Edit:Gti Galant Ongelmat ja jakopää

G

galant4x4

Guest
Eli auto on galant gti vm:90 ja öljytikku nousee noin 2cm ajossa. Onko mulla huohotin järjestelmä tukkeutumassa? Öljyt pysyy kyllä hyvin sisällä :)
Mistä lähden ongelmaa ratkomaan? ;)
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

Puhdistin sen venttiilin mikä tulee venttiili koppaan oli vähän likainen, jospa nyt ei enää nousisi se öljytikku, ei ainakaan noussu kun kävin koe ajolla :)
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

Mullakin se nousee ja ei nouse, satunnaista. Jos tiedät ratkaisun varmaksi, kerro ihmeessä sitten.
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

Ei enää nouse öljy tikku siis sen jälkeen kun puhdistin kunnolla sen venttiilin venakopasta, mutta nyt on galanttin venttiilit alkanu nakuttaan tyhjä käynnillä mutta kun nostaa kierroksia niin se loppuu (kuulostaa siltä konepelti kiinni, kuin jokin pelti rämisisi konepellin alla) :eek:, missä vika?

Nim: Ensimmäinen ja viimeinen mitsubishi :p
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

galant4x4 sanoi
Ei enää nouse öljy tikku siis sen jälkeen kun puhdistin kunnolla sen venttiilin venakopasta, mutta nyt on galanttin venttiilit alkanu nakuttaan tyhjä käynnillä mutta kun nostaa kierroksia niin se loppuu (kuulostaa siltä konepelti kiinni, kuin jokin pelti rämisisi konepellin alla) :eek:, missä vika?

Nim: Ensimmäinen ja viimeinen mitsubishi :p

Ja kohta se nakuttaa jo kierroksillakin ;D
Itsellä nakutti kans mutta loppui kun ecu kävi huollossa
;):eek:
Olin kyllä jo varautunut nostattajien vaihtoon ;D Tai sitten kokeilemaan Fortea/Xadoa :p
Tuolta lisää
Ja tuolta
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

No pitää nyt ensiksi vaihtaa öljyt koneeseen sillä öljyn vaihto edessä jos se sillä vähän paranis vähän ihmetyttää vaan sillä syksyllä kun ostin auton niin ei venttiilit ääntäny tippaakaan oikein nätisti kävi :)
Paljonko makso ecun huoltaminen?
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

galant4x4 sanoi
No pitää nyt ensiksi vaihtaa öljyt koneeseen sillä öljyn vaihto edessä jos se sillä vähän paranis vähän ihmetyttää vaan sillä syksyllä kun ostin auton niin ei venttiilit ääntäny tippaakaan oikein nätisti kävi :)
Paljonko makso ecun huoltaminen?

Eipähän tuo boksin huolto maksanut kuin 90e todella halpa. Kun lähetät sen Eskulle :)
Vei samalla muutkin viat mennessä se boksin huolto. :p
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

no nii nyt on mobil 1 rally formulat sisällä ja ääni katosi tyhjäkäynniltä kokonaan mutta ennen öljyn vaihtoa jakopään tyköä kuulu hirveää "kalkatusta" onko se normaalia että noin isoa äätä sieltä kuulu? Kuinka isoa ääntä teillä on kuulunu?
 
Re: Gti Galant öljytikku nousee

No mulla omassa Galantissa ainakin kuuluu välillä todella isoa ääntä. Yleensä öljynvaihdon jälkeen on hetken aikaa hiljaista. Nyt on viime aikoina kyllä ollut muutenkin nakuttamatta vaikka öljytkin pitäis vaihtaa ihan ny lähiaikoina.
 
Re: Edit:Gti Galant Ongelmat

No nii lähtiin ajamaan autolla ja edelleen kuului ihan pientä nakutusta no ajattelin että ei hän tuommosella kehtaa ajaa kun nakuttaa, otin jakoremmin suojan irti ja koitin no remmi on melko löysällä :eek: Remmi on vasta 8000km sitten edellinen omistaja vaihtanut mistä se on löystyny?
 
Re: Edit:Gti Galant Ongelmat

No nii nyt on purettu koko jakopää ja remmi oli löysällä ilmeisesti se joka automaattisesti kiristää remmiä (mikä se nyt onkaan? oli luiskahtanu sivulle jonka ansiosta remmi on vähän päässyt löystymään ???

Voisiko olla mahdollista vai olenko ihan hakoteillä miten toimitaan?
Huomenna jatketaan harjoituksia :-[

Semmonen tuli vielä mieleen että voisiko olla mahdollista että se joka tuohon on vaihtanut tuon remmin 8000km sitten, niin ei oo huomioinu tuota automaatti systeemi systeemiä jonka takia se on päässyt hyppäämään sivulle sieltä?

Antakaa hyviä vinkkejä että saadaan mitsu taas liikenteeseen ja myyntiin ;D
 
Kaveri ilmeisesti aikoi ostaa tuon auton mut pitäisi ensin saada kuntoon ;)

http://www.dsm.org/tsbs/tbelt/tbelt.htm
Tuolta katsoin kuvia, ei mulla oikeastaan muuta ongelmaa oo kuin että miten toimitaan tuon automaatti kiristimen kans kun kiristän remmin.
 
isc.fcg


Tässä on huono kuva vian aiheuttajasta eli automaatti kiristimestä on menny tuo "sylinteri" sisältä poikki jonka takia remmi on löystynyt... Paljonko maksaa uus?

Auto saa nyt seistä kuukauden päivät tallissa ja heti kun armeijasta pääsee lomille niin sitten laitetaan uus kiristin paikoilleen. :D
 
No se kiristin on luultavasti täysin ehjä jo se tappi ei ole selkeästi katki!Ostettiin kesällä vaimolle 380tkm ajettu dynamic johon oli tehty mitsulla alakertaremontti.mutta Kansirem.tekemättä ja kun jakopäästä ei oltu varmoja niin kun muutenkin tehtiin tosi-iso huolto niin tehtiin varulta jakopäärem.Itse en ehtiny tekemään vaan käytin paikallista "halpaa"kyläseppää...Sen jälkeen olenki kyllä joutunu perehtymään mitsuun perinpohjaisesti!Laitettiin 2000eurolla kulutusosaa kun ajateltiin et ompahan sit huoleton ajella kun auto oli hyväkunt.ja kohtuuhint.vaikka yleensä en kauan samoja pirssejä pyörittele!Remontin jälkeen 700km meni ihan hyvin,kunnes yx aamu starttasin ja kuulin heti et nyt ei oo kaikki kohallaa..Otin jakopään yläkopan auki ja totesin että imunokka pyörähtäny 2hammasta...Kun kyselin kaverilta asiasta niin "varmaa sit tullu vääriä osia..alko menee hermo!Seur.päivänä purettiin ja todettiin että kaikki imut vääntynyt...
 
Ja todettiin että johtui siitä että kaveri oli unohtanut kiristää ylimmän kirinrullan joka oli irtoamispisteessä 2kierteellä kii!!Selitystä selityksien perään...ja viimein lupasi ja maksoikin kulut.Koneistukset,tiivistesarja ja 8imuvenaa a22e(niitten hinta putosi viikossa 34e-22e kun mitsu siirtyi laakkoselta neobestille!!!)Kaiken kaikkiaan tuo moka maksoi n.650e+sit ylimääräset kulut mitä aiheutu ja mitkä jäi omaks tappioks!+tietysi oma työ,olis pitäny jo alunperin tehä ite vaik kuinka kiire!Takasin siihen kiristimeen..Se on niin sanottu hydraulinen kiristin,ilm.aika harvinainen ton ikäsissä ja toimii siten että ain hihnanvaihdon yht.se on irr.ja puristettava varovasti esim.ruuvipenkissä hitaasti pohjaan,itse runko-osassa ja tapissa on pieni reikä joista mahtuu n.mm tappi läpi ja siinä penkissä se lukitaan sillä tapilla.asennetaan paik.ja vedetään tappi pois jolloin se vapautuu.loppukiristys pitää sit tehdä vielä toisesta ohjain rullasta.Tietysti jos se on selvästi poikki niin on!
 
Jos sitten satut tai jou muu joka tätä lukee sattuu tarvimaan 16vtavallisen etuvetogti:n osia niin ostin just semmosen täydellisen aj290tkm kirkkaan pun.lievä etukulma vaurio,ja siihenkin osat.vm90.Tosijäykällä alustalla,Simonsin putkisto,eikä ole lahoillut!15"ylimääräset 5puola-alut ja muutakin lis.var löytyy!!
 
Kyllä se hoksaa siitä tapista että se on menny poikki kun ei ole suora katkeamis pinnaltaan.. :)
 
Tuohon kiristämiseen sanon että ensin esikiristys siitä rullasta ja sitten vasta vapautetaan se hydraulikiristin.
 
No nii nyt on auto saatu kuntoon ja alkoi taas käymään kuin uus auto ei ollu onneksi jako pompannu :)
Ja semmonen ikävä homma vielä että auto vaihtoi samana päivänä omistajaa kun sain kuntoon :'(
 
Takaisin
Ylös Bottom