- Liittynyt
- 11 Toukokuu 2003
- Sijainti
- Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'
km lukema 226855
Keskustelu:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000
Tuli rovehdittua taas tätä tallissa ennakoivien huoltojen muodossa, vaihdoin bensansuodattimen, tulpat ja ilmansuodattimen.
Tosin tulppien tapauksessa saatto olla että tein myös korjaavia toimenpiteitä, millon lie vaihtanu viimeeks ne, kärkiväliäkin oli päässyt syntymään yli milli. NKG:n BPR7ES:t siellä oli ja samat laitoin tilalle. Liekkö tulppien vaihto auttas, kun välillä täysillä ahdoilla tuo paukauttaa isoilla kierroksilla sellasen kivan mustan savupilven. https://youtu.be/9MH0YMFae_4?t=24 tuossa näkyy juurikin tämä, meinas lähtee vähä liia kahvaan ja vastaohjasin ja polkasin lämän tiskiin niin 6krpm kohdalla paukautti putkessa ja mustan pilven.
Tulpanjohdot meinasin vaihtaa myös, mutta noi mun tarvikenarut vaikutti huonompilaatuselta kun nuo siniset NKG:t mitkä tuossa oli paikallaan. Tosin tulpanjohdoista ei kyllä silmällä katottuna paljoa voi sanoa..
Bensansuodattimen oon joskus tohon vaihtanu, luin kyllä tän päiväkirjan läpi eikä näyttäny olevan merkintää siitä, millon lie. Kai sitäkin on hyvä välillä vaihdella, kun autolla on ajettu kohta 100tkm minun aikana. Muistutukseks itelle että se on sitten 14mm kanta siinä alapään putken mutterissa, ei tarvii hakea ihan niin paljoa ehkä..
Ilmanputsarin vaihto tohon VR4:seen on tullut harjoteltua kantapään kautta, eli suosiolla purkaa sen putken ahtimen ja putsarin väliltä pois ennen kun repii MAF:in kotelosta. Vaparissa tuon MAF:in saa voimalla taivuteltua kotelosta pois, vaikka imuputki olisikin paikallaan.
Tuli putsattua sit samalla takaiskuventtiili venttiilikopasta jarrukliinerillä, aika hyvässä mähmässä olikin, putsailun jälkeinen puhallustesti ainakin indikoi että se pelaa. Tää operaatio oli ehkä vähän sellasta valohoitotyylistä lisääntyneen öljynkulutuksen kitkemiseksi.
km lukema 226855
Keskustelu:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000
Tuli rovehdittua taas tätä tallissa ennakoivien huoltojen muodossa, vaihdoin bensansuodattimen, tulpat ja ilmansuodattimen.
Tosin tulppien tapauksessa saatto olla että tein myös korjaavia toimenpiteitä, millon lie vaihtanu viimeeks ne, kärkiväliäkin oli päässyt syntymään yli milli. NKG:n BPR7ES:t siellä oli ja samat laitoin tilalle. Liekkö tulppien vaihto auttas, kun välillä täysillä ahdoilla tuo paukauttaa isoilla kierroksilla sellasen kivan mustan savupilven. https://youtu.be/9MH0YMFae_4?t=24 tuossa näkyy juurikin tämä, meinas lähtee vähä liia kahvaan ja vastaohjasin ja polkasin lämän tiskiin niin 6krpm kohdalla paukautti putkessa ja mustan pilven.
Tulpanjohdot meinasin vaihtaa myös, mutta noi mun tarvikenarut vaikutti huonompilaatuselta kun nuo siniset NKG:t mitkä tuossa oli paikallaan. Tosin tulpanjohdoista ei kyllä silmällä katottuna paljoa voi sanoa..
Bensansuodattimen oon joskus tohon vaihtanu, luin kyllä tän päiväkirjan läpi eikä näyttäny olevan merkintää siitä, millon lie. Kai sitäkin on hyvä välillä vaihdella, kun autolla on ajettu kohta 100tkm minun aikana. Muistutukseks itelle että se on sitten 14mm kanta siinä alapään putken mutterissa, ei tarvii hakea ihan niin paljoa ehkä..
Ilmanputsarin vaihto tohon VR4:seen on tullut harjoteltua kantapään kautta, eli suosiolla purkaa sen putken ahtimen ja putsarin väliltä pois ennen kun repii MAF:in kotelosta. Vaparissa tuon MAF:in saa voimalla taivuteltua kotelosta pois, vaikka imuputki olisikin paikallaan.
Tuli putsattua sit samalla takaiskuventtiili venttiilikopasta jarrukliinerillä, aika hyvässä mähmässä olikin, putsailun jälkeinen puhallustesti ainakin indikoi että se pelaa. Tää operaatio oli ehkä vähän sellasta valohoitotyylistä lisääntyneen öljynkulutuksen kitkemiseksi.