Evo 4 laatikko meni?

Jorpz

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2012
Elikkäs eilen tuli hankittua ensimmäinen mitsu itselle. Ennen ostoa tuli tutkittua netistä että mitä kannattaa katsoa ostaessa yms. infoa.. Noh, kotiin ajellessa sitten sitten alkoi laatikko ensin oireilemaan, että yhdessä ohituksessa heitti vitosen kahdesti pois silmästä, no ajattelin sitten että vanha auto niin lämmetessä tekee tuollaista (virhe!). Toisen varoituksen antoi ruokatauon jälkeen, kun ensimmäisen kerran "puutui" hetkellisesti, hölläsin kaasua ja lisäsin uudelleen pikkaisen niin ääni katosi ja matka jatkui n. 30km, jolloin katosi vaihteet kokonaan ja sain liruteltua linja-autopysäkille parkkiin. Viimeisenä kouristuksena lykkäs vielä ilmeisesti pakin silmään tai vastaavaa.

Pohjustuksen jälkeen itse kysymykseen: Eli ilmeisesti pitää pudottaa kardaani pois ja vetarit ottaa irti, että saa työntämällä liikkeelle? Ja sitten toinen kysymys, että mitä muuta olisi vaihdelaatikon lisäksi mahdollisesti särkynyt? Mielekkään öljylammikon sylki alleen vaihdelaatikon tienoilta niin siitä epäilys, että vaihdelaatikko.

E: Ennen viimeistä puutumista takana oli normaalia maantieajoa parilla pysähdyksellä ~190km
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Vaihteistoltahan tuo kuulostaa jos ei pykäliä enää löydy ja viitonen ei pysynyt päällä. Ei kovin yleinen vika pitäisi olla. Kulmavaihde on toinen vaihtoehto. Jos jompi kumpi on kunnolla jumissa niin melkein pitäisi kulma ja kardaani irrottaa. Kulma taas ei lähde ennen kuin etuvetarit on pois, joten kardaani ja vetarit edestä irti on helpoin tapa saada auto työnnettävään kuntoon.
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Okkei, kiitoksia. Eli aloitetaan laatikon metsästyksellä näin ensialkuun.
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Jorpz sanoi
Okkei, kiitoksia. Eli aloitetaan laatikon metsästyksellä näin ensialkuun.

Rallipajoilta vois saada edukkaasti. Myös jos britit ei pelota niin sieltä myös. Etenkin platinum tradereilta.
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

kans ihan mielenkiinnosta paljon ajettu ko autolla?
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Pyöreästi 123tkm. Kokeillaas seuraavaksi nettivaraosan laatikkoa että miten pitkästi sillä pääsee (tai evolla).
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

cubeqtio sanoi
Rallipajoilta vois saada edukkaasti.

Vähän offtopic, mutta en ole vielä mitään onnistunut ostamaan järkevään hintaan rallijampoilta. Lienee ajatus että "ralli on kallista" joten osistakin pitää saada vähän enemmän rahaa kuin mihin hintaan niitä muualta saisi.
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Jos kuoret on ehjät ja kiinnostaa rempata laatikko niin mulla olisi 100% ehjät sisuskalut kaupan sopivasti.
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

ast sanoi
Vähän offtopic, mutta en ole vielä mitään onnistunut ostamaan järkevään hintaan rallijampoilta. Lienee ajatus että "ralli on kallista" joten osistakin pitää saada vähän enemmän rahaa kuin mihin hintaan niitä muualta saisi.
Itse sanosin et ralliporukoilta löytyy hyvinkin edukkaasti kun asian esittää oikein, toki ilmaiseksi ei saa mitään, maksaahan evon laatikko uutena kuitenkin sievoisen summan.

Minusta on ymmärrettävää silti vaikkeivat luopuisi ollenkaan varaosalaatikoista tarvitsevat niitä itse kuitenkin jossain kohtaa :p
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

ast sanoi
Vähän offtopic, mutta en ole vielä mitään onnistunut ostamaan järkevään hintaan rallijampoilta. Lienee ajatus että "ralli on kallista" joten osistakin pitää saada vähän enemmän rahaa kuin mihin hintaan niitä muualta saisi.


Täsmälleen samat havainnot täällä. myös multa saa parin tonnin käytettyjä lohkoja, periä ja laatikoita yms. jos tarvetta ;D
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

ast sanoi
Vähän offtopic, mutta en ole vielä mitään onnistunut ostamaan järkevään hintaan rallijampoilta. Lienee ajatus että "ralli on kallista" joten osistakin pitää saada vähän enemmän rahaa kuin mihin hintaan niitä muualta saisi.
Sama täällä oon luopunu jo toivosta ton suhteen mut hyvä kuitenki et osatarjontaa löytyy.
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

ast sanoi
Vähän offtopic, mutta en ole vielä mitään onnistunut ostamaan järkevään hintaan rallijampoilta. Lienee ajatus että "ralli on kallista" joten osistakin pitää saada vähän enemmän rahaa kuin mihin hintaan niitä muualta saisi.

+1

Normaalit hinnat +20% , Muualta saa edullisemmin , ulkomailta + postit = edullisempi = 100 % fakta.
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Noniin, tänään jumpattu kardaani pois, niin ainakaan öljyjen perusteella siellä ei ole mitään vikaa, että selvisi pelkällä laatikon posauksella. Vaan ompa evossa nyt hyvä ruostesuojaus pohjassa vaihteistoöljyn muodossa ;D
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Onko sulla loota jo?
Mulla olis vitosesta koko lootasetti irrallaa millennium hintaan
 
Vs: Evo 4 laatikko meni?

Nettivaraosasta löytyi jo laatikko. Kokkeillaan sillä miten pitkästi sitten evolla pääsee :)
 
Takaisin
Ylös Bottom