Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF. [RATKAISTU]

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Elikkä auto tukehtuu eikä käynnisty mikäli MAFfin johto on kiinni. Olen tarkastellut kaikki liitokset enkä ole löytänyt vuotoa. Mikäli irroittaa MAF-anturin johdon auto käy ja jopa ahtaa normaalisti. Auto toimi normaalisti vielä eilen töihin tullessa ja laitoin siihen sellaisen rommin, jonka tiedän toimivan 100% kyseisellä kokoonpanolla. Kokeilin myös vaihtaa bensapaineensäätimen mutta ei vaikuttanut asiaan.

Elikkä onko muita arvauksia viaksi kuin rikkinäinen MAF ja voisiko joku lainata tai/ja myydä MAF-anturin? Mieluiten pk-seudulla.

Edit: Syynä oli rikkinäinen maffi, joka oli kuollut ilman mitään järkevää syytä.
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Mitä jos se ROMin vaihto nyt kuitenkin sekotti tuon? ootko koittanu vaihtaa vakiota takasin, sillä ainakin saisi tarkennettua tota vikaa siihen ilmamäärämittarittariin.
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Siis ecussa on nyt 100% varmasti toimivaksi todettu rommi ja ei tunnu olevan siitä kiinni. Laitoin sen ongelman ilmenemisen jälkeen eikä se muuttanut tilannetta suuntaan tai toiseen.
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Mitä oot muuta tehny kun ongelma tuli? Tai siis teitkö jotain että ongelma ilmestyi samaan aikaan?
MAFfi ei itekseen oikein hajoa...
lambda hajonnu?
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Mulla on evo 3 maffi irtonaisena, jos tämä passaa niin voin lainata testin ajaksi. Maffin malli "609" pitäis lukea härpäkkeessä.
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Ajoin porukoilta 400km kotiin Tapaninpäivänä. Eilen ajoin töihin. Kaikki toimi normaalisti mutta kotiin lähtiessä alkoi ongelmat. En oo avannu konepeltiä tai tehny muita muutoksia tapaninpäivänä tai sen jälkeen. 21. päivä autosta tuli flexifuel ja kaikki toimi normaalisti. Halusin välttää tuon sanomista kun nyt kaikki epäilee että vika on jossain flexi jutuissa mutta autossa on nyt siis rommi, joka on ajalta ennen flexiä.

Dani voisin lainata tuota sun anturia. Soitan sulle.

Edit: Tietääkö joku miksi evo kolmosen Maf ei kävisi tuohon evo vitoseen? Oletan että nuo on samanlaisia.
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Onko seoksia nyt katottu?

Jospa se ei tukehdukkaan,vaan ei saa vaan tarpeeksi tavaraa?

Kun otat MAFfin irti,menee hätäkartoille ja todella rikkaalle seokselle.

Ei olisi ensimmäinen PA-pumppu mikä antautuu hetken ajan päästä kun siirrytty etanoliin.
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Mulla on PLX laajakaista(ei ole yhteydessä ecuun), jolla näen nuo seokset ja sen mukaan tuo tukehtuu.
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Voishan tuo olla lambdakin.. tuskin tosiaan noi maffit itsekseen hajoilee. Muistanko väärin, että laitoit tähän jonku tarvikelambdan?
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

tommyz sanoi
Voishan tuo olla lambdakin.. tuskin tosiaan noi maffit itsekseen hajoilee. Muistanko väärin, että laitoit tähän jonku tarvikelambdan?

no paul on valveutuneena varmaan kattonut missä fuel trimmit on ja mimmosta signaalia orkkislambda näyttää vian ilmetessä ( 0,9V pitäis tulla)
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Oon kattonu ja ei ollu niissä vika.

Uus(käytetty, laina) Maffi on nyt paikallaan ja auto toimii! :driver
 
Vs: Evo 5 käy liian rikkaalla. Mahdollisesti rikkinäinen MAF.

Basbarduu sanoi
Oon kattonu ja ei ollu niissä vika.

Uus(käytetty, laina) Maffi on nyt paikallaan ja auto toimii! :driver
No hyvä, että nyt pelaa! :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom