Evo 4 viritys

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
Olen viemässä evooni säätöön minulla on vaihdettu nyt kokonaan putkisto 3.5'', isommat välijäähdytin putket, ilmanotto uusittu, walbron 255 pumppu vaihdettu, pakosarja vaihdettu peltipakosarjaan ja tehcnic clutch kytkin laitettu kestää 380hp ja 450nm ja hommasin evo tme ecun jota pystyy säätää niin minkähänlaisia teho lukemia uskaltaa tuosta koneesta repästä vakio sisuskaluilla ja mitä kannattaisi vaihtaa ennen penkitystä vielä? laajakaista lamdankin olen tilannut 3 viikkoa sit futurezzilta mutta vieläkään ei ole tullut...
 
Vs: Evo 4 viritys

joo en minä meinannukkaa kun korkeintaa 1.2bar ahdoille säätää ja kahtoo mitä lukemia tulloo.
 
Vs: Evo 4 viritys

300-320hv kunnon penkissä jossain harisella saa varmasti jonkun 350hv peukku baari lapun taskuun
 
Vs: Evo 4 viritys

joo eli semmoiset lukemat tiedossa eiköhä nuo riitä kyllähän noillakin kortin saapi kuivumaan :)
 
Vs: Evo 4 viritys

Jos am-worksin penkki on mielestäsi pilipali, niin mikäpäs siinä.

evo4 +350hv 1,3bar

KRT sanoi
300-320hv kunnon penkissä jossain harisella saa varmasti jonkun 350hv peukku baari lapun taskuun
 
Vs: Evo 4 viritys

Tarkkana kannattaa kyllä vakiosisuksilla olla. Mulla oli n.330 hevosta ja niillä eväillä meni kaikista männistä rengasvälit halki.
 
Vs: Evo 4 viritys

sama lopputulos oli täälläkin =) Siksi varoittelin menemästä yli 1.3bar.

nokonzok sanoi
Tarkkana kannattaa kyllä vakiosisuksilla olla. Mulla oli n.330 hevosta ja niillä eväillä meni kaikista männistä rengasvälit halki.
 
Vs: Evo 4 viritys

Vähän ot mutta mites toi paine vitosessa? Kävin amwllä ja säätivät sen 1,39 bar piikki :-\
 
Vs: Evo 4 viritys

Timpsa sanoi
Vähän ot mutta mites toi paine vitosessa? Kävin amwllä ja säätivät sen 1,39 bar piikki :-\

Ei mitään hätää. Vitosessa paremmat männät.
 
Vs: Evo 4 viritys

mistä muuten näkee onko tuossa ees 4 kone ku tuntuu siltä että motti olis vaihdettu joskus mutta ei ole mitään tietoa. tai onko ees alkuperäne kone.
 
Vs: Evo 4 viritys

KRT sanoi
300-320hv kunnon penkissä jossain harisella saa varmasti jonkun 350hv peukku baari lapun taskuun

Kerrotko meille tyhmille millainen on kunnon penkki ja missä sellainen sijaitsee ?
 
Vs: Evo 4 viritys

Timpsa sanoi
Vähän ot mutta mites toi paine vitosessa? Kävin amwllä ja säätivät sen 1,39 bar piikki :-\

Itsellä kokemusta 1.5bar jatkuvaa ja 6000rpm kohdalla laskee tarkoituksella 1.3bar.

Autona Evo6. Evo5/6 pitäis olla samat männät. Kanget sieltä 5/6 evossa pettää.. :)
 
Vs: Evo 4 viritys

-JP- sanoi
Kerrotko meille tyhmille millainen on kunnon penkki ja missä sellainen sijaitsee ?

Sehän on ihan todettua faktaa, että tietyt penkit antaa järjestäen kovempia lukemia kuin jotkut toiset. Tästä on turha aloittaa uutta penkkivääntöä, mutta eroja kiistatta on. Jos auton tehdään muutoksia ja niiden vaikutusta before and after testataan samassa penkissä niin varmasti kaikissa saadaan erot näkyville ja siinä mielessä melkeinpä mikä tahansa on "kunnon penkki".
 
Vs: Evo 4 viritys

cubeqtio sanoi
Itsellä kokemusta 1.5bar jatkuvaa ja 6000rpm kohdalla laskee tarkoituksella 1.3bar.

Autona Evo6. Evo5/6 pitäis olla samat männät. Kanget sieltä 5/6 evossa pettää.. :)

Ei ole samat männät edes 5:ssa ja 6:ssa, mutta molemmissa huomattavasti kestävämmät mitä nelosessa.
 
Vs: Evo 4 viritys

nokonzok sanoi
Sehän on ihan todettua faktaa, että tietyt penkit antaa järjestäen kovempia lukemia kuin jotkut toiset. Tästä on turha aloittaa uutta penkkivääntöä, mutta eroja kiistatta on. Jos auton tehdään muutoksia ja niiden vaikutusta before and after testataan samassa penkissä niin varmasti kaikissa saadaan erot näkyville ja siinä mielessä melkeinpä mikä tahansa on "kunnon penkki".
Ehdottomasti samaa mieltä. Ja se penkki on säätö-, ei mittaustyökalu. Sillä mitä tuloksia se ulostaa ei oikeastaan ole mitään väliä. Mutta se on sitten omaa tyhmyyttä jos lähtölukemia ei käydä rullaamassa ja valitetaan kun ei saada gaineja tehtaan ilmottamiin lukemiin verrattuna :seina
 
Vs: Evo 4 viritys

vähän jännittää sanooko kone poks penkissä :p tulisvaan auto tuolta kytkimen vaihdosta niin sit pääsis penkkii viemää sitä :)
 
Vs: Evo 4 viritys

kinnunen90 sanoi
vähän jännittää sanooko kone poks penkissä :p

Ei ole kovin vahva usko tekniikkaan jos pelkää sen menevän dynossa rikki ;D

Urran sanoi
Ehdottomasti samaa mieltä. Ja se penkki on säätö-, ei mittaustyökalu. Sillä mitä tuloksia se ulostaa ei oikeastaan ole mitään väliä.

Teoriassa näin mutta kyllä se on ne esson baarin hevosvoimat jotka pillurallissa ratkaisee ;D koska silloin voittaja ratkaistaan lippispäässä pihalla uhoamalla.
 
Vs: Evo 4 viritys

^Jos se penkissä hajoaa niin ei se olisi kestänyt normiajossakaan. Itse en ainakaan ole ostanut omaa harrasteautoani sitä varten, että sillä voidaan ajella max 2400rpm rekkojen perässä motarin oikeaa kaistaa - oletko sinä? ;D
 
Vs: Evo 4 viritys

DaJackal sanoi
^Jos se penkissä hajoaa niin ei se olisi kestänyt normiajossakaan. Itse en ainakaan ole ostanut omaa harrasteautoani sitä varten, että sillä voidaan ajella max 2400rpm rekkojen perässä motarin oikeaa kaistaa - oletko sinä? ;D
no joo en ole minäkään kyllä' hommannut sitä varten :D eikun heti kun pieni välikkökin tulee niin eiku 3 pesää ja urku auki jääpi rekat :)
 
Vs: Evo 4 viritys

mukavat lukemat tuli penkistä tyytyväinen olen :) 330/420nm 1.2bar :) kyllä auto sai uuden elämän :) ja vielä paukut tuli kaupan päälle :p
 
Vs: Evo 4 viritys

;D paukkupäällä kadulla :peukku no innolla jään odottelemaan että millon hajoo jotain veivi lohkosta läpi tai muuta vastaavaa
 
Vs: Evo 4 viritys

ei passaa käyttää sit paukkua jos se hajottaa konetta kerta en minä paukuilla ota lähtöjä ei toi kytkin kestä semmosta.
 
Vs: Evo 4 viritys

mutta ei tuossa autossa ole kuin se lähtörajotin mutta eipä ole kokemusta hajottaako se konetta :)
 
Vs: Evo 4 viritys

kinnunen90 sanoi
mutta ei tuossa autossa ole kuin se lähtörajotin mutta eipä ole kokemusta hajottaako se konetta :)

Ei se konetta hajota, mutta turbon ikä kyllä lyhenee. Eipä silti, ei sulla mitään kunnon paukkua siellä edes ole, ellei ole lisäilmaa järjestetty jotenkin.
 
Vs: Evo 4 viritys

joo ei ole mitään lisäilmaa tohon tme ecuun sai semmosen päivityksen missä on paukut lähtörajottimel ja se on aika miedolla asetuksella mutta onneks mulla on toinen samanlainen turbo hyllyssä :p
 
Vs: Evo 4 viritys

Ahdin ainakin lämpenee vähintäänkin voimakkaasti. Paukku ainakin lisää bensan määrää öljyn seassa aika paljon, en tiedä ehtiikö lähtörajoitin aiheuttamaan samaa kun toimii niin lyhyitä aikoja.
 
Vs: Evo 4 viritys

mulla oli ainaki mittarin mukaan se 0.8 ja 0.9 vakiona mut toi 1.2bar vakiokoneelle on just hyvä :)
 
Vs: Evo 4 viritys

olen ehkä hommaamassa evo4 mitsua. onko kellään +400hv kokoonpanoa ja kokemuksia voimansiirron kestävyydestä ja millasilla osilla mahdollista saaha kysesiä lukemia?
 
Takaisin
Ylös Bottom