Jäsenen mitsuilija uusimmat tuotokset

  1. M

    Mikä mieltänne painaa ?

    Vs: Mikä mieltänne painaa ? Molemmilla on tosiaan hyvät puolensa. Jossain muuttotappio-paikkakunnalla ei varmasti edes uskaltaisi ostaa omaa. Monelle olisi hyvä ratkaisu myydä liian iso omistus-asunto, hankkia samalla rahalla kunnon osinkopohjainen osakesalkku, joka todennäköisesti maksaisi...
  2. M

    3000gt:n twinturbon koneen viritys

    Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys Virtauspinta-alojen vertauksena. Orkkis-putki vs. 63mm putki = virtaus kasvaa 104% alkuperäiseen nähden. Eli 2,04 x vakion virtaus.
  3. M

    Erikoisturbot

    Vs: Erikoisturbot Paljon on kuulunut myös ahtimen kotelon porttaamisesta. Myös hukkaportin reiän suurentamisesta. Erään artikkelin luin jossa mitattiin Nissanin RB30-moottori (RB30ET, mikä sitten spekseiltään lieneekään), konetta jarrutettiin pysyvästi 4500r.min kierroksilla. Ahtoa 1,0bar...
  4. M

    Erikoisturbot

    Ihan vain silkasta mielenkiinnosta aiheeseen. Miten mahtaa olla nämä erikoiset "sport"-turbot tehty? Ymmärtääkseni billet-tyyppiset kompurasiivet on n. 20% vastaavia tavallisia kevyempiä ja keskiö on ohuempi. Spoolaa siis nopeammin ja samassa reiässä on isompi siipi. Entä, mitä on tehty...
  5. M

    3000gt:n twinturbon koneen viritys

    Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys Eli, suunnilleen moottoriin tarvitsee tehdä muutoksia ("support mod") -putkisto, täyspitkä -pa-laitemuutokset, suuttimet/pumppu/hotwire -ohjain, esim. se ARC2 + MAF -coolerisetti (toki se vesiruisku myös) -kytkin Nuo ne pakolliset modit? Noihin palaa...
  6. M

    6G72(TT) kansien parantelu

    Vs: 6G72(TT) kansien parantelu Tuo nokkapyörä-asia kuulostaa ihan mukavalta. Missään nimessä ei mielessäni ole huippu-hipomotti, kunhan ajatuksen tasolla tuumailen. Entä nokka-akselit, niitä voisi hiottaa jollakin pajalla (esim. R-koneistus, Keravalla). Ymmärtääkseni perusympyrää...
  7. M

    6G72(TT) kansien parantelu

    Vs: 6G72(TT) kansien parantelu Tuo olikin tiedossa, mutta jos vakio moottori tuottaa turboilla X tehon 500hv. Kansityöt tehtynä, järkevillä nokilla ja virimallin imusarjalla saattaa hyvin saada saman tehon pienemmällä ahtopaineella.
  8. M

    6G72(TT) kansien parantelu

    Tuossa mietiskelin yläkerran asioita ;D Mitä mahtaa tonnarin kannet virrata? Sisään/ulos? Vakiot nokat vaikuttavat astelukemiltaan aivan hyviltä joskin nostoa voisi olla hieman enemmän. Ideoita? Uskaltaako kanavakittiä laittaa turbomoottorin imukanaviin?
  9. M

    Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti

    Vs: Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti Evoissa varmastikin on jo vakiona hyvä välijäähdytin. Toisaalta monessa muussa autossa ei ole...ja sellaiseen iso kiinacooleri on varmasti hyvä valinta. STCF:n kaverit mittailivat siis samassa autossa coolereita, mutta kyllä totesivat...
  10. M

    Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti

    Vs: Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti Sitä suomituotetta ei mitattu seitsemää kertaa, vain sen Griffinin cooleri on mitattu seitsemän vetoa peräkkäin. Ja ero oli noin huomattava heti. Mutta siis sama auto, ymmärtääkseni kyseessä on viistokeula-9000, jossa n. 300hv/1.6-1.7bar...
  11. M

    Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti

    Vs: Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti Saabisällit juuri nimenomaan mittasivat aika tarkasti noita coolereita: päivä sama, auto sama, keli sama, lämpötila sama. Mittaajana juuri STCF:n Vigge, joka todellakin on perehtynyt aiheeseen. Eräässä vedossa "suomalaisen maineikkaan...
  12. M

    Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti

    Vs: Välijäähdyttimet: kennon laatu ja coolerin sijainti Noita coolerien toimivuuksia on mittailtu aika laajasti Saabistien toimesta suomessa. Niistä päätellen aivan tavallinen 600x300x76 kiina-cooleri päihittää erään nimekkään suomalaisen mittatilaus-coolerivalmistajan (Viialasta päin...)...
  13. M

    Mitsubishi 3000 gt

    Vs: Mitsubishi 3000 gt Onhan se ihan mahdollista, että Japanissa olleessa autossa on noin vähät kilometrit. Varmaan johtuu siitä että maa on kooltaan suht pieni ja ex-kuljettajan jalat ylttää polkimille vain juuri ja juuri ;D
  14. M

    Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

    Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993 Mun auto on -93. Lähes kaikki vakiota, orkkis-ahtosolenoidi korvattu revotecin turboruuvilla, By-pass on vaihdettu metalliseen mäntämalliin. Lisäksi pakoputkisto on joskus vaihdettu 3" kokoiseksi. Painetta se orkkis ahto-gauge povaa n. 13psi, kunnes alkaa...
  15. M

    Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993

    Vs: Mitsubishi 3000gt twin turbo 1993 Eli ajoit noin pienillä ahdoilla tuollaisen ajan? 16psi = 1,1bar? :nykii Luulisi olevan silloin tarvittaessa lisää reserviä. Tässähän alkaa omakin ruuvailuinto nousemaan, alkaa vaikuttaa lupaavalta, ettei 3kgt:n sittenkään tarvitse hävetä Evoille ;D ;D...
Takaisin
Ylös Bottom