3000gt voimansiirto!!!!

Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

sengo sanoi
Kyllä se ainakin tuon alle pitäs jäähä reilusti. Mitenhän lie kuoret kestää jos on nuo kovemmat osat siellä sisällä.. Tuolta saa ainakin kuoria, liekkö kukaan tilannu? http://store.pampenamotorsports.com/drivetrain/rebuilds/broomfield-billet-transfer-case-housing-main.html#

Illasta selailin topicceja, niin noihin ongelmiin törmäsinkin. Tuo oli ainut osa, jota ei äkkiä muualta löytynyt, muuten tuolta ei nyt tarpeita ollut, mitkä ei saisi muualta.

DaJackal sanoi
Onnea hankinnan johdosta! :peukku Onko 3000GT vai GTO (ts. LHD vai RHD)?

No tuota, se musta lammas eli Stealth ja vasemmalla olevalla ratilla (Kanada).

Painavana oli se, että tuosta puuttuu nelipyöräohjaus ja ne muutkin aktiiviset asiat. Toki vain oma oletus, mutta onhan ainakin muutama vikakohde vähemmän, eiköhän niitä riitä muutenkin.


Hieman aiheeseenkin liittyen, niin vuosituhannen vaihteessa kylillä oli yksi Stealth ja tämä jakolaatikon akseli antautui siintä. Auto seisoi korjaamolla pitkään (kaksi vuotta) ja osien saanti tuntui silloin olevan hankalaa, sekä erittäin kallista.

Itse asiassa halvin olisi ollut silloin ottaa varaosa-auto jenkeistä, josta osat olisi saanut, mutta kun ei.. Loppujen lopuksi paikallinen koneistamo teki tuon akselin.

Nyt kun on osien hintoja (ja tarjontaa) katsellut, niin voi jopa hieman hymyillä tai ainakin pystyy jo alkaa harrastaa, tokikin ajattaa ulkomaan tilauksiin aika pitkälti.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

"No tuota, se musta lammas eli Stealth ja vasemmalla olevalla ratilla (Kanada)."




onko tämä se musta nettiautosta?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
"No tuota, se musta lammas eli Stealth ja vasemmalla olevalla ratilla (Kanada)."




onko tämä se musta nettiautosta?

Juurikin se.

Hieman mielenkiintoisella historialla on auto, mutta josko viimeiset pari vuotta ei olisi autoa kokonaan pilanneet.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Kysästääs täällä.

Uskallanko ajaa n.5km matkan vararenkaalla, kun kehän ero muihin on 2cm, eli n.1% luokkaa?
Awd gto siis kyseessä.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Kyllä mä ajaisin, sun uskaltamiseen en osaa sanoa. Joskus muutaman kilsan ajanu eturengas vararenkaana, lukottomalla nelivedolla.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

no uskaltaa...jos hirvittää nii vaiha taakse se vararengas

sieltä on kumminki jo lsd porsinu niinku yli 90% 3kgt
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Irroittelin vaihdelaatkon siihen asti, että seuraavaksi vetästävä pois.

Mutta 316:n ohjeista lueskelin, että useampi hahmo olisi tarpeen hommassa, niin jätin sitten yksin touhutessa homman siihen.

Auto on kaksipilarinosturilla ja vaihdelaatikko tulee telineen päälle, joten tuota korkeutta passaillaan sitten nosturilla.

Joten, alkaako yksin tuota laatikkoa kokeilemaankaan pois vai pitääkö alkaa kaveeraamaan muutaman ihmisen kanssa?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Kyllähän se nyt yksin lähtee noin hyvillä apuvälineillä.

Ei muuta ku nykäset pois :peukku
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Kyllähän se nyt yksin lähtee noin hyvillä apuvälineillä.

Ei muuta ku nykäset pois :peukku

Sitten ei auta kuin alkaa.

Pois vetäessä piti kääntää ja sitten mahtui tulemaan pois?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Itelläkin nyt purettuna output shaft ja jakolaatikon pään inputti. Aikas pahaan kuntoon meni yhtäkkiä, huomasi kyllä perstuntumalla heti! Nyt siis kysyn asiaan liittyen, saako suomesta kunnollista 25boorista output shaftia, sen vastakappaleen (paremmasta teräksestä tehdyn) saa jenkeistä aivan ok hintaan mutta tuo ison shaftin hinta on melko kova vieläkin. Löytyykö täältä keneltäkään ylimääräistä ja/tai jotain vahvike "skeletonia" jakolaatikon ympärille?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Nimimerkki oikku

loytyy muistaakseni yks ylim. 25boorinen akseli kysy.
Mulla loytyy hyllysta pakka uus 25boorinen jakoloota.

Voin teha sulle 200e vaikka titaanista semmosen tukirautahelevetin.
Kevyt ja kestava
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

kiitos tarjouksesta, harkitsen nyt vielä jos teen itse tukirangan tcasen ympärille. Soittelin koneistamolle jossa ovat ennenkin tehneet 3000gt:n output shafteja, parhaasta teräslaadusta valmistettuna hinta-arvio 700-800 euroa. Hinnan nostaa korkeeksi raaka-aine, 59e/kg, ja lähin sopiva koko on 50mm tanko jolloin raaka-aineen massa on 7kg ennen koneistusta.

Noh, taidan päätyä tilaamaan osat jenkeistä.

Tuosta output shaftista vielä sen verran että sehän voisi teoriassa olla 10-15mm pidempi jakolaatikon päästä. Tällöin ei varmaan pelkkää jakolaatikkoa saa irrotettua ottamatta öljypohjaa irti..

Kestääkö jakolaatikon vakio "input spool" kun en ole löytänyt mistään paremmasta teräksestä valmistettua?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

oskuman sanoi
kiitos tarjouksesta, harkitsen nyt vielä jos teen itse tukirangan tcasen ympärille. Soittelin koneistamolle jossa ovat ennenkin tehneet 3000gt:n output shafteja, parhaasta teräslaadusta valmistettuna hinta-arvio 700-800 euroa. Hinnan nostaa korkeeksi raaka-aine, 59e/kg, ja lähin sopiva koko on 50mm tanko jolloin raaka-aineen massa on 7kg ennen koneistusta.

Noh, taidan päätyä tilaamaan osat jenkeistä.

Tuosta output shaftista vielä sen verran että sehän voisi teoriassa olla 10-15mm pidempi jakolaatikon päästä. Tällöin ei varmaan pelkkää jakolaatikkoa saa irrotettua ottamatta öljypohjaa irti..

Kestääkö jakolaatikon vakio "input spool" kun en ole löytänyt mistään paremmasta teräksestä valmistettua?

Kestää se siel ja kärsii se sen 10-15mm pidempi tosiaan olla. Näinhän mä teetin ekaan tonnariin jo sillon 10v sitten Karpiolalla sen akselin pidemmäksi.
Mul on yks case josta sisuskalut (hampaat) rikki. Muistelisin et siinä on joku tukirauta kiinni kuorissa. Eikö sulla ole mitään mustaa lattaraudoista tehtyä tukirankaa siinä ympärillä?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Vaiko input spool kestää kyllä.

Tilaa pamela motorsportilta....pienimmät rahti kulut :peukku
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Ei ole tukirankaa ollut ympärillä. Helpoimmalla pääsen kun mallinnan 2d kuvat ja leikkautan ne. Sattui löytymään supercar engineeringiltä inputti: http://supercar-engineering.com/sc2/product_info.php?cPath=4&products_id=576

Hinta ei mielestäni paha koska uuden joutuu joka tapauksessa ostamaan. Autoa en tee varttimailia varten että varmasti tosiaan vakio input spoolkin kestäisi, mutta onpahan ainakin pois ajatuksista tuon jälkeen. Onko kellään kokemuksia SCE:ltä tilaamisesta? Vastasivat joskus aiemmin mailiini noin tunnin sisällä että ainakin homma pyörii vielä:)

Juuri karpiolaan soittelin siis ja sieltä muistelivat varmaan juuri HarriK sinun tilaustasi.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Ei periaatteessa vielä ajankohtaista (toki, jos jollain ylimääräisenä sopuhintaan, niin saa tarjota..) mutta kuinka nyt nuo hiilikuitu- ja alumiinikardaanit.

Onko noissa hiilikuituisissa ollut tasapaino tai tärinä ongelmia, joskus jostain tälläisistä puhetta kuullut?

Mutta tuo yksi osainen hiilikuitukardaani soveltuu ns. normaalikäyttöön ilman sen kummempaa? 3SX kun tuota suosittelee todellisille vartin mittaajille ja taasen alumiinia muille.

Joten, kun aikaa on vielä seurailla esim. Amerikan markkinoita, niin kumpaa nytten kannattaa kyttäillä..?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Hiilikuitunen ACPT paras katu ja rata käyttöön
Ei mitään vikaa värinöitä yms yms.

Kaks osasessa ei mitään järkeä

Pst
Värisee/ ollut ongelmia

Acpt no problems.
Siellähän on group buy viritelmä menossa 3si.org
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Hiilikuitunen ACPT paras katu ja rata käyttöön
Ei mitään vikaa värinöitä yms yms.

Kaks osasessa ei mitään järkeä

Pst
Värisee/ ollut ongelmia

Acpt no problems.
Siellähän on group buy viritelmä menossa 3si.org
Tuo Acpt-kimppa pistikin silmään, pitää nyt hommaa pyöritellä..

Hintaeroa ei tuossa nyt oikein kerry alumiinisen ja hiilikuituisen välillä, etenkään hyödyn huomioiden (jos kerta ongelmattomia), niin katsellaanpa.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Kalle-koo sanoi
Kysästääs täällä.

Uskallanko ajaa n.5km matkan vararenkaalla, kun kehän ero muihin on 2cm, eli n.1% luokkaa?
Awd gto siis kyseessä.

Ajelin ite pari vuotta sitten Plodin luo uv:viettoon ja vähän ennen pitkälahden ABC asemaa lähti kumi vanteelta niin tuli sillä varapyörällä ajettua sitten vielä pari kilsaa plodin luo ja seuraavana päivänä 75km kotiin. Etu vasemmasta irtos sillon harvasen viikko! Ja menin käymään rengasliikkeellä niin oli sisäpuolelta runkorikko jonka takia ilmanpaineet putos ja kumi pomppas pois vanteelta. Varsinkin ku oli 9,5" vanteella 225 rengas. :D mutta btw kyllä voi ajaa. :driver
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

isikoponen sanoi
Varsinkin ku oli 9,5" vanteella 225 rengas. :D

Ihmettelinkin jo eilen että kyllähän 8" vanteelle tuo kuulostaa ihan asialliselta koolta, mikäs siinä nyt voi kusta. :D
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Näyttää siltä että tuo 3si.org ACPT hiilikuitukardaanin kimppatilaus toteutuu. http://www.3si.org/forum/f4/official-acpt-cfds-group-buy-636410/index2.html (Pitää kirjautua sisään jotta linkki aukeaa.)

Kovasti tekis kyllä mieli osallistua tähän kun on noi tukilaakerit itellä ihan väljät vaikka pari vuotta sitten vaihdoin. Toi paino on kyllä todella pieni, vain n. 7Kg (orggis n. 20Kg) ja hinta siis 1200$+ posti, tulli ja alv24%. Olisko kenties muita kiinnostuneita niin vois vaikka vähän postikuluissa säästää?

edit. alv24%
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

J. Helle sanoi
Näyttää siltä että tuo 3si.org ACPT hiilikuitukardaanin kimppatilaus toteutuu. http://www.3si.org/forum/f4/official-acpt-cfds-group-buy-636410/index2.html (Pitää kirjautua sisään jotta linkki aukeaa.)

Kovasti tekis kyllä mieli osallistua tähän kun on noi tukilaakerit itellä ihan väljät vaikka pari vuotta sitten vaihdoin. Toi paino on kyllä todella pieni, vain n. 7Kg (orggis n. 20Kg) ja hinta siis 1200$+ posti ja tulli. Olisko kenties muita kiinnostuneita niin vois vaikka vähän postikuluissa säästää?

Kiinnostusta olisi mutta tuolle rahalle taitaa valitettavasti olla muuta käyttöä. Seurailen kuitenkin tilannetta...
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

J. Helle sanoi
Näyttää siltä että tuo 3si.org ACPT hiilikuitukardaanin kimppatilaus toteutuu. http://www.3si.org/forum/f4/official-acpt-cfds-group-buy-636410/index2.html (Pitää kirjautua sisään jotta linkki aukeaa.)

Kovasti tekis kyllä mieli osallistua tähän kun on noi tukilaakerit itellä ihan väljät vaikka pari vuotta sitten vaihdoin. Toi paino on kyllä todella pieni, vain n. 7Kg (orggis n. 20Kg) ja hinta siis 1200$+ posti, tulli ja alv24%. Olisko kenties muita kiinnostuneita niin vois vaikka vähän postikuluissa säästää?

edit. alv24%
Vois kiinnostaa, infoa miten etenee... luulin että noita ACPT hiilikuitukardaaneja valmisteta enää ku yhestä jenkki firmasta semmosta yritin tilailla ja sit yht äkkii tuliki sähköpostii että on kuulemma valmistus lopetettu...
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Joo se kyllä ihan naurattaa se paino ku sen ottaa käteen ;D

Sama jätkä oli muistaakseni viimeksikki gb:tä järkkäämässä.

Aika härski se video rauta kardaana vs hiilikuitu
Olikp että rauta 1300nm ja paskaks hiili kesti yli 5000nm
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

J. Helle sanoi
Kovasti tekis kyllä mieli osallistua tähän kun on noi tukilaakerit itellä ihan väljät vaikka pari vuotta sitten vaihdoin. Toi paino on kyllä todella pieni, vain n. 7Kg (orggis n. 20Kg) ja hinta siis 1200$+ posti, tulli ja alv24%. Olisko kenties muita kiinnostuneita niin vois vaikka vähän postikuluissa säästää?

edit. alv24%

Ihan mielenkiinnosta kysyn et mite oot voinu saada ne väljäks? Uudet laitoit?

Ja itse en ihan yli 1000e sijotusta ymmärrä kardaaniin kun tonnarista saa painoa muualta pois paljon helpommin ja enemmän jolla on vaikutustakin... ::) Toki en tiedä mihin autoa käytätte, jossain jatkuvaan dragi käyttöön ymmärrän (eli auto ei edes siviilikunnossa)

sori offtopic :)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Harri K sanoi
Ja itse en ihan yli 1000e sijotusta ymmärrä kardaaniin kun tonnarista saa painoa muualta pois paljon helpommin ja enemmän jolla on vaikutustakin... ::) Toki en tiedä mihin autoa käytätte, jossain jatkuvaan dragi käyttöön ymmärrän (eli auto ei edes siviilikunnossa)

Kai sinun Harri luulisi ymmärtävän että sen kardaanin tapauksessa on kyseessä pyörivä massa, joten vaikutus on huomattavasti suurempi kuin jollain vararenkaan poistolla (hiilarikardaanin hitausmomentti aika järkyttävän paljon pienempi -> nopeampi vastaavuus kaasuun ja pienemmät voimansiirtohäviöt, myös sen takia kun ei ole niitä niveliä). :)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

DaJackal sanoi
Kai sinun Harri luulisi ymmärtävän että sen kardaanin tapauksessa on kyseessä pyörivä massa, joten vaikutus on huomattavasti suurempi kuin jollain vararenkaan poistolla (hiilarikardaanin hitausmomentti aika järkyttävän paljon pienempi -> nopeampi vastaavuus kaasuun ja pienemmät voimansiirtohäviöt, myös sen takia kun ei ole niitä niveliä). :)

Kyllä toki, mut tonnarista saa edelleenki helpommal/halvemmal kokonaismassaa pois myös PAALJON =)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Harri K sanoi
Ihan mielenkiinnosta kysyn et mite oot voinu saada ne väljäks? Uudet laitoit?

Ja itse en ihan yli 1000e sijotusta ymmärrä kardaaniin kun tonnarista saa painoa muualta pois paljon helpommin ja enemmän jolla on vaikutustakin... ::) Toki en tiedä mihin autoa käytätte, jossain jatkuvaan dragi käyttöön ymmärrän (eli auto ei edes siviilikunnossa)

sori offtopic :)

Täytyy vähän tarkentaa sanomisiani eli -09 oon viimeksi vaihtanut ja ihan uudet tilasin Camskillilta, mutta ei ne kyllä 50'000Km oo vielä nähnyt. En sitten tiedä paljonko niiden "pitäis" kestää tai miksi ne on väljät, aika lailla normi ajossa ne on ollut. Voisko sitten johtua kuluneista moottorinkannakkeista?

Toi painonpudotus on lähinnä semmonen "mukava plussa", syy miksi hiilarikardaania harkitsen on lähinnä siinä miten se vaikuttaa auton käytökseen/ajomukavuuteen. Eli monet tosiaan sekä täällä että 3si.orgissa kehunut parhaaksi päivitykseksi jonka n. tonnilla voi tehdä. Niihin etuihin on mm. listattu seuraavaa:

-pienemmät tehohäviöt voimansiirrossa
-kiihtyvyys paranee ja liikkeelle lähtö helpottuu
-kolinat loppuu
-laakerinvaihdot loppuu
-vaihteet menee helpommin päälle

=auto on hauskempi ajaa :peukku
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

J. Helle sanoi
Täytyy vähän tarkentaa sanomisiani eli -09 oon viimeksi vaihtanut ja ihan uudet tilasin Camskillilta, mutta ei ne kyllä 50'000Km oo vielä nähnyt. En sitten tiedä paljonko niiden "pitäis" kestää tai miksi ne on väljät, aika lailla normi ajossa ne on ollut. Voisko sitten johtua kuluneista moottorinkannakkeista?

Toi painonpudotus on lähinnä semmonen "mukava plussa", syy miksi hiilarikardaania harkitsen on lähinnä siinä miten se vaikuttaa auton käytökseen/ajomukavuuteen. Eli monet tosiaan sekä täällä että 3si.orgissa kehunut parhaaksi päivitykseksi jonka n. tonnilla voi tehdä. Niihin etuihin on mm. listattu seuraavaa:

-pienemmät tehohäviöt voimansiirrossa
-kiihtyvyys paranee ja liikkeelle lähtö helpottuu
-kolinat loppuu
-laakerinvaihdot loppuu
-vaihteet menee helpommin päälle

=auto on hauskempi ajaa :peukku

Olitko sinä itse näitä hoitamassa sit suomeen vai kuka kimpan järjestää? ja kuinka paljon noihin about tulee rahtikuluja?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Eli kimppatilauksen järjestäjä on nimimerkki "vr4 rider" 3sx.org foorumilla. Tämä on siis sama kaveri jonka kanssa mitsumikko on asioinut ja ilmeisesti kaikki on ainakin silloin mennyt hyvin? En ole VIELÄ ollut yhteydessä tähän kaveriin koska ajattelin kysyä kiinnostusta täältä ensin. Tilaus on siinä vaiheessa että kerätään nimiä ja sitten kun on 10 nimeä kasassa niin pitää maksaa. Tällä hetkellä listalla on 2 nimeä, mutta se tulee kasvamaan koska tuolla oli toinen viestiketju jossa kyseltiin kiinnostusta ja siellä oli useampi nimi.

Mulla on yks tuttu joka tuo vanhoja jenkkiautoja Suomeen (tuonut myös mun mitsun) ja sille just soitin niin sanoi että seuraava kontti lähtee n. 4 viikon päästä Suomeen ja sinne mahtuis. Sanoi kuitenkin että kysyy vielä omalta kontaktiltaan jenkkien päässä että sopiiko että tehdään se tilaus hänen osoitteeseen siellä jenkkilässä. Käytännössä tässä päästäis siis rahtikustannuksissa siivellä jos tämä siis onnistuu. Kontin saapumista saa sitten odottaa aika kauan, silloin kun mun auto tuli niin siinä kesti 5 viikkoa. Eli jos kiinnostusta löytyy niin toivoisin että otat(te) yhteyttä yv:llä tai sähköpostilla, tässä on vielä 1 pikku asia jota ei voi julkisesti sanoa... ;D
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Tekisi mieli saada tuo auto edes ajoon ja hieman pyhästi vannoin siihen asti odottavani asian kanssa, mutta oma mieli ei kaikkein vahvin ole ;D Ja taitaa yksi touhutonni ainakin menee vielä muutenkin että heilahtaa, kaksikaan ole tiukassa ::)

Eli voin olla mukana ja tuon kontituksen pystyn hoitamaan, kontteja lähtee "koko ajan" eli oikeastaan samalla viikolla saa kyllä konttiin, kun vain tavaraa tulee. Tosin tuo on enemmän ollut 6 viikkoa tullauksineen ja muineen tähän asti.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

J. Helle sanoi
Täytyy vähän tarkentaa sanomisiani eli -09 oon viimeksi vaihtanut ja ihan uudet tilasin Camskillilta, mutta ei ne kyllä 50'000Km oo vielä nähnyt. En sitten tiedä paljonko niiden "pitäis" kestää tai miksi ne on väljät, aika lailla normi ajossa ne on ollut. Voisko sitten johtua kuluneista moottorinkannakkeista?
toki johtuu kun kone heiluu --> kulmavaihde heiluu--> kardaani vispaa ylös alas-sivulle jne. Toki ristikot tasaa siellä mutta aina se kertaantuu.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Hieman vanha aihe jo mutta mulla yksi setti QuadcoXR erikoisteräksestä tehtyä 25-poorisen 5-vaihteisen output shaftia & input spoolia. 950e mikä omakustannushinta, kun noita tuli jokunen setti jokin aika sitten kimppatilattua. Omassa 500HP+ autossa toimineet hyvin, ympärillä toki SS laatikkokin.

Myyntiosastolla lisätietoja.
 
Takaisin
Ylös Bottom