Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä! [RATKAISTU]

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Elikkä moottorin lämmöt on ollut ainakin mulla aiemmin hieman mittarin puolivälin alapuolella eikä ole juuri hievahdelleet ja nyt lämmöt nousee puoleen väliin ja jopa vähän yli. Öljyt on ok näköset ja sitä on oikea määrä. Flekti toimii.
Mutta jäähdytysnestettä kuluu. Auto jättää pienen lätäkön alleen ja pitää koittaa hieman tutkia mitä nestettä se on koska olen pitänyt ilmastointia päällä näillä keleillä, eli onko vain kondensionestettä.
Kuumana auto pukkaa ulos nestettä pienestä letkunpään tapaisesta aukosta ( Kuvahttp://www.imagebam.com/image/101ce4141432872) Mikä on tämä mystinen töpykkä? Onko kellään ideoita missä mahtaisi olla vika?
Uusi syyläri mulla on tossa ja koitan ehtiä vaihtamaan sen mahd pian(siitäkin operaatiosta otetaan neuvoja vastaan.) Termostaatti? Katkennut letku kenties? Pitäisi saada auto kasaan että pääsee jyväskylään rallia katsomaan ja itse vierailemaan radalle sen jälkeen maanantaina.

Koitan huomenna kysellä työpaikan korjaamopäälliköltä mikäli osaisi auttaa ja mikäli ei niin sitten soittelemaan korjaamoille mutta uskoisin kaikkien rallipajojen olevan erittäin kiireisiä näin Jyväskylän rallin alla. :(
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä!

Mihin jäähdytysnestettä kuluu? Onko siis paljon hävikkiä ja katsotko määrän aina kone lämpöisenä?

Toi on kondensiovettä mitä tosta putkesta vissii tulee, maista sitä sormenpäällä :D Kondensiovesi ei maistu millekää :)
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä!

Kai nyt pystyt käydä ajamaan jonkunlaisen lenkin ilmastointi poiskytkettynä että saat nyt ainakin kondenssiveden eliminoitua.
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä!

Myös syylärin korkki voi olla syyllinen.

Omassa evossa (evo 6) oli kanssa pientä nesteen katoamista. Syynä oli syylärin korkki. Se oli löystynyt liikaa ja puski heti lämpimän/paineistetun veden paisariin ja sieltä ulos.
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä!

Maistuu vaan pahalle se vesi mut ei ollenkaan siirappiselle eli tod näk kondensiovettä. öljyn seassa ei mitään valkeaa tai muuta ylimääräistä. Toi syylärin korkki voi olla syyllinen tai sit termostaatti? tai itse syyläri?
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä!

Basbarduu sanoi
Maistuu vaan pahalle se vesi mut ei ollenkaan siirappiselle eli tod näk kondensiovettä. öljyn seassa ei mitään valkeaa tai muuta ylimääräistä. Toi syylärin korkki voi olla syyllinen tai sit termostaatti? tai itse syyläri?

Syylärin korkissa on jousikuormitteinen sulku.

Kuva alapuolelta:
oem_mitsubishi_radiator_cap2.jpg


tuo pyöreä lautanen tiivisteellä nousee ylös veden paineesta ja päästää täten paisuntasäiliöön vettä. Jos liian löysä niin vuotaa kuin seula.
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä!

Vika löytyi! Syynä oli rikkinäinen termostaatti. Kiitokset St-Motorssille ;)
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä!

Tuo oma meinaa kans hävittää nestettä reilusti. Uusi OEM korkki tilattu jo, vaikka nykyinenkin on ihan uusi tarvike joka tuli uuden syylärin mukana.

Oireet: Puskee paisarista nestettä pihalle. Paisari pysyy aina suunnilleen ylämerkissä jäähdyttyään, mutta syyläristä häviää. Ylävesiletku todella kova. Nesteet sekä öljyt ok. Lämmöt pysyy ok, kunnes nestettä häviää ja tällöin tyhjäkäynnillä alkaa hipiä ylös.
cubeqtio sanoi
Myös syylärin korkki voi olla syyllinen.

Omassa evossa (evo 6) oli kanssa pientä nesteen katoamista. Syynä oli syylärin korkki. Se oli löystynyt liikaa ja puski heti lämpimän/paineistetun veden paisariin ja sieltä ulos.

Kuinka rikkinäinen termari voi hävittää nestettä? Ellei nyt suoranaisesti vuoda.
Basbarduu sanoi
Vika löytyi! Syynä oli rikkinäinen termostaatti. Kiitokset St-Motorssille ;)
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä! [RATKAISTU]

No sepä onki mystinen juttu nesteet tuntui karkaavan kunnes pinta saavutti paisarin min rajan.
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä! [RATKAISTU]

Omassa evossa kun paisarin laittaa täyteen nii tippuu pinta melkein alarajaan.
Syyläri pysyy kyllä täynnä eiikä nosta lämpöjä tms.korkki ja syyläri vaihdettu.
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä! [RATKAISTU]

Hablu sanoi
Omassa evossa kun paisarin laittaa täyteen nii tippuu pinta melkein alarajaan.
Syyläri pysyy kyllä täynnä eiikä nosta lämpöjä tms.korkki ja syyläri vaihdettu.

Join the club. Mulla pienenpieni vuoto termarikopassa, mutta en usko että se noin nopeasti tyhjää.
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä! [RATKAISTU]

dani sanoi
Join the club. Mulla pienenpieni vuoto termarikopassa, mutta en usko että se noin nopeasti tyhjää.
Siis pinta tippuu vasta ajon jälkeen ja pysyy kyllä siinä ;D
Viitti turhaan aina täyttää ylärajaan
 
Vs: Apua tarvitaan evo5 nostaa lämpöjä! [RATKAISTU]

Hablu sanoi
Siis pinta tippuu vasta ajon jälkeen ja pysyy kyllä siinä ;D
Viitti turhaan aina täyttää ylärajaan

Juu ei mullakaan häviä mitään jos auto seisoo parkissa.
 
Takaisin
Ylös Bottom