Tulinpa hyvälle mielelle kun löysin tämän palstan!
Googlen kanssa koittanut etsiä vinkkejä ja asiaa L200:n kanssa elämisestä: Aika vähiin on jäänyt ...
Ostin keväällä -06 vuoden 1988 L200:n, joka on siis 2.5 litrainen vapari. Pitkä lava ja kolmelle regattu, lasikuituinen koppa lavan päällä. Väri o valkea ja karu karjarauta keulilla. Sopii hyvin motskarin kuljettamiseen. Veto tapahtuu vain takapyörillä.
Kesällä oli ajossa normaalisti ja kulutus oli siivot n.10. Toveri kertoi että motarilla otti lasiin 140. Ei savuttanut.
Nyt sitten syksyllä alkoi ongelmat: alkoi laturin kautta mennä sähköt maihin, 2.3A, eikä laturi antanut sähköä. Uus laturi motonetistä ajoon, ni ratkesi... Samalla uudet öljyt ja filsu sekä laturin hihna. Ainiin; mikäs siinä laturin pumppujutussa on idea? Mitä se tekee?
Pahempi oli äkkiä alkanut rankka savutus ja puolipalaneen diiselin katku, sekä tehon puute. Eilen vaihdoin uudet ruiskusuuttimet, ilmanputsarin, diiselputsarin. Savutus väheni oleellisesti, mutta auto ei ota kuin 115 mittariin.
Ruiskusuutinten vaihto paransi hieman puhtia, mutta tuo 115 (105 todellista) on liian vähän.
Mitä voisi tehdä seuraavaksi tehojen takas saamiseksi?
Mitsulla on ajettu 293 000 km, eikä taida sotkea vesiä ja öljyjä (koputtaa puuta).
Muita havaintoja;
aski pitää meteliä ja vaihdekeppi heiluu kuin hullun ... no vaihdekeppi, heikkomielisen ... no, vaihteistossa.
Kytkin pitää painaa aivan lattiaan, muuten ei irrota kunnolla.
Puhaltimesta toimii vain kaksi nopeinta asentoa.
Oikean oven avain kateissa.
Pintaruostetta alustassa.
Melkein kaikki mittariston valot pimeinä.
Startti rääkäisee noin joka viides kerta.
Vinkkejä tehon puutteen korjaamiseen, kiitos!
MotoJussi & California K
Googlen kanssa koittanut etsiä vinkkejä ja asiaa L200:n kanssa elämisestä: Aika vähiin on jäänyt ...
Ostin keväällä -06 vuoden 1988 L200:n, joka on siis 2.5 litrainen vapari. Pitkä lava ja kolmelle regattu, lasikuituinen koppa lavan päällä. Väri o valkea ja karu karjarauta keulilla. Sopii hyvin motskarin kuljettamiseen. Veto tapahtuu vain takapyörillä.
Kesällä oli ajossa normaalisti ja kulutus oli siivot n.10. Toveri kertoi että motarilla otti lasiin 140. Ei savuttanut.
Nyt sitten syksyllä alkoi ongelmat: alkoi laturin kautta mennä sähköt maihin, 2.3A, eikä laturi antanut sähköä. Uus laturi motonetistä ajoon, ni ratkesi... Samalla uudet öljyt ja filsu sekä laturin hihna. Ainiin; mikäs siinä laturin pumppujutussa on idea? Mitä se tekee?
Pahempi oli äkkiä alkanut rankka savutus ja puolipalaneen diiselin katku, sekä tehon puute. Eilen vaihdoin uudet ruiskusuuttimet, ilmanputsarin, diiselputsarin. Savutus väheni oleellisesti, mutta auto ei ota kuin 115 mittariin.
Ruiskusuutinten vaihto paransi hieman puhtia, mutta tuo 115 (105 todellista) on liian vähän.
Mitä voisi tehdä seuraavaksi tehojen takas saamiseksi?
Mitsulla on ajettu 293 000 km, eikä taida sotkea vesiä ja öljyjä (koputtaa puuta).
Muita havaintoja;
aski pitää meteliä ja vaihdekeppi heiluu kuin hullun ... no vaihdekeppi, heikkomielisen ... no, vaihteistossa.
Kytkin pitää painaa aivan lattiaan, muuten ei irrota kunnolla.
Puhaltimesta toimii vain kaksi nopeinta asentoa.
Oikean oven avain kateissa.
Pintaruostetta alustassa.
Melkein kaikki mittariston valot pimeinä.
Startti rääkäisee noin joka viides kerta.
Vinkkejä tehon puutteen korjaamiseen, kiitos!
MotoJussi & California K