M
make_80
Guest
elikkä mitkä hevosvoimat on alkujaan celestessä ollut? itselläni on -76 celeste 2000 gta, sattuisko joku tietämään tehot? kiitoksia etukäteen!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
M.Nieminen sanoiSuurin teho: 98hv 71,5kW/ 6000rpm DIN
Suurin vääntö: 166Nm / 4000rpm SAE
Nuo siis 2000GT mallissa.
Jkorpela sanoiGSR malli on sen 125hv /193??nm
korjakkaa jos olen väärässä
Wlooffy sanoiNostetaanmpas vähän tätä topiccia.
Eli mistäköhän erottaa kumpi noita 2 litraisista on kumpi?
Onko toinen yhdellä kaasarilla ja toinen kahdella vai mistäs?
Gallu sanoiEli nykypäivänä ei ole mahdollista tehdä enää tuollaista koneenvaihtoa kuin mulla on tehty? 4g63 turbo 125kW(170hv). Poikkeusluvallahan tuokin on tehty. Sillon kun lupia vielä sai helpommin. Ei taida käydä edes perusteluksi että "kun toikin sai turbon niin mulle kans" :-\ Meinaan sitä että jos siitä olis apua niin halukkaalle voin antaa kopion celesten rekisteriotteesta yms. jeesausta. Ei vaan taida mennä läpi millään enää. :-\
Vähän OT mutta onko mitään arviota missä suhteessa ahtojen nosto lisää tehoa?Jos ahdot nostais vaikka tosta 0,8bar -> 1,2bar eli 1,5 kertaiseksi niin nouseeko teho myös 1,5 kertaiseksi? Ei kai ihan sentään? ??? Sehän olis liian helppo 250 hummaa.
Autoon vaihdettavan moottorin massa saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa. Jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti pienentämällä henkilölukua, siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia. Massan lisäystä voidaan kompensoida esimerkiksi siirtämällä akun paikkaa tai vaihtamalla konepelti kevyempään.
Autoon vaihdettavan moottorin teho saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman tehonormin mukaan mitattuna.
Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus.
Auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet (esimerkiksi jousitus ja akselistot) on muutettava vastaamaan vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna.
Jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti.
Moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä katsastajalle luotettava selvitys.
Auton omanmassan ja tehon suhde ei saa alittaa 7 kg/kW.
Gallu sanoipaljonkohan tuon 4G63 alakerta kestää muuten ahtoja? Ja mikä mahtaa olla heikoin lenkki? Tämä siis 8v kaasarivehje. Seosmittari olis tietty hyvä niin ei tule sulatettua mäntiä liian laihalla seoksella.
Ööh siis ei tän pitäis ainakaan olla vaparista turbotettu vaan ihan orkkisturbo matalammalla puristussuhteella. Vakiona viissin jo 0,8 ahtoja? Ei kyllä ole vielä saatu varmuutta onko etuveto vai takavetoturbon koneesta kyse. Jotenkin vois veikata että takavetoturbosta on peräisin. Jos se vakiona potkii jo sen 170hv niin kai ne männät vähän enempi kestää kun 200. ??? Vai onko tosiaan niin niukasti mitotetut männät? Alkuperäisen kaasarin tilalle on kyllä muistaakseni väsätty joku FORD:in käyttämä kaasari mihin vissiin saa helpommin huolto-osia. Välijäähy on kyllä tosi onnettoman kokonen. Ei juuri lämppärin kennoa isompi. Taitaa toimia hyvänä kuristimena. ;D Jos jotain 9000 turbosaappaan cooleria koittas katella tohon. Ruiskuksi muuttaminen on kyllä suunnitelmissa mutta ei ole liikaa tarjolla ruiskun vermeitä tohon. 16v koneeseen on tainnu ollakin myynnissä jotain.JKorpela sanoivakiona varmaan 0,4 ehkä... riippuu ihan millanen välijäähy/kaasuttimet/ruisku systeemi on...
ja männät & kiertokanget... vakio vaparin männät kestää n. 200hv ja vakiot veivit jotain 250-270hv...
Gallu sanoiÖöh siis ei tän pitäis ainakaan olla vaparista turbotettu vaan ihan orkkisturbo matalammalla puristussuhteella. Vakiona viissin jo 0,8 ahtoja? Ei kyllä ole vielä saatu varmuutta onko etuveto vai takavetoturbon koneesta kyse. Jotenkin vois veikata että takavetoturbosta on peräisin. Jos se vakiona potkii jo sen 170hv niin kai ne männät vähän enempi kestää kun 200. ??? Vai onko tosiaan niin niukasti mitotetut männät? Alkuperäisen kaasarin tilalle on kyllä muistaakseni väsätty joku FORD:in käyttämä kaasari mihin vissiin saa helpommin huolto-osia. Välijäähy on kyllä tosi onnettoman kokonen. Ei juuri lämppärin kennoa isompi. Taitaa toimia hyvänä kuristimena. ;D Jos jotain 9000 turbosaappaan cooleria koittas katella tohon. Ruiskuksi muuttaminen on kyllä suunnitelmissa mutta ei ole liikaa tarjolla ruiskun vermeitä tohon. 16v koneeseen on tainnu ollakin myynnissä jotain.