Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus
Aika kova kulutus kasitappiselle, viimeisin mittaus niin pääsee alle 7:llakin maantiellä. OIskohan ennätys jotain tyyliin 6.8l. Semmoses kaupunkiajos mitä se ny täällä kylillä eli siirrytään paikasta toiseen ja sammutetaan ni menee kyl melkeen se 10 l satasella.
ECU voisi myös tuossa tilanteessa olla syypää, miten on napsahtaako siellä joku rele vast 5 sek päästä ku moottori sammutettu, nykiikö yms. Vikakoodeja? CE valon palamista?
Tuntuuko muuten että tehot tallessa, ei joudu painamaan kaasua hirmusesti et auto jaksaa edetä tasaisella maantiellä? Savuttaako?
Eli jos suuttimet vuotaa niin käynnistyy varmaan kylmänä todella hyvin, ihan hörähtää käyntiin ? Ja puolilämpimänä kaasu auttaa. Kyllä tuo on ihan klassinen suutin vika...ei siihen varmaan voi muuta sanoo ku suuttimet vaihtoon, harvemmin anturivikoja galantissa.
Jos säästövinkeistä puhuu galantilla, ni älä aja motarillakaan kovempaa ku mittari 90 kohalla, siitä ku alkaa ottaa nopeutta ni kulutuksen suhteellinen kasvu tosi iso, etenkin 8 venttiilisessä. Nastarenkaatki tykkää
Ja tietty esim kylillä ajellessa niin turha huudattaa konetta, 1500 rpm -.> vakiokaasuajossa riittää potkua, esim 40 aluella nelosella mittari viidessäkympissä, ja vitosella seittämässä kympissä menee nätisti. Ei pitäis vaihteistonkaa viel kärsii josset hiljempaa mee.
Normaalitilanteessa ei tarttee hirveesti tota ruiskukonetta "säädellä", pitäs mennä ihan omalla painolla ku uusii noita perus kulutusosia, esim ecua