1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Auramies

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2009
Lähteekö irti avaamalla häntäosaa kiertävät pultit vai joutuuko tiputtamaan koko hoidon? Ajatuksissa on koneistuttaa kardaanin lähtöön jossakin uusi holkki ja näin saada kiertävä jurina eliminoitua. Siinä tuntuu aikapaljon väljää, eikös sen pitäisi olla aikalailla tiukahko sovite?
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Kyllähän se ihan pulteilla irti lähtee. Stefahan siellä on ja jos öljyt pysyy sisällä niin et sille kopalle muuta mahda. Kardaani tulee sitten booreilla ja siinä on liuku. Se jos on väljä niin sitten pistää mietityttämään mitä tehdä.
Se takakardaanille lähdön stefa on timattitiskitavaraa muistaakseni.. oli joku ihan villi koko ainakin isolla lootalla olevassa.
 

Liitetiedostot

  • takakoppa.jpg
    takakoppa.jpg
    58.7 KB · Lukukerrat 317
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Kiitos kuvasta! Eli pitäis sit vaan kattoa jostain vähemmän ajetusta uus häntäosa paikalleen ja sitä rataa. Jostain sain päähän että siel on holkki joka väljistyy ja kartaaniin tulee klappia.
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Kyllä siellä on pusla!Minä sorvautin uuden puslan 2.5td -87 Palleroon ja kardaanista tuli paljon jämäkämpi.Saattas vielä löytyä tuollainen pusla koska teetin niitä 2kpl,öljyurat siihen joutuu itse tekemään,mutta seon pirralla pieni työ!
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Ei tässä ihan hakoteillä sitten mentykkään. Mites se asennus, saako prässillä hoideltua?
Eroaakohan toi -89 canterpohjaisen laatikon jatkeena oleva jakis miten -87 jakiksen kanssa?
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Jaa-a Canterin laatikosta minä en tiedä mitään!
Kannattais mainita heti alussa auton vuosimalli
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Niinhän se pitäis mainita juu... Otetaan palikka irti ja katotaan miltä näyttää.
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

RahtariRaju sanoi
Ei tässä ihan hakoteillä sitten mentykkään. Mites se asennus, saako prässillä hoideltua?
Eroaakohan toi -89 canterpohjaisen laatikon jatkeena oleva jakis miten -87 jakiksen kanssa?
Isossa ja pikkulaatikossa on erinkokoiset lähdöt ja näin ollen erinkokoiset holkit laatikon hännässä. Canter eli isossalootassa on isompi lähtö kardaanille.
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Nuhapumppu sanoi
Isossa ja pikkulaatikossa on erinkokoiset lähdöt ja näin ollen erinkokoiset holkit laatikon hännässä. Canter eli isossalootassa on isompi lähtö kardaanille.

Siis mitä eroa? Ainakin l200 (-89 4x4) molemmat kartaanit sopii laatikkoon suoraan, ainoastaan piti lyhentää taka kartaania kun tuo ss loota on niin törkeän pitkä
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Liuku on isompi,eli se booriosa kardaanissa on paksumpi isossa askissa,näin olen lukenut.
SS onkin sitten taas kokonaan oma maailmansa.
 
Vs: 1gen. Jakolaatikon häntä/takakard. lähtö

Nuhapumppu sanoi
Liuku on isompi,eli se booriosa kardaanissa on paksumpi isossa askissa,näin olen lukenut.
SS onkin sitten taas kokonaan oma maailmansa.
Ison ja pikkulootaisen kardaanit ei käy juu keskenään juurikin tuon liukuosan paksuden vuoksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom