Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Elikäs tuollainen ääni ilmestyi eilen autoon. Aiemmin ei ole kuulunut mitään, mutta nyt eilen illalla töistä kotiin palatessa alkoi. Eli sellainen "kitinä" tai "narina" se on kun rattia kääntelee nopeasti tai kääntyy tiukemmin. Ensin arvelin jonkun vakaajan kumin nitisevän, mutta kun ääni ei vain hävinnyt.

Lukenut tuosta AYC-takaisinkutsusta brittifoorumilta. Että joissakin nelosissa ja vitosissa olisi jotain häikkää siellä AYC ECU:n ohjelmassa ja jos ei ole päivitetty niin voi rikkoa paikkoja ja oireet voisivat olla nimenomaan tuollainen kitinä (Squawking) taka-akselilta tiukemmissa mutkissa pienillä nopeuksilla. :seina

Missä tarkastuttaa Etelä-Suomen alueella että mikä on homman nimi ja onko autossa tarvetta AYC:n päivitykselle?
Jos tuota AYC ECU:a ei ole päivitetty niin saako sen Suomessa teetettyä Mitsulla ilman kustannuksia, koska kyseessähän on Mitsun takaisinkutsu noille Evoille joita se koskee(valm. 20.12.1996-17.7.1998)?

En löytänyt netistäkään mitään decoderia jolla purkaa tuon Japanin lyhyen VIN-numeron, jotta saisi oman auton valmistuspäivämäärää tarkemmin selville.
 
Vs: Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

Usein tuo ääni tulee ihan vaan likaisista AYC kytkinpakan öljyistä. Vaihtoon ensimmäiseksi, mielellään vähän huuhdellen.
 
Vs: Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

_AH_ sanoi
Jos tuota AYC ECU:a ei ole päivitetty niin saako sen Suomessa teetettyä Mitsulla ilman kustannuksia, koska kyseessähän on Mitsun takaisinkutsu noille Evoille joita se koskee(valm. 20.12.1996-17.7.1998)?
Eikös vitonen ole kuitenkin JDM-malli, en usko että niitä oikein kiinnostaa jos joku on auton muualle vienyt ja nyt 10v päästä se on rikki.
 
Vs: Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

Ihan ensimmäiseksi tosiaan kannattaa vaihdattaa AYC:n öljyt. Systeemi on osoittautunut käytännössä hyvin luotettavaksi ja harvemmin siellä mitään oikeaa vikaa on.

Tämän foorumin Legnum alueella jossain oli linkki, josta pystyi runkonumerolla tarkastamaan hoidetut / hoitamattomat takaisinkutsut. Toimi myös Evoilla. On hyvin mahdollista, että homma on hoidettu jo Japaniassa. Suomen Mitsua tuskin moinen kiinnostaa, vaikka periaatteessa voisi ajatella heilläkin olevan jonkinlainen velvollisuus asia hoitaa valmistajan virallisena edustajana.
 
Vs: Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

Heti ensimmäisenä vaan tuli mieleen tuollainen kauhuskenaario kun oman onnensa tuntee...

Ihmetystä vain herätti kovasti kun kitinä alkoi niin nopeasti. Ensimmäisestä inahduksesta 2 km niin kitisi jo joka ratin heilautuksella.

Siispä öljyt vaihtoon ensimmäiseksi.
Ei varmaankaan mitään kovin vaarallista tuo kitinä jos autolla nyt muutaman päivän joutuukin ajelemaan?
 
Vs: Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

Nii missäs ton pystyis päivittää? Öljyn on jo vaihdettu.
 
Vs: Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

Se ei välttämättä ekalla öljynvaihdolla korjaannu,jos ne vanhat öljyt oli tosi likaiset.
Uusilla öljyllä jonkinverran ajoa ja sitten taas vaihto,että huuhtoutuu loputkin paskat pois sieltä.
 
Vs: Evo 5 ja kitinää peräpäästä.

Tunari-82 sanoi
Se ei välttämättä ekalla öljynvaihdolla korjaannu,jos ne vanhat öljyt oli tosi likaiset.
Uusilla öljyllä jonkinverran ajoa ja sitten taas vaihto,että huuhtoutuu loputkin paskat pois sieltä.

Juuri näin, MLR:ssä ovat väittäneet vaativan jopa kolmannenkin vaihtokerran. Itse aine ei onneksi maltaita maksa.
 
Takaisin
Ylös Bottom