BlazeSpeed

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Millasia kokemuksia kyseisestä puljusta? Eivät nimittäin vastaa enää puheluihin, onko paikka edes hengissä. :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

En ole aivan hetkeen olleet noiden kanssa tekemisissä. Johtuu pitkälle siitä, että palvelu on aina ollut erittäin töykeää, hidasta ja varsin kallista. Ei jää ikävä jos on mennyt kanttuvei.
 
Vs: BlazeSpeed

Jotenkin mulle on jääny mielikuva että toi pulju kaatu. Valittamista olen heidän toiminnastaan kuullu muualtakin.
 
Vs: BlazeSpeed

oli se pulju ainakin kuukaus sitte hengissä, mut nytten ne on vaihtanut uuteen osoitteeseen !!!

harvoin vastaa puhelimeen et kannattaa mennä käymään ja ostaa tavaraa mitä hyllystä löytyy .
toimitus ajat eivät pidä paikkansa mitä lupailevat.
 
Vs: BlazeSpeed

Lupailee kaikkee jos sattuu vastaa puhelimee, mut mitää en oo kuitenka pystyny siältä tilaamaa. Ei vastaa ainaska sähköpostii ja puhelimeenki harvoi... Ton tasosella firmalla o varmaa varaa sit valita asiakkaansa...
 
Vs: BlazeSpeed

Lanceriin tilasin sieltä takavalot kerran ja odotin niitä 6 kuukautta :mad: Sitä voi kutsua pitkäksi toimitusajaksi!
 
Vs: BlazeSpeed

Nyt tarvitsisin apua. Miten porukoiden mielestä pitäs tuotteen takuun toimia? Kyseessä alle vuoden vanhat ja aika vähän ajetut iskarit. Ei ajettu soralla eikä muutenkaan huonoilla teillä. Ei pitäs olla käytäjän vikaa. Kertokaapa faktaa ja kokemuksia. Vääntö meneillään kyseisen firman kanssa. :mad: Huomenna ajettelin soitella kuluttajaneuvojalle. :seina
 
Vs: BlazeSpeed

Peke sanoi
Nyt tarvitsisin apua. Miten porukoiden mielestä pitäs tuotteen takuun toimia? Kyseessä alle vuoden vanhat ja aika vähän ajetut iskarit. Ei ajettu soralla eikä muutenkaan huonoilla teillä. Ei pitäs olla käytäjän vikaa. Kertokaapa faktaa ja kokemuksia. Vääntö meneillään kyseisen firman kanssa. :mad: Huomenna ajettelin soitella kuluttajaneuvojalle. :seina

Kannattaa ainakin aloittaa homma sillä että menet jollekin tutulle autoasentajalle tai huoltopuolen työnjohtajalle ja yrität saada niiltä mustaa valkoisella että iskareiden normaali käyttöikä on X, eikä tässä tapauksessa olla lähelläkään sitä. Vielä tietysti parempi jos iskarit on vaihdettu liikkeessä, ja saat sieltä em. lausunnon perään vielä että iskarit on vaihdettu liikkeessämme silloin ja silloin.
 
Vs: BlazeSpeed

Taitaa kuulua ns. valmistajan takuisiin tai jotain sellaista. Myyjällä ei ole korvausvelvollisuutta , mutta toki voisivat asiassa auttaa. Maahantuojan kautta asiaa kannattaa kysellä.

Osto kuittihan on se mistä takuu aika katsotaan alkaneeksi.
 
Vs: BlazeSpeed

Siis ei kiellä takuuta, vaan korjaus/vaihto on riidan aihe. Miten tilanteessa kuuluu maahantuojan toimia? Myyjäliike ilmoitti kantansa, se on sama ku mun näkemys. Maahantuoja eli BlazeSpeed nyt vaan ei hoida osuuttaan. :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

-JP- sanoi
Taitaa kuulua ns. valmistajan takuisiin tai jotain sellaista. Myyjällä ei ole korvausvelvollisuutta , mutta toki voisivat asiassa auttaa. Maahantuojan kautta asiaa kannattaa kysellä.

Osto kuittihan on se mistä takuu aika katsotaan alkaneeksi.

Sellaista kauppaa ei olekaan jossa myyjäliike ei olisi vastuussa. Takuu eli siis tavaran mukana tuleva lisäetu voi olla valmistajan tai myyjän tai jonkun, mutta kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu on ensisijaisesti aina myyjäliikkeen. Toissijaisesti, vaikka tapauksessa jossa myyjäliike kopittaa, virhevastuu voi olla maahantuojan tai valmistajan.
 
Vs: BlazeSpeed

Itse taistelin joskus KW:n tolppien takuuasioiden kanssa ja silloin suomen maahantuoja (U.S. Parts) hoiti yhteydet valmistajan suuntaan ja lopulta kävin itse keskustelua valmistajan edustajan kanssa tolppien uusimisesta/parantamisesta ja lopulta alustan palauttamisesta ---> rahojen palautus valmistajalta suoraan.

Ongelmana tässä asiassa oli se, että tolpat oli tilattu Saksasta netin kautta ja tuo kioski oli sillä aikaa mennyt nurin, joten sieltä oli turha lähteä kyselemään yhtään mitään. Siinä vaiheessa otettiin yhteys maahantuojana toimineeseen U.S. Partsiin, jonka avustuksella tolppia läheteltiin edestakaisin ja tarkistettiin/korjautettiin. He hoitivat mielestäni tämän takuuasian ja ongelman hoitamisen hyvinkin mallikkaasti, huolimatta siitä, että alusta oli ostettu netin kautta ja vieläpä toisesta maasta. Sen ongelman yhteydessä tuli jonkin verran tutustuttua valmistajan ja maahantuojan vastuuseen EU:ssa.

Jos tolpat on ostettu suomesta niin yhteys 1) myyjäliikkeeseen --> 2) maahantuojaan --> ( 3) valmistajaan ) --> 4) kuluttajaneuvojalle

Tuosta BlazeSpeedistä en ole kovin paljon positiivista koskaan kuullut. Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta tästä kioskista, mutta lukemieni palautteiden perusteella en aio kokemuksiani tuosta kaupasta myöskäään jatkossa kerryttää.
 
Vs: BlazeSpeed

Sen kerran kerran kun blazespeedistä tilasin tavaraa, niin palvelu oli sähköpostitse hyvin nopeaa ja asiallista ja tavarat tuli seuraavana päivänä.

Mutta nyt piti tilata uudemman kerran. Vastasivat pariin ekaan sähköpostiin ja nyt ei ollenkaan. Eikä edes puhelimeen. :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

Mullekin kävis kaksi vaihtoehtoa, A) uudet tolpat tai B) rahat takaisin, mutta maahantuojan mukaan tolpat pitäs korjata. Ja tämä tapahtuisi Englannissa. :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

Peke sanoi
Mullekin kävis kaksi vaihtoehtoa, A) uudet tolpat tai B) rahat takaisin, mutta maahantuojan mukaan tolpat pitäs korjata. Ja tämä tapahtuisi Englannissa. :mad:

En kyllä näkisi että tässä kaupan purkuun olisi laillista perustetta vielä. Eli myyjäliike tekisi sen sitten hyvää hyvyyttään. Eli tuo korjaus on ihan oikea ja laillinen tapa hoitaa virheellisiä tuotteita.
 
Vs: BlazeSpeed

Jonnekkin tänne olen jo kirjoittanut noiden takuiden hoitamisesta ja eri tahojen velvollisuuksista, mutta pieni kertaus, kun näitä asioita lähes päivittäin konsultoin:

Takuu ei ole lisäetu, vaan EU:ssa pakollinen asia uusia yleishyödykeitä myydessä. Se kuka takuun myöntää, on vallinnaista, mutta kuluttajalle asia on aina samanlainen, tuotteessa on oltava takuu.
Ensisijaisesti takuusta vastaa aina jälleenmyyjä. Seuraavana vastuussa on maahantuoja. Kolmantena valmistaja.
Periaattelisesti takuu asioiden käsittely menee aina tuota kaavaa noudattaen. Tosin, jos jokin taho ennen valmistajaa evää takuun (ilman valmistajan tai valmistajan valtuuttaman edustajan lausuntoa), on kuluttajalla oikeus ottaa yhteyttä seuraavaan portaaseen.

Monissa osissa sovelletaan myös ns. kohtuullisen käyttöiän olettamaa, jolloin varsinaisella takuu-ajalla ei ole merkitystä. Esim iskarin todellakin oletetaan kestävän pidempään kuin alle vuoden ja n. 20tkm. Se että kyseessä on ns. kilpa-/viritysosa, tekee asiasta hiukan monimutkaisemman. Tosin peken tapauksessa on kyseessä katukäyttöön tarkoitettu osa, jolloin takuun evääminen, vetoamalla viritysosa klausuuliin ei mielestäni ole perusteltua. Takuun antajalla on oikeus yrittää korjata tuote, sitä ei ole pakko vaihtaa uuteen, ennen kuin se todetaan ainoaksi vaihtoehdoksi.
Takuustahan ei saa hyötyä, jolloin uusien tolppien saamiseksi olisi maksettava kohtuullinen väliraha, jos korjattu ei kuluttajalle kelpaa. Jos uusi osa on ainoa vaihtoehto, silloin mahdollinen väliraha lasketaan suoraan osan iän ja käyttökilometrien mukaan.

Välilliset kulut ovatkin sitten toinen juttu. Periaatteessa takuun antajalla ei ole mitään velvoitetta antaa korvaavaa osaa takuukorjauksen ajaksi. Toki se olisi hyvän tavan mukaista, mutta ei pakollista.
 
Vs: BlazeSpeed

pexi sanoi
Jonnekkin tänne olen jo kirjoittanut noiden takuiden hoitamisesta ja eri tahojen velvollisuuksista, mutta pieni kertaus, kun näitä asioita lähes päivittäin konsultoin:

Takuu ei ole lisäetu, vaan EU:ssa pakollinen asia uusia yleishyödykeitä myydessä. Se kuka takuun myöntää, on vallinnaista, mutta kuluttajalle asia on aina samanlainen, tuotteessa on oltava takuu.
Ensisijaisesti takuusta vastaa aina jälleenmyyjä. Seuraavana vastuussa on maahantuoja. Kolmantena valmistaja.
Periaattelisesti takuu asioiden käsittely menee aina tuota kaavaa noudattaen. Tosin, jos jokin taho ennen valmistajaa evää takuun (ilman valmistajan tai valmistajan valtuuttaman edustajan lausuntoa), on kuluttajalla oikeus ottaa yhteyttä seuraavaan portaaseen.

Monissa osissa sovelletaan myös ns. kohtuullisen käyttöiän olettamaa, jolloin varsinaisella takuu-ajalla ei ole merkitystä. Esim iskarin todellakin oletetaan kestävän pidempään kuin alle vuoden ja n. 20tkm. Se että kyseessä on ns. kilpa-/viritysosa, tekee asiasta hiukan monimutkaisemman. Tosin peken tapauksessa on kyseessä katukäyttöön tarkoitettu osa, jolloin takuun evääminen, vetoamalla viritysosa klausuuliin ei mielestäni ole perusteltua. Takuun antajalla on oikeus yrittää korjata tuote, sitä ei ole pakko vaihtaa uuteen, ennen kuin se todetaan ainoaksi vaihtoehdoksi.
Takuustahan ei saa hyötyä, jolloin uusien tolppien saamiseksi olisi maksettava kohtuullinen väliraha, jos korjattu ei kuluttajalle kelpaa. Jos uusi osa on ainoa vaihtoehto, silloin mahdollinen väliraha lasketaan suoraan osan iän ja käyttökilometrien mukaan.

Välilliset kulut ovatkin sitten toinen juttu. Periaatteessa takuun antajalla ei ole mitään velvoitetta antaa korvaavaa osaa takuukorjauksen ajaksi. Toki se olisi hyvän tavan mukaista, mutta ei pakollista.

Muuten hyvä mutta pieleen meni termistössä. Takuu ei ole pakollinen, mutta virhevastuusta säädetään laissa. Siitä mistä sinä käytät sanaa takuu, laki käyttää sanaa virhevastuu. Lisätietoja antaa Kuluttajansuojalaki, Kuluttajavirasto ja EU-direktiivi 1999/44/EY

Lainaan vielä tuolta kuluttajaviraston sivulta aloituskappaleen niin ei jää epäselvyyksiä:
Laki ei määrää antamaan takuuta. Jo kuluttajansuojalaki turvaa kuluttajalle tietyt perusoikeudet virhetilanteissa. Takuun antaminen on vapaaehtoista ja sitä käytetään myyntivalttina yleisesti kodinkoneiden ja elektroniikan kaupassa.
 
Vs: BlazeSpeed

Ei voi muuta sanoa ku et on perseestä. Jos ei homma rupee ratkeamaan, on taatusti viimeinen kerta ku kyseisen puljun kanssa mitenkään asioin. Niiden vaihtoehdot on:
A) lähettävät tolpat korjaukseen Englantiin asti ja ne tulevat sieltä joskus, eivät osaa sanoa millon. Ja tässä ratkaisussa mun siis pitäs olla kokonaan ilman etuiskareita ties kuinka pitkään.
B) myyvät mulle uudet vastaavat tolpat uusien hinnalla
:mad: :seina :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

Cirrus sanoi
Muuten hyvä mutta pieleen meni termistössä. Takuu ei ole pakollinen, mutta virhevastuusta säädetään laissa. Siitä mistä sinä käytät sanaa takuu, laki käyttää sanaa virhevastuu. Lisätietoja antaa Kuluttajansuojalaki, Kuluttajavirasto ja EU-direktiivi 1999/44/EY

Lainaan vielä tuolta kuluttajaviraston sivulta aloituskappaleen niin ei jää epäselvyyksiä:
Laki ei määrää antamaan takuuta. Jo kuluttajansuojalaki turvaa kuluttajalle tietyt perusoikeudet virhetilanteissa. Takuun antaminen on vapaaehtoista ja sitä käytetään myyntivalttina yleisesti kodinkoneiden ja elektroniikan kaupassa.

Pilkun nu#*intaa, mutta hyvä että joku jaksaa päteä...... :peukku
Sekä myyjän, maahantuojan, valmistajan että kuluttajan kannalta tuo on käytännössä sama asia, tuotteen pitää kestää jotain ja jos ei, niin jonkun on siitä vastattava ja kaupan alalla sitä käytetään yleisnimeä takuu. Ainakin autoalalla kaikkien vapaan varaosakaupan tukkureiden kesken... esim meidän firmassa tuote artikkeleita on n.230 000 erilaista (auto varaosia ja tarvikkeita), niille kaikille on myönnettävä takuu, koska käytännössä jokaiselle osalle on laskettavissa kohtuullinen käyttöikä (toisille osille se on hankalaa ja vaihtelevaa, mutta lähtökohtaisesti ajan pitää olla sama, kuin auto-valmistajan antama osan vaihtoväli, jos vaihtoväliä ei ole määritelty, käytetään yleisesti 12 tai 24kk aikaa). Jos joku myy pesukoneita niin kutsukoon tuota miksi haluaa, kyseessä on muutenkin hiukan eri asia. Ajoneuvo puolella esim ryhmäpoikkeusasetus tekee tilanteen erilaiseksi, kuin kodinkonekaupassa. Ja käsittääkseni nyt puhutaan auton iskareista eikä pesukoneen vaimennuskumeista.

Jep, sorry, tuli taas hiukan :eek:fftopic

Pointti nyt lähinnä oli se, että mikä on vastuu järjestys ja mitä oikeuksia ja velvoitteita takuun antajalla on. Tässä tapauksessa kuluttajan vaatimuksiin ei (toistaiseksi) ole perusteita, vaan myyjäliike toimii juuri niin kuin laki sille antaa mahdollisuuden.
 
Vs: BlazeSpeed

Jännää asiassa on se, että myyjäliike oli mun kanssa samaa mieltä alunperinkin, mutta eivät voi mitään ku maahantuoja vänkää vastaan. Kyllä minusta ois vähintään kohtuullista, että saisin uudet tolpat PIENTÄ summaa vastaan. Kuka oikeasti haluais tai rupeis odottaa iskareita jostain korjauksesta monta viikkoa tai jopa kuukausia ja sillä välin ainoa auto seisos pihalla ilman tolppia? Joku järki tähän nyt pitäs saada...
 
Vs: BlazeSpeed

On aivan päivänselvää, että tässä kyseisessä tapauksessa myyjällä / maahantuojalla / valmistajalla on ensisijaisesti oikeus yrittää korjata viallinen tuote. Kurjaahan se on olla ilman etuiskareita, mutta ei muuta asiaa tältä osin miksikään. Korjauksen on kuitenkin tapahduttava jossain säädyllisessä ajassa, mutta sen määritteleminen onkin sitten jo hankalampi asia.

Usein yritykset antavat asiakaspalvelun nimissä aika helposti periksi ja siitä moni saa käsityksen, että lain sisältö on tiukempi kuin mitä se todellisuudessa on.

Ja Pexi, kyseessä on todellakin virhevastuu niminen ilmiö, vaikka takuusta yleisesti puhutaankin :)
 
Vs: BlazeSpeed

Toimiiko tuo missään tuo takuu niin että saa vastaavan tuotteen, tai uuden tuotteen tilalle jos vanha hajoaa (?).

Ainakaan en voi vaatia uutta / vastaavaa taulutöllöä (oli se miten p*rseestä tahansa ???) jos vanha lähtee takuuhuoltoon,
tai kun nuita hiiriä ja näppiksiä menee niin en oo kertaakaan saanut kättelyssä uutta laitetta tilalle, sama kovalevyjen kanssa.

Ole siinä sitten ilman kovalevyä monta viikkoa kun levy reissaa valmistajalle kokeisiin että onko levyrikko käyttäjän syytä vai ei.
(käytännössä joutuu aina ostaa uudet vehkeet ite, ja oottelee sit miten takuun kanssa käy, ja myydä se sitten pois kun tulee)
 
Vs: BlazeSpeed

Tuo virhevastuu antaa maahantuojalle tosiaan oikeuden korjata tuote, mutta sen täytyy tapahtua kuluttajan kannalta kohtuullisessa ajassa. Tästä oli aikanaan paljonkin puhetta kun matkapuhelinten korjausajat venähteli kuuteenkin viikkoon, eikä puhelimia vielä ollut laatikot väärällään.

a) soitto kuluttajaneuvojalle, pyydä sieltä arvio kohtuullisesta arvioinnin/korjauksen ajasta, ja ilmoita se maahantuojalla. Toi ei viimeisen päälle sido niitä, mutta siihen vetoaminen useimmiten auttaa. Jos korjaus ei onnistu kohtuullisessa ajassa, uutta osaa peliin ja et todellakaan maksa mitään. Mutta, kakkinakki, auto joutunee seisomaan tovin sillä iskarit maahantuojalla on oikeus tutkia.

b) hommaat virallisen tavarantarkistajan tutkimaan tilanteen, maksat sen itse ja yrität hänen lausunnolla saada uudet. Epävarmaa..
 
Vs: BlazeSpeed

nokonzok sanoi
Ja Pexi, kyseessä on todellakin virhevastuu niminen ilmiö, vaikka takuusta yleisesti puhutaankin :)

Jep, en tuota kiistänytkään. :peukku Puhuin asiasta yleisnimellä jota käytetään ja huomautin että tuo nimi ei käytänössä vaikuta asiaan, vaan koitin kertoa mitkä ovat pelisäännöt silloin kun jokin hajoaa ennen aikojaan. ::)

Asiassahan on vielä tuo puhakan mainitsema ongelma siitä, onko tuote hajonnut valmistus- tai materiaalivirheen seurauksena vai käyttäjän aikaansaamana tai jostai muusta tuotteesta riippumattomasta syystä. Tässä tapauksessa esim. monttuun ajettaessa. Tosin silloin näyttämisvelvollisuus on aina myyjä osapuolella. Jos myyjätaho ei pysty todistamaan, että tuote on hajonnut käyttäjän virheen tms seurauksena, on se myös korvausvelvollinen.

Kysyin muuten esimieheni kantaa kohtuullisesta korjausajasta. Hänen mielestään tämän tyyppisessä iskari-tapauksessa, jolloin asiakas joutuu olemaan ilman autoa, viikko ilman korvausvelvoitetta on kohtuullista. Mutta tämä ei ole lakiin perustuva juttu, vaan vain tämän talon politiikka, eli suoranaisesti ei auta tässä tapauksessa. Korvausvelvoite kohtuuttoman pitkästä korjausajasta onkin sitten aina tapauskohtainen asia.
 
Vs: BlazeSpeed

pexi sanoi
Jep, en tuota kiistänytkään. :peukku Puhuin asiasta yleisnimellä jota käytetään ja huomautin että tuo nimi ei käytänössä vaikuta asiaan, vaan koitin kertoa mitkä ovat pelisäännöt silloin kun jokin hajoaa ennen aikojaan. ::)

Kyllä se kuitenkin kohtalaisen tärkeää on, että puhutaan oikeilla nimillä. Takuu kuitenkin vapaaehtoisena voi olla vaikka 2kk tuotteessa. Virhevastuu sen sijaan ei katoa mihinkään ja tämän perusteella on mahdollisuus saada korvauksia vielä vuosienkin päästä, kovasti riippuen tavarasta.
 
Vs: BlazeSpeed

Itse oon ainakin saanu uusia kulutuselektroniikan laitteita takuuseen, jos laite on ollut rikki jo uutena tai se on mennyt heti rikki. Esim. uuden 46" TV:n sain takuuseen eli uusi tuli tilalle. Ja auto ei ole minusta verrattavissa TV:hen tai tietokoneisiin, sitä ku tarttee monesti PAKOSTA. :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

Tama taas voi johtua myyjan/maahantuojan ystavallisyydesta tai sitten takuun ja virhevastuun erosta.
Virhevastuu antaa maahantuojalle mahdollisuuden korjata tuote. Takuu sopimuksessa voi sen sijaan lukea esim. etta tuote korvataan vastaavalla.

(ps. takuu sanan kaytto on aika tarkkaa, eipa giganttikaan enaan tarjoa hintatakuuta..)
 
Vs: BlazeSpeed

Nyt Peke kun kuitenkin joudut ruuvaamaan ne iskarit irti sieltä, niin laitat noi vakio iskarit siksi aikaa kiinni ja ajat niillä. Tai sitten sun auto seisoo pari kk ilman iskareita.
 
Vs: BlazeSpeed

Hyeena sanoi
Tama taas voi johtua myyjan/maahantuojan ystavallisyydesta tai sitten takuun ja virhevastuun erosta.
Virhevastuu antaa maahantuojalle mahdollisuuden korjata tuote. Takuu sopimuksessa voi sen sijaan lukea esim. etta tuote korvataan vastaavalla.

(ps. takuu sanan kaytto on aika tarkkaa, eipa giganttikaan enaan tarjoa hintatakuuta..)

Yeps. Kukaan ei kiellä tietenkaan tarjoamasta asiakkaalle parempaa palvelua. Mutta nähdäkseni Pekellä, ei nyt ole hirveästi mahdollisuuksia vaatia enempää.
 
Vs: BlazeSpeed

Kun nyt näistä termeistä ruvettiin puhumaan niin jatketaan vielä hiukan offtopic:a.

Olennaisin ero takuun ja virhevastuun välillä on se ketä/mitä se koskee. Takuu on tuotekohtainen, virhevastuu asiakaskohtainen.

Tässä peken tapauksessa asialla ei ole eroa. Mutta jos peke olisi myynyt auton, vaikkapa minulle, olisi virhevastuu poistunut. Takuu sen sijaan olisi voimassa vaikka tuotteen omistus olisi siirtynyt kolmannelle osapuolelle.

Autopuolella juuri tuo ero tekee käytännössä sen, että takuusta tulee "pakollinen". Koska toisaalla vastaan tulee termi "kohtuullinen käyttöikä". Tällöin virhevastuuta ei enää välttämättä ole, mutta edelliseen termiin vedottaessa on tuote kuitenkin korvattava tavalla tai toisella.
 
Vs: BlazeSpeed


Tuossa koko kuvio; Virhevastuu ja takuu

:eek:fftopic Virhevastuu ei poistu kokonaan vaikka Peke olisi myynyt jouset Pexille, termiksi tulee virheolettama ja Pexi sitten todistaa Pekelle virheen(mitä Peke ei ole maininnut kauppaa tehtäessä--), sivu 3 oheisessa linkissä.

ps. Peke, joko kaivetaan vanhat tolpat kellarista...
 
Vs: BlazeSpeed

ms Frost sanoi
:eek:fftopic Virhevastuu ei poistu kokonaan vaikka Peke olisi myynyt jouset Pexille, termiksi tulee virheolettama ja Pexi sitten todistaa Pekelle virheen(mitä Peke ei ole maininnut kauppaa tehtäessä--), sivu 3 oheisessa linkissä.

Jep, esimerkissä pekelle jäisi jonkinnäköinen vastuu, mutta alkuperäiseltä jälleenmyyjältä vastuu poistuu. :peukku
 
Vs: BlazeSpeed

ms Frost, kyl mä en niitä takaisin enää laita. Katotaan, et vaihdanko merkkiä kokonaan ja risat TEINit sit takuukäsittelyyn + myyntiin...En tiedä, vituttaa niin prkleesti. :seina
TEINin(varmaan monen muunkin merkin) takuu on minusta näköjään yhtä kuin 0. Syvältä ja ei toimi auto"maailmassa" ollenkaan. Mä en rupee vaihtelee iskareita edestakaisin tai odottelee auto seisonnassa pitkiä aikoja ja kaikenlisäks vielä parhaimpaan ajoaikaan. :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

J. Puhakka sanoi
Toimiiko tuo missään tuo takuu niin että saa vastaavan tuotteen, tai uuden tuotteen tilalle jos vanha hajoaa (?).

Gigantissa ;D :peukku

Guitar heron kitarasta rupes yks nappula naksumaan -> Suoraan tiskiltä uus ohjain käteen, eivät edes ruvenneet kokeilemaan onko oikeasti rikki vai ei :)
 
Vs: BlazeSpeed

Soitin kuluttajaneuvojalle, vastaus oli, että myyjällä on velvollisuus korjata tuote ennen ku vaihtoa harkitaan, mutta kohtuullinen korjausaika on noin 2 viikkoa. Ja tolpathan ei mene Englantiin, käy korjattavana ja lennä vielä takaisin millään ilveellä kahdessa viikossa. Sanoisin, että 2 kuukautta on lähempänä. Nyt BlazeSpeed ei sit vastaa puheluihin. Ei taida auttaa ku lähtee käymään ku puhelimeen vastaaminen osaa olla noin vaikeaa. :seina
 
Vs: BlazeSpeed

Peke sanoi
Soitin kuluttajaneuvojalle, vastaus oli, että myyjällä on velvollisuus korjata tuote ennen ku vaihtoa harkitaan, mutta kohtuullinen korjausaika on noin 2 viikkoa. Ja tolpathan ei mene Englantiin, käy korjattavana ja lennä vielä takaisin millään ilveellä kahdessa viikossa. Sanoisin, että 2 kuukautta on lähempänä. Nyt BlazeSpeed ei sit vastaa puheluihin. Ei taida auttaa ku lähtee käymään ku puhelimeen vastaaminen osaa olla noin vaikeaa. :seina

Sinne vaan ja otat pari gorillan kokoista aveccia mukaan niin eiköhän ala tapahtua... :eek:fftopic ;D ;D
 
Vs: BlazeSpeed

Näin offtopiccina mietin tässä että minulla on omistuksessa nykyaikaisittain keskiluokan japanilaismerkkinen vahvistin (500e), jossa on alusta asti ollut pieni bugi, se vaan välillä "kaatuu", eli jää soittamaan jotain sin-aaltoa voimassa olleelle voluumilla niin kauan että ottaa virrat töpselistä pois.. tätä ei pysty toistaa millään ilveellä, ja on täysin satunnaista.

Ja tästä syystä huoltoliikekkään ei voi asialle mitään (kyseisen merkin maahantuoja sanoi että huoltoon vaan, mutta kun siellä eivät tiedä mitä korjata kun ei ole mitään korjattavaa), eli omalta kohdaltani asialle en voi mittään tehdä. :p Life suks :eek:fftopic
 
Vs: BlazeSpeed

Peke sanoi
Ja tolpathan ei mene Englantiin, käy korjattavana ja lennä vielä takaisin millään ilveellä kahdessa viikossa. Sanoisin, että 2 kuukautta on lähempänä.
:eek:fftopic Niin se mailma muuttuu, vuostuhannen vaihteessa hajosi lapparini. Ei muuta kuin vinkumaan takuuta. Seuraavana paivana oli kuriiri oven takana. Hieman vajaa 24h myohemmin oli toinen kuriiri oven takana. Oli koneeseen vaihdettu emari manchester:ssa. Ei taitaisi enaan tanapaivana onnistua tuolla aikataululla.
 
Vs: BlazeSpeed

On tämä saat*** touhua, viime torstaista asti ei ole heppu vastannut yhteenkään puheluun ja niitä on kertynyt. Pakko kai se on lähtee käymään tuolla. :mad:
 
Vs: BlazeSpeed

Nyt saatu tyyppi kiinni ja tässä vaihtoehdot.
1) Ostan uudet TEINit ja sit vanhat takuuhuoltoon
2) Ostan toisen merkkisen alustan ja sit etutolpat takuuvaihtoon ja sieltä ku ne tulee, sit myyntiin
Mitä mieltä olette? (saa ehdotella muita alustoja)
Ja esim. KW:ssä ei taida tulla yläpäitä mukana, mistä edullisesti sit ne? ???
 
Takaisin
Ylös Bottom