-97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
muistuttaisin kaikkia kyseisen korimallin galantin omistajia näin kevään tullen tarkastamaan missä kunnossa ovat autosi takapyörän kaaret.itse monet sellaiset nähneenä voin kertoa että ehjiä en ole juurikaan nähnyt.

en tarkoita että olisi paloja puuttunut vaan että kaaren piste hitsi saumat alkavat pullistelemaan ruosteesta joka muhii peltien välissä.
ainakin omalla kohdallani käyttämä ensiapu on tehonnut erittäin tehokkaasti.takarengas pois painepesurilla/letkulla+kädellä avittamalla kaikki kura ja suola kotelosta sekä saumoista pois.tämän jälkeen huolellinen kuivaaminen,jos mahdollista paineilmaa käyttäen kaikki kosteus pois kaaren saumoista.suoja aineena itse käytän terva spraytä,joka imeytyy tehokkaasti,suojaa,eikä tahdo lähteä millään pois.
toki suojaamiseen voi käyttää myös kotelosuoja ainetta tai jotain muuta hyväksi havaittua notkeaa yhdistelmää ;)
pitää olla erittäin huolellinen että saa ruiskutettua terva/suoja aineen nimenomaan sauman väliin,tottakai sillä voi ja pitääkin voidella myös kaaren näkyvä ulkosivukin.
tässä tälläinen ensiapu vinkki jos ei ole käytettävissä hiekkapuhallus vehkeitä/happomaalia ja mahdollisesti maalaus uunia. ;)

jos asia on selostettu liian epäselvästi niin ohjeita saa kysyä lisää :peukku
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Olen huomannut samaa omassa autossani et taka kaaret on pikkasen heikossa hapessa ja sit on irtoillut massa kaarien sisä pinnoilta ja sieltä sitten on lähtenyt ruostumaan. Siinä on pieni projektin tynkää mulle.
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Noilla kaarilla on tosiaan taipumusta moiseen käyttäytymiseen pistehitsien kohdalta. Omasta nämä ovat justiinsa laitossa, vaikka mielestäni olen yrittänyt pitää kaaret puhtaana ja suojattuna. En ilmiselvästi kuitenkaan riittävän hyvin. Nyt kaari on puhallettu ja tinattu ja huomenna tulee uusi väri päälle. Sisäpuolen lotraan kunnolla juoksevalla kotelosuoja-aineella ja ulkopuolelle täytyykin tehdä testi tuolla tervaspraylla.
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Itse kyselin tätä asiaa että onko muilla vastaavaa joskus muinoin. Kukaan muu ei tunnustanut, että olisi samaa ruostumisvikaa. Vaan autoni tuomittiin kolariautoksi ;D , koska itselläni oli ruosteessä molemmat kaaret. Tosin on kyllä kilsojakin kertynyt 410tkm.

En ole itse löytänyt järkevää korjauspeltiä kaariin. Tarkoitus olisi kesällä leikata kaaret auki ja hitsata uusiksi :-\


tossa:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6396.msg42947#msg42947
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Zvortex sanoi
Itse kyselin tätä asiaa että onko muilla vastaavaa joskus muinoin. Kukaan muu ei tunnustanut, että olisi samaa ruostumisvikaa. Vaan autoni tuomittiin kolariautoksi ;D , koska itselläni oli ruosteessä molemmat kaaret. Tosin on kyllä kilsojakin kertynyt 410tkm.

En ole itse löytänyt järkevää korjauspeltiä kaariin. Tarkoitus olisi kesällä leikata kaaret auki ja hitsata uusiksi :-\


tossa:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6396.msg42947#msg42947
Pahoittelut! Näin se joskus menee, että tulee tehtyä vääriä johtopäätöksiä... 8) Sinulla sattui ensimmäiseksi kaaret venkoilemaan ja muilla ei vielä moista ollut tapahtunut. Mutta kaikesta päätellen et tuosta tainnut suuria palkoja vetää nenuun... ;D Toivottavasti saat vielä hyvään kuntoon! Omiani juuri laitetaan ja projektipäiväkirjasta näkee vähän kuviakin.
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Juu ei todellakaan mitään herneitä oo vedetty oikeestaan koskaan mistään.... ja olen ehkä eräänlainen edelläkävijä, koska tossa omassa tosiaan tällä hetkellä 410tkm takana. GLS 2.0 tomaatilla ja ei voi muutakuin kehua tota autoa. Toi on kyllä ollut kaikista paras kärry (toimivin) mitä ollut. Pitää oikein puuta koputtaa, mutta auto on erittäin hyvässä kunnossa eikä tekniikkakaan anna merkkejä vioista. Halpoja kilometrejä :peukku

Katsastuksissa päästöjä kehuttu ja öljyä ei kulu yhtään... alkaa menee nyt vähä liikaa kehumisen puolelle. ;D

Toi ruoste juttu on tosiaan ainoo miinus.
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Omassa (hiljattain seuraavalle omistajalle siirtyneessä) kiesissä ei ollut kyllä mitään ongelmia takakaarien kanssa. Toki kyseessä varsin tuore painos, jolla matkaa takana 185 tkm. Tiedä sitten, onko huolenpidosta ollut hyötyä. Aina pesun yhteydessä on ollut tapana tarkasti suihkutella myös pyöräkotelot etenkin reunojen osalta.
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

joo luin ton zvortexin jutun ja silloin ei vielä kukkimista oikein esiintynyt,siitä viisastuneena aloin pitämään silmät auki. ;)

säännöllinen pesuhan varmasti auttaa takakaariin,suolan pirulainen on sellainen epeli kun se pääsee sinne kaaren väliin.isoja vahinkoja tulee kohtuu pienellä ajalla.


ja tosiaan skydiver sanoi sen minkä unohdin kirjoittaa.. :( eli ilman muuta kaaret pitää suojata myös peräkontin puolelta.sekin hyvin yksinkertainen toimenpide,riisuu sivu verhoilut pois ja avot!
suoja-ainetta kannattaa käyttää reilusti että sitä varmasti joka paikassa.ja paljon aikaa kannattaa varata ;)

itse tervaa(spray) käyttäneenä olen todennut että ruostuminen hidastuu selvästi ja tartunta on erittäin hyvä.merkki eroja en ole huomannut lähinnä wurth oon käyttänyt,mutta sama tulos tulee bilteman aineellakin.
tämähän on sellainen kohtuu mukava askare että aurinkoisena päivänä sitä uppoaa muutama huurteinenkin työn touhussa ja se on perusteltavissa puolisollekkin... :peukku
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Mainitaanpa vielä... Itseäni hieman askarruttamaan jäänyt paikka on sivuhelmojen muovi, jonka alle voi jäädä paskaa muhimaan. Pitkässä juoksussa voi ylläreitä tulla. Pohjasta muovin alle ulospäin ruiskuttamalla sieltä tuli kohtuullisesti skeidaa. Muovien jälkeinen pohjan pitkittäissauma oli ainut paikka, jossa minulla ilmeni alkavaa ruostumista. Putsasin messinkiharjalla ja suihkuttelin kotelosuoja-ainetta. Ainakin prosessi hidastuu.
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Clavurion sanoi
Mainitaanpa vielä... Itseäni hieman askarruttamaan jäänyt paikka on sivuhelmojen muovi, jonka alle voi jäädä paskaa muhimaan. Pitkässä juoksussa voi ylläreitä tulla. Pohjasta muovin alle ulospäin ruiskuttamalla sieltä tuli kohtuullisesti skeidaa. Muovien jälkeinen pohjan pitkittäissauma oli ainut paikka, jossa minulla ilmeni alkavaa ruostumista. Putsasin messinkiharjalla ja suihkuttelin kotelosuoja-ainetta. Ainakin prosessi hidastuu.

kyllä,tuossa on asiaa.ilmeinen paikka josta ruoste voi yllättää.toinen joka ilmeni oman ex galantin kohdalla oli ovi kytkimien alta jossa löytyi ruostetta,sama vika oli myös skydiverin pirssissä.kotelo suojalla paikattiin,että kyllä taas kestää. :peukku

tästähän poikii jo kivasti juttua,hyviä vinkkejä monille mitsun omistajille jotta ruosteet saa kuriin ajoissa ;)
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Kun nyt tälle linjalle lähdettiin, niin roiskeläppien alusta on myös huomionarvoinen tarkistuskohde. Esim. renkaanvaihdon yhteydessä kannattaa jossain vaiheessa irrottaa roiskeläpät, kiinni muutamalla ruuvilla. Putsataan paikat, maalipinnan vahaus, saumaan ja ruuvinreikiin kotelosuojaa.
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Vanha topikki mutta nostetaas vähäsen.
Elikkä kävin katsomassa liikkeessä olevaa 99 galanttia. Kaaret oli hyvässä kunnossa, mutta kuplivaa maalia löytyi takaovien vierestä(se pieni pokkaus mikä on pikkuikkunan lähellä). Siinä heti oventiivisteen vieressä.
Ohessa kuva mistä saa paremmin selvää mitä tarkoitan.

Kupla.jpg

Kuvassa punaisella pallukoilla merkattu ruoste alue.

Onko ketään muuta bongannut moista?
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Eipä ole kyllä tullut vastaan. Yllä olevan kuvan vauriokohdat vaikuttaisivat olevan peräisin joko kiveniskusta, jonkun takapenkille menneen henkilön aiheuttamasta naarmusta tai takapenkille on laitettu jotain tavaraa, joka on kolhaissut maalipintaa. Tuo kohta ei kyllä ole niitä herkimpiä kohtia kukkimiselle ja varsinkaan sisäpuolelta. Tässä syvä analyysi asiasta, olkaa hyvä... ;D
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

Itse perustelin esin sen kiven iskemään, mutta kun molemmilla puolilla oli samanlainen..
Siihen kyllä kaikki sonta kertyy varsinkin pitkällä matkalla. Ja tuo kupliva alue oli noin 0,5cm x 0,5cm.
No eipä siinä kauaa mene kun sen korjaa. Kunhan hinta saadaan kohdilleen ;)
 
Vs: -97 galantin takakaaret herkät ruostumaan!!!

HuBu sanoi
Vanha topikki mutta nostetaas vähäsen.
Elikkä kävin katsomassa liikkeessä olevaa 99 galanttia. Kaaret oli hyvässä kunnossa, mutta kuplivaa maalia löytyi takaovien vierestä(se pieni pokkaus mikä on pikkuikkunan lähellä). Siinä heti oventiivisteen vieressä.
Ohessa kuva mistä saa paremmin selvää mitä tarkoitan.

Kupla.jpg

Kuvassa punaisella pallukoilla merkattu ruoste alue.

Onko ketään muuta bongannut moista?

Jos nyt tarpeeksi läheltä liippaa, niin edellisessä -94 mallin gallussani oli molemmin puolin samoissa kohdissa juuri tuota kuplivaa+jo vähän ulospäinkin näkyvää ruostetta. Tai itseasiassa myös etu ja takaoven välisissä "palkeissa". Muuten täysin ruosteeton vehje koriltaan. Jonkin verran ihmettelin sitä aikoinaan mistä on johtunut.
 
Takaisin
Ylös Bottom