Tuossa juttelin hetki sitten Mitsun huoltoliikkeen huoltajan kanssa.
Vemic antanut hetki sitten huoltotiedoitteen koskien 1.8 GDI konetta
Vemic antanut hetki sitten huoltotiedoitteen koskien 1.8 GDI konetta
öljynvaihtoväli pudotettu 15 000km --> 7500 km.
Syy EGR nokeaa öljyt ja likainen öljy tukkii vähitellen öljykanavia ja hydrauliset venttiilivälyksen tasaajat eivät saa tarpeeksi öljyä ja alkavat "naputtelemaan". Kun tarpeeksi kauan käyvät ilman kunnollista voitelua ne kuluvat ja vaikka ne puhdistetaan (Forte motor flush tai mekaaninen aukaisu + lisäaine uusiin öljyihin"Top End treathment") niin ne ovat väljistyneet ja naputus kuuluu sillloinkin.
Myös 1.8GDI koneelle on tullut "huoltosarja" joka sisältää hydr.ven.väl.tasaajat yms. Hinta laskettu sarjalle.