Evo 1-3 kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

lancer evo-r sanoi
Onko Apexilla valmis laippa tuohon massamittariin vai onko ite tehty?
Apexin valmis laippa. Vaihtelinkin sen suodattimen tossa kesän lopulla, sarlin race teamilta löyty suoraan hyllystä.

edit: Samanlaiselta toi näyttää, osakoodia ei pysy tähän hätään muistamaan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Entäs, meneekö uudemman evon pakosarja, kannen pulttien jaon puolesta, näihin aikasempiin?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

osku sanoi
Entäs, meneekö uudemman evon pakosarja, kannen pulttien jaon puolesta, näihin aikasempiin?

Ruotsalaisten evo-foorumin tietojen mukaan menee E8 saakka (9:stä ei mene MIVEC:in takia), mutta kaiken muun joutuukin sitten modaamaan.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Oletteko noita japanin tuontejanne miten ruostesuojannu? ihan kokonaan kattoja myöden vai mitenkä ja missä olette hoitaneet sen?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

plyttis sanoi
Oletteko noita japanin tuontejanne miten ruostesuojannu? ihan kokonaan kattoja myöden vai mitenkä ja missä olette hoitaneet sen?

Eihän näissä vehkeissä katot ruostu :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
eiei. ei ainakaan kattopalkkien pistehitsauskohdista :O

Mulla on sit varmaan joku maanantai kappale kun ei näy ruostumisen merkkejä ja sisälokaritkin on ehjät :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nijnorz sanoi
Mulla on sit varmaan joku maanantai kappale kun ei näy ruostumisen merkkejä ja sisälokaritkin on ehjät :)

Samanlainen maanantai-rotisko osunut omalle kohdalle siinä tapauksessa. ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tommosista pitää varoittaa kyllä jos yleistymään alkaa.. ;)

Pelaako ilmamäärämittarillinen kolmonen hyvin dumpin kanssa? Näyttäis monessa olevan kiinni semmonen..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Tommosista pitää varoittaa kyllä jos yleistymään alkaa.. ;)

Pelaako ilmamäärämittarillinen kolmonen hyvin dumpin kanssa? Näyttäis monessa olevan kiinni semmonen..

Lähtökohtaisesti ei toimi kovin hyvin, niin kuin ei missään muussakaan autossa. Kyllä se suhahtaa kartiosuodattimella ihan tarpeeksi :)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
Pelaako ilmamäärämittarillinen kolmonen hyvin dumpin kanssa? Näyttäis monessa olevan kiinni semmonen..

Kaevurin kokemuksi sivusta katsoneena; ei toimi. Aiheesta lisää projektit-osiossa "Kaevurin EVO RS-R".

Näin nopeasti muistellen, niin tyhjäkäynti hakkaa 800-2500 rpm välillä. Säätöjen jälkeenkin tuppaa olemaan liki 1500-2200 rpm muistaakseni koko ajan padassa ja bensankulutus kasvaa, kaupungissa varsinkin noilla kierrosten vaihteluilla.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Sudo sanoi
Kaevurin kokemuksi sivusta katsoneena; ei toimi. Aiheesta lisää projektit-osiossa "Kaevurin EVO RS-R".

Näin nopeasti muistellen, niin tyhjäkäynti hakkaa 800-2500 rpm välillä. Säätöjen jälkeenkin tuppaa olemaan liki 1500-2200 rpm muistaakseni koko ajan padassa ja bensankulutus kasvaa, kaupungissa varsinkin noilla kierrosten vaihteluilla.

Joo ei toimi suoraan. Mulla oli kiinni, mutta en saanut tyhjäkäyntiä toimimaan.
Sammui liikennevaloihin jne. vaihdoin takasin orkkis bypassin.
HKS Eids löyty ecun kyljestä :), mutta en tajunnu sitä vielä silloin kun dumppia asentelin. Pitää koittaa uudelleen joululomien aikana jos vaikka sais pelittämään.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

No mitäs uudet kolmosen omistajat on mieltä uudesta leikkikalustaan?? :p Joulukuu.. Omakin oli etuajassa.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mulla meni auton tuleminen tammikuun lopulle,tässä jo on kovasti odoteltu mutta enää vajaa kuukausi...
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mulla toimii dumppi ihan nätisti.. tosin on minesin ecu niin se voipi olla säädety sillain.

Muistaakseni eskes laitto kans omaansa samanlaisen ssqv tyylisen dumpin ja nätisti toimii???
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

stara sanoi
Mulla meni auton tuleminen tammikuun lopulle,tässä jo on kovasti odoteltu mutta enää vajaa kuukausi...

Mulle piti tulla maaliskuussa mut nyt se tuleekin jo tammikuussa! :peukku

:eek:fftopic Sori tää mut pakko vähän lesoilla. ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mitähän vaatisi rakentaa kolmoseen +400 hv eli tehopainosuhde n. 1 hv/3 kg? Ainakin putkisto, ilmansuodatin ja ohjelmoitava ecu. Entä kytkin, suuttimet, vaihdelaatikko, koneen alakerta yms?

Koneen ja voimansiirron pitäisi kestää n. 320 hv mutta sen jälkeen taitaa mennä vaihtoon aika paljon osia.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

marko_h sanoi
Koneen ja voimansiirron pitäisi kestää n. 320 hv mutta sen jälkeen taitaa mennä vaihtoon aika paljon osia.

Ei se mene niin kuin että xxx määrää heposia niin menee se ja se paikka rikki. Vakiotehoillakin saa laatikon rikki jos sitä ei huolla ja kohtelee kaltoin.


- Laatikkoon vaihdetaan niitä öljyjä
- Synkat vaihdetaan ajoissa, heti kun kakkonen / kolmonen rusahtaa
- Samalla kun laatikko aukaistaan niin tarkistetaan kaikki välykset laakereista, etu ja -keskiviskon keskitasauspyörästöstä, hampaiden kunto, yms. Mielellään kaikki laakerit samalla vaihtoon. Siirtäjien liukupalat vaihtoon.
- Kaikista paikoista huolletaan välykset pois(ristinivelet, vetarit yms).
- Välykset poistetaan käsijarrulla kun lähetetään.

Jenkkien DSM scenestä löytyy paljon lootatietoa ja putiikkeja osien ostoon.


Suuttimilla saatava teho voidaan laskea, 510cc/min ei riitä tuohon. bensapumppu ei riitä, tehokkaampi tilalle, jolloin vakio bensanpaineensäädin alkaa ahdistaan tyhjäkäynnillä joten sekin menee vaihtoon.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Rauhalliset vaihteenvaihdot, liiat ja turhat revittelyt pois, hyvillä öljyilla ja antaa lämmetä kunnonna ni aika hyvin kestää ;D

En tiedä mitä ne ameriikan lopit on tehny, mutta ainaki kuulostaa että olis orkkisaski ja vetelöö alta 10 aikoja niillä eclipsiillä ja taloniilla
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Lootafirmoja jenkeistä:

http://www.teamrip.com/awd.html
http://www.sheptrans.com/catalog.php?type=t&cat=DSM%20AWD
http://www.magnusmotorsports.com/transmissions/dsm.htm
http://dogboxracing.com/Transmission.htm
http://www.jackstransmissions.com/index.php?cPath=6&osCsid=7436ba1bb0ad546c4c2aaefc1022034d <- kandee katsoa dsm articles myös.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

paspe sanoi
No mitäs uudet kolmosen omistajat on mieltä uudesta leikkikalustaan?? :p Joulukuu.. Omakin oli etuajassa.

Tammikuussa vasta tulee, näillä näkymin
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
Lähtökohtaisesti ei toimi kovin hyvin, niin kuin ei missään muussakaan autossa. Kyllä se suhahtaa kartiosuodattimella ihan tarpeeksi :)

Miten Evo voi dumpin takia tyhjäkäynnillä reistata? Ettei vaan olis dumppi liian löysällä.
Kyllä mulla tollanen Paten dumppi toimii ja autossa on IMM, ei tosin mitsu.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
Mulla toimii dumppi ihan nätisti.. tosin on minesin ecu niin se voipi olla säädety sillain.

Muistaakseni eskes laitto kans omaansa samanlaisen ssqv tyylisen dumpin ja nätisti toimii???

Jep Jep kyllä multa tuo hks:n ssqv löytyy ja sen takia ei mitään ongelmia ole ollut, olen kanssa
kuullut että joillakin on ongelmia ko. "härpättimen" kanssa ollut silloin ratkaisu on esim.
hks:n eids eli electronic idle stapilaizer tai jotain sinne päin.
Kartiosuodatinkin voi tehdä tuon saman tyhjäkäynti ongelman.
Dump + Kartio varma tyhjäkäynti ongelma jos ei ole ohjelmoitava ecua tai muuta laitetta mikä
tasaa tyhjäkäynnin.
Tai ainakin näin minä olen asian käsittänyt / todennut.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

tepi sanoi
Ei se mene niin kuin että xxx määrää heposia niin menee se ja se paikka rikki. Vakiotehoillakin saa laatikon rikki jos sitä ei huolla ja kohtelee kaltoin.

Toki auton kuin auton saa rikki vakiotehoilla mutta luulisi, että + 400 hv vaatii jotain muutoksia, että voi odottaa jonkinlaista luotettavuutta. Vaihdelaatikko tuskin on se heikoin lenkki vai olenko ymmärtänyt väärin?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

riippuu miten ajelet sillä +400 heppasella..jos tykkäät otella liukkaita lähtöjä niin sit ikävä kyllä vaihteisto on se heikoin lenkki.konepuolella kiertokanget ovat heikoin lenkki, parhaat menny poikki n:ryhmän tehoilla 270hv/480nm.3:sen männissä huono jäähdytys männänrenkaiden välissä niinpä herkät menemään poikki kovilla ahdoilla.6:sen männät huomattavasti paremmat..accralite/arrow combosta sen verran et 3 kautta ajettu a:ryhmää kolmosella 339hv/590nm a:n kuristin,vakio vaihteistoja 2kpl,1kpl sf suorakytkyjä,2kpl virolaisia suorakytkyjä,1kpl ppg suorakytky joka paikallaan ja pelaa..eagle/wiseco halvempi mutta kuinka paljon huononpi? kadulle riittää varmasti!!
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mun eagleille luvattiin hondassa 150hv per kanki tehokestoa. Kestääkö mitsuun suunnitellut sit?? Itelle oon evoon vaihtamassa kyllä 7:sta tms männät ainakin. ja kanget ehkä myös näistä tai eaglet, -kummat?

Vaihto onnistuu ilmeisesti kone paikallaan, eli öljypohja+kansi pois ja uudet romut sisään vai mitä? entä männät, pitääkö ne kääntää 180* vai, et venttiilien upotukset passaa? Minkälaisethan puristukset tulee noilla romuilla ja metallipahvilla? onpa turvallisempaa ainakin nostella niitä ahtoja jos vähän innostuu..jos ja kun. :-\
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

varmasti eaglet kestää paremmin kun yhdetkään mitsun vakiot, kunhan on kunnon pultit.joo pohja ja kansi pois eikun uutta tilalle, laakerit tottakai vaihtoon.ei tartte kääntää, merkki jakopäähän vain..6 männillä tulee muistaakseni cometicin 1.5mm 8,6..7-9 ei kokemusta..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Ainakin hondan eagleissä oli arp:t mukana. Tommoset pitää sit ottaa vaihtolistalle! Kaveri sanoi jo sopivat ja halvat eaglet löytäneensä jenkeistä. Tilataan vaikka porukalla keväällä semmoset..

Männät mietityttää että mitkä on hinta-puristus ja-kesto -suhteiltaan ne parhaat? Noitakin jos löydetään jostain ebaystä niin porukka taas kasaan.. :D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Nytkun tuntuu noita kankia ja mäntien tarvetta oleva ni piti tutkia tuota tiimin varastoa..

Ysin kauden ajetut männät ja kanget vaihdettiin just ja olivat ihan priimakunnos. (Männistä kyllä jo kauppaa hierotaankin)
Lisäks löytyy samanlainen setti 7:sta purettuja kamoja. (männät joissa kanget kiinni)

Hinnat pyörii 60-70e /osa (eli mäntä+kanki = ~120e)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Tulipas aika äkkiä mut voisin olla kiinnostunut jossei kiire ole päästä eroon.

http://a9981.hp.infoseek.co.jp/parts/parts%20page_1.htm
Tuollaa on räjäytyskuvia evosta jos jotain kiinnostaa,sattumoisin löysin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

No ei tota seiskaevon sarjaa ainakaa ole myyty/kaupattu.
Otan kuvia tos vuodevaihtee jälke ku meen kasaan ysiä taas kisakuntoon pajalle.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Kuinkas kun noissa kaikissa evoissa on 4g63 tuo moottorin tyyppi,niin millä ne erottaa että mikä on evo 3 ja mikä evo 9 moottori?
Onko niihin jotain lisä koodeja,jolla erotellaan toisistaan?
Mitkäs firmat(ulkomailla tai suomessa) myyvät näihin kolmosiin osia,kun suurin osa nettikaupoista mihin olen törmännyt myy vain noihin uudempiin evoihin,nelosesta ylöspäin.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nuo kolmoseen sopivat osat löytyy indeksistä dsm.

Turboeclipsen osat on noita samoja hilppeitä kun evoon mennee.. Esin tuo slowboyracing, jonne on kimppatilaus niin siellä on evon osat nelosesta eteenpäin, mutta dsm puolelta löytyy paljon kolmoseen.

Finn ranacolta saa kolmoseen ainakin osia.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

millais soppii 185 65 15 renkaat evon alle?? passaako moisia hankkia ku sai ihan ok tarjouksen..
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

UITTO- sanoi
millais soppii 185 65 15 renkaat evon alle?? passaako moisia hankkia ku sai ihan ok tarjouksen..

Sopii aika hyvin, itelläni on talvirenkaat kyseistä kokoa, takapäässä on melko lähellä puskuria mutta ei ota kiinni :)
että sopii ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Minkälaisia öljyjä noi japanin pojat käyttää noissa kolmosissa? Moottoriöljyt varmaan kannattaa heti vaihtaa kun suomeen tulee, mut mites laatikko- ja peräöljyt?
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

lancer evo-r sanoi
Minkälaisia öljyjä noi japanin pojat käyttää noissa kolmosissa? Moottoriöljyt varmaan kannattaa heti vaihtaa kun suomeen tulee, mut mites laatikko- ja peräöljyt?

AINA KAIKKI nesteet vaihtoon samantie ja laadukkaat tilalle!
Kuitenkin kyseessä eri lämpötila-alueen autot alunperin.
Eli syyläri, öljyt jne kaikki vaihtoon JDM tuonneissa (älkää alkako säästeleen turhista paikoista)
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Harri K sanoi
AINA KAIKKI nesteet vaihtoon samantie ja laadukkaat tilalle!
Kuitenkin kyseessä eri lämpötila-alueen autot alunperin.
Eli syyläri, öljyt jne kaikki vaihtoon JDM tuonneissa (älkää alkako säästeleen turhista paikoista)

On siellä Hokkaidossa kyllä ihan meikäläinen ilmasto. Eipä silti, kannattaa ne joka tapauksessa vaihtaa vaikka ihan varmuuden vuoksi.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mites kun olette niitä sieltä jaappanista evoja saanut niin onko välittäjä yleensä hommannu siirtokilvet vai pitteekö auto hakea lavetilla poikkee? :p
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

plyttis sanoi
Mites kun olette niitä sieltä jaappanista evoja saanut niin onko välittäjä yleensä hommannu siirtokilvet vai pitteekö auto hakea lavetilla poikkee? :p

En tiedä miten ovat toimineet, mutta eiohän tuo kovin kova vaiva ole itse niitä siirokilpiä hakea. Katsastuskonttorille runkonumeron kanssa ja homma on sillä selvä. Edes auton ei tarvitse olla mukana.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

nokonzok sanoi
En tiedä miten ovat toimineet, mutta eiohän tuo kovin kova vaiva ole itse niitä siirokilpiä hakea. Katsastuskonttorille runkonumeron kanssa ja homma on sillä selvä. Edes auton ei tarvitse olla mukana.


Ite otin jonkun katastus palvelun, eipähän tarvi ihmetellä niitten kilpien ja papereitten kanssa
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Saane siirtokilvet sieltä tullistakin. Eli ei tarvitse rattailla hakea mutta kun katsoo millainen keli nyttenkin on eli liukasta, niin itse ainakin otan oman auton kärrynpäälle enkä lähde liukastelemaan kesä renkailla liikenteeseen.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

itse hain ostopaikkakunnan katsastusasemalta siirtokilvet tohon, jolloin piti reitti ilmottaa ja matkan tarkotus.

sitte ku pääsi kotiin ni auto pois lavetilta ja ajamaan tulliin niin siellä antoivat sitte kolmen kuukauen ajoluvat.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Jos ajamalla haet pois niin sataman tullissa ne siirtokilvet on näppärin hankkia. Niille ne on arkipäivää eivätkä sotke asioita. Samalla tiskillä (tai samassa rakennuksessa tai lähettyvillä ainakin) joudut kuitenkin käymään auton avaimen lunastaa ja tullin maksamaan ja käsittelykulut...Eli samalla vaivalla nappaa siitä siirtokilvet. Ne osaa asiansa ja eivät kysele turhia vaan rahaa pyytävät ;D
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Muistakaa sitten etenkin näin talvella, että jäähdytysnesteen jäätymislämpötila voi olla -10´c ja pihalla esim -13, jolloin on vaarana että se jäätyy ja keittää :p

Ite ottaisin raadon railerille.
 
Vs: Evo 1-3 kysymyksiä

Mun autoon vaihdettiin kaikki öljyt Fin-Ranacolla (kone, laatikko, kulmavaihde ja perä). Lisäksi olivat sopineet, että Japanin päässä on vaihdettu jäähdytysnesteet kestämään Suomen oloja. Sitten Fin-Ranacolla laitettiin vielä lohkolämmitin ja auto katsastettiin. Ja vielä auto käytiin läpi, jolloin koneen tasapainoakseli korjattiin oikeaan asentoon, kun olivat Japanin päässä ilmeisesti jakohihnan vaihdon yhteydessä laittaneet sen väärin.

Eli jos kaipaa kokonaispalvelua siten, että auto on huollettu + tarkastettu + katsastettu ja talvikelpoinen, niin voi suositella Japan Importsia. Hintatasokin on varsin kohtuullinen. Itse ainakin ajattelin ottaa seuraavankin JDM-auton heidän kauttaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom