M
mikada
Guest
En huomannu mistään, että olis aikaisemmin käsitelty tätä täällä, mutta miten saa oikeaoppisesti säädettyä käsijarrua, että kahvaa ei tarttis nostaa niin pystyyn? ???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
MitsuMi sanoiEn huomannu mistään, että olis aikaisemmin käsitelty tätä täällä, mutta miten saa oikeaoppisesti säädettyä käsijarrua, että kahvaa ei tarttis nostaa niin pystyyn? ???
Wolfie sanoiOikeaoppisesti rummusta. Pikafiksi kahvasta. Pikafiksi pidemmän päälle huono idea, rummusta ne säädetään oikeaoppisesti. Ei sitä rumpua tarvitte aukasta, eihän sitä sillon tiedä millon ovat kengät tarpeeksi lähellä rumpua jos rumpu ei ole paikoillaan eukku
Sieltä rummusta yleensä takapuolelta (?) löytyy kumitutti joka on reiän tukkeena, sen reiän lävitse saa pienen talttapäämeisselin sisään jolla saa pyöriteltyä semmosta pientä hammaspyörää tai vastaavaa joka työntää kenkiä rumpua kohden. Siitä pieni säätö, levyn pyöräytys, säätö, levyn pyöräytys, säätö, levyn pyöräytys jne kunnes puree.
Jos tuossa ny jotain korjattavaa oli vielä tossa ohjeessa niin korjatkaa pois
MitsuMi sanoiEli hyvällä tuurilla riittää kun tunkkaa renkaan ilman ja pyöräyttää aluvanteen puolan väli sopivalle kohdalle ja tutti pois ja pitkällä meisselillä säätelee kiristyruuvia (joka on tietysti jumissa) tai sitten huonolla tuurilla irroituttaa renkaankin.
MitsuMi sanoiNo niin kuva kertoi enemmän kuin tuhat sanaa. Nyt sai kengät liikkumaan kohti rummun reunoja, mutta ongelmaksi muodostui se että kun säädöt on muuten kohdallaan, niin käsijarrut jäävät laahamaan kun kiskaisee kahvasta. Eli pitäis ottaa tuo rumpu auki ja putsailla sekä voidella mekanismeja. Nyt sitten tulikin uusi probleema eli miten tuo rumpu lähtee auki? ??? Eli millä numerolla olevat pultit tuossa uge:n kuvassa pidättelevät rumpua? Vai pitääkö tuo jarruhässäkkä irroitella kokonaan ja irroittaa takaa nuo neljä pulttia, jotka ilmeisesti pidättelevät koko napaa kiinni?
MitsuMi sanoiMenee jo hieman käsijarruotsikon ohi, mutta nyt kun olen käsijarrun lisäksi tuohon herkistelly jarruja ja palatkin olisivat vaihtokunnossa. Törmäsin tämmöseen erikoisuuteen, että siellä jarruissa kun ovat ne tapit, niin osassa jarruja se tapin päässä oleva pyörivä rengas on satulan ylemmässä pultissa ja osassa alemmassa pultissa, niin kummassa se oikeasti pitäisi olla? Vai onko sillä yleensäkään merkitystä? ???
kuppa4 sanoiPystyykö 99 mallista galantin käsijarrua säätämään edestä?
Omastakokemuksesta voisin sanoa, että ei ole maatakaatava juttu, vaikka holkkia ei olisikaan. Viime kesänä ajelin kuukauden päivät ilman holkkia jarrujen putsauksen jälkeen, niin en huomannu mitään ihmeellistä jarruissa. Meni nimittäin muutama viikko, että sai timanttitiskille tilattua noita holkkeja.MVa~1 sanoiJa mitä jos sitä irtoholkkia ei ole siinä toisen liukutapin päässä? Isän Pajeroon piti tilata uudet tapit, mutta sitä holkkia ei saanut uutta edes timanttitiskiltä ??? ja vanhasta ei ole mitään jäljellä.
MVa~1 sanoiJouduitko tilaamaan eteen vai taakse? Pajerossa mielestäni samat etusatulat kun Galantissa ja Pajeroon ei Rovaniemen Raskoneen mukaan saa noita holkkeja ollenkaan.. Pitääkö lähtiä tilaamaan GAlanttiin nuo holkit, että saa Pajeroon
EDIT: Niin siis mulla on jostakin syystä tuossa isommat etujarrut, eli ilmeisesti samat ku GDI:ssä, liekkö sitte tuon Sport-paketin takia vaiko onko joku joskus vaihtanu isommat satulat.. Autohan kuitenkin -98 2.0 16V SOHC farkku ja tarvikkeena rekisterinumerolla antaa ne pienemmät jarrupalat.
Ja vielä mystisemmäksi menee, kun mulla on vm. 2000 GDI:ssä kaksimäntäiset ja on manuaali sedan. Mahtaneeko olla vain sillä perusteella, että mitä tehtaan hyllyssä on sillä hetkellä ollu, kun autoon on jarruja laitettu ;D Välillä tuota Volvoa rassaillessa tuntunut myös samalta, että esim pulteilla ja muttereilla ole mitään logiikkaa, kun välillä on tuumakokoja ja välillä millikokoja :mystinengalant sanoiNo farkuissa on yleisesti vissiin ne isommat jarrut..... eli jarrujahan on kolmea eri mallia: Pienet (254mm?), Suuret yksmäntäsillä (276mm), Suuret kaksmäntäsillä (276mm)....
Eli ihan varmaan sulla onkin ne 276mm mutta mielenkiinnosta onko 1 vai 2 mäntää. Itellä on vuosimallin 2003 Gdi Sportissa 1 mäntä vain koska se on manuaali ja sedan. Esim V6 automaatissa on jo 2 mäntäset. Mystistä
MitsuMi sanoiJa vielä mystisemmäksi menee, kun mulla on vm. 2000 GDI:ssä kaksimäntäiset ja on manuaali sedan. Mahtaneeko olla vain sillä perusteella, että mitä tehtaan hyllyssä on sillä hetkellä ollu, kun autoon on jarruja laitettu ;D Välillä tuota Volvoa rassaillessa tuntunut myös samalta, että esim pulteilla ja muttereilla ole mitään logiikkaa, kun välillä on tuumakokoja ja välillä millikokoja :
Jos käy ilmi, että Pajessa samat satulat kuin Galantissa, niin tilaa Oulun Aineelta ne holkit ja pyydä lähettämään Rovaniemelle. Jos holkeilla ei ole kiire, niin tilaa ne holkit Aineelle ja minä voin toimittaa ne Rolloon, kun olen sieltä kotoisin ja aina välillä tulee käytyä porukkojen luona piipahtamassaMVa~1 sanoiMulla on kanssa kaksimäntäiset. Ja MitsuMi:llä on siis samat satulat kuin mulla ja 99% tod.näk samat satulat kuin -98 2.8TD Pajerossa, johon ei siis Rovaniemen Timanttitiskin mukaan saa noita holkkeja ja Ouluun ne holkit on saanu. Mikäs tuossa välillä on niin erikoista, ettei holkit tule tänne asti..? KEMI?? ??? (ei herneitä)
Voisko joku kattoa, että onko ne holkit samat GAlantissa ja Pajerossa? Esim Uge:lla mahtaa olla hyvä pääsy tietokantoihin ;D
Rekisterinyumerot voin YV:llä laittaa jos tarvii, alustanumeroihin menee ainaki tuon Pajeron kanssa hieman pitempään..