Automaattivalot galanttiin -00

TeamEetu

2.5 v6
Liittynyt
6 Syyskuu 2006
Sijainti
kangasala
Eli mietin tässä kuinka saisi helpoiten tehtyä automaatisesti syttyvät valot saksan tuonti mitsuun. Onko näitä kukaan tehnyt omiin autoihin.
Helpoin olis kai laittaa ajovalojen releen rinnalle rele jolla niitä ohjattaisiin. Tälläi saataisiin auton oma johtosarja pysymään alkuperäsenä.
Voiko tästä tulla jotain häiriöitä muille sähköille.
Viiksestä kun kääntää niin ajovalojen korkeudensäätimet surahtaa ja yksi rele akun vieressä naksahtaa, mutta saako ne korkeudensäätimet sähkönsä samasta releestä vai jotain muuta kautta.

Eli vähän tietoa kun sais jotenkin asiaan liityen niin voi kokeilla releiden rinnan käyttöä.

Tulikohan mahdollisimman epäselvästi kirjotettua
 
Vs: Automaattivalot galanttiin -00

-98 2.0 tuontiGalantti ja mietin kans, et mitenkäs valoautomatiikka toteutetaan.

Meniskö yhtä helposti, ku -90 luvun e3X galantteihin, eli rele vain johonkin? Vai onko näissä automatiikan johtoja ollenkaan valmiina? tuossa ois kyllä joku liitin jarrutehostimen luona samaan tyyliin kuin E3x:ssä..
 
Vs: Automaattivalot galanttiin -00

Pitäiskin joku kerta tutkia ja vertailla nick curwoodin Galanttia ja omaa Galanttia.. curwoodin Galantissa nimittäin on päivävalot ja omassa ei...
 
Vs: Automaattivalot galanttiin -00

MVa~1 sanoi
-98 2.0 tuontiGalantti ja mietin kans, et mitenkäs valoautomatiikka toteutetaan.

Meniskö yhtä helposti, ku -90 luvun e3X galantteihin, eli rele vain johonkin? Vai onko näissä automatiikan johtoja ollenkaan valmiina? tuossa ois kyllä joku liitin jarrutehostimen luona samaan tyyliin kuin E3x:ssä..

Semi Offtopic :/

Mutta mikä rele ja mihin? Ratkaisisiko tuo sen ongelman että dimmeri vie päivällä ilmastoinnista ja kellosta sunmuista kivoista heebeleistä näkyvyyden?
 
Vs: Automaattivalot galanttiin -00

sivuleikkurit kun kohtaa nuo kelloille ja ilmastoinnille tulevat himmenninjohdot, niin näkyy päivälläkin..

Noh.. en ole ilmastoinni näytölle kokeillu, mutta kellosta häipy jo johto.

Yleisestihän autoissa on kahta mallia automaattivaloja. Toisissa versioissa mittarivalot syttyy ja toisissa ei, eli eiköhän tämän mukaan sitten mene tuo himmeninkin.. kai.. En vain ole vielä törmännyt mitsuun jossa ois automaattivalot, niin että paha sanoa..
 
Vs: Automaattivalot galanttiin -00

Omassa '01 saksan tuonnissa ei ollut johtosarjassa valmiutta päivävaloille (GDI Avance).

Suomi-autoissa DRL-rele sijaitsee pissapojan täyttöaukosta vähän tulipeltiin päin, samassa peltilätkässä kuin valojen pissapojan rele, Avance-malleissa ei ole koko peltiä... Sähkökuvissa palikat ovat:
A-37 (12nap) - DRL ECU
A-38 (4nap) DRL RELAY

Noita löytyy toki romikselta, jos omassa autossa sattuisi valmius olemaan, eli liittimenpää (12nap) kurkkisi tuolla konehuoneen nurkassa/lokarissa.
 
Vs: Automaattivalot galanttiin -00

Mämmin merkkihuollossa oli nuita mitsubishin valoautomatiikan rele/johtosarjoja 3 kpl. Ostin yhden -99 belgian tuonti galanttiini ja asennutin sen sielä. Koskaan se ei ruvennut täydellisesti toimimaan vaikka asentaja oli kyllä erittäin pätevä. Valot rupesivat oudosti "värisemään". Kuitenkin sen verran heikosti ettei sitä päivänvalossa havainnut. Mekaanikko ei pystynyt sanomaan mistä häiriö johtui vaikka osat olivat alkup. ja täydellisesti kytketty. Sarja purettiin pois ja sain rahani takaisin.
Sinne jäi vielä 2kpl niitä sarjoja hintaan 20€ kpl....

Nyt muistankin, että lähivaloille tuli ns. himmeämpi valo ja viiksestä vääntämällä valoteho vähintään tuplautui ja kaukovalot toimivat normaalisti. Siitä huolimatta ilmastoinnin, kellon yms näkyvyys parani vasta pitkillä vaikka sulla olikin automaattivalot.
Itse annan jo asian olla, jos joku ei keksi jotain täysin idioottivarmaa settiä.

Edellinen autoni oli -98 suomi galantti ja myös umpioissa oli jotain eroa tähän uudempaan ulkomailta hankittuun<- parkkivalojen osalta ainakin. Molemmat prefacelift.
Hattua nostan sille joka saa tuontigallun valot toimimaan suomigallun tavoin ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom