ASX autotallissa

Vs: ASX autotallissa

ainut mikä asx vtuttaa, on tämä ajoittainen kojelaudan/ovien rätinä. No kunhan tekniikka pelaisi mahd.kauan.
 
Vs: ASX autotallissa

Webtrap_86 sanoi
se on joku uudempi 1.6 kone se psan kone. meidän citikka poiijjaat ovat kehuneet tätä konetta hyväksi vs juurikin se vanhempi 1.6 diisseli.
Eli veikkaan että ei tule olemaan hirveesti vikoja näissä uusissakaan asxsissä. Ja onhan ne psan 2.2hdi toiminut myös vallan hyvin outtiksen keulilla. mitä nyt muutamista stefoja vaihdeltu.

Niin siis kyseessä ei olekkaan vai sama kone kuin esim 3 vuotta sitten vai? Se jos moottorin ohjelmointia muutetaan mutta kone on fyysisesti samanlainen ei vielä vakuuta. Onko kyseessä täysin eri kone vai perustuuko tuohon vanhempaan versioon?
 
Vs: ASX autotallissa

Jos katot isku tilavuutta niin selviää jonkin verran. PSA 1.6L diesel on ollut jo varmaan 10vuotta 1560cc.
Konetta on paranneltu ajan myötä mutta perus moottori on kyllä sama. Esim kun start &stop tuli autoihin paranneltiin kampiakselin laakerointia ja turbon ja akseleiden voitelua. Ajanmittaan tehoja on saatu pikkuisen lisää eri turboilla ja kikkailemalla esim ilmastoinnin kompuran kanssa.
Nämä tiedot on itse opittuja ja autoja ostaessa esitteistä luettu.
 
Vs: ASX autotallissa

Tulihan siinä suuri muutos ~2010 paikkeilla kun kansi muuttui 16v -> 8v ja samalla muuttui mm. ahdin ja hiukkassuodattimen tyyppi (ei enää vaihdettava jos en ihan väärin muista).
 
Vs: ASX autotallissa

Toimiiko mitsut näillä pakkasilla? Itsellä rengaspaine anturit palaa, mutta sammuu ku ajaa pari kilsaa. Jotenki rengaan ilmamassa pienenee kovilla tms. Peräluukku jumittaa välis(sähköinen lukko ei toimi). Onneks pakkaset helpottaa toivottavasti ennenkuin jotain hajoaa :mad:
 
Vs: ASX autotallissa

Kyllä täällä toimii niinku pitääki , automaattikin vähä alkuu kankee mut hissuksee lähtee liikkeelle niin lämpiää ...
Ilmanpaineet täälläki tuntuu alentuvan ja ilmottaa et liia matala paine mut vähä ajaa niin lakkaa merkkivalo palamasta mut ei ite oo viälä tullu lisättyy ilmaa etukumeihi kun ne näyttää oleva vähä lotos .... huoltomies sano aikoinaa et kuulus 2,2 mut 2,5 itellä ollu nuo paineet kumeissa , lienekkö sitte mikä on oikee ....
 
Vs: ASX autotallissa

Nyt olisi hakusessa uusi merkki eli asx ja 4 vetonen diesel
Mitä eroa on 2011 mallin1.8 ja150hp ja 2012 1.8 116hp koneilla?
Kenen valmistamia koneet on.ja kun ajo on melko vähäistä n.15tkm/V niin kannattaako edes miettiä dieseliä että onko enempi vikoja kun huolettomia kilometrejä.
Nyt on menty bensa koneilla ja ei ole ollut mitään vikoja mut asx ei näytä saavan 4 vetosena bensana ollenkaan.
Eli ostaakko nyt sitte 2011 vai 2012 ->uudempi mallin auto?
 
Vs: ASX autotallissa

Itse suosittelisin 4x4 asx sää mutta tietty riippuu mitä ajoo on ja mistä itse tykkää , jos haluu että liukkaallakin kelillä ei jää sutii liikennevaloihin niin 4x4 oiva peli..
Tuo ajonvakaus järjestelmä kylläkin vähä säätelee että miten pyörät sutii 2 vetomallissa ...
tuossa 1,8 150 heppasessa versiossa itselleni osui harmillisesti versio missä mootorin öljy lisääntyi, mutta saivat sen huollossa kuntoon ( vialline ohjelma ) .
Ei mulla tullut kuin 50 tkm vuoden aikana sillä vanhalla 1,8 150 2wd diiseli pelillä ajettuu, mitää muuta häikkää ollu kuin tuo öljyn lisääntymine ..
Toki tollane pensa versio pienemmässä ajossa kai on halvempi ...
Muistaakseni tuossa 150 ja 118 heppasen diiselien ero oli suuttimet turbo ja ohjelma , tietty tuo pakokaasu päästöki oli pienempi kun tehot laski ..
 
Vs: ASX autotallissa

En oo kummemmin perehtynyt mutta ite ottaisin ennemmin ton 150hv version.

Edit: nimim. Riiviö osaisi varmaan kertoa asiasta.
 
Vs: ASX autotallissa

löytykös jostain sitten noitten huoltojen sisältöä koska melkosia summia velottaa ainakin delta auto mutta ei mitään tietoa mitä pitää sisällään.
Mitsubishi ASX (2011->) 1,8 DI-D 4WD MY 2011 -> -huoltohinnasto
15 tkm huolto 385 €
30 tkm huolto 640 €
45 tkm huolto 459 €
60 tkm huolto 684 €
75 tkm huolto 385 €
90 tkm huolto 1 084 €
105 tkm huolto 385 €
120 tkm huolto 684 €
135 tkm huolto 459 €
150 tkm huolto 640 €
165 tkm huolto 385 €
180 tkm huolto 1 230 €
 
Vs: ASX autotallissa

En käytä merkkiliikkees. Viimeksi eka huolto maksoi alle 200e. Ja saman maksaa tästä eteenpäinkin.
 
Vs: ASX autotallissa

Make200 sanoi
löytykös jostain sitten noitten huoltojen sisältöä koska melkosia summia velottaa ainakin delta auto mutta ei mitään tietoa mitä pitää sisällään.
Mitsubishi ASX (2011->) 1,8 DI-D 4WD MY 2011 -> -huoltohinnasto
15 tkm huolto 385 €
30 tkm huolto 640 €
45 tkm huolto 459 €
60 tkm huolto 684 €
75 tkm huolto 385 €
90 tkm huolto 1 084 €
105 tkm huolto 385 €
120 tkm huolto 684 €
135 tkm huolto 459 €
150 tkm huolto 640 €
165 tkm huolto 385 €
180 tkm huolto 1 230 €

Veikkaisin että tuossa 90 tkm ja 180 tkm huollossa olisi hiukkassuodattimen vaihto. Ja menisikö sinne 30 tkm välein sitä ureaa sinne pönttöö?
 
Vs: ASX autotallissa

Mulla asx kun loivaan mäkeen parkkeeraa ja nousee autosta, niin nitisee ja natisee jarrut.? Pitääkö vetää käsijarru kunnolla ylös asti vai onko tuo normaalia. Sitten se kun menee autoon takaisin ja ottaa käsijarrun pois päältä, niin se ei vapauta jarruja heti, eli ne jää lukkoon ja menee muutama sekuntti ennenkuin jarrut aukee.

Onko tämä vika vai ominaisuus. Että tiedän vienkö takuuhuoltoon vai en.
 
Vs: ASX autotallissa

Elikkä lähteekö se liikkeelle takaset sutissa vai mitä?
Kässäri taitaapi olla sen tyyppinen että sen jarrukengät antaa hieman periksi ennenkuin tarttuvat kiinni kunnolla, ne puree sitten kun se pieni liike saa ne tarttumaan kunnolla.
 
Vs: ASX autotallissa

Mulla tuo automaatin automaatti niin pistää parkki asentoo vaihekepi ja päästää jala jarrulta niin vähä menenee iha vähä nytkähtää eteepäi kun mäkee parkkeeraa mut ei kyllä natise eikä vinku eikä jumita ....
 
Vs: ASX autotallissa

hanski-58 sanoi
Elikkä lähteekö se liikkeelle takaset sutissa vai mitä?
Kässäri taitaapi olla sen tyyppinen että sen jarrukengät antaa hieman periksi ennenkuin tarttuvat kiinni kunnolla, ne puree sitten kun se pieni liike saa ne tarttumaan kunnolla.

Nyt en ihan ymmärtäny. Niin siis auto ylämäessä, otan vaihteen vapaalle ja käsijarrun pois päältä. Auton pitäis lähteä heti valumaan alamäkeen, mutta ei lähteny kun jarrut oli vielä päällä muutaman sekunnin ennenku ne aukes.

Ja tosiaan kun jätin auton mäkeen käsijarru päällä ja nousin autosta pois, niin nitisi ja natisi jarrut. Tosin en vetäny käsijarrua täysin ylös vaan monesti vedän ehkä puoleen väliin tms. Siks ei varmaan ottanu kunnolla kiinni ja nitisi natisi.
 
Vs: ASX autotallissa

Mitä mulla kokemusta näistä asx autoista niin kyllä on ainaki auto lähteny etee tai taakse kun on päästäny käsijarrun pois päältä et ei oo tarvinnu oottaa jarrun vapautumista ( automaatissa automaattine käsijarru ) .
Onko vaiva riippuvainen onko pakkasta tai suojakelii ? saattaa sielä sit joku vaijeri ym sitte takuta että ei muutakuin takuuhuoltoo ..
 
Vs: ASX autotallissa

asx sanoi
Mitä mulla kokemusta näistä asx autoista niin kyllä on ainaki auto lähteny etee tai taakse kun on päästäny käsijarrun pois päältä et ei oo tarvinnu oottaa jarrun vapautumista ( automaatissa automaattine käsijarru ) .
Onko vaiva riippuvainen onko pakkasta tai suojakelii ? saattaa sielä sit joku vaijeri ym sitte takuta että ei muutakuin takuuhuoltoo ..

Joo pitää ny testailla vielä pari kertaa uudelleen, ennenku soittelen mihkään huoltoon.
 
Vs: ASX autotallissa

Viikon sisään tulossa ASX Intense etuvetobensa. Edullisesti sai kylkeen talvinakit ja moottorilämmittimen tässä kuussa.

Onko joku tutkinu pohjaa tarkemmin, miten varovasti pitää ajella huonoilla teillä? Tuskin siellä mitään suojauksia on sen kummemmin. Toisaalta maavara kasvaa nykyiseen Kia-farmariin sen verran että tuskin sitä pohjaa ihan heti pääsee missään edes raapimaan.
 
Vs:

SanttuBoi sanoi
Eikös tuo paikallaan pysyminen ole ihan vaan mäkilähtöavustin?
Niin saattaa muuten olla sekin. Vai oliko sille joku merkkivalo. Ei ainakaa muistaakseni mikää valo pala. Kuitenki menee se 2s ennenku auto lähtee valuun alaspäin käsijarrun vapauttamisen jälkeen.
 
Vs: ASX autotallissa

onko minkälainen homma vaihtaa DIESEL 1.8 DI-D 4WD polttoaineen suodatin, onko kukaan tehnyt moista itse ?
täytyykö purkaa paljonkin jne. ?
 
Vs: ASX autotallissa

Tuo ajonvakautusjärjestelmän "off" nappi kojelaudas. Pitäskö siitä painamalla tapahtua jotakin? Ei ainakaa näytös tapahdu mitään enkä muutenkaa huomaa eroa.
 
Vs: ASX autotallissa

Hecca sanoi
Tuo ajonvakautusjärjestelmän "off" nappi kojelaudas. Pitäskö siitä painamalla tapahtua jotakin? Ei ainakaa näytös tapahdu mitään enkä muutenkaa huomaa eroa.
Paina pidempään.
 
Vs: ASX autotallissa

Basbarduu sanoi
Paina pidempään.

olen koittanu pitää pohjas monta sekunttia, mutta ei mitään tapahdu. ihan kuin ei olisi piuhat edes kiinni koko napissa. vai näkyykö teillä näytössä jotain tätä nappia painamalla? start stop nappi toimii ja näytös näkyy, mutta tästä painamalla ei mitään. mietin soitanko huoltoon vai :)
 
Vs: ASX autotallissa

Jotain 3sekkaa pohjassa ni syttyy luistoneston merkkivalo mittaristoon.
Voithan vilkasta onko liitin kiinni.
af19d7f59e22a5aba5c43f6f55dedf58.jpg


Kuva meiän ASX:stä muistaakseni se liitin on toi ylin valkonen joka on jo kuvassa irti.
 
Vs: ASX autotallissa

Basbarduu sanoi
Jotain 3sekkaa pohjassa ni syttyy luistoneston merkkivalo mittaristoon.
Voithan vilkasta onko liitin kiinni.
af19d7f59e22a5aba5c43f6f55dedf58.jpg


Kuva meiän ASX:stä muistaakseni se liitin on toi ylin valkonen joka on jo kuvassa irti.

onko toi siellä kuskin puolen sulakeluukun takana. pitää koittaa lurkata.
 
Vs: ASX autotallissa

Onko teillä joskus niin ettei meinaa saada ykköstä silmään liikkeelle lähdös? tai vaikka ajoskin jotain pieniä vaihteita. tuntuu että stoppaa johkin. mietin vaan että onko normaalia vai ei. asx vissii kuulemma monis menny vaihdelaatikko vaihtoon. Mietin vaan että mikä on normaalia ja mikä ei. takuuta vielä 2,5v ja mittaris 25tkm. Ettei vielä onneksi hätäillä tarvi.
 
Vs: ASX autotallissa

Enpä ole kuullut että olisi mennyt vaihteistoja vaihtoon. Vähän hidashan tuo on synkrojen puolesta, eli hyvin menee pykälät sisään kun malttaa kepittää rauhallisesti.
 
Vs: ASX autotallissa

Eikö täällä forumillakin joku puhunu. vai oliko se kytkin mikä oli nopeasti ruostees. no mä käytin kesällä vuosihuollos niin ukko sano että oli johonki asx menny vaihteisto uusiksi vaikka oli ajettu jotain 50t kieppeillä.

voiko se kytkimestä olla sit jos ei mene vaihde silmään.

tänään liikennevalois ei meinannu mennä ykkönen silmään ku hetken vemputuksen jälkeen. en tiedä onko miten yleistä, että jotkut hahlot ei vaan kohdallaa tms. yleensä se auttaa viimeistään että lyö pakkia silmään ja peruuttaa ja sit ykköstä vasta.
 
Vs: ASX autotallissa

En jaksaisi uskoa että tehtaalla olisi mennyt kytkimen asennus pieleen. Jälkeenpäin sen saa kyllä asennettua erittäin huonosti. Vaihteistonkin saa rikki runnomalla tai vaikka vaihtamalla väkisin vahingossa isomman vaihteen sijasta pienen vaihteen.

Hecca: sun kannattaisi tarkastuttaa kaikki vaihteensirtäjän puslat ja vaihtaa vaihteistoöljyt.
 
Vs: ASX autotallissa

emä rupee mitään vaihtamaan mitä huoltokirja ei käske vaihtaa. 2,5v vanha auto ja 25t mittaris. kattelen vielä miten toimii ja vie takuuhuoltoon 2v päästä jos tuntuu oudommalta :)
 
Vs: ASX autotallissa

Hecca sanoi
emä rupee mitään vaihtamaan mitä huoltokirja ei käske vaihtaa. 2,5v vanha auto ja 25t mittaris. kattelen vielä miten toimii ja vie takuuhuoltoon 2v päästä jos tuntuu oudommalta :)

Outo ajattelumalli. Sovellatko tätä myös muualla? Esim. jos sulla on vuotava putki talossa jossa myyjällä/rakentajalla 5-vuotta vastuuta niin annat tilanteen pahentua viime hetkille saakka. Samalla kärsien itse mahdollisesti homeesta?
 
Vs: ASX autotallissa

Basbarduu sanoi
Outo ajattelumalli. Sovellatko tätä myös muualla? Esim. jos sulla on vuotava putki talossa jossa myyjällä/rakentajalla 5-vuotta vastuuta niin annat tilanteen pahentua viime hetkille saakka. Samalla kärsien itse mahdollisesti homeesta?

Samaahan se on toitottanu joka toisessa viestissä joka koskee millään lailla auton huoltamista... Oliko se nyt niin että merkkihuolto pitää kiertää mahdollisimman kaukaa ja mitään ylimääräistä ei tehdä koskaan sekä auto vaihtuu heti kun takuu loppuu. Jättäisin nuo puheet omaan arvoonsa, pitäkööt autoansa miten haluaa :)

Sinänsä alkuperäseen kyssäriin mitä Heccalta tuli en osaa kommentoida, joten noudattaisin Basbarduun ohjeita jos tuntuu vaivaavan.
 
Vs: ASX autotallissa

Midnight Walker sanoi
Samaahan se on toitottanu joka toisessa viestissä joka koskee millään lailla auton huoltamista... Oliko se nyt niin että merkkihuolto pitää kiertää mahdollisimman kaukaa ja mitään ylimääräistä ei tehdä koskaan sekä auto vaihtuu heti kun takuu loppuu. Jättäisin nuo puheet omaan arvoonsa, pitäkööt autoansa miten haluaa :)
Arvokasta tietoa tuollainen, jos olisin uudempaa autoa etsimässä niin tietäisin jättää tällaiset kulkineet ostamatta... :)
 
Vs: ASX autotallissa

Tarkistappa vaihteistoöljyjen määrä, siirto takkuaa jos on öljyä liian vähän, taitas olla nk. ylitäytön paikka....
 
Vs: ASX autotallissa

Väliin auttaa sekin kun ottaa lattiamaton pois kytkinpolkimen alta ...
 
Vs: ASX autotallissa

Tai sitten vaan toisis autois on laatikot vähä sujuvampia ku toisis :) Mutta joo ykköstä varsinkaan ei saa päälle jos auto liikkuu vähääkään. pitää olla ihan pysähdyksis. mutta tämä nyt vaan on asx ominaisuus. liian pieni väli ykkösen ja kakkosen välillä.
 
Vs: ASX autotallissa

Jos nyt kuitenkin vaan hieman vaivautuisit ja tarkistaisit nyt ensin sen öljyn määrän ja oikean laadun,sinne ei kannata laittaa mitään muuta kuin orkkis Diaqeenia, syytä miksi useat öljyt ei toimi nuissa Mitsun manuaalilaatikoissa en osaa sanoa mutta kokemusta nuista on, Pajerossa, L200:sessa ja Lancerissa, Galantissa.
Öljynvaihdossa saattaa jäädä täyttö vajaaksi kun lämpöset lirut pudotetaan pois ja valuu ne viimosetkin sieltä, sitten uudet jäykemmät tilalle ja eihänne joka väliin kerkee painumaan, todetaan vaan että reiästä valuu ja tulppa kiinni, kappas vaan kun katsot jonkun ajan päästä niin hieman vajaahan tuo on, kummaa.
Turha nuita on särkeä edes huvikseen tai sillä periaatteella että olen oikeassa jos se on huollettu tai uusi.
Tosi on että joissakin saattaa olla toiminta sujuvampaa mutta on tuommosilla tullut hyvin toimeen jo useampi vuosikymmen,siitä ei ole kiinni että en ole muita kokeillut....
 
Vs: ASX autotallissa

Vaimoveitikka oli pistänyt tilaukseen ASX:n. Tai no melkein, koska tuolla itäisillä mailla mallinimi Outlander Sport, mutta sama asiahan se on.

Etuveto, 2.0-litrainen bensa (150 hv) CVT-lootalla. PX-varustetaso, eli "parhaiten ladattu"; panoraamakattoa, nahkasisustusta, xenonit, pakkikamera, avaimeton starttailu jne. Mitsua ei ole ollut sitten 80-luvun ja Pajeron, katsotaan nyt miten tuon kanssa toimeen tulee.
 
Takaisin
Ylös Bottom