Vs: Ajovalojen korkeudensäädön toteuttaminen.
Aloittelen nyt tuota valojen vaihdon kirjoittelua tähän, päivitän sitä mukaa kun homma etenee. Johdotukset saadaan näillä näkymin vedettyä huhtikuun ekana viikonloppuna, muuten onkin jo valmista.
Eli tosiaan itse valojen ja vilkkujen vaihto on ihan nopea ja helppo homma. En ole itse koskaan EA-Galantin valojen kanssa ollut tekemisissä, mutta vaihtoon meni arviolta puoli tuntia. Nyt kun tietää pari niksiä, lähtisi varmasti 10 minuuttia ajasta pois. Työkalut joita tarvitset: tasapäinen ruuvimeisseli ja 10 mm avain.
Ajovalot ja kulmavilkut
Maski täytyy irroittaa ensimmäisenä. Se lähtee irti kuvassa 1 olevien klipsujen irroittamisella, nuolella osoitettu yksi niistä. Klipsu aukeaa painamalla esim. ruuvimeisselillä.
Kuva 1.
Maskin alta löytyy pari 10 mm pulttia, ne aukaistaan. Sitten löytyy alla olevien kuvien mukaiset kiinnityspaikat, jonka jälkeen umpio irtoaa. Kuvista yksi on oikeasta umpiosta ja kaksi vasemmasta.
Sitten vain pujotat uuden umpion paikalleen. Vilkun täytyy olla umpiosta irti, ei mene yhtenä settinä mitenkään sujuvasti kohdilleen. Kaikki kiinnityskohdat ovat samat molemmissa umpiomalleissa, joten homma on ihan pala kakkua. Mutta ne, joilla on motonetin kulmavilkut; olkaa tarkkana sen kannan kanssa. Oma sattui olemaan sellainen, että kun painoi kannan liittimeen kiinni, toinen kupari nousi kannasta ylös jonkun verran ja koski toiseen kuparipintaan josta seurasi sitten vilkkusulakkeiden käryäminen.
Sivuvilkuista ei mitään ihmeempää oikeastaan. Ainoa, että ne eivät oikein meinaa pysyä koloissaan kiinni, mutta tuohonkin Tepi antoi toimivan ohjeen. Vilkun ruuvi irti laitetaan vilkun ja muoviklipsin väliin yksi tai kaksi pientä prikkaa, jolloin klipsin korkeus nousee 1-2 mm. Itselle riitti yksi prikka per vilkku.
Mutta semmosta. Jatkan tätä kun homma etenee.
Sivuvilkuista en edes mitään ala sen tarkemmin selostamaan