e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Clutchkick

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2011
Kun kilpurikonetta aletaan rakentaa ni mitä eroa noissa e4 ja e5- lohkoissa on, onko se ero vaan siinä laakeroinnissa vai onko muutakin?
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Eipä niissä taida olla muuta suurta eroa, kuin se laakerointi. Ja siitäkin on aivan turha murehtia monet ralli pojjat ja miehet sanoneet,että yhen 100tkm kestää ne laakerit ajaa(siviilissä) Kun kerran ralli poluillakin kestävät suunnatonta rääkkäystä!
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

sepä se, kumminki sitä konetta pitää sit tarkastella lähes joka vedon jälkee :D
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Siviilissä se laakerointi on aivan erilaisella koetuksella. Kaikki liikennevalot yms syö sitä. Ralli on aivan eri asia.
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

eli samase katella nelosen lohko ja siitä sitte tehä, kustannushinnalta halvempi
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Ellet osia ole hommannut jo valmiiksi, niin eikö helpoin ole hommata briteistä valmis moottori tai vaihtoehtoisesti uudemman evon kokomoottori ja myydä siitä ylimääräiset osat pois?

Clutchkick sanoi
eli samase katella nelosen lohko ja siitä sitte tehä, kustannushinnalta halvempi
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

no eipä noilla osilla rahoiksi lyöny ton vitosen koneenkaan kanssa, ja en tee vakioveiveillä yms yhtään mitään, kansi on jo
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Itse tosiaan ajattelin rueta etsimään esim. evo 5-8 kokonaista moottoria, niinkuin timppa811 mainitsikin. Olen nimittäin laskenut vaikka miten päin noita kustannuksia ja oon siihen tulokseen päässy että valmiin motin jos löytää niin pääsee ensinnäkin vähemmällä vaivalla ja eipähän uusi mene rikki jos menee(jos ei siis osta uutta ja se ei varmasti ole halpaa) :seina

PS.Kun mä ostan sulta noi vanteet "pilkkahintaan" tohon evoni alle, niin sillä rahallahan sä saat jo vaikka mitä palikkaa :peukku
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Seki raha menee uusiin vanteisiin :)

Mut kaikki pitää uusia ni miksi maksaa +1500 koneesta jonka kunnosta ei mee takuuseen ku voi ostaa 200e lohkon joka sitten työstetään :) eipä noi vakiohilppeet niin kuumaa kamaa ole, ilman pitäs antaa et joku huolii..
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Tarkoitin että osta valmiiksi rakennettu kone joko käytettynä tai uutena. Näin tein itse enkä ole katunut.

Jos alat palikoita ostelemaan, etkä pysty itse koneistuksia tekemään niin lähes samoihin hintoihin tulee. Jos sinulla lohko olisi, niin sitte olisi eriasia.
Ostaessa valmiin ei tietysti pääse itse harrastamaan niin paljoa.

Clutchkick sanoi
Seki raha menee uusiin vanteisiin :)

Mut kaikki pitää uusia ni miksi maksaa +1500 koneesta jonka kunnosta ei mee takuuseen ku voi ostaa 200e lohkon joka sitten työstetään :) eipä noi vakiohilppeet niin kuumaa kamaa ole, ilman pitäs antaa et joku huolii..
 
Vs: e4 ja e5 lohkojen todelliset erot?

Mun tuurilla on parempi tehä ite osaa kerrallaan ku ostaa valmista jonka sisältöä ei varmaksi sano.. Sekä säästäminen siihen valmiiseen veis pari vuotta ku kaikki menee aina johonki muuhun :)
Ikh koneistusta kyselin ja ei päätä huimannut
cp 85,5mm porauksella ja 9puristeiset männät tulee, oli nii jäätävän halpa setti :)
 
Takaisin
Ylös Bottom