Noniin nyt oli vuorossa ajovalojen pientä päivitystä
Ei tarkoituksena oli päivittää auton sealed beam 4x6 ajovalot H4-kannalliseen umpioon ja polttimoon, kun ei noilla valoilla näe yhtään mitään nyt kun alkaa taas olemaan pimeä.
Alla kuvaa vanhoilla valoilla, tuossa lyhyet päällä:
Tilasin H4-kannalliset umpiot 2kpl ja hain motonetistä philipsin racing +200% polttimot, koska racing niin heppojakin tulee varmaan ainakin +200% samalla lisää
Noiden lisäksi ostin H4-liittimet johdoilla jotta saisin nekin vaihdettua.
Siinä sitten kun aloin vaihtohommaan niin huomasin että onhan nuo vanhatkin H4-kannalliset umpiot, mutta niissä on vaan aivan paskat polttimot. Mutta ei siinä, lasit niissä on myös todella kuluneet niin ihan hyvä on kyllä vaihtaa uusiin umpioihin samalla.
Valon purku meni muuten ihan suht hyvin, paitsi että kaikki 8kpl 5mm pulttia katkesi kun irroitin tuota pääliosaa ja jouduin sitten poraaman jokaisen pois
Muoviosat lähti sentään ilman tappeluita irti ja sain nuokin pulttien kierrereiät korjattua ihan hyvin. Tuon umpion uloimman rautapidikkeen alin ruuvi ei lähtenyt millään auki niin sen sai ihan väännettyä pois tieltä, ei tarvinnut alkaa tappelemaan sen kanssa.
Tässä oli parkilliset umpiot näköjään ja olin itse tilannut umpiot ilman parkkia, mutta eipä sen pitäisi hirveästi menoa haitata. Se vaan tuli nyt mieleen että kuinkahan tarkasti katsuri katsoo parkkien toiminnan keväällä
H4-liitin oli joku joskus asentanut tuollaisella pikaliitosjutulla joita motonetissäkin myytiin, mutta se päästää johdot hapettumaan aika tehokkaasti niin asensin tilalle puristusliittimillä uuden liittimen. Parkkien johdot suojasin ja jätin valon taakse niin on saatavilla jos joskus jaksaa vaihtaa umpiot vielä parkillisiin.
Johdotus menee tässä "väärinpäin", eli puna-siniseen johtoon tuleen +12V releen kautta ja se laitetaan H4-liittimen maajohtoon eli jakaantuu molemmille pitkille ja lyhyille. Puna-valko johto on lyhyiden johto ja se maadoittuu valokatkaisijasta samoin kuin punainen johto joka on pitkien maadoitus. Eli H4-liittimessä maadoitetaan nuo pitkien ja lyhyiden "+ johdot".
Selitinköhän tarpeeksi sekavasti
Eipä siinä sitten oikeen muuta ollut kuin että kasaa muovit ja kannen takaisin niin homma olisi valmis.
Täytyy myöntää että on iha pieni ero näillä vanhoihin verrattuna, nyt alkaa jo näkemäänkin jotain
Vasemmalla uusi ja oikealla vanha, lyhyet päällä:
Sellanen pikkuprokkis, pientä valmistautumista talvea varten. Vielä tarttis melkeempä pohja ruiskia kotelosuojalla niin sitten selviäis jo talvesta.
Öljytkin tuli muuten tuossa viikko sitten vaihdettua, 5000mailin kohdalla. Autolla on nyt ajettu 196000 mailia eli 315 000km, semmonen kevyt sisäänajo vasta
Öljyiksi laitoin hieman paksumpaa Teboil diamond eXtreme 10W-60.
Näillä mennään taas
Ei tarkoituksena oli päivittää auton sealed beam 4x6 ajovalot H4-kannalliseen umpioon ja polttimoon, kun ei noilla valoilla näe yhtään mitään nyt kun alkaa taas olemaan pimeä.
Alla kuvaa vanhoilla valoilla, tuossa lyhyet päällä:
Tilasin H4-kannalliset umpiot 2kpl ja hain motonetistä philipsin racing +200% polttimot, koska racing niin heppojakin tulee varmaan ainakin +200% samalla lisää
Noiden lisäksi ostin H4-liittimet johdoilla jotta saisin nekin vaihdettua.
Siinä sitten kun aloin vaihtohommaan niin huomasin että onhan nuo vanhatkin H4-kannalliset umpiot, mutta niissä on vaan aivan paskat polttimot. Mutta ei siinä, lasit niissä on myös todella kuluneet niin ihan hyvä on kyllä vaihtaa uusiin umpioihin samalla.
Valon purku meni muuten ihan suht hyvin, paitsi että kaikki 8kpl 5mm pulttia katkesi kun irroitin tuota pääliosaa ja jouduin sitten poraaman jokaisen pois
Muoviosat lähti sentään ilman tappeluita irti ja sain nuokin pulttien kierrereiät korjattua ihan hyvin. Tuon umpion uloimman rautapidikkeen alin ruuvi ei lähtenyt millään auki niin sen sai ihan väännettyä pois tieltä, ei tarvinnut alkaa tappelemaan sen kanssa.
Tässä oli parkilliset umpiot näköjään ja olin itse tilannut umpiot ilman parkkia, mutta eipä sen pitäisi hirveästi menoa haitata. Se vaan tuli nyt mieleen että kuinkahan tarkasti katsuri katsoo parkkien toiminnan keväällä
H4-liitin oli joku joskus asentanut tuollaisella pikaliitosjutulla joita motonetissäkin myytiin, mutta se päästää johdot hapettumaan aika tehokkaasti niin asensin tilalle puristusliittimillä uuden liittimen. Parkkien johdot suojasin ja jätin valon taakse niin on saatavilla jos joskus jaksaa vaihtaa umpiot vielä parkillisiin.
Johdotus menee tässä "väärinpäin", eli puna-siniseen johtoon tuleen +12V releen kautta ja se laitetaan H4-liittimen maajohtoon eli jakaantuu molemmille pitkille ja lyhyille. Puna-valko johto on lyhyiden johto ja se maadoittuu valokatkaisijasta samoin kuin punainen johto joka on pitkien maadoitus. Eli H4-liittimessä maadoitetaan nuo pitkien ja lyhyiden "+ johdot".
Selitinköhän tarpeeksi sekavasti
Eipä siinä sitten oikeen muuta ollut kuin että kasaa muovit ja kannen takaisin niin homma olisi valmis.
Täytyy myöntää että on iha pieni ero näillä vanhoihin verrattuna, nyt alkaa jo näkemäänkin jotain
Vasemmalla uusi ja oikealla vanha, lyhyet päällä:
Sellanen pikkuprokkis, pientä valmistautumista talvea varten. Vielä tarttis melkeempä pohja ruiskia kotelosuojalla niin sitten selviäis jo talvesta.
Öljytkin tuli muuten tuossa viikko sitten vaihdettua, 5000mailin kohdalla. Autolla on nyt ajettu 196000 mailia eli 315 000km, semmonen kevyt sisäänajo vasta
Öljyiksi laitoin hieman paksumpaa Teboil diamond eXtreme 10W-60.
Näillä mennään taas