Miksi täällä pitää itkeä jo kolmatta sivua jos joku on alusiiven hankkinut, sillä ei ole mitään väliä jos se joku on sitä mieltä että se passaa siihen, se passaako se jonkun toisen mielestä on ihan vit*n sama. Minun virallinen mielipiteeni on että siipi joko passaa tai ei yleensä ei, mut sekin on niin auto / siipi / asennuskohtaista. (mut joka tapauksessa autoja joihin siipi passaa on vähän)
mutkun tuntuu että täällä on jotain vanhoisuskollisia joiden mielestä alumiinisiipi on jotenkin "teiniä", ja kyllähän se totta onkin välillä kun vaikka hifi ja tuning showssa kävin niin spoikka oli varmasti yli puolessa autoista JA harvemmin se sopi niihin tai oli rumpujarrut takana kertomassa tehosta, ja onhan se kyl vähän niin
että kaikki mikä on IN ei välttämättä ole "hienoa". kaverini kerran osuvasti ilmaisi että jos fast & furious 3:essa olisi kumisaappaat konepellissä sikaflexillä kii niin seuraavalla viikolla kaikissa "thyyning"-autoissa moiset olisi..
Ja joku aiemmin tuossa sanoi että "jotta siivestä on hyötyä pitää olla +300hv ja 250km/h vauhtia", ja siitä voisinkin kysyä että mitä tekemistä tehoilla on asian kanssa? muussakuin että sillä saadaan sitä vauhtia?
Jos ostaa oikean siiven, vaikka kunnon 2-taso siipi, sen tuoma etu tulee jo 100km/h vauhdeissa esiin. muistaakseni yksikin siipi toi "nostetta", 350kg takakontin päälle 190km/h vauhdissa, et se tuo myös 100km/h vauhdissa downforcee myös jonkun verran, ja luultavasti saman verran ku joku perus "takakonttispoikka" tuo maksimissaan, perustakakonttispoikkahan toimii enemmän jarruna kuin "ilmanohjaimena" niinku siipi tekee.. (eli kun ilma jarruttaa siihen pikkumuovilipareeseen se painaa perää alas ja myös laskee huippunopeutta..
Ja turha on jonkun herra "aerodynamiikan" hekottamaan ja kertomaan nosteesta tyyliin.. "heh hehe nostetta.. perähän nousee silloin.. heheh" käsittääkseni käsitteenä nostetta voi olla sekä maahan painavaa "downforcea", sekä maasta nostavaa.. mut en vain tiedä oikeita suomenkielisiä termejä tiedä koska mä olen omat aerodynamiikan perusteeni lukenut. (englanniksi), in das army nääs..
se taas että osaako sitä siipeä joku säätää on taas eri asia, yleensä kun siipikulmia kattelee kaiken maailman "teiniautoissa", niin ne toimii kyl enemmän ilmajarruina kuin siipinä, on kulmat ns. kohillaan, tai siipi jopa väärinpäin jollon sen hyöty vasta tuleekin esiin.. ;D
mutta fakta oli että TURHA itkeminen pois ja jos löytyy faktaa asioista niin niitä sit esille, eli jos on sitä mieltä että se passaa niin sit passaa ja jos ei passaa niin sit ei, se on vain sun mielipide, mut turhat "ei vi*tu tommosia" / "oot ääliö ku tuommosen laitoit", viestit on kyl minun mielestäni hiukan lapsellisia.
tv. Jussi