Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Pitäs saada toi kiristäjä irrotettua ja katottua mitä se on syöny kun ei kiristä hihnaa enää (vikisee) ja tuntuu paljon jäykemmältä kuin puol vuotta sitten ku hihnan vaihoin.
Mutta mites toi lähtee irti? lancerregister.comist luin että 2 pultilla ois kiinni, 12mm ja 14mm mutta en keksiny miten toiseen pulttiin pääsis käsiks.

Tuolta luin myös että laakeri ois vaihettavissa?
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Manq sanoi
Mutta mites toi lähtee irti? lancerregister.comist luin että 2 pultilla ois kiinni, 12mm ja 14mm mutta en keksiny miten toiseen pulttiin pääsis käsiks.

Tuolta luin myös että laakeri ois vaihettavissa?

Kahdella pultilla se on kiinni. Toinen on kiristimen pyörimisakselin keskellä ja toinen siitä oikealle alaviistoon kun katsot moottoria jakopäästä päin.

6203 2RS C3 on sopiva laakeri (C3 siksi että pyörimisnopeus on korkea).
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

ast sanoi
Kahdella pultilla se on kiinni. Toinen on kiristimen pyörimisakselin keskellä ja toinen siitä oikealle alaviistoon kun katsot moottoria jakopäästä päin.

6203 2RS C3 on sopiva laakeri (C3 siksi että pyörimisnopeus on korkea).

Kiitoksia! Näinhän sen täytyy juu tosiaan olla että toinen pulteista on se keskellä oleva. En tajunnut kun tuolla puhuttiin lontooksi välillä näköjään jostain hihnapyörästä eikä itse kiristäjästä. :)
Huomenna uutta yritystä.. helposti tuntuu murtuvan kiristäjästä ne kolosen reunat :s
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Kiristimen rulla oli ok! ei tarvi vaihtaa laakeria mutta ite kiristin oli kyllä jumissa. 4 tunnin öljykylpy teki kiristimelle hyvää ja nyt pelaa taas, samalla laitoin uuden hihnan ku semmonen löyty hyllystä.
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Jätin sitte mätänetin laakerin ostamatta. Ei ollu hajuakaa oliko se C3 tms... yhdet nrot vaa laakeris ja myyjä totes "eipä näissä ole mitää laatikkoa mukana".
Haen jostai varmuudella olevan C3-lakrun.
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Harri K sanoi
Jätin sitte mätänetin laakerin ostamatta. Ei ollu hajuakaa oliko se C3 tms... yhdet nrot vaa laakeris ja myyjä totes "eipä näissä ole mitää laatikkoa mukana".
Haen jostai varmuudella olevan C3-lakrun.

Motonetin laakerissa joita olen ostanut kahdesta eri liikkeestä on ollut pahvilaatikko mukana ja joko laakerissa tai laatikossa lukee C3, en muista varmasti. Myyjä ollut sokea tai ei vaan kiinnostanut? Tai sitten kysyit väärää osanumeroa, siellä on kaksi saman kokoista laakeria joista laturiin tarkoitettu on se oikea.
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

ast sanoi
Motonetin laakerissa joita olen ostanut kahdesta eri liikkeestä on ollut pahvilaatikko mukana ja joko laakerissa tai laatikossa lukee C3, en muista varmasti. Myyjä ollut sokea tai ei vaan kiinnostanut? Tai sitten kysyit väärää osanumeroa, siellä on kaksi saman kokoista laakeria joista laturiin tarkoitettu on se oikea.
Kysyin tolla 6203 2RS mallilla ja myyjä kiikutti laakerin mulle ja me molemmat kattottii siitä nrot. Ja sanoi että ovat laatikossa levällään eikä pakkauksia. Että sillee...

tämän sain:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=98-21004

tämäkö oikea?
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-6203
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

ast sanoi

Jännä ku tos toises ei oo tota 2RS mainintaa sitte ollenkaa... täntakia en mätänettiä käytä yleensäkää autonosien hakuun :D

Moniko vaihtanu "väärän" laakerin? Taitaa meinaa mennä paikalleen...
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Saattaa kestääkin, harvemmin kovin pitkiä aikoja ollaan yli 6000 rpm kierroksilla paitsi radalla (tai missä vakiolaakerin kierrosraja ylitettiinkään. laskin joskus hihnapyörien halkaisijoista).
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Itselle antoivat ainakin väärän laakerin. Väitti myöskin ettei ole mitään lisätietoa laakereista siellä koneella. Eipä ole ainakaan jokuseen tuhanteen kilometriin hajonnut, kolmosessa taisi olla vielä 2,5 välitys tuolle kiristinrullalle, eli pyörii kyllä rajottajalla ihan ok-kyytiä.
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Tääl kans 6:ssa laakeri piti vikitystä, kävin kiristintä löysäämään, niin eikös se 1/2" kolo lohennu. Kiristin siis aika jumissa ja laakeri entinen. Mietimpä vaan et saakohan sitä miten nyt käännettyä uutta hihnaa laittaessa? Kolmejalkanen öljysuodatinavain kävi mielessä jos rungosta sais käännettyä. Voihan se kiristin olla kyl nii jumis ettei saa herkisteltyä.

http://www.camskill.co.uk/m8b0s2314p3325/_MITSUBISHI_OE_GENUINE_PARTS_SERVICING_PARTS_TUNING_SPARES_and_SERVICE_ACCESSORIES_-_Alternator_Tensioner_Pulley_Assembly_-_%28Mitsubishi_Lancer_Evolution_5_6_CP9A%29%0A

Uus melko tyyris, jos sattus käytettyä löytyy, jos nyt tarvihtee sit.
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

ola sanoi
Uus melko tyyris, jos sattus käytettyä löytyy, jos nyt tarvihtee sit.

Google auttaa: http://www.evoowners.co.uk/f28/evo-billet-alloy-alternator-fan-pas-10167.html#axzz2DwLkUMZW
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

DaJackal sanoi
Google auttaa: http://www.evoowners.co.uk/f28/evo-billet-alloy-alternator-fan-pas-10167.html#axzz2DwLkUMZW

Ei nyt tainnu tuo kuukle tulos auttaa, hihnapyörä on kaiketi ehjä, selvinnee ku irrottaa kiristimen. Alumiinista hihnapyörää vois kyllä harkita, mitä nyt ~viikon vuottelu enkuist.
http://www.joe250.com/cars/evo8/beltremoval/evo8beltremoval.html
Tuossa näkyy se 1/2" valuhole mikä meni sit halkeemaa.
 
Vs: Re: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Mulla kans lohkesi vitosesta se lovi ku laakeria ja hihnaa vaihdoin. Väänsin räikän jatkovarrella sitä. Onnistui kyllä vääntää lohkeamisen jälkeenkin kuhan valitsi mahdollisimman vähän kuluneen jatkon ja paino kunnolla pohjaan sitä :)
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

ite hain timanttitiskiltä 180e
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

Joopa, sai semmosel 3-jalkasel öljysuodatin avaimel käännettyä rungosta kiristimen lukitus kohtaa ja öljy/ruosteirrotin kylvyllä kiristintäki vähä herkemmin toimimaa. Edellises camskill tilaukses otin moniurahihnan, joka tuli sit 1775mm mittasena, vaikka katoin kyllä ilmastoituu mallii pitäs olla. Varaosaliikkeest onneks löyty 1795mm, joka meni helposti paikalleen, näinköhän 1815mm ois ollu jo sit liian pitkä?

Onkohan hihnan vapaan tukipyöränlaakeri kanssa 6203? Katoin et siinäki väljää, mut eipä hokassu kattoo enne laakerin/hihnan hakureissua, ois voint rykässä ja ottaa ihan kaks laakeria kerralla rohkeesti... :p
 
Vs: Evo 4 moniurahihnan kiristäjän irroitus/vaihto

ast sanoi
Ei, se on vähän erikoisemman oloinen laakeri muistaakseni.

Kyseinen laakeri on sellainen joka periaatteessa rakennettu sen keskiön ympärille eli kuulat pyörii ihan sitä koneessa kiinni olevaa palaa ympäri. Laakerin voi vaihtaa jos sorvaa uuden keskiön.
 
Takaisin
Ylös Bottom