Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

khonjhaidee

New Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Nuissa on varmaan paljonkin eroa :) Toisella käsittääkseni pystyy katsomaan/säätämään kosketuskulma yms.. Ja toisella pystyy ainoastaan katsomaan ajoitusta välähdyksen kanssa eli on/of systeemi.. Kysymys kuuluukin, että mitä säädöllisellä ylipäätään tekee... Hirveästi hakua käyttämällä ei oikein kerrottu selkeellä kielellä ja eikä oikein löydy foorumin ulkopuoleltakaan oikein, että mitä sellainen tekee ja missä autoissa yleensä sitä tarvitaan.. Olis hyvä jos tässä ketjussa kerrotaan vähän enemmän ajoituslampusta:) Monet muutkin ovat varmaan halukas tietämään tästä asiata. Kiitos :driver
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Säädöllinen on hyvä perinteistä virranjakajaa viritellessä, mutta muuten siitä ei ole mitään hyötyä. Hukkakipinäsysteemissä säätö toimii kuitenkin väärin kun kipinöitä tulee tuplatahtiin ja näyttämä voi olla halvoissa muutenkin pielessä tuollaisessa systeemissä. Nolla-asetuksella omani toimii suhteellisen hyvin tuossakin, mutta ostaisin ihan perusmallin jos nyt olisin kaupoille menossa.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=49-3000 maksaa 79 euro @Ajoituslamppu kosketuskulma-, kierrosluku- ja volttimittarilla. 4- / 6- ja 8-sylinterisille bensiinikäyttöisille moottoreille.@ lieneekö tuossa säätöpyörää olemassa? Normaali ajoituslamppu maksaa nykyän noin 40 euro missä ainoastaan on/of asento. Muutaman kymppi kun lisää niin saanee paremman.=?
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Tuo ennakon säätö on melko pop. Saat säädettyä ennakon ihan mihin vain, ja sitten säädät sen 0' mukaan. Joka moottoristahan löytyy aina tuo nollakohta ja monesti sitten se sytkän säädön ajoitusmerkki (esim 10' eykk) Rakentelet moottoria tai muuta vastaavaa ja haluatkin sytkän vaikka 7'eykk, niin tuommosella säädettävällä lampulla sekin onnistuu tarkasti, kun ei vaadi sieltä kampiakselin pyörältä sitä 7 asteen merkkiä vaan se pelkkä ykk-merkki riittää.

Onkos muuten tullu kellään vastaan dieselin vastaavaa ajoituslamppua? Joskus jossakin semmosen näin, mut en muista missä. Siinä tulee tuon tulpanjohtoon tulevan anturin tilalle mikrofoni joka laitetaan suihkun putkeen.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Voisiko joku kirjoittaa pienen "howton" tuosta sytytyksen säädöstä johonkin (vaikka tähän tai minulle YV:llä). Lisäisin sen sitten tuohon sytytyksensäätöohjeisiin. Kun monet kyselee vähän parempia ohjeita tuohon hommaan. Minähän olen vaan tuon ohjeen kirjoittanut mitsun erikoisuuksia silmälläpitäen. :p
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Juu no tarkat ohjeet olis jees, sitä on monet kyselleet. esim mulla on tuo lancer 95 vuosmalli 1.6 ... Kaikki ohjeet kyllä löytyy miten kytketään ja miten katsotaan :D Tietty se ecun automaattisäätö ohitus.. Mitäs sitten jos täytyykin säätää? Ruuvaillaanko jakajasta vai mistä...?
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Jakajasta jos on, ja CPS:stä jos on suorasytytys.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Näyttäis siellä "jakajaa" olevan, mutta sitä ei saa liikutettua millään tavalla. Mikä tämä CPS on...?Minkänäköinen palikka on kyseessä.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

DOHC koneessa nokan päässä. Kyllä minusta sitä 8v koneen jakaajaa pääsi pyörittelemään, en kyllä muista kun ei vuosiin ole ollut sellaista.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Ei o doch, normi 1.6 16 venttiilinen 113 heppanen kone. autodata *2007 mukaan pitäs säätää huoltosäätöruuvia (sas) jos on tarve... hieman epäselvä kuva ja eikä oikein kerrottu missä.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

Jaaniin, piruvie. Sekotin jo hätäpäissäni kaksi autoakin tässä. Tuohan oli uudempi lancer. :) Sen säädöistä ei ole kokemuksia. Voihan se olla ettei sitä pääse edes säätämään, vaan ecu hoitaa homman täysin. Eclipsejen californiamalleissa näin, en kyllä usko että tänne peräpohjolaan moisia virityksiä olisi tehty.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

onko kyllä vähän ihmeellistä :) Ei oikein autodatastakaan oikein selvää saanut :( Lukeehän siinä ettei ole säädettävissä mutta sitten lukeekin että pystyis säätämään jollain SAS hultosäätöruuvilla. Tiedähäntä. Enhän minä ois muuten tätä asiaa ottanut esiin jos ei olis kannenremontti tehty :) Piti tehdä kannenremppa kun kanspahvi meni, samalla vaihdettiin ohjurit ja kaikki tiivisteet, joten joutui vähän pyörittelee. Nyt olis tarkoitus saada selkoo tähän, että pystyyko jotenkin säätelee jos on tarvetta. Tuntuu vaan, että kone horppii nätillä ajolla aika paljon. hikiseen vähän päälle 400 kilsaa täydellä tankilla pääsin.
 
Vs: Ajoituslamppu säädöllä ja ei säädöllä

ainakin vm:92 1,6 16v koneessa vielä pystyy säätää perusennakon ihan jakajaa kääntämällä(sama jakaja vielä 95 lankussakin,97 ei sitten enää ainakaan ole,sen säätämisestä ei vielä kokemusta) tapahtuu maadoittamalla 1 liitin rintapellistä(suurinpiirtein keskellä autoa)
sillon ecu ei säädä syttyä ja saa perusennakon kohdalleen.
 
Takaisin
Ylös Bottom