kk odottelua ja kuumottelua..
Auto tuli siis haettua tiistaina 16.3.2010 satamasta. Ahtaajien lakkokaan ei vaikuttanut onneksi auton "kotiutumiseen". Nokonzokin ammattitaito helpotti tullissa ja katsastuskonttorilla asiointia huomattavasti, ei tullut mitään narinoita mistään puuttuvista papereista. Auton verotus siis käynnistyi heti helsingissä ja sain sen seurauksena pitkällä ajoajalla olevat "puuhakilvet" tuohon.
Helsingissä vaihdeltiin vielä nastat alle ja todettiin että uuden karhea säädettävä alusta näyttää löytyvän. Myös selvisi että keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi. :<
Koeajolla Helsingistä Lappeenrantaan selvisi että turbotimer ei toimi (ei kytketty), ja että auto on todella miellyttävä ajaa, ei nitise eikä natise eikä kolise. Vetää hyvin ja on muutenkin jumalten vehje. Eniten jännitin että automaatti-ilmastointi pelaa kunnolla, ja siinä ei onneksi ole mitään sanomista.
Seuraavana iltana tuli ajettua ensimmäinen vikakin esiin, latauksen merkkivalo alkoi kiilua, kerkesin jo manata mielessäni että voi he*v***i mikä tuuri. Ruumiinavauksen jälkeen tosin kaikki merkit viittaa vahvasti siihen että laturi on joskus palanut jonkun ylivirran tai oikosulun seurauksena ja sitä oli japanissa korjattu. (denson huoltotarrat) Korjaus sitten oli pettänyt syystä X, liekkö lämmönvaihtelun takia, pakkasta oli kohtuullisesti tuona päivänä. Itse totesin että tuota ei viitsi edes yrittää korjata, vaikka laakerit ja hiilet ja liukupinnat olikin todella hyvässä kunnossa. Varsinkaan sen takia kun tuon laturin vaihto ei ole yhtä helppo kun fwd:ssä, pitää ottaa yläkautta pois. Varalaturi siis vanhasta galantista paikoilleen ja pitää vaikka jakorempan yhteydessä ostaa sitten uusi tuohon.
Tänään oli vuorossa jdm valojen vaihto "vähänkäytettyihin" eurovaloihin, parasta tuossa on se että vasen valo osottaa nyt s*aatanan ylös, varmana häikäsee enemmän vastaantulijaa kun JDM umpiot. Pitänee säädellä ennen katsastusta.
Töötit oli näköjään kevennetty tosta, pitää hommailla vaikka yksi tilalle, myös ennen katsastusta..
Sellasta tälläerää..
Keskustelut: http://www.mitsubishiclubfinland.co...nt-vr-4-monte-carlo-keskustelu.32319/page-999
Kuvat: http://www.mitsubishiclubfinland.com/kuvagalleria/index.php?/category/119
Taustakertomuksena kerrottakoon että, 6g VR-4 on ollut aina haave, ensimmäisestä galantista lähtien, vapareita kerkesikin olla tuota ennen kolme, suunta tosin ollut parempaan päin kokoajan. (fwd 8v, fwd 16v, 4wd 16v ja nyt 4wd turbo 16v)
Auto itsessään oli aikamoinen tuurilöytö, tuo Monte Carlo ei ole mikään ihan yleisin 6g VR-4.. Erikoista normi E39A VR-4:seen on se että tuossa on lukkoperä, ja kaikki nuo "uudemmanmalliset" tehopartsit myös. Eli noista löytyy aina se isompi IC, isompi trubo ja isommat suuttimet.
Käytännössä auto on siis samanlainen kuin RS, mutta luksusvarusteilla, jossain oli jotain mainintaakin että "Special luxury edition", Monte Carloja on valmistettu 2000kpl.
Auto oli Grade 4 ja 145tkm ajettu.
Aikani sheettiä kun olin tuijotellut, noin 2min , niin soitin Nokolle ja sanoin että toi on pakko saada. Tehtiin sikatarjous ja voitto kotiin, käsittääkseni tarjous oli jotain sellasta millä olisi voinut voittaa jo evo4 tai evo5 huutokaupan. Pientä riskiä siis sen suhteen. Auto kuitenkin jäi maksamaan alle puolet siitä.
Tässä välissä 3kk odottelua ja kuumottelua..
Auto tuli siis haettua tiistaina 16.3.2010 satamasta. Ahtaajien lakkokaan ei vaikuttanut onneksi auton "kotiutumiseen". Nokonzokin ammattitaito helpotti tullissa ja katsastuskonttorilla asiointia huomattavasti, ei tullut mitään narinoita mistään puuttuvista papereista. Auton verotus siis käynnistyi heti helsingissä ja sain sen seurauksena pitkällä ajoajalla olevat "puuhakilvet" tuohon.
Helsingissä vaihdeltiin vielä nastat alle ja todettiin että uuden karhea säädettävä alusta näyttää löytyvän. Myös selvisi että keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi. :<
Koeajolla Helsingistä Lappeenrantaan selvisi että turbotimer ei toimi (ei kytketty), ja että auto on todella miellyttävä ajaa, ei nitise eikä natise eikä kolise. Vetää hyvin ja on muutenkin jumalten vehje. Eniten jännitin että automaatti-ilmastointi pelaa kunnolla, ja siinä ei onneksi ole mitään sanomista.
Seuraavana iltana tuli ajettua ensimmäinen vikakin esiin, latauksen merkkivalo alkoi kiilua, kerkesin jo manata mielessäni että voi he*v***i mikä tuuri. Ruumiinavauksen jälkeen tosin kaikki merkit viittaa vahvasti siihen että laturi on joskus palanut jonkun ylivirran tai oikosulun seurauksena ja sitä oli japanissa korjattu. (denson huoltotarrat) Korjaus sitten oli pettänyt syystä X, liekkö lämmönvaihtelun takia, pakkasta oli kohtuullisesti tuona päivänä. Itse totesin että tuota ei viitsi edes yrittää korjata, vaikka laakerit ja hiilet ja liukupinnat olikin todella hyvässä kunnossa. Varsinkaan sen takia kun tuon laturin vaihto ei ole yhtä helppo kun fwd:ssä, pitää ottaa yläkautta pois. Varalaturi siis vanhasta galantista paikoilleen ja pitää vaikka jakorempan yhteydessä ostaa sitten uusi tuohon.
Tänään oli vuorossa jdm valojen vaihto "vähänkäytettyihin" eurovaloihin, parasta tuossa on se että vasen valo osottaa nyt s*aatanan ylös, varmana häikäsee enemmän vastaantulijaa kun JDM umpiot. Pitänee säädellä ennen katsastusta.
Töötit oli näköjään kevennetty tosta, pitää hommailla vaikka yksi tilalle, myös ennen katsastusta..
Sellasta tälläerää..
Keskustelut: http://www.mitsubishiclubfinland.co...nt-vr-4-monte-carlo-keskustelu.32319/page-999
Kuvat: http://www.mitsubishiclubfinland.com/kuvagalleria/index.php?/category/119