Evo 4. Kaasuläpän asentotunnistin rikki??

2LOUD

New Member
Liittynyt
8 Huhtikuu 2012
Ko. tunnistin näytti dynossa koko ajan 28%
Nyt sitten tekis mieli vähän mittailla onko motti ehjä, jumissa vai rikki. Olisko kenelläkään antaa apuja kuinka tämä homma toteutetaan... Oon lukenu silimät ristissä kaikkia asiaa vähänkin sivuavia juttuja, mutta turhaan. Ihan pihalla vieläkin.

Jos joku tietävä viitsis kertoa mistä navoista mitataan ja että paljonko pitäis arvojen olla (läppä kiinni / läppä auki), niin se ois komee juttu.
 
Vs: Evo 4. Kaasuläpän asentotunnistin rikki??

Sieltä kaasuläpänasentotunnistimen vihreästä johdosta(muistaakseni)(+) ja maasta(-) yleismittarilla vaan jännitettä lukemaan, autossa virrat päällä, mutta ei käynnissä. Pitäis sattua väliin 0,75V - 5.03V (ulkomuistista), eli kaasupoljin ylhäällä ja pohjassa ollessa olevat lukemat, ja tuolla välillä sitten pitäis lineaarisesti muuttua jännitteen. Kaasu pohjassa jos jännite on 5.00V niin ei vielä riitä 100% asennon tunnistukseen, 5.04V pitäs olla ihan ok.

Eli sen töpselin pitää olla kiinni siinä anturissa sitten, eli joudut tyrkkäämään yleismittarin pään siitä vihreän johdon kuoresta läpi, että osuu johtimeen.
 
Vs: Evo 4. Kaasuläpän asentotunnistin rikki??

Tuon selvenpää ohjetta en olisi voinut toivoa! Kiitos tästä :peukku
 
Vs: Evo 4. Kaasuläpän asentotunnistin rikki??


Kannattipas taas puuhastella auton kimpussa, säästy vajaa 300 nyky taaleria.
Anturin persiistä mittailtiin ja arvot ok, mutta boxille ei tps:n tietoja tullut... Johto vikahan siinä ensimmäisenä tuli mieleen ja kappas, HKS EIDS:lle oli rosvottu signaali ennen boxia ja siitähän se oli sitten piuha irti.
Liitos kuntoon ja tadaa, hyvää vappua =)
 
Takaisin
Ylös Bottom