4g63 nykii

HB -91

Galant -91 GLi & Saab 9000 -89
Liittynyt
8 Elokuu 2004
Sijainti
Oulu
Eli nyt on ruvennu Galanderos nykimään tasakaasulla ajattaessa. Kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksella ei nyi, ainoastaan tasakaasulla tai ns. välikaasulla. Esim. kun ajelee maantiellä ja risteystä lähestyttäessä alkaa nostamaan kaasupoljinta niin rupiaa nykimään.

Mistäköhän kannattais ruveta vikaa kahtelemaan? Bensansuodattimen aion kyllä vaihtaa pikimmiten, mutta mikä muu voisi aiheuttaa tuota nykimistä?

Aika erikoinen juttu, että laiton pari kk sitten STP Fuel Injector Cleaniria tankkiin vaikken sillon ollut huomannut minkäänlaista nykimistä ja ja auto alkoi oikeastaan heti sen jälkeen nykimään, nyttemmin se on vain pahentunut, vaikka tuon aineen pitäisi juuri puhdistaa suuttimia ja näin vähentää nykimistä..

EDIT: Haulla löysin juttua, että kuuluu napsutusta tuolta ECUn suunnalta. Itsellänikin kuuluu satunnaisesti voimakas napsaus juurikin tuolta pelkääjän jalkatilan suunnalta, oisko se ECU nyt sitten menossa? Tyhjäkäyntikierrokset ok yms..
 
Yleensä noi lisäaineet irrottaa paskat tankistakin,joten sul on varmaankin vaan suodatin tukos..
 
Eipä ollut bensansuodatin tukossa, ihan kirkasta ainetta sieltä tuli, eli ei vaikuttanut vaihto. Sytytysjohdot tarkastin ja yhdessä piuhassa oli kuori hieman halki. Paikkasin sen sähköteipillä vaan eipä ollut vaikutusta silläkään. Ja nyt auto nykii ihan koko ajan, kiihdyttäessä ja tasakaasulla, taisipa se aikaisemminkin nykiä kiihdytettäessä mutta nyt se on paljon voimakkaampaa.

Johdot aion vaihtaa heti kun saan rahaa, mutta onko kenelläkään ideoita mistä muusta moinen nykiminen voisi johtua? Alkaa hippasen v*tuttamaan ajelu tuolla vehkeellä.
 
miten virran jakajan kansi? kyseessä oli siis 8valve 2.0?

toinen voipi olla ecun "loppuminen"ehkä sen viime aikona ylös nousseen sytytys virran vahvistimen rikkoutuminen.

mites on onko kaasyläppä puhdistettu?

yksi vielä voisi olla että jakajassa on hapettunu kampiakselin asentotunnistin...
 
Kyllä kone on tosiaan 8 tappinen 2litranen. Ei ole kaasuläppää putsattu, koska itse en tiedä miten moinen homma tehdään. Virranjakajaa en ole koskaan avannut, joten sitäkään en ole tohtinut sörkkiä, eikös se pidä sytytys säätää aina kohdalleen kun sen purkaa? Missäs se kampiakselin asentotunnistin on?

Virranjakajan kannen käytin auki ja siellä näytti kaikki olevan ihan jees.

Voisko joko vuoto alipainesysteemeissä tai muissa piuhoissa aiheuttaa nykimistä? Mitä piuhoja pitäs tarkastella?

ECU nyt varmaan lähtee huoltoon kun rahaa tulee kk päästä.
 
lueppa tuo toinen juttu "88' GLSi ei käynnisty"
siellä on juttua missä sytytyksen osat ovat ja
voipi saada jotain vinkkejä...

ja haulla pitäs löytyä kaasuläpän putsauksesta juttua jossain on muistaakseni munkin juttu miten omassa siivosin aikoinaan...
 
Haulla oon etsiny nykimiseen liittyen ongelmia, niin huomasin että aika harvinaista kuitenkin tällä koneella nuo nykimisongelmat.

Täytyy lueskella nuita juttuja edelleen ja jos jollakin on samanmoisia nykimisongelmia ollut niin vinkkiä tulemaan!
 
Noniin, nyt on tulpanjohdot + puolanjohto, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu eikä mitään vaikutusta nykimiseen. Tarkistin myös tuon paksun letkun joka menee ilmanputsarilta kaasuläppäkoteloon ja se oli täysin ehjä.

Kaasuläppäkotelossa oli hieman mänjää ja yritin sitä rätillä puhdistaa sen minkä yletyin ja seurauksena oli että tyhjäkäyntikierrokset nousi 1200-1400. Oisko läppä jäänyt hieman auki?? Eikait nuin pieni mänjä määrä aiheuta nykimistä, vai aiheuttaako? Pitääkö läppäkotelo irroittaa jos sen aikoo kunnolla putsata?

Tulpat vaihdon n.2000km sitten ja nyt tarkistin ne, ei mitään ulkoista vikaa yhdessäkään tulpassa.

Nyt olisi neuvot tarpeen, mitä tekisin seuraavaksi?? Kylläkait jollakin on ollut samanmoisia nykimisongelmia!?
 
Hei vaan

Mulla on 90 Glin kanssa ihan sama ongelma. Auto tosiaankin vatkaa, eli erityisesti kaasua vähennettäessä 2 vaihteella hirvee nytkytys. Ei vahva mutta semmonen ärsyttävä.Tasakaasulla nykyy ehkä ihan pikkasen, muttei jos on ns. täys veto päällä
eli ylämäki tai vähä enemmän kaasuu.Veto muutenkin ehkä hieman ohutta, mene ja tiedä. Sama vika oli myös gti-gallussa jota ajoin.

Auto on mulla jo yli vuoden ollu ja sama vika ollu alust asti. Muuta en oo tehny ku puhdistin talouspaperilla sen läppäkotelon reunoja, ei vaikutusta. Sytkä tuskin on syyynä, kone käy nätisti. Mitään en oo vaihtanu, bensansuotimen vois ehkä....

Mahdollisia epäilyjä on ollu kaikennäkösii. Moottorin kiinnityksistä, ja vetoakseleista vaihdelaatikkoon ja puoltaviin jarruihin. Nyt on tullut mieleen ottaa EGR pois kokeeks ku se on kuulemma usein auttanu tämmöseen vatkaamiseen, löytäs vaa sen pirulaisen jostaki :mad:
 
e3x glsi ja yleensäkkin 8tappiset ruiskut
erg alipaine ventiili löytyy jakajan vierestä imusarjasta
siitä puolan vierestä... siit alipaine kellosta letku irti ja tukkoon...
 
mystinengalant: pistäppä raporttia heti kun oot saanu sen tukittua, että miten vaikuttaa nykimiseen!

Vielä haluaisin tietää onko jollakin tosiaan tuon kl-kotelon puhdistus lopettanut nykimisen? Mitä haittaa tuosta ohuesta karstakerroksesta muka on? Tai tuon EGR:n pois pelistä ottaminen?
 
Lähen tästä ulos tutkimaan as(t)ioita ...
ensinnäkin EGR venttiili kierräättää pakokaasuja takasin imusarjaan saaden aikaan pienemmät NO päästöt, eli katsastuksessa varuste pitää olla. Näin ainakin luulisin.

Mitään hyötyä siit ei varsinaisesti oo, mutta mulla on semmonen teoria et tää mitsun systeemi heittää sinne joskus vähä liikaa (löylyä kiukaalle tai jotain :p) eli kun nostaa kaasua ni se työntää sinne liikaa sitä pakokaasua etc. Muutenki toi mitsun ruiskutusjärjestelmä on niin saamarin monimutkanen aikalaisiinsa verrattuna ja toiminta on kuitenki tota :(
 
hehe, vai monimutkainen ;D.

Mitsun ruiskusysteemin pahin vika on se, että se on erilainen kuin muilla -sitä ei osaa paikallinen tojota/vw korjaamo korjata. 

Suodattimesta tulevan aineen väri ei kerro onko se tukossa vai ei. Sähköteippi ei aina riitä eristämään tulpanjohtojen läpilyöntejä, siellä kulkee sen verran paljon jännitettä. Jakajan muut hilut pitää samoin katsoa, kuten myös muu sähkön kulku jakajalla ja moottoritilassa. Aiemmin oli puhetta myös tankin lahoamisesta ja pumpulle menevien johtojen maadoittumisesta siinä sivussa -kandee tutkia myös se pää polttoaine puolesta. Samoin virtalukon pohja, koneen maadoitukset ja konehuoneessa olevat sulakkeet ja niiden liitokset pitää tutkia.

Alipainevuodot pitää tukkia jos niitä löytyy, letkut pitää usein taivutella läpi, jotta reiän löytää... missäs kunnossa pakoputkisto on ennen lambdaa? Pakovuoto vaikuttaa nimittäin ajettavuuteen "closed loop" asennossa, eli juuri pienellä kaasulla...

EGR on ihan turha varuste. Katsastuksessa sen toimintaa ei mitata ja yleensä se ei edes toimi. Kokonaan sitä ei kannata poistaa, tekee vaikka sokean tiivisteen ja jättää paikoilleen...
 
voi pentele :mad:  ;D kun on peukalo keskellä kämmentä
aika naurettavaa ettei edes löydä kyseistä valvea, siihenhän pitäs tulla letkun jostakin venttiilikopasta(pakopuolelta) eikä kopasta lähe ku 2 letkua, toinen (jota jo luulin EGR:ksi ) onkin PCV ja toinen menee sinne kaasuläpälle..aika noloa....ja virranjakajan lähistös ei näy mitään kelloa, yks on tosin vähä ylempänä (ei varsinaisesti imusarjassa, enemmänkin suuttimien lähellä), mutta siitä lähtee joku letku vaan ruiskuboksin suuntaan....et sillee

Joo ittellä on ainaki putkisto ennen lambdaa ihan järkyttäväs kunnossa,  ja lambda-anturikin ajoittain kiukkuilee (koodi 11), mutta ajattelin että sillä ei varsinaisesti oo yhteyttä asiaan, sama vika on vaan vaivannu ainaki 3 galanttia joita oon ajanu. Yhdessä taasen olikin tuo anturi vaihdettu.
 
8 tappisessa galantissa tuo egr kanava on kannessa...
ja valettuna imusarjaan... egr venttiili on
siinä jakajan vieressä... vai puhunkohan pa**aa
tuli mieleen että saattaa olla myös toisella vaihdelaatikon puolella se ventiili... ku ei muista... :-[

mutta joka tapauksessa imusarjassa sellainen alipaine kello johon menee alipaine letku paksuus. n.6mm
korkeus jossa on kiinni on suurinpiirtein kannen imukanavien korkeudella.... ja sen muistan että ahtaassa välissä...

se irti ja tukkoon  :peukku
 
jos nykiminen poistuu täyskaasulla, niin pakovuoto voi hyvinkin olla syyllinen. Toinen pintakaasulla nykimistä aiheuttava on (kuulemma) ollut huonosti voideltu kaasuvaijeri cruisella varustetuissa malleissa...
 
Jos kyseessä olisi pakovuoto, niin sehän olisi suht helppo todeta esim. pakokaasumittauksella, vai? Happiarvot varmaankin nousisivat tällöin!? Toisaalta nopeastihan tuon pakosarjan käyttää irtikin.

mystinengalant: katsoppa tuolta 4g63 overhaul osiosta ja fuel and emission control parts niin löytyy se EGR.

http://www.ecanfix.com/users/manualcd/gift/dsm/
 
happiarvot nousisivat kyllä, mutta eivät välttämättä kovin paljoa -mutta jos se vuoto on lähellä lambdaa, niin sen vaikutukset ovat sille anturille kuitenkin huomattavat. Kyllä se pakosarja siis saisi mielellään olla tiivis ennen lambdaa, vaikka se ei tähän nykimiseen vaikuttaisikaan...

Voisihan tuota kai kokeilla: ota lambdalta johto irti ja aja lenkki. ECU:n pitäisi mennä "open loop" asentoon ja tallentaa vikakoodi anturista, jos nykiminen häviää, niin vika on löytynyt. Jos ei häviä, mutta vikakoodeja ei tallennu tms. niin sitten ECU syyniin tarkemmin....
 
Nojoo, nyt on kl-kotelo putsattu niin hyvin kun sen tuosta päästä voi putsata. Nykiminen ehkä jopa hippasen väheni, en osaa varmaksi sanoa koska oli niin lyhyt lenkki, mutta kokonaan se ei poistunut.

Yksi asia mikä selvästi muuttu, oli se että piti löysätä tuo kaasuvaijerin päässä oleva ruuvi, koska tk-kierrokset nousi n. 1500 rpm. Talvellahan säädin siitä tyhjäkäynnin kohdalleen, koska se oli liian pienillä kierroksilla.

Tuli mieleen, että voisko sytytys olla hippasen pielessä? Sytytys ei pätki, mutta jos se on sen verran vähän vaan pielessä? Sytkän säädätin kohdalleen kun jakoremmi ym. vaihdettiin n. 2000 km sitten, eli jos remmi on venynyt tms.
 
HB -91 sanoi
Talvellahan säädin siitä tyhjäkäynnin kohdalleen, koska se oli liian pienillä kierroksilla.

Tuli mieleen, että voisko sytytys olla hippasen pielessä? Sytytys ei pätki, mutta jos se on sen verran vähän vaan pielessä? Sytkän säädätin kohdalleen kun jakoremmi ym. vaihdettiin n. 2000 km sitten, eli jos remmi on venynyt tms.

kaippa sit maadotit huolto pistokkeen kun säädit muutoin on perus ennakko pielessä...
eli sen kaksnapasen liittimen mihin menee vain yksi johto ja sen sijainti on siinä kytkimen nestesäiliön lähellä rintapellissä...
 
Sytytyksen kävin säädättämässä merkkiliikkeessä juurikin sen takia kun tämä nyrkkipaja joka teki rempan autooni ei ollut osannut maadoittaa sitä ECUn liitintä.

Mutta meneekö sytytys pieleen jos ja kun jakoremmi venyy? Ja aiheuttaako se nykimistä? Kun itsellä oli sytkä pielessä rempan jälkeen niin ei se muistaakseni silti aiheuttanut nykimistä.
 
Mystinengalant: otitko egr:n pois pelistä ja oliko mitään vaikutusta käytökseen?

Itse en ole vielä tulpannut sitä, joten olisi mukava kuulla kokemuksia. Nytkyttäminenhän jatkuu entiseen tapaan.
 
Itse tulppasin tuon egr:n alpaine letkun ja nykiminen tasakaasulla ajettaessa loppui mutta nyt kun on yli kuukausi takana tuntuu nykiminen taas. Vai olisiko ollut aluksi vain placebo efekti? ???
 
moi. Mulla on 2,0 16v ruisku, eli GTI galantti.
Siinä on ihan samaa vikaa, eli nykii kun ajelee hiljaa.
Alan ammattilaiset on sanonu, että se ei ole vaarallista.
Vika saattaa kuulemma olla myös laatikossa tai kytkimessä.
Varsinkin jos autolla on revitetty saattaa laatikko väljääntyä ja ruveta sen takia nykiin.
Samasta syystä johtuu, jos vika kytkimessä.
Jos taas kierroksetkin pätkii, vika saattaa olla koneen tukkoisuudessa tai heikossa voitelussa.
 
mä en oikein usko että loota tai kytkin aiheuttaa mitään nykimistä...

mitsussa ainakin mulla tyhjänäynnin seilaamisen ja nykiminen pinta kaasulla kaupungissa ajaessa johtuu siitä että ERG sotkee läppäkotelon...

tämä siis tietoa ei mutua... ongelmat loppu heti kun EGR:n tulppas pois ja suoritti perusteellisen imusarjan ja läppäkotelon puhdistamisen, myös kaikki solenoidit ja ap-letkut tuli siivottua samalla.

nykiminen voi myös johtua 8valve koneessa virranjakajan kannesta, jokku halppis kannet lyö läpi kuten halppis
tulpanjohdot... ja se aiheuttaa nykimistä...

lisää vaihtoehtoja on : ecu menossa rikki, Lamda elämänsä päässä, bensan suodatin /pumppu , ilmansuodtin/mas tukossa /hajoamassa tai tehty jotain omia modeja...
 
JKorpela sanoi
mä en oikein usko että loota tai kytkin aiheuttaa mitään nykimistä...

Meirän ~390tkm ajetus glsi galantis, tottumattomilla saattaa tulla helposti kengurupensaa.
Vaihrelaatikko on niin väljä että tottuneellakin ajajalla saattaa olla kanalauma nyäkkimas samaan tahtiin, jos ei keskity ajamiseen. :eek:
 
No ei kai tuo loota nyt mitään nykimisiä voi aiheuttaa? Paitti tietty jos sieltä uupuu osa hampaista, mutta sit ei varmaan montaa kilometriä tartte ajella.
 
antsu75 sanoi
moi. Mulla on 2,0 16v ruisku, eli GTI galantti.
Siinä on ihan samaa vikaa, eli nykii kun ajelee hiljaa.
Alan ammattilaiset on sanonu, että se ei ole vaarallista.
Vika saattaa kuulemma olla myös laatikossa tai kytkimessä.
Varsinkin jos autolla on revitetty saattaa laatikko väljääntyä ja ruveta sen takia nykiin.
Samasta syystä johtuu, jos vika kytkimessä.
Jos taas kierroksetkin pätkii, vika saattaa olla koneen tukkoisuudessa tai heikossa voitelussa.
Jotain tollasta ne munkin GTI:n nykimiseen sanoivat. Tosin ei merkkikorjaamolla.
Mutta siitä ecusta vaan se vika loppuen lopuksi löytyi.
 
Mulla ja porukoilla on 8v 2.0l Galantit ja kummatki nykii hiljaa ajettaessa. Muuten ei nykimistä ole. Pitäis varmaa joskus täs huollattaa omasta toi Ecu.

Merkkikorjaamos ei oo otettu oikeastaa mitää kantaa tuohon nykinään ku porukoiden autosta on kyselty. Sanottu vaa et iha normaalia se on. Tiedä sitte.

Vanha 1.6l Gallu nyki ihan samalla lailla. Siihen on jo nii tottunu :)
 
Kyllä loota ja kytkin voi täristää, mutta nykimiseen en oikein usko tai sitten täytyy loota olla aika valmista kauraa.
 
Jasse sanoi
No ei kai tuo loota nyt mitään nykimisiä voi aiheuttaa? Paitti tietty jos sieltä uupuu osa hampaista, mutta sit ei varmaan montaa kilometriä tartte ajella.

Kyllä se vaan tästä juuri johtuu. Hampaita ei puutu, mutta kun ajokilometriä on niin hirveästi niin vaihteston rattaat on kulunut. Ihan itsestään selvää että jos hammaspyörästössä on välystä niin pyöriminen ei ole tasaista hiljaa kuormitettaessa, koska välykset liikkuu puolelta toiselle.
 
Ei ne välykset siellä mihinkään liiku ja kyllä ne välykset vedossa häviää. En oikein ymmärrä mitä ajat takaa tuolla välysten liikkumisella puolelta toiselle, jos noin on mahdollista käydä syy ei ole kyllä kuluneissa hampaissa vaan laakeroinnissa. Ja hampaissahan on aina välystä ja kyllä se veto sen hävittää, etsisin ennemmin noita tärinöitä ja nykimisiä kyllä vetareista (esim sisemmillä murroksilla on tapana aiheuttaa nytkähtelyä. Ei tuo hampaiden kuluminen ei kyllä selitä millään muotoa mitään nykimistä ja hampailla on vielä pahatapa kulua tasaisesti, joten edelleen mielestäni tuo nykiminen ei ainakaan johdu hammasrattaista.
 
Itte sanoosisin kyllä että ihan vaihhreloora, mutta kukin tyylillään.. ;)

pitääpäs ottaa vireota niin huamaa että ei mistään vetariista saa tommosia välyksiä..
 
Ilmiö on varsin mielenkiintoinen ??? ???
Nimittäin sitä on esiintynyt useissa galanteissa, ja itsekin siihen on tottunut. Nyt voisivat viisaat kaverit lyödä päät yhteen ja ottaa selvää että mistä se nykiminen johtuu......

Jotenkin vaihteisto tuntuis syylliseltä, sillä ei se konepuolellakaan tunnu olevan ku käy ihan nätisti, eikä kierroslukumittari tee mitään ylimäärästä. Ja toiseksi
VIKA ILMENEE SILLOIN KUN PÄÄLLÄ ON HEIKKO VETO
ERITOTEN ALAMÄISSÄ JOISSEI PAINA KAASUA OIKEIN REILUSTI, YLÄMÄISSÄ EI VARMAAN OlE KOSKAAN NYKINYT. JA VIKA PAHEMPI MITÄ PIENEMPI VAIHDE
esim. kakkosella ei voi rullata semmosia loivia mäkiä :(

Että tosiaan selvyys asiaan ois hyvä saada. ;)
 
Kyllä mä kallistuisin kaasuläpän asentotunnistimen puoleen. Pintakaasulla tekee tuota on-off touhua, eli tyhjäkäynnin ja pienen läpänliikkeen raja ei ole ihan selvä.
Kokeile lämpöisellä moottorilla: anna käydä tyhjäkäyntiä-katso kierrokset, paina kaasua juuri sen verran että kierrokset nousevat minimaalisesti-katso kierrokset.
Mulla ainakin kierrokset nousee tyhjäkäynniltä heti tuhanteen, kun kaasuun vähänkin hipaisee.
 
Vahvasti samaa mieltä että tuota nykiseen johtavaa syytä kannattaa kyllä etsiskellä muualta kuin lootasta, kyllä se loota pitäis jo melkosta huutoa jos se nykimistä aiheuttais.

Henkilö kohtaisesti on auto kerran nykässy lootan takia mutta silloin menikin yhdenpakan päästä laakerikooli paskaksi ja rullat levis ympäri lootaa :) Mekaaniset laitteet harvemmin nykimistä aiheuttaa, yleensä tärinää ja vieläpä pää syyllinen on epätasapaino.
 
Mulle se on aivan sama mistä se nykii. meilläkin lähes 400tkm vittumaanen se on ajaa, jos ei oo siihen tottunu.. :seina

Pitää kokeella jos se kaasuläpänasentotunnistin olis osasyyllinen. Jotakihäikkää siinä on sähköissäkin kun voi sammua 4x5km matkalla, ja joskus pelaa hyvinki. ei vaan jaksa perehtyä.
 
Juu kyllä nuo sammumiset viittais vallan johonkin sähkö vikaan ja luulisi juurikin tuon nykimisen johtuvan samasta viasta? Esim maadoitus voi olla noin vanhassa ja paljon ajetussa yksi tekijä. Mutta voihan se tietty olla jostain muustakin johtuvaa, kuten bensan syötöstä. Itselläni joskus luupää nyki ja sammuskeli ja lopulliseksi syyksi osoittautui tukkeutunut bensapumpunkarkeasuodatin. Sähköistä tuotakin vikaa aluksi etsittiin mutta eipä ollutkaa vika siellä.
 
Se on sitten eri asia, että onko kaikilla tuo nykiminen samanlaista, yksi vaihtoehto vois kans olla moottorin kumityynyt........mutta itselläni ei ainakaan oo sähköillä vian kanssa mitään tekemistä, auto pysyy käynnissä kuin pieni eläin, eikä viittis lähtee jotain bensansuodattimia ja sytytysosia randomina uusimaan, kalliiks vaan tulee :seina
 
Onkos kukaan teistä huoltanut ECUa, kellä nykii? Mulla meinaa ainaki poistu se nykiminen huoltamisen jälkeen. Että näin.. Kannattaa huoltaa se ECU jos sitä ei oo huollettu...
Kokeilkaa ny ainaki sitä.. ei siitä ainakaan haittaa ole jos sen huoltaa. Eipä sitten pitäs senkää enää hajota. :peukku
 
Sun tarvii hintaa kysellä Eskulta. Varmaan riippuu vähän mitä sille tehdään.
Clubilaisille halvempi kuin muille ;D Yks hyvä syy taas liittyä jäseneks. :peukku
 
Teepa sanoi
Onkos kukaan teistä huoltanut ECUa, kellä nykii? Mulla meinaa ainaki poistu se nykiminen huoltamisen jälkeen. Että näin.. Kannattaa huoltaa se ECU jos sitä ei oo huollettu...
Kokeilkaa ny ainaki sitä.. ei siitä ainakaan haittaa ole jos sen huoltaa. Eipä sitten pitäs senkää enää hajota. :peukku

Jep jep. Täällä poistui kanssa :)
 
Pitäis kans täs jossai vaihees antaa kattoo Eskun toi omaki Ecu.Ei pelkästää nykimisen tähden vaa muutenki sais tarkistaa sen kunnon. Niiku Teepa sanoi niin ei siit ainaka haittaa oo.
 
No minkälaases hintaluakas pyäritään ecun huoltamisen kans? 10€, 20€, 50€, 100€, 200€??

Huomasin muuten että aikamoosta rahinaa kuuluu konehuaneesta, kun ajeloo hiljaa.. :p No sillä ajetaan niin kauan kuin se liikkuu.
 
No niin, ECU on huollettu, öljyt vaihdettu (castrol 5w-40) ja sisäänajo tehty (oulu-tampere-oulu, n. 1200km yht.).

Valitettavasti ECUn huolto ei poistanut nykimisongelmaa eikä vaikuttanut siihen millään lailla. Seuraavaksi pitäisi kai tukkia tuo EGR. Te, jotka olette sen jo tukkineet, niin vaikuttiko mitenkään ja miten se käytännössä tukitaan?

Lisäksi epäilen, että lambda saattaa olla osasyyllinen. Tämä tarvike lambda jonka ostin oli alunperin WV:iin. Vai liekö tuolla merlitystä?!

Kytkin poljinta painettaessa ja nostettaessa kuuluu sirisevä ääni ajon aikana, ei siis tyhjäkäynnillä, ja oon ihmetelly mikä sen aiheuttaa? Se on kuulunut jo ainakin puoli vuotta.
 
Tuo mun Galant on vasta 135tkm ajettu ja ei siinä ole nakutusta paljoa esiintynyt. Joskus harvoin on kylmänä muutaman sekunnin säksättäny.

Mutta mielenkiintoista oli, että kahden viikon seisonnan jälkeen ku starttas niin lähti kuin palmun alta eikä säksättänyt ollenkaan. Tosin vaihdoin öljyt ennen kuin starttasin.
 
Takaisin
Ylös Bottom