Tekniikan / softan päivitys

Vs: Tekniikan / softan päivitys

Onkos kukaan vaihtanut legun keulille ärhäkämpää cooleria?
Löytyykö jostain sellaista joka käsis edes lähelle alkuperäiskiinnikkeitä?

Itse en ole vielä ehtinyt autoa kovin paljon tutkia kun ajossa kokoajan mutta näkyy vakio coolerikin olevan keulalla, toisin kuin mun vanhassa S14 nissanissa.
Sit siinä coolerin edestä kiertää joku putki.Kuka osaa sanoa mikä se on. Tuntuu tyhmältä kysyä kun katsomalla selviäis mut ei ole tällä hetkellä aikaa.
Paljonkos Legussa on ahtoja vakiona?Mulla näyttää ahtomittarin mukaan huiput 0,6Bar.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Stray sanoi
Onkos kukaan vaihtanut legun keulille ärhäkämpää cooleria?
Löytyykö jostain sellaista joka käsis edes lähelle alkuperäiskiinnikkeitä?

Itse en ole vielä ehtinyt autoa kovin paljon tutkia kun ajossa kokoajan mutta näkyy vakio coolerikin olevan keulalla, toisin kuin mun vanhassa S14 nissanissa.
Sit siinä coolerin edestä kiertää joku putki.Kuka osaa sanoa mikä se on. Tuntuu tyhmältä kysyä kun katsomalla selviäis mut ei ole tällä hetkellä aikaa.
Paljonkos Legussa on ahtoja vakiona?Mulla näyttää ahtomittarin mukaan huiput 0,6Bar.
mulla on ainakin sielä valmiina jo toiset kiinnikkeet isommalle coolerille ja täälä ainakin joku oli vaihtanut ton ESV:n 600x300x76mm joka oli sopinut aika hyvin sinne suoraan pari silikoni supistetta joutu ostamaan.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

jokos joku on väsäilly down pipea legnumiin/galanttiin ? mulle vois joku heppailla yhden jos on innostusta.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Mitenkäs teillä toi ayc toimii, itella pitää hirveetä ääntä, ihanku kumia polttas onko normaalia? ja miten herkäst teillä se ottaa kiinni, mulla syttyy valot jos ajaa vitosellaki kovaa mutkaan. ja oliko kukaa keksiny et voiko tota kytkeä pois? vai hajoaako paikat ja kävikös toho evo4 lukko? oiskohan paha vaihta ja mistä löytys lukkoja?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Vaihda AYC nesteet missä levyt pyörivät, mieluiten pariin kertaan hieman huuhdellen. Usein auttaa meteliin ja kestää paremmin. Kunnossa ollessaan siitä ei pidä kuulua käytännössä mitään.

Evo 4 GSR:ssä on AYC perä, RS:ssä kitkalukko. Evossa GSR ja RS perät ovat vaihtokelpoisia mutta samalla menevät mm. vetoakselit vaihtoon. Hintaa sopivilla RS:n osapaketeilla on käytettynä ainakin 1500 euroa Englannissa. Cuskolla on ollut AYC kuoriin sopiva kitkalukko mutta ne eivät ole erityisen hyvässä maineessa eikä kestä sen enempää tehoa kuin AYC peräkään. RS perä kestää melkein mitä vaan.

VR-4:ssa homma taitaa onnistua etsimällä avoin perä ja kasaamalla sinne sopiva Evon lukko.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Ei pidä mitään ääntä mut palkit kyl juoksee kunha vaa kanttailee mutkiin.

Tuossa mun autossa on kuittei, joista selviää et vuosittain vaihdettu AYC nesteet, eli neuvoisin kaikkia toimiin samanlailla. :peukku
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Selvä, eikös sinne ollu joku oma öljy mitä pitää laittaa? ja mistä saa vanhat ulos, uuet sisää? ja sitte ois dump/bybass asiaa että onko tossa vakioon joku bybass jonka vois korvata. ja toimisko tossa bump vai pitäskö laittaa se bybass? olis kiva jos kuuluis jotain suhinoita :p
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

ei toimi jos puhaltaa ulos... testatiin piruuttaan ottaa irti tota bypassia ja SUHAHTIHAN se mutta auto sammui....

Parempi vaan etsiä niitä ebay turbo kajareita tms ;D

Talvella lumella kyllä ayc rapisee jos joutuu hommiin. Asfaltilla ei pidä ääntä.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Mulla omassa legussa paikallaan HKS SSQV dumppi.Oli paikallaan jo ostettaessa.Suhisee oikein kivasti. :)
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

onko alkuperäinen bypass poistettu koolerin vasemmasta nurkasta? ja kinni on ulospuhaltava malli ettei se kierrätä ilmaa takasin?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Hydro sanoi
onko alkuperäinen bypass poistettu koolerin vasemmasta nurkasta? ja kinni on ulospuhaltava malli ettei se kierrätä ilmaa takasin?
'

SSQV on osaksi kierrättävä malli ja osaksi ulospuhaltava.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

miikka sanoi
Mikä on suhde kiertoon menevälle ja ulos päästetylle ilmalle?

Piti kirjoittaa "muistaakseni" ...en mä tarkemmi tiedä ::) 2 erillistä venttiiliä siellä pitäs ainaki olla. Itseäkin kiinnostanut ko. patentti...
googletetaampas...

Edittiä: eli vakuumille on eri venttiili tuossa kuin boostille...dual type.

inssi tässä alkoi päässään miettimään, olisikos mahdollista rakentaa kierrättävä systeemi, joka päästäisi korkeat paineet ulos kuitenkin (tai osaksi?)
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Harri K sanoi
Piti kirjoittaa "muistaakseni" ...en mä tarkemmi tiedä ::) 2 erillistä venttiiliä siellä pitäs ainaki olla. Itseäkin kiinnostanut ko. patentti...
googletetaampas...

Edittiä: eli vakuumille on eri venttiili tuossa kuin boostille...dual type.

inssi tässä alkoi päässään miettimään, olisikos mahdollista rakentaa kierrättävä systeemi, joka päästäisi korkeat paineet ulos kuitenkin (tai osaksi?)

Tällasta mä itselleni oon ajatellut:
http://www.cazracing.com.au/catalog/product_info.php?products_id=53
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

miikka sanoi
Tällasta mä itselleni oon ajatellut:
http://www.cazracing.com.au/catalog/product_info.php?products_id=53
jeps..my mistake... sekotin tuohon :-[

mul ois yks normi ulosdumppaava tuos .. greddy type RS kopio. Kuka haluaa ostaa?
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/powah/DSCN0189.JPG hinta HALPA!
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Harri K sanoi
Piti kirjoittaa "muistaakseni" ...en mä tarkemmi tiedä ::) 2 erillistä venttiiliä siellä pitäs ainaki olla. Itseäkin kiinnostanut ko. patentti...
googletetaampas...

Edittiä: eli vakuumille on eri venttiili tuossa kuin boostille...dual type.

inssi tässä alkoi päässään miettimään, olisikos mahdollista rakentaa kierrättävä systeemi, joka päästäisi korkeat paineet ulos kuitenkin (tai osaksi?)

Eikai SSQV mikään osittain kierrättävä ole? Siihen on kyllä saatavana sitä torvea, että purkista voi tehdä bypassin, mutta ei se perusmuodossaan mitään kierrätä. Ja mihinkä kierrättäisi, kun se tulee vain yhdellä liitoksella kiinni. SSQV:n kahden venttiilin idea on se, että sen ei pitäisi vuotaa missään tilanteessa (paitsi tietysti silloin kun on tarkoituskin).

Perus bypass on aivan liian löysä dumpiksi, joten siksi sammuu todella herkästi, jos kierrätyksen irroittaa. Näin ainakin useissa autoissa, jotka kuitenkin saa toimimaan dumpilla. Mutta kyllä se bypass varmin ratkaisu on. Ihme häiriöitä saattaa dumppi aiheuttaa autoissa joissa imm. Tuo osittain kierrättävä voisi toimia helpommin/paremmin, jos painetta ulos haluaa päästää. Näin päissään ajateltuna se pieni vuoto aiheuttaa ne suurimmat ongelmat, kun dumppi lähtee hieman aukeamaan väärässä paikassa. Osittain kierrättävä päästäisi vain sen kovimman paineen ulos, kun dumppi aukeaisi kokonaan.

Edit: Niinpä niin. Näin tarkemmin luettuna laitoitkin tuohon, että sekoitit tohon kaksitoimiseen...
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

noniin nyt on auto levällään ja 2kk odotettu sintteri kytkin on väärää mallia ei käy sitte ei mitenkään. soittelin vähä ja selvis että evo7-9 kytkin on mitoiltaan aivan samanlainen kun tossa galantissa ni voisko olla että sellane menis sinne, alkaa hermot mennä ja pitäs töihin päästä. kukaan tehny viellä kytkin remonttia?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Uudempien evojen kytkimet vaativat ilmeisesti jonkunnäkösen spacerin sinne jotta käy VR-4:ään, muuten kyllä sopii suoraan.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Mitäs ainetta suosittelette siihe spcerin materiaaliks, alkaa mennä hermot ja noita evojen kytkimiä ois aika halval ja hyvä valikoima verrattuna vr-4..
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Hydro sanoi
noniin nyt on auto levällään ja 2kk odotettu sintteri kytkin on väärää mallia ei käy sitte ei mitenkään. soittelin vähä ja selvis että evo7-9 kytkin on mitoiltaan aivan samanlainen kun tossa galantissa ni voisko olla että sellane menis sinne, alkaa hermot mennä ja pitäs töihin päästä. kukaan tehny viellä kytkin remonttia?

samma här
Kyselin clubvr4 puolella tuota spacerin mittoja ja paksuutta. Eivät vaan ole vastanneet, haluavat tietoa pantata.
Evoissa on samanlainen kytkin evo 4-6 220mm ja 7-9 240mm. Nyt on selvityksen alla minkälainen on evojen paineasetelma, meneekö heittämällä paikalleen, vai tarviiko vp:kin uusia. Yksi jo lupautui lainaamaan mallikappaletta.....................
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Tepi, mulla on kanssa vanha Evo 4 asetelma jota saa lainata. Ulkoisesti samanlainen kuin Evo 5-6, mutta hieman vähemmän puristusvoimaa.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Jalperi sanoi
jokos joku on väsäilly down pipea legnumiin/galanttiin ? mulle vois joku heppailla yhden jos on innostusta.
Väsäsin itse downpipestä nettitilauksen rhdjapaniin, poika tuli viikossa kottiin..

img8034te2.jpg
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Joikale sanoi
Hintaa kaikkineen kotiovelle?
Rhdjapaniin maksoin n. 470 lentona. Tietty kotomaassa tulee kaiketi alvit+tulli sitten vielä perästä(?).. Firman autoon, ni tulee puoli ilmaseks.

Eikä ole mikään räpellys.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Meneekös tuo nyt ihan heittämällä paikalleen vakio kattiinkin, jos sellainen nyt ylipäänsä kellään on paikallaan?? ;D
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

LegnumVR4 sanoi
Rhdjapaniin maksoin n. 470 lentona. Tietty kotomaassa tulee kaiketi alvit+tulli sitten vielä perästä(?).. Firman autoon, ni tulee puoli ilmaseks.

Eikä ole mikään räpellys.

Jos sä tavaran oot postitse jo saanut, niin ei ne ala perästä sulta mitää alveja karhuamaan ;D Sulla on itellä velvollisuus ilmoittaa siitä tulliin, mutta kuka niin tekis ::)

Mutta on kyllä aika suolasen hintanen näin mun korvaan ainakin. :eek:
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

miikka sanoi
Jos sä tavaran oot postitse jo saanut, niin ei ne ala perästä sulta mitää alveja karhuamaan ;D Sulla on itellä velvollisuus ilmoittaa siitä tulliin, mutta kuka niin tekis ::)

Mutta on kyllä aika suolasen hintanen näin mun korvaan ainakin. :eek:

Ei näy juuri edullisempiakaan olevan markkinoilla, eikä pilli pysy näpissä.
Mites sitten lie sen RPW:n samanmoinen tuotos hinnaltaan Suomeen kuljetettuna?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

miikka sanoi
Jos sä tavaran oot postitse jo saanut, niin ei ne ala perästä sulta mitää alveja karhuamaan ;D Sulla on itellä velvollisuus ilmoittaa siitä tulliin, mutta kuka niin tekis ::)

Mutta on kyllä aika suolasen hintanen näin mun korvaan ainakin. :eek:
Soittivat huolitsijaliikkeestä(?) ja kysyivät tuodaanko kotio (maksaa parikymppiä) vai viedäänkö tulliin. Sanoin, että kyllä voisitte kotio tuoda ;) Kysyi vain mitä paketissa on. Siitä ajattelin, että kait siitä sitten perästä kuuluu.
Lähettäjä oli itse merkinnyt lähetykseen "lahja"..

Tosiaan vaihtoehdot ovat aika vähissä, kun näiden tuttujen putkistien aktiivisuus on ollut laskemaanpäin.
Toisaalta kun saan bolt-on osan, voin vähän siitä maksaakin. Mukana tuli siis kaikki tiivisteet. Ja jos laipatkin on valmiina rännissä, oletan sen menevän sellaisenaan kiinni. Lähiaikoina se nähdään.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Näkyi olevan Camskilssillä downpipe leguun, mutta on luultavasti orkkiskokoinen. Ei siinä ainakaan mitään läpimittoja ollut.

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m22b0s1400p15615

Mut onhan tuokin vaihtoehto.

*371.43 Euro (EUR) approx
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

RPW:n downpipelle kyselin hintaa ja se oli 400AUD+n.125 AUD postikuluina =525 AUD joka puolestaan olisi noin 303.011 EUR kuljetettuna suomeen. Tähän tietty mahdolliset tullit yms shitti.
PayPal käy heille
http://www.rpw.com.au/shop/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&Itemid=31&category_id=104&product_id=1495&vmcchk=1&Itemid=31
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

LegnumVR4 sanoi
Väsäsin itse downpipestä nettitilauksen rhdjapaniin, poika tuli viikossa kottiin..

img8034te2.jpg
Tämä meni muitta mutkitta paikalleen ilman mitään muutoksia.. Takimmaisen turbon osalta mutskuja sai hiukkasen runtata auki. Ei saa sit katkaista ruuveja, muuten isompi remppa. Kyllä muuten potkii, kun samalla tuli laitettua 3'' decatti, josta 3'' loppuun saakka.. Niin, ja seokset PLX:llä sekä moottorinohjaukselle että mittarille. Ei tarvi ihmetellä toimiiko lambda. Katti ja etuputki oli kyllä aivan maatunut..
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

onkos kukaa alottanu tai ollu suunnitelmissa tuo turbojen vaihto. autosta aika vähä tietoa ni mitenköhän kestää laatikko, voiman siirto ja kone jos koittas saada vaikka +400hp? bensa puolen pitäs olla helppo mutta mistäs tähän ilmanmäärämittari ja mitä vaihtoehtoja tohon softaukseen on, osaako suomessa kukaa tehdä mitään sille? :D
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Monet saman aikakauden Mitsun Ecut tosiaan tulevat nyt valimoimaan kun Evo 5/6 ohjelmointi on suunnilleen valmis. Perustuvat samaan prosessoriin ja luultavasti pitkälti samanlaiseen softaankin.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

LegnumVR4 sanoi
Lueskelin ozvr4.com (http://ozvr4.com/forums/showthread.php?t=4510&page=4) ja clubvr4.com (http://www.clubvr4.com/forum/showthread.php?t=36921&page=2) sivuilta, että edistystä olisi kenties tapahtumassa vakio-ecun päivityksen suhteen.. Koskas laitetaan autoihin uudet softat :) Nooh, ehkä katsotaan ensin mihin homma etenee.

Samaa kans olen kattellu clubvr4:n puolelta... joku pieni kiinalainen on siellä koodaamassa ;D

Taitaa ollakin venäläinen
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

No nyt se RPW:n downpipe on tulossa... Kiertää brittien kautta kun siellä oli kimppaosto. Hintaa tuli n.320€ kaikkineen.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

DP paikoillaan samoin kuin 3" Magnaflown katti... ahtojen noustessa yli 0,5 viheltää vaan, lienee kuitenkin normaalia? Nyt on putki 3" koko matkalta. ;D

Kulkupuolesta en osaa sanoa paremmin, persdynolla jotain lienee tapahtunut.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

onko hajua onko tuo kolmas "tiiviste" ihan hitsattava laippa ? vai onko tosiaan pelkkä tiiviste http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m22b0s1400p48713
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Ainakin tekstin mukaan on tiiviste.

Consists of
1. 2 x Gaskets Frontpipes to Manifolds
2. 1 x Gasket Frontpipes to Catalyst
3. 4 x Nuts Frontpipes to Manifolds
4. 2 x Bolts/washers/Nuts to catalyst.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Joo eli dp:n täys tiiviste/mutterisatsihan tuo on. 2 tiivistettä koneen eri lohkoille sekä dp:n loppuun (katin alkuun) tiiviste.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

onko joku asentanu tuon GReddyn Profec B Spec II :n ? ois tarkotus tilata tuo, mutta en oo ennen noita ebc:tä asentanu. onko kuinka vaikee homma ? ja toimiiko tuo ylipäätään legussa.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Ostin mutten ole asentanut, ei oo vielä jaksanu... toimii kait sen kun oikeitten letkujen väliin laittaa. Orkkis ahtopainesolenoidi pidetään virroissa ettei se anna vikakoodia.
Laittasko joku työnkuvausta kys. hommasta...?? Bliis?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Joikale sanoi
Ostin mutten ole asentanut, ei oo vielä jaksanu... toimii kait sen kun oikeitten letkujen väliin laittaa. Orkkis ahtopainesolenoidi pidetään virroissa ettei se anna vikakoodia.
Laittasko joku työnkuvausta kys. hommasta...?? Bliis?

Tulipa ohitettua kokonaan tuo ahtopaineenohjaus-solenoidi, virrat siihen edelleen tulee. Lisäksi tein mm. imupuolelle / maffiin modausta, nyt ahtaapi > 1 bar ilman fueli cuttia (ei ole nyt vielä kertaakaan tullut). Seokset pysyy sopivissa arvoissa. Ennen noita tuli samoissa olosuhteissa n. 0,8 barissa.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Osaakos kukaan jelpata, kun ecuflash (openport 2.0 / ecuflash 1.42) antaa lokia:

[15:32:27.841] J2534 API Version: 04.04
[15:32:27.841] J2534 DLL Version: 0.50.2598 (DEBUG) Jun 26 2009 15:02:29
[15:32:27.841] Device Firmware Version: 1.07.2597
[15:32:29.944] sending init sequence 2
[15:32:29.944] got 0x10 response instead of 0x11
[15:32:29.944] sending init sequence 3
[15:32:30.305] entering bootloader
[15:32:30.305] sending kernel size (2029)
[15:32:30.315] error sending kernel size
[15:32:30.315] interface close

Eli en saa edes luettua koko v..un rommia?

Onko näissä vehkeissä kaikki tarvittavat piuhat liittimissä kiinni ohjelmointia varten?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Molemmat liittimet olivat kiinni autossa?

Oikea automalli valittu Ecuflashissä rommia luettessa?

ECU piirillä jota Ecuflash tällä hetkellä tukee?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

ast sanoi
Molemmat liittimet olivat kiinni autossa?

Oikea automalli valittu Ecuflashissä rommia luettessa?

ECU piirillä jota Ecuflash tällä hetkellä tukee?
Molemmat liittimet ovat kiinni.

Automalli oikein.

Ecun piiristä ei ole varmuutta, kun en ole ulkomaisistakaan foorumeista saanut apuja ts. harvemmin törmätty kyseiseen piiriin.
Piirinä H8/539 (ilman F), joka vastannee 7202? Ilmeisesti 7202F on vielä erikseen ja se lienee flashattavissa.
Luulisi, että pystyisi sentään lukemaan rommin. Noissa flashattavissa ecuissa (7202F) piirilevyn valmistusnumero/-koodi on sama tämän kanssa. Että onkohan tämä joku välimalli piiristä. Ecun boksi on muovinen (joka yleensä merkinnyt flashattävyyttä) eikä peltinen, jota ei varmuudella toistaiseksi pysty flashaamaan.

Mihin ongelmaan nuo virheilmoitukset eniten viittaisivat, esim. onko kuitenkin se automallin data jotenkin kuralla?
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Voi olla ettei rommin lukemista ole toteutettu ollenkaan jos piiri on maskirommilla eikä flashilla.

Evoisssa on kaikissa Flash 5:sta eteenpäin. Nelosessa ei ole eikä softaa saa luettua. VR-4:sta en tiedä tarpeeksi osatakseni sanoa asiaan mitään.
 
Vs: Tekniikan / softan päivitys

Onko kukaan tilannut tuolta http://www.limitless.co.nz/cables/ tota Tactrix - OpenPort 2.0 Universal USB Cable. Ei tuntuis olevan kovinpahan hintanenkaan jos vain saa suomeen.
 
Takaisin
Ylös Bottom